Şimdi Ara

Su kaçağı yok, conta sağlam ama araban su mu eksiltiyor? Nasıl çözdüğümü anlatıyorum..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
125
Cevap
25
Favori
101.256
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
168 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar.

    Opel Corsa 1.3 CDTI aracımda yaklaşık 1 yıldır yaşadığım bir problemi ve nasıl çözdüğümü anlatmak istiyorum.

    İlk arabam olarak bu aracı aldığımda bundan tam 1 yıl önceydi. Aracı aldım, sürmeyi öğrendim derken soğutma suyunun zamanla eksildiğini de fark ettim. Bilgim olmadığından bunu gayet normal karşılıyor, eksildikçe su ekliyordum (200 km'de bir bardak kadar) ve genleşme kabında yüksek basınç olduğunu farkettim ayrıca soğutma suyumun rengi pembeden hemen turuncuya dönüyordu ve minik kurum parçacıkları çıkıyordu içinden.
    Donanımhaber ve çeşitli forumlarda otomobiller hakkında bilgilendikçe benim su eksiltme olayının aslında normal olmadığını, kapalı bir sistem olan soğutma sisteminden 10 gram dahi su eksilmemesi gerektiğini öğrendim.

    Bunu öğrendiğimden beri geceleri bile aklıma bu problem geliyordu ve nasıl çözeceğimi düşünüp duruyordum. Abartısız 20 tane ustaya gitmiş, 20 tanesini de telefonla arayıp 10-15 dk'lık görüşmeler yapmışımdır İstanbul'daki Opelcilerle.

    Birisi "görünen bir kaçak yok abi devirdaim pompası olabilir" dedi. Değiştirdik.
    Birisi "görünen bir kaçak yok abi radyatör olabilir" dedi. Değiştirdik.
    Birisi "görünen bir kaçak yok abi su tankında delik olabilir" dedi. Değiştirdik.
    Birisi "görünen bir kaçak yok abi su tankının kapağında problem olabilir" dedi. Değiştirdik.
    Birisi "görünen bir kaçak yok abi termostat arızası olabilir" dedi. Değiştirdik.
    Birisi "antifrizi kaliteli olanıyla yenileyelim" dedi. Yeniledik..
    En son hepsi birden "conta yakmış motor açılacak" dedi. 4 bin 5 bin liralar havada uçuştu.

    Dedi de dedi. Bu süreçte hem ustalara gidip gelme yüzünden yakıt harcadım baya, çünkü bazı ustalar karşı yakadaydı, hem dedikleri parçaları değiştirdim hem maddi hem manevi bayağı yoruldum ve 3.000 TL'ye yakın para harcadım diyebilirim. Birsürü parça değiştirdik, birsürü şey denedik ama sonuç? Hüsran...

    Tabii arabamın conta yaktığına inandım mı ? Asla. Çünkü aracım tek marşta çalışıyor,yağa su suya yağ karıştırmıyor, rampaları keçi gibi tırmanıyor, duman atmıyor, hararet yapmıyordu vs. vs. Contanın dışında neyin bunlara sebep olabielceğini araştırmaya başladım.

    Türkçe kaynaklar ve Türk ustalardan umudu kesip Corsa almanya ve ingiltere forumlarında takılmaya başladım, İngiltere'de Vauxhall adıyla satılıyor ve onlar da bayağı bilgiye sahip Opel araçlarla ilgili. Birkaç farklı konu gezdim su eksilmesiyle ilgili, ve sistemde neyin basınç yapabileceğini araştırdım, bir gece sabaha kadar bunlarla uğraştıktan sonra teşhisi koymuştum. EGR Soğutucusu.

    Su kaçağı yok, conta sağlam ama araban su mu eksiltiyor? Nasıl çözdüğümü anlatıyorum..

    1 yıllık Türkiye kaynakları ve ustalarıyla uğraşma çabamda bir kere bile adına denk gelmediğim, içinden antifrizli su geçtiğini hiçbir ustanın bilmediği nadide parça.. Hatta içlerinden biri Egr soğutucumu değiştirmek istiyorum dediğimde 650 tl fiyat verip Egr valfimi değiştiriyordu az daha. Soğutucunun ne olduğunu duymamış ki, valfi biliyor sadece..

    Çıkma parça buldum 250 Tl'ye, 100 tl de işçilik verip 350 TL'ye değiştirdim. BİNGO! 10 gündür kullanıyorum ve problem yok! Ne su eksiliyor ne basınç var ne kurum.. Soğutucunun bazı yerleri delinmiş ve egzoz gazını soğutma sistemine aldığı için hem kurumlanma yapmış hem de yüksek basınçla kapaktan sızdırma yapmış, aynı zamanda eksilen suyum da egzozdan buhar olarak atılmış..

    Sonuç olarak özel servislerin 3-4 bin, Opel yetkili servisin 8600 TL masrafı var dediği aracın problemini 350 tl'ye hallettim.

    Ustalarımızın ise pek de usta olmadıklarını bu sayede anlamış oldum ve bana ders oldu, arızanın kesin sebebini bulmadan parça değişimi yapmayacağım ve yabancı forumlarda da araştırma yapacağım artık. İyi akşamlar..



    eggeli bu mesajı paylaştı




  • Şu anda sanayide hatta servislerdeki çoğu ustanın yaptığı işi eli anahtar tutan birazda zeki olan biri yapabilir.Bunu benim ustama söylediğimde bozuluyor.Arkadaş önceden ustaya arabayı götürüyordum adam motorun çalışmasından sorunu çözüp tamir ediyordu.Şimdi servislerde ve sanayide bilgisayar var bağlıyorlar hangi hatayı verirse ona göre parçayı değiştiriyorlar.Eğer makina hata vermezse sök tak deneme yanılma yöntemi ile yapmaya çalışıyorlar.Sen usta değilsin deyincede bozuluyorlar
    Usta diye bir şey kalmadı ki...

    Arabalar eskiden basitti kara düzendi, ustalar yetişebiliyordu, öyle fazla da model yoktu, model olsa bile 3 aşağı 5 yukarı hepsi aynıydı.

    Günümüze geldiğimizde ise çok çeşitli arabalar var çok karmaşık sistemleri var, durum öyle olunca ilk okul mezunu adamın anlayabileceği kapasiteden yukarı çıkan sistemler yüzünden sanayi deneme yanılma tahtasına döndü, servislerin içindeki ustalar da bunlar gibi adamlar ancak en azından eğitim falan alıyorlar bi nebze daha sağlıklı ama pahalı oluyorlar..

    Benim arabamda da aynı sorun vardı, su eksiltiyordu ama sizin bahsettiğinizden çok daha az, ben de normal karşıladım ama bir gün arabanın farklı bir sorunundan dolayı sanayiye gidince usta lifti kaldırıp bakınca dedi ki bana 'araban su eksiltiyor mu?' ben de çok az da olsa evet dedim, o da bana kaçağın yerini gösterdi, devirdaim pompasında sıkıntı var oradan akıyor dedi, ben de eyvallah değişelim o zaman dedim... Hazır motor açılmışken triger kayışını da değişmeye karar verdik..

    Ben gittim devir daim pompasını aldım geldim, usta da arabanın içindeki devirdaim pompasını çıkarttı, bi baktık sorun sadece contasındaymış, yani contası biraz yamuk takıldığı için zamanla su kaçırmaya başlamış, usta bana söylemedi de istersen değiştirmeyelim der gibi baktı, ben de aldım artık diyerek devir daim pompasını takıp triger setini değiştirdik.

    Bu ve bu gibi olaylar sonrasında öğrendim ki sanayiye girersen eğer araban çıkmaz. Sıfır araba al, 1 ay sonra götür sanayiye yine bi problem bulur masraf çıkartırlar, araba dediğin şeyde takıntılı olmayacaksın, şurasından ses geliyo burası ötüyo dedin mi işler karışıyor. Hangi araba olursa olsun bu böyledir, sanayiye götürdün mü illa ki masraf çıkartacak bir şeyler bulunur.

    Ha ben ne yapıyorum; yağ su değişimlerinin haricinde gitmiyorum, eğer olur da araba yerinden kalkmayıp hareket edemeyecek gibi olur da tehlike yaşamaya başlayacak raddeye gelirse gidiyorum, yoksa hepsi para tuzağı.
    Geçmiş olsun geç de olsa sorunu çözmenize sevindim sanayide ki bir çok ustadan cacık olmaz 92 model şahinim var rolantide anlık yükselip alçalmalar oluyor ve aşırı yakıt tüketimi mevcut kaç tane ustaya gösterdiysem hepsi araç normal çalışıyor diyor en sonunda kendi sorunumu kendim çözdüm elime su dolu bir sprey aldım ve başladım karbüratör contalarının olduğu yerlere püskürtmeye en son bir yere sıktığımda araç anlık olarak sersem çalışmaya başladı gaz telinin bağlı olduğu milden hava alıyormuş mile bastırınca aracın çalışması değişiyor götürüp ustama gösterdim hani hava almıyordu dedim susuyor şimdi mil sorunlu olduğu için karbüratör değişecek adamlar daha şahini tamir edemiyor aldıkları paralarda cabası.
    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Diyecek birşey yok,yetkili servis bunu bulup tamir edemiyorsa(ki edebilmesi gerek gerek yurtdışı gerek yurtiçi bir dolu eğitime gidiyorlar teknisyenler) rezilliktir

    Sanayideki ustalara zaten yorum yapmıyorum adam bilmiyor zaten suçlayamazsın :)

    @HoLY.oNE Avrupa yakasında bilindik bir yetkili servisti vallahi hocam, 1 gün araç onlarda kaldı, kaçak yok motor açılacak diye de rapor yazmışlar.. EGR ihtimali akıllarının ucundan bile geçmemiş, lakayıt tavırlarından anlamıştım zaten birşey bulamayacaklarını :) anlaşılan o ki bu ülkedeki çoğu şey gibi otomotiv tamir ve destek sektörü de ezberci iş yapıyor sadece.

    @01tuğra01 Teşekkürler hocam sağolun..

    @ugurozer Zaten insan araba arızaları yüzünden ustalardan daha bilgili oluyor hocam :)

    @chawush Hehe teşekkürler hocam, sanayideki pratiğin karşılığı para maalesef, hiç masraf etmeden bu sonuca ulaşabilseydim iyiydi ama daha genciz ilerleyen hayatımızda ders olacak gerçi içten yanmalı motoru kaldırıyorlar elektriklinin arızalarına da bakmak lazım :)

    @yunus88 hocam o şekilde bir sıkıntı olsa araç hararet yapar sanırım, şimdilik öyle birşey görünmüyor inşallah yaşamam bir de onla uğraşamam açıkçası :)
    2012 yılında bu aracı kullandım birgün ses duydum poffff



    Neydi lan o dedim yoluma devam ettim.



    Aracın içinde 3 dakika o ses neydiyi düşündüm.



    Aklıma geldi hemen dedim kaloriferi sıcağa aldım SICAK üflemiyor dedim tarağı yedik motorda su kalmamış su patlamış o yüzde araç sıcak üflemiyor

    Hemen indim baktım gerçekten tüm su boşalmış akmış



    Yani yolda giderken ara ara sıcak üflemesi varmı diye aracınıza kaloriferi yoklamanız tüm araçlar için iyi bir yöntem bakabilirsiniz sıcak üflemiyorsa borular patlamış motorda su kalmamıştır. Çünkü araçlarda tüm su boşaldığımda Tüm su boşadım hararet yapıyorum diye uyarı vermez

    Sıcaklıkta yükselmez

    Çünkü su yokki neyin sıcaklığını sana göstersin

    Hemen hemen her araçlarda bu böyle



    Hararet göstergesi o anı suyun boşaldığı anı gösterir motorda su yoksa birşey göstermez son halinde 90derecede kalır ne düşer ne yükselir



    Aslında araçlara su eksilince uyarı sistemi yapmaları lazım yapmıyorlar ki motorda hortum patlarsa araç gitmeye devam etsin motor sıcaktan kitlensin yenisini yapalım

    Lastiğe basınç sensörü koyuyorsun motora su eksilmiş uyarısı koymuyorsun😂
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Araban Su Eksitiyorsa Ancak Su Kaçağı veya Arızalı Conta Yoksa Ne Yapmalısın?

    Arabanızda su eksilmesi problemi yaşıyor ancak su kaçağı veya arızalı bir conta tespit edemiyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek ve gidermek için şu adımları takip edebilirsiniz:

    • Hararet Göstergesini Kontrol Edin: Aracınızı çalıştırın ve hararet göstergesini izleyin. Hararet normal seviyede kalıyorsa, motorun aşırı ısınmadığı anlamına gelir.

    • EGR Soğutucu Su Kaçağını Kontrol Edin: EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) sistemindeki bir soğutucu su kaçağı, su eksilmesine neden olabilir. EGR valfini inceleyin ve etrafında su sızıntısı olup olmadığını kontrol edin.

    • Diğer Potansiyel Kaçakları İnceleyin: Su pompası, radyatör, hortumlar ve kelepçeler gibi diğer potansiyel kaçak noktalarını kontrol edin. Görünür sızıntı veya hasar olup olmadığını inceleyin.

    • Motor Yağını Kontrol Edin: Motor yağında beyaz, köpüklü bir madde fark ederseniz, bu silindir kapağı contasından su sızdığının bir işareti olabilir.

    • Silindir Kapağı Contasını Kontrol Edin: Silindir kapağı contası hasar gördüğünde, su yanma odasına sızabilir ve egzozdan buhar olarak dışarı çıkabilir. Motor çalışırken egzozdan su buharı çıkıp çıkmadığını kontrol edin.

    • Bir Mekanikten Yardım Alın: Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala su eksilmesi sorununu çözemiyorsanız, profesyonel bir tamirciden yardım almanız önerilir.

    Su eksiltiyor ancak hararet yapmayan araçlar için en yaygın nedenlerden biri EGR soğutucu suyu kaçağıdır. Bu sorunu gidermek için EGR valfi contası veya soğutucu borusunun değiştirilmesi gerekebilir.

    Aracınızdaki su eksilmesi sorununu çözmek için yukarıdaki adımları izleyerek, güvenli ve sorunsuz bir şekilde yola devam edebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Diyecek birşey yok,yetkili servis bunu bulup tamir edemiyorsa(ki edebilmesi gerek gerek yurtdışı gerek yurtiçi bir dolu eğitime gidiyorlar teknisyenler) rezilliktir

    Sanayideki ustalara zaten yorum yapmıyorum adam bilmiyor zaten suçlayamazsın :)
  • Elinize emeğinize sağlık hocam.
  • ayni soruni karsan araclarda yasadik tepecik sanayide bir usta egr sogutucusu eksiltir dedi. orada ogrenmistim ilk bu egr ilketinin au eksiltecegini...



    karsan ile 2 gun calistik bir gun yattik 2 gunun hasilatindan birini arizaya verdik vir sene boyunca arizalardan ariza cozumu ogrendik. sizin odediginiz bedelin cok fazlasini odedik..
  • Hocam valla tebrik ederim. Sorunu çözmen çok güzel olmuş. Sürekli okuyup sanayide pratik yapmışsınız.

    Ayrıca burada sonucu yazmanız herkese fikir olur. Allah başka dert vermesin
  • Aklınıza düşürmek gibi olmasın sisteme karışan o kurumlar motorun içindeki ince su kanallarını tıkamış midir ? O kanalların temizlenme imkanı varsa faydalı olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Diyecek birşey yok,yetkili servis bunu bulup tamir edemiyorsa(ki edebilmesi gerek gerek yurtdışı gerek yurtiçi bir dolu eğitime gidiyorlar teknisyenler) rezilliktir

    Sanayideki ustalara zaten yorum yapmıyorum adam bilmiyor zaten suçlayamazsın :)

    @HoLY.oNE Avrupa yakasında bilindik bir yetkili servisti vallahi hocam, 1 gün araç onlarda kaldı, kaçak yok motor açılacak diye de rapor yazmışlar.. EGR ihtimali akıllarının ucundan bile geçmemiş, lakayıt tavırlarından anlamıştım zaten birşey bulamayacaklarını :) anlaşılan o ki bu ülkedeki çoğu şey gibi otomotiv tamir ve destek sektörü de ezberci iş yapıyor sadece.

    @01tuğra01 Teşekkürler hocam sağolun..

    @ugurozer Zaten insan araba arızaları yüzünden ustalardan daha bilgili oluyor hocam :)

    @chawush Hehe teşekkürler hocam, sanayideki pratiğin karşılığı para maalesef, hiç masraf etmeden bu sonuca ulaşabilseydim iyiydi ama daha genciz ilerleyen hayatımızda ders olacak gerçi içten yanmalı motoru kaldırıyorlar elektriklinin arızalarına da bakmak lazım :)

    @yunus88 hocam o şekilde bir sıkıntı olsa araç hararet yapar sanırım, şimdilik öyle birşey görünmüyor inşallah yaşamam bir de onla uğraşamam açıkçası :)




  • geçmiş olsun.
    bızım ustalarım sök at yenısını tak
    düzelirse düzelir olmassa başka birseyı degiştircı olmuş
    tamir blgı çok zayıf malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    geçmiş olsun.
    bızım ustalarım sök at yenısını tak
    düzelirse düzelir olmassa başka birseyı degiştircı olmuş
    tamir blgı çok zayıf malesef.


    sağolun hocam, aynen dediğiniz gibi, tamamen atmasyon olarak şu parçadır deyip o olmayınca hee bide şunu değiştirelim diyen tipler %95'i. kalan %5'i de ben bulamadımgaliba. inşahllah kendilerini geliştirirler ne diyelim.
  • Şu anda sanayide hatta servislerdeki çoğu ustanın yaptığı işi eli anahtar tutan birazda zeki olan biri yapabilir.Bunu benim ustama söylediğimde bozuluyor.Arkadaş önceden ustaya arabayı götürüyordum adam motorun çalışmasından sorunu çözüp tamir ediyordu.Şimdi servislerde ve sanayide bilgisayar var bağlıyorlar hangi hatayı verirse ona göre parçayı değiştiriyorlar.Eğer makina hata vermezse sök tak deneme yanılma yöntemi ile yapmaya çalışıyorlar.Sen usta değilsin deyincede bozuluyorlar
  • Tebrikler dizel aracın bu tarz bir arızasını bulmak kolay değildir iyi takip etmişsiniz. Tabi aradaki 3000 TL tecrübe olarak geri dönmüş
  • Gerçekten tebrikler

    Bu sayede kimseye güven olmadığını bir kez daha öğrendik

    Herkes usta ya bu devirde.
  • Buna benzer olay tsi motorda başıma geldi, sürekli antifrizi eksiltiyordu. Yetkili servis dahil 3-4 yer gezdim hatta bitanesine uyup su pompasını değiştirdim aracın ama sonuç nafile. Kalorifer kaçağıdır diye az daha ön konsolu sökecekti birtanesi zor kaçtım. En son arkadaşımın abisi yetkili serviste çalışıyordu ona verdim bakmasın için, aracın atölyeye girip çıkması 10 dk sürmedi yanıma geldi araçla, söylediği şey turbo yağ soğutucusu yani watercooler denilen bir parça. Bende çıkma parça ile halletmiştim sorunu ve yaptırdıktan sonra çokta sevinmiştim. Bu tip durumlarda ikilemde kalan ustadan koşarak uzaklaşın adam bana net konuştu garantisini verdi eksiltme devam ederse taktığım parçayı iade edecektik sorunu aramaya devam edecektik, adam o denli emindi ve dediği gibide oldu tam nokta atışı yapmıştı kendisi.
  • Geçmiş olsun geç de olsa sorunu çözmenize sevindim sanayide ki bir çok ustadan cacık olmaz 92 model şahinim var rolantide anlık yükselip alçalmalar oluyor ve aşırı yakıt tüketimi mevcut kaç tane ustaya gösterdiysem hepsi araç normal çalışıyor diyor en sonunda kendi sorunumu kendim çözdüm elime su dolu bir sprey aldım ve başladım karbüratör contalarının olduğu yerlere püskürtmeye en son bir yere sıktığımda araç anlık olarak sersem çalışmaya başladı gaz telinin bağlı olduğu milden hava alıyormuş mile bastırınca aracın çalışması değişiyor götürüp ustama gösterdim hani hava almıyordu dedim susuyor şimdi mil sorunlu olduğu için karbüratör değişecek adamlar daha şahini tamir edemiyor aldıkları paralarda cabası.
  • 'genleşme kabında yüksek basınç ' olduğunu farkettim derken hocam su koyduğumuz küre gibi kabtan mı bahsediyorsunuz ?

    benzer problemleri yaşıyorum bende su kabının açınca fıss diye basınçlı ses çıkıyor . ustaların orası burası dediklerine kulak vermedim aslında
    bir usta :
    triger değişti mi dedi , değiştirdim dedim . ben dedi trigeri değiştirirken devir daim pompasını da değiştiririm dedi, e güzel.
    sadece devir daim pompasını değiştir dedim trigeri de değiştiririm değilse değiştirmem dedi adam :) eksta trigerde değiştirecez boyut atladık :::)

    şu an 2 haftada falan 1 litre azalıyor sanırım dediklerine göre bi araştırma yapacaz artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetsuslu

    'genleşme kabında yüksek basınç ' olduğunu farkettim derken hocam su koyduğumuz küre gibi kabtan mı bahsediyorsunuz ?

    benzer problemleri yaşıyorum bende su kabının açınca fıss diye basınçlı ses çıkıyor . ustaların orası burası dediklerine kulak vermedim aslında
    bir usta :
    triger değişti mi dedi , değiştirdim dedim . ben dedi trigeri değiştirirken devir daim pompasını da değiştiririm dedi, e güzel.
    sadece devir daim pompasını değiştir dedim trigeri de değiştiririm değilse değiştirmem dedi adam :) eksta trigerde değiştirecez boyut atladık :::)

    şu an 2 haftada falan 1 litre azalıyor sanırım dediklerine göre bi araştırma yapacaz artık

    @PaulHausser hocam valla on numara çözüm üretmişsiniz , insan kendi aracını ustasından daha iyi tanıyor gerçekten. Her farklı ustada süreç başa dönüyor saçma bir hal alıyor tebrikler size de.



    @ahmetsuslu aynen öyle su doldurulan kaptan bahsediyorum. Lifte kaldırıp kaçak olabilecek noktalara bakıldı mı ? Kaçak mevzusu öyle cins ki araba dururken kaçırmayıp yolda giderken kaçırıp buharlaşıp yerini bulmayı zorlaştıran kaçaklar bile var, iç kaçak mı dış kaçak mı ona kesin emin olun hocam öncelikle. Dışarıda hiçbir yerde birşey Yok içerden bi kaçırma olduğunu düşünüyorsanız conta için motor açtırmak yerine egr sogutucusunu bir düsünün derim




  • Helal olsun hocam. Sıfır bilgiyle yola çıkıp ustayım diye geçinen çoğu ilkokul mezunu bile olmayan tokatçı tayfadan daha fazla işin ehli olmuşsunuz.
  • Usta diye bir şey kalmadı ki...

    Arabalar eskiden basitti kara düzendi, ustalar yetişebiliyordu, öyle fazla da model yoktu, model olsa bile 3 aşağı 5 yukarı hepsi aynıydı.

    Günümüze geldiğimizde ise çok çeşitli arabalar var çok karmaşık sistemleri var, durum öyle olunca ilk okul mezunu adamın anlayabileceği kapasiteden yukarı çıkan sistemler yüzünden sanayi deneme yanılma tahtasına döndü, servislerin içindeki ustalar da bunlar gibi adamlar ancak en azından eğitim falan alıyorlar bi nebze daha sağlıklı ama pahalı oluyorlar..

    Benim arabamda da aynı sorun vardı, su eksiltiyordu ama sizin bahsettiğinizden çok daha az, ben de normal karşıladım ama bir gün arabanın farklı bir sorunundan dolayı sanayiye gidince usta lifti kaldırıp bakınca dedi ki bana 'araban su eksiltiyor mu?' ben de çok az da olsa evet dedim, o da bana kaçağın yerini gösterdi, devirdaim pompasında sıkıntı var oradan akıyor dedi, ben de eyvallah değişelim o zaman dedim... Hazır motor açılmışken triger kayışını da değişmeye karar verdik..

    Ben gittim devir daim pompasını aldım geldim, usta da arabanın içindeki devirdaim pompasını çıkarttı, bi baktık sorun sadece contasındaymış, yani contası biraz yamuk takıldığı için zamanla su kaçırmaya başlamış, usta bana söylemedi de istersen değiştirmeyelim der gibi baktı, ben de aldım artık diyerek devir daim pompasını takıp triger setini değiştirdik.

    Bu ve bu gibi olaylar sonrasında öğrendim ki sanayiye girersen eğer araban çıkmaz. Sıfır araba al, 1 ay sonra götür sanayiye yine bi problem bulur masraf çıkartırlar, araba dediğin şeyde takıntılı olmayacaksın, şurasından ses geliyo burası ötüyo dedin mi işler karışıyor. Hangi araba olursa olsun bu böyledir, sanayiye götürdün mü illa ki masraf çıkartacak bir şeyler bulunur.

    Ha ben ne yapıyorum; yağ su değişimlerinin haricinde gitmiyorum, eğer olur da araba yerinden kalkmayıp hareket edemeyecek gibi olur da tehlike yaşamaya başlayacak raddeye gelirse gidiyorum, yoksa hepsi para tuzağı.




  • Çok geçmiş olsun. Öncelikle böyle bir bilgiyi bizimle paylaştığın için teşekkür ederim. Opel malesef yetkili ve özel servisler konusunda gerçekten ülkemizde zayıf bir marka. İşini iyi yapan servisler elbette var. Benim de Opel insignia aracımla ilgili başımdan bir olay geçti. Yetkili servisle yaşadığım problemler yediğim küfürler birde üstüne suç atmaları cabası. Tekrardan geçmiş olsun.
  • Muhtemelen ayni sorun benim eski arabamda mevcut.

    Bende sorunu bulamamıştım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.