Şimdi Ara

Su kaçağı yok, conta sağlam ama araban su mu eksiltiyor? Nasıl çözdüğümü anlatıyorum.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
125
Cevap
25
Favori
101.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
168 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahruti

    Aynısı değildir sizin araba nispeten eski teknoloji, egr sistemi olduğunu zannetmiyorum.

    Büyük ihtimalle ust kapak contası ama sorun rektefiyeye kadar varabilir.

    komple motor yaptırdım geçen yıl. üst kapak contasını zaten adam gibi yapmamışlar. ufak tefek sızmalar olmuştu terleme gibi , büyük ihtimal dediğiniz gibi olabilir. yeniden conta alıp kapattırıcam ilk fırsatta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musty578



    Tabii arabamın conta yaktığına inandım mı ? Asla. Çünkü aracım tek marşta çalışıyor,yağa su suya yağ karıştırmıyor, rampaları keçi gibi tırmanıyor, duman atmıyor, hararet yapmıyordu vs. vs. Contanın dışında neyin bunlara sebep olabielceğini araştırmaya başladım.







    ( duman atmıyor diyorsun ama hikaye sonunda egr ye su kaçıyo egzozdan buhar olarak atılıyo demişsin buhar belli etmiyormuydu kendini )

    Açıkçası duman olayını sadece rölantide takip edebiliyordum ve rölantide hiçbir şekilde duman atmıyordu, Egr zaten orta devirlerde devreye giren bir sistem ve ben sakin sakin orta devirlerde sürerken dikiz aynasından çok da takip etmedim egzozu, zaten baya bi farkedilecek düzeyde olsa farkederdim herhalde. Ara hızlanmalarda gelen siyah dumanı fark ediyordum çünkü.tabii belki de çok az duman yapmıştır çünkü eksilen suyum da yüksek miktarda değildi




  • Çok şükür büyük Arıza yaşamadım ancak önceki aracımda bi stop etme sorunu vardı. Kendim araştırarak doğru parçayı değiştirdim. tek seferde çözdüm arızayı.

    Ustalar bobin-buji vs başlayıp hava akış metre vs baya masraf çıkardı. Ben de dedim ki : "Çözülmezse 1 kuruş vermem" adamlar az önce değiştireceği parçalardan vaz geçti. Salaklaştı. En sonunda çıkma bir LPG regülatörü takıp düzgün bir ayar yapıp sorunu çözdüm.

    Sizinki de bu hesap, ama öncesinde fena harcama yapmışsınız. Geçmiş olsun.

    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Güzel konu.
  • kimse parasını aldığı işe uğraşmak istemiyor. Sorsan hepsi 40 yıllık usta
  • aynı araca bende sahibim benimkinde problem yok ama su ile alaklı problem yaşadığımda suya bi madde katıp kaçağın nerede olduğunu kontrol ediyorlar suya katılan madde sayesinde su kaçıran yerden boyalı olarak su atıyor. keşke baştan bunu yapsaydınız. bende hortum delinmişti 300 liraya halletmiştim sizinki gibi :D

    facebook corsa c grubuna da üye olun oradaki bazı arkadaşlar corsa c serisi hakkında çok bilgili.
  • Büyük başarı. Tebrik ederim.



    Nerde o eski ustalar.
  • Kardes biz su yolu uyguluyorduk mesela x arizan var parca degismesi lazim 10 farkli parcadan olabilir iki taneside potansiyel suclu
    Ucuz olani degistiriyor test ediyor ariza duzelmediyse diger cozume geciyorduk eski saglam parcan tekrar takiliyor arizali parcadan baskasini zorla satma yada yanlis sokulen parcanin isciligini almiyorduk

    Yani ariza duzelmediyse ve farkli parca degismisse bu senin cebine yansimiyor usatnin yorulmasindan baska bir degisiklik olmuyor. Sonucta ariza duzelmisse 1 saatlik is belki 3 saat surecek ama zarar etmeyeceksin ve tekrar gelmek isteyeceksin
  • sinansguler kullanıcısına yanıt
    Kacak su egzozdan buhar olarak atilmis sanirim o yuzden boyali su care olmayabilirmis ben ufak arabadan anlamam da cok buyuk araclarda yok o sistem
  • Anlamadığım; eğer ustalar (senin luzumsuz dediğin) parçaları değiştirmeseydi nasıl oluyor da EGR soğutunun arıza olduğunu anlayacaktın ? Forumları açtın ve BAM birisi "araç su eksiltiyorsa kesin EGR den mi yazmış" onlar da senin geçtiğin yollardan geçmiş, ilgisiz bir sürü parça değiştirmiş ve sonunda EGR soğutucuyu fark etmiş !

    Geçmiş olsun. Sonuçta çok can sıkıcı bir durum.
  • İngilizcesi olanlar kendi aracıyla ilgili yabancı forumlara mutlaka kayıt olup konuları okusunlar. Adamlar bizim gibi ustaların kölesi olmamışlar. Aklınıza gelen neredeyse her şeyi bulabiliyorsunuz. Herhangi bir parçanın nasıl değiştirileceği, aracınıza sonradan kendiniz eklemeniz için opsiyonların montajları vs. özellikle yaşadığınız sıkıntı %90 ihtimalle daha önce başka birisinin başına gelmiş, ve bununla alakalı konu açılmıştır.
  • Ne yazık ki bizde sorun çözmekren çok yeni sorun açmaya odaklanılıyor. Uğraşıp araştırmasan kim bilir daha neler olacaktı. Şu ingilizceyi bilmek işte tamdaburada işe yarıyor.Öyle yerele bağlı kalmıyorsun
  • Benzer problem başıma geldi. Ve kötü bir şekilde bitti.
    Ford mondeom su eksiltiyordu.
    Radyatörü kaynattılar
    yine olmadı boruyu değiştirdi
    yine olmadı genleşme kabı
    yine olmadı radyatör degişti
    yine olmadı fan açmıyor denildi fan yapıldı
    yine olmadı en sonunda motor conta yaktı.
    onuda yaptırdım şimdi sorun yok. ama egzozda bir gariplik var şu ana kadar 5 harcadım halen ugraşıyorum.

    Eskiden bir usta vardı yaşlı böyle köşede oturup gazete okuyor 2 çırak 1 usta ugraşıyordu başka bir usta daha geldi 2 usta 2 çırak motorun başında, sorunu çözmeye çalışıyor ama bulamıyordu. Orada gazete okuyan kafasını dahi kaldırıp bakmayan usta. çalışmayan motor için şurasına bakın dedi. bi baktılar sorun orada adam sesten sorunu tak diye buldu. işte artık bu ustalardan kalmadı. o çıraklar 2 şey ögrenip direk servisini açtı. istanbulda olan bi ikitelli ve atatürk sanayiye bir gitsin ucu bucagı yoktur sanayilerin yüzlerce belki binlerce dükkan var hepsinin önünde en az 3-4 araba var. sırf sanayiler mahalledikileri kastetmiyorum. bu kadar çok servis olan bir yerde düzgün usta bulmak çok çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sezer.E -- 13 Ekim 2017; 16:39:9 >




  • Çok yararlı bir konu olmuş, bir çok insan bu sorunun neden kaynaklandığını bulamıyor araçlarında.
  • Bizde opel corsa 1.2 essantiye 2007 model arac vardi yasadigin durumu bizde yasiyoruz her kapi conta yaktiya geliyordu arabayi biraktik baktilar baktilar yok abi bu conta yakmasi degil dediler en son (10 gun once) siz bulacaksiniz nerde sikinti varsa demislerdi en yakin zamanda bende baktiracam ellerinize saglik hocam cok isime yarayacak bu konu
  • konuyu biraz hortlatıyorum ama ihtiyacım var.

    ford fiesta 2013 130 binde aracım var.aşırı fazla su eksiltiyor.suyu fulluyorum ağzına kadar 10 km yol gidiyorum minimum çizgisinin altına düşüyor.ustaya götürdüm heryerine baktık ne kaçak var, ne yağa su karışma var,ne beyaz duman atma var,ne çekişten düşme var,he bu arada hararette yok.Yani bu su nereye gidiyor aklım almıyor.daha önce aynısını yaşayan varsa bilgi verirse çok makbule geçer.
  • Mantıklı iş yapmışsın tebrik ederim
  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    Dediğin gibi bir kaçağın bir yerden kendini belli etmesi lazım. Kapalı bir sistemden ya çatlak vs ile akacak veya buharlaşacak (10km de o kadar buharlaşması çok zor) yada conta yanmış ve yanma odasına su giriyor.



    Sizin iş biraz sıkıntı yazdıklarına göre motor soğutma sistemi sağlıklı olmalı ama yukardaki seçeneklerden biri sebebiyle su kaybediyor. İyi bir ustaya radyatör, silindir kapağı ve contası , su kanalları iyice bir incelettirmen lazım...
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    teşekkürler cevabınız için.benim korkumda o en sonunda ustalar silindir kapağı ve conta diyor.internetten araştırdıklarıma göre diğer belirtilerinde olması lazım benim araçta hiçbir farklılık yok.pazartesi günü başka bir ustaya daha göstericem bakalım.işin içinden çıkmamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İngilizcesi olanlar kendi aracıyla ilgili yabancı forumlara mutlaka kayıt olup konuları okusunlar. Adamlar bizim gibi ustaların kölesi olmamışlar. Aklınıza gelen neredeyse her şeyi bulabiliyorsunuz. Herhangi bir parçanın nasıl değiştirileceği, aracınıza sonradan kendiniz eklemeniz için opsiyonların montajları vs. özellikle yaşadığınız sıkıntı %90 ihtimalle daha önce başka birisinin başına gelmiş, ve bununla alakalı konu açılmıştır.
    İngilizcemiz olmasına bile gerek yok hocam, google zaten çeviriyor. Dış kaynaklarda o kadar güzel bilgiler var ki akkıllara zarar, maalesef bizler genelde bilgi paylaşmıyoruz, yaptığımız anca yakıt tüketim paylaşımları, birbirimize sataşmak. Şu forumda siz de dahil olmak üzere insanlara yardımcı olmak isteyenlerin, konu sahibi gibi yaşadığı sorunu çözüp de baştan sona anlatanların sayısı iki elin parmaklarını geçmez.

    Konu sahibi arkadaşım; sana da güzel paylaşımın için ayrıca teşekkür ediyorum, bize böyle adam lazım.




  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    Bende contaya yoğunlaşırım. Dıştan bir kaçak olsa o kadar suyun arabanın altından aktığını illaki anlarsınız. Ama duman olayıda kafa karıştırıyor dumanın şeffaf olmaması lazım...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.