Şimdi Ara

Su kaçağı yok, conta sağlam ama araban su mu eksiltiyor? Nasıl çözdüğümü anlatıyorum.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
25
Favori
105.958
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
168 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • insanları bilinçlendirdiğin için teşekkürler...
  • Benim Astra da 6 ayda bir su kaçıyor. Ne zaman göstersem problem bulamıyorlar. Aynı sorun mu var acaba.
  • Kardesim bunlar is bilmemezlik degil yalandan parca degisip faturayi kabartmak kaba tabiriyle müsteriye gecirmek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • irfanconi İ kullanıcısına yanıt
    Aynısı değildir sizin araba nispeten eski teknoloji, egr sistemi olduğunu zannetmiyorum.

    Büyük ihtimalle ust kapak contası ama sorun rektefiyeye kadar varabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahruti -- 12 Ekim 2017; 18:41:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle sorunu çözdüğünüze sevindim. İyi sabrınız varmış. Ben olsaydım kesin arabayı satmıştım
  • çıraklık yapan sayısı azaldıkça gerçek usta sayısı da git gide azalıyor
    aslında tamircilik de doğuştan gelen bir yetenektir ,sonradan verilmeye çalışıldığında bir yere kadar gidip tıkanıyor
    okul okuyup ,kurs görmekle tam usta olunamıyor ,mutlaka içten gelen bir şeylerde olmalı
  • Chevrolet kalos 1.4 sahibiyim opel ile aynı motor Antalya da tatilde arabam su eksiltmeye başladı Antalya da birçok usta gezdim anlamadılar İstanbul da çok iyi bir ustam var götürdüm araba kaldı bir gün sorunu çözdü bu konuda bahsedilen olay. Usta var usta var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler, artık huzur içindesinizdir.
  • cidden yazık. Benimde başımdan küçük farklı bir olay geçti ve sadece bakıma götürmüştüm. Usta yağ filtresini değiştirecekti ama yeri çok zormuş.Sağ ön tekerleğin üzerinde bir yerlerde ve ulaşması cidden zor. Baya uğraştık. Usta da başlandı söylenmeye bu markanın ürettiği araç bu kadar olur işte, ne biçim yerlere koyuyorlar filtreleri falan.Neyse zaman geçti tabi aynı yere gitmedim başka bir markanın özel servisine gittim. Adam filtreyi 5 dakikada değiştirdi. Bende diyorum içimden yine uğraşıcaz falan. Meğer davlumbaz bir parçası sökülüp çok rahatlıklıkla filtreye ulaşılabiliniyormuş. Artık bakımı kendim bile yapmayı düşünüyorum. Benden farklı ne biliyor sanki çoğu usta bakım konusunda
  • Hocam aynı şekil kullandığım Fluence araçtada var sanırım benimde EGR soğutucu bozuk, çünkü arabamın antifirizinden radyatör hortumlarına kadar değiştirdim ama her seferinde antifiriz kapağında motor soğuk olsa dahi basınç var ve ortalama 1,5 haftada (1000 km) 350 ml civarı su ekliyorum arabanın heryerine hem yetkili Renault servisinde hemde sanayide baktırdım sızdırma yok. Yakın zamanda EGR soğutmasını bu yazıdan sonra değiştirmeyi düşünüyorum internette fiyatı 300 TL civarı görünüyor bu arada gerçekten helal olsun araştırıp bulmuşsunuz umarım burdan benim gibi bir çok kişiye yardımcı olmuşsunuzdur.
  • ahmetsuslu A kullanıcısına yanıt
    Hocam lifte kaldırıp radyatör, hortumlar, pompa, motor yağı soğutucusu (küçük bir radyatöre benzer), varsa şanzıman yağı soğutucusunu (intercooler'a benzer, bazıları küçük olabiliyor), termostatı kontrol edin. Kaçak varsa kesin turuncu veya yeşil gibi bir renk kalıntı görürsünüz. tamamen buharlaşması imkansız.

    Görünen bir şey yoksa motorun içindeki parçalardan birinde yanıyor olabilir (conta yaktı diyorlar sanayide). Fakat bilinenin aksine egzoz dumanının rengini değiştirmez.
    Pompa su azaltırsa dışarıdan fark edersiniz. Bence değiştirmeyin. kayışla da ilgisi olmaz kaçağın.

    Bahsettiğiniz su kabının basınçlı olması normal. Kapağında basınç tahliye sistemi vardır. Belli bir basınca ulaştığında gaz tahliye eder. Zaten ismi İngilizce "de-gas bottle" diye geçer. Fazla basıncı alır. Kapağını açmadığınız sürece eğer gaz çıkışı yoksa sistemin basıncı normaldir. Gaz çıkışı varsa da etrafında soğutma suyu kalıntıları görürsünüz. İlla duymanız gerekmiyor gaz çıkışını.

    2 haftada 1 litre kaybediyor demişsiniz: Birkaç kere doldurdunuz mu?
    Bir de soğutma suyunu boşalttığınızda bir işlem için, tekrar doldururken sistemin içinde hava kalır. Onun tahliyesi için de 200-500km kullanmanız hatta ısıtıcı açmanız lazım bir süre. Hava, su kabına tahliye edilir. Bu da su seviyesi düşmüş gibi görünür fakat hava tahliyesindendir o. Böyle bir durumda tekrar antifiriz ekleyerek MAX seviyesine getirebilirsiniz.

    Bir de su veya antifiriz eklerken suyun saf su olduğundan emin olun. Çeşme suyu falan ekleyenler oluyor. Radyatörün, diğer motor parçaların paslanmasına sebep oluyor.

    Bu bilgilerin hepsi sizin işinize yaramayabilir, gören olursa diye yazdım.




  • :::Banner::: : kullanıcısına yanıt
    6 ayda bir ne kadar ekliyorsunuz? kaç 6 ay yani kaç kere eklediniz?
  • Geçenlerde Suzuki aracımı termostat değişikliği için tamirciye götürdüm. Aracın servis tamir kitapçığında termostat emme manifoldunun altında konumlanmış gözüküyor.
    Tamirci 25 yıllık tamirciyim böyle bişey görmedim dedi. Sonra başka tanıdık tavsiyesiyle gittiğim tamirciye durumu izah ettim. O değiştirdi.

    Yani günümüz tamircileri gerçekte tamirci değil. Parça değiştirmek ve deneme yanılma ile tamirci olunmaz.
    aracımda çoğu problemi kendim araştırıp buluyorum gerekli parçaları satın alıp tamirciye değiştirmesi için veriyorum.
    Elimde aracı kaldıracak lift ve anahtar lokma takimi vs vs olsun kendim dahi değiştirebilirim çünkü servis kitapçığında herşey sökümünden takımına anlatılıyor.
  • 350 değil 3350 tl olacak önceki harcadıklarını da kat hesaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sırf bu yüzden severek kullandığım c4 aracımı sattım. aynı sorunu bende yaşadım aynı olaylar birebir başımdan geçti. dayanamadım aracı sattım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende corsa b sahibiyim ülkemizde herşey gibi forum işide yalan, Vauxhall forumlarında birçok sorunumu çözdüm daha önce, sanayideki ustalar multec enjeksiyon sorun çıkarır vesaire dedi sadece 35 liralık hararet sensörü ile sorunumu çözdüm koskoca aracı çöpe at dediler resmen bana şaka gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usta da yaptığının ustalık olmadığını biliyor da para kendi cebinden çıkmıyor ki,,,,,, üstelik gelmişken değişelim bi parçada iş olsun diyor adam da haklı :)
  • Tabii arabamın conta yaktığına inandım mı ? Asla. Çünkü aracım tek marşta çalışıyor,yağa su suya yağ karıştırmıyor, rampaları keçi gibi tırmanıyor, duman atmıyor, hararet yapmıyordu vs. vs. Contanın dışında neyin bunlara sebep olabielceğini araştırmaya başladım.







    ( duman atmıyor diyorsun ama hikaye sonunda egr ye su kaçıyo egzozdan buhar olarak atılıyo demişsin buhar belli etmiyormuydu kendini )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknoseyirden biri demişti eskiden arabalar sürekli bozulduğundan ustaların farkı kullanıcılardan daha bilgili olmalarıydı diye.
  • Usta denen adamların dunyadan haberinin olmadığini ve aci tecrubeleri altin elbiseli adam youtube kanalini izleyerek ibretle görebilirsiniz. Binlerce ornek var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.