Şimdi Ara

Su kaçağı yok, conta sağlam ama araban su mu eksiltiyor? Nasıl çözdüğümü anlatıyorum.. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
125
Cevap
25
Favori
101.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
168 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    peki bir tavsiye daha alabilirmiyim.yetkili servisine götürmelimiyim?
  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    Hocam servisine göre değişir. Ben teslim aldığı aracı sanayide şanzımancıda yaptırıp getiren servis gördüm Antalyada isim vermeyeyim.



    Bir baksınlar sorunu bulurlarsa bir fiyatta verip (genelde fiyat uçuk olur) sizi bilgilendirirler. Sorun bulunursa ne ala çekersin sanayiye dersin şu var şu yapılacak uyguna yaptırırsın...
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    aynen mantıklı. istanbuldayım ben en kısa zamanda servise götüreyim.teşekkür derim cevaplarınız için.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Valla ben İngiliz forumlarında takıla takıla artık o zihniyete büründüm.
    "Bir hafta sonu motoru dağıtıp biyel kollarını daha güçlüleriyle değiştereyim" falan.

    Adamlar kendi bahçelerinde, garajlarında bizim ustaların cesaret edemeyeceği acayip şeyler yapıyorlar. Şu an kapak contası problemi bile nedense basit geliyor bana. Bir tane tork anahtarı, bir tane egzantrik kilitleme aleti, o kadar .

    Ah şu döviz kurları düşük olsaydı da adamların 10 ödediğine 70 ödemeseydik. Aklımda ne projeler var, maddi imkansızlık yüzünden sadece hayal olarak kalıyor.
  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    2001 clio aracım 163.000 km civarında suyunu dolduruyordum. İlk zamamlarda 1 hafta okula gidip geldiğimde (350km) su min çizgisinin altına düşüyordu. Kaçak varmı diye baktırdım sanayide kaçak falan bulamadılar. Sonra kendim LPG regülatöründen şüphelendim rekorlarında hafif terleme vardı. Parçalarını aldım kendim değiştirdim(atiker bayisi komple regülatörü değiştireceti 400 lira fiyat verdi.). 20 liraya hallettim.

    Sorunu çözdüm diye mutlu mesut dolaşırken bir hafta sonra bir baktım araç yine su eksiltmiş. Tekrar sanayiye gittim kaçak olmadığından emin oldum. Fakat arabada hararet yapma, çekişten düşme, sabahları tekleme sorunları yoktu. Bu şekilde su ekleye ekleye yaklaşık 2 ay daha bindim.

    Sonra bir sabah kaputu açtım genleşme kabı bomboş! Neyse suyu tamamladım aracı çalıştırdım okula gittim(35km). Akşam dersten çıktığımda tekrar suyu kontrol ettim min çizgisinin 1 parmak altına inmişti su. Marşa bastım ve araç tekleyerek çalıştı ve egzozdan çok az su attı. Damlatma şeklinde değil yalnız bildiğiniz su fışkırttı. Suyu tamamlayıp havasını alıp eve geldim ve araçta çekiş düşüklüğü ve hararet yaşamadım. 1 hafta kadar sabahları tekleme şikayetiyle kullandım aracı. (Lastik almıştım param yoktu linç etmeyin :D). Hararet ve çekiş düşüklüğü olmadığı için benim aklıma conta mevzusu gelmiyordu bile. Sonra bir akşam dh ailesiyle tanıştım ve konu açtım. Abiler genel olarak conta dedi. Ama aklım almıyordu. Araba ilk çalıştırma harici sağlıklı çalışıyordu yağa su karıştırma falanda yoktu. Hararet gayet stabildi ama herkes conta diyordu.

    Derken konuyu açtığım günün sabahına izmire doğru giderken sabuncu belinde biraz sıkıştırdığımda aracı duman dumana yolun ortasında kaldım. Soğutma sistemi hava yaptığı için basınçtan dolayı hortum patladı. Ama yine hararet 90 daydı. Hortumu tamir edip döndüm sanayiye bıraktım aracı. Ustam “direnme artık sökelim şu silindir kapağını” dedi. Başka çarem olmadığı için söktürdüm. Ve contada çürük çıktı.

    Şimdi sivri zekalı bir arkadaş çıkıp 163.00 bindeki arabanın contası çürümez diyecek gayette çürük kardeşim emsalleri mevcut.

    Contayı değiştirdik. 600 liraya mâl ettim. Bu kadar ucuza yırtmamın sebebi ise olayı kabullenip sanayiye gitmem ve motorum hararet görmemesi oldu.

    Bu arada sanayiye hangi ustaya sorunumu anlatsam komple motor yapılacak diyordu. Hatta forumda bir ustada aynısını söyledi 😳

    Neden bu kadar herşeyi yazdım bende bilmiyorum ama 😂 demek istediğim bende biraz contaya yoğunlaştım hocam. Dediğim gibi benim aracımda hortum patlatana kadar ne yağa su karıştırdı ne çekişten düştü ne hararet yaptı. Son 1 hafta sabahları hafif bir tekleme vardı.

    Geçmiş olsun bu arada takipteyim. Bilgilendirirseniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Valla ben İngiliz forumlarında takıla takıla artık o zihniyete büründüm.
    "Bir hafta sonu motoru dağıtıp biyel kollarını daha güçlüleriyle değiştereyim" falan.

    Adamlar kendi bahçelerinde, garajlarında bizim ustaların cesaret edemeyeceği acayip şeyler yapıyorlar. Şu an kapak contası problemi bile nedense basit geliyor bana. Bir tane tork anahtarı, bir tane egzantrik kilitleme aleti, o kadar .

    Ah şu döviz kurları düşük olsaydı da adamların 10 ödediğine 70 ödemeseydik. Aklımda ne projeler var, maddi imkansızlık yüzünden sadece hayal olarak kalıyor.


    Aynen hocam sorma, malzeme olsa neler yapacam da herşey masraf işte.




  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    bu arada aracı alalı 1 hafta oldu.eksper sorunu görmedi motor performansı ve tork 100 çıktı.güvendik aldık.yarın bir ustaya gidecem.sonucu yazıcam buraya.bugün mü sorunda su kabında aşırı köpürme vardı bildiğiniz bembeyaz köpük sanki içine sabun basılmış gibi.
  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    Suya yağ karışmış hocam sanırım. Hararet gördü mü araç yakın zamanda conta ihtimali çok yüksek bence.

    Dynotestlere güvenmiyorum hocam ben çok fazla arkadaşın aracı 300 küsür binde %105 motor çıkıyor araçta. Fakat araçta en ufak bir canlılık yok gaza basıyoruz yığılıyor araç.
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    contayı aklımın ucundan geçirmek istemiyorum😒 interneeten araştırdığım kadarıyla yağ karışınca rengi bal köpüğü kahve rengi arası hal alıyor yazmışlar.bendeki bildiğiniz bembeyaz bulaşık deterjanı gibi.eksper raporunda motor suyunda ilaç var yazmıştı.
  • Valla inşallah conta değildir tabiki hocam. Bayram üstü çok can sıkıcı olacaktır ister istemez.

    Aynen öyle hocam sanayide görmüştüm lada samara yağa su karıştırmış. karter tıpasını açtık nescafe rengindeydi yağ ve aşırı derece köpürmüştü. Sizde bu tarzda bir renk yoksa korkulacak bişey yok o zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 20 Ağustos 2018; 3:3:12 >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    yağda herhangi bir problem yok.valla ilk arabam.motorcuyduk sattık araba aldık.iyimi ettik kötümü ettik bilmem ama o kadar çok araştırdım ki artık arabadan anlar oldum.yarın sonuçları yazıcam.teşekkürler iyi geceler
  • omer_loopus kullanıcısına yanıt
    Yok yok hocam iyi yapmışsın. İlk araba diye üzerine çok titriyorsunuz şuan en ufak sorun sizin uykularınızı kaçırıyor acaba kazıklandık mı diye. Zamanla alışıyorsunuz aman ya deyip geçiyorsunuz. Ben ilk arabamı aldığımda noterden çıktık helalleştik satıcıyla. Arabaya geldim bindim araba çalışmadı. Vurdurarak çalıştırdın sanayiye gittim 150 lira masraf yaptım. Daha ilk saatte 😂

    Takipteyim hocam tekrar geçmiş olsun. İyi geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 20 Ağustos 2018; 3:15:59 >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    Silindir kapağınız taşlandı mı peki? Hararet görmediği için yamulmamıştır, usta sadece temizleyip geri takmıştır diye tahmin ediyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Normalde gerek yoktu. Fakat cliolar genelde kapak ve bloğu çok kolay çatlattığı için riske girmedi usta çok ince taşlandı.
  • En iyisini bulduguma inandığım adama olan güvenim 3 gun önce boşa çıktı. Bana da İzmir de Opel ustası onerin
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    evet bugün tanıdık bir ustaya götürdük.su maksimum seviyedeydi.aldık 1 tur attık aracı zorladı biraz.gidişinde vs hiçbirşey yok dedi.neyse geldik dükkana suya baktık su aynı.dedim nasıl olur ona kalsa sorun yok diyecekti.neyse ben boşta gaz verdim 3 bin devirde su minimum seviyeye indi.neyse su haznesini açtı sıcak sıcak aşırı basınç oldugunda bütün suyu dışarı patlattı.bunda bişey yok bu normal eve git az sogusun araç dedi suyunu tamamla hiç suya bakma gözün hararet göstergesinde olsun deyip gönderdi.köpük içinde daha önce araca ilaç atmışlar sorun yok dedi.bu araba 4 günde 50 litre su harcadı.benim aklım almıyor ustalarda ustayım diye geziyor valla.bayram boyunca testim devam edicek araçta su eksiltme devam ediyor.bayramdan sonra yetkili servise sokucam.yada 1 tane fiesta ustası varmış ona götürücem.

    not:bugün biraz bu sorunun başlangıcını düşündüm.aracı alıp ertesi gün sanayiye bakıma soktum araçta antifiriz yoktu.motor suyunda ilaç vardı.benim usta antifiriz koydu.ve bugün internetten biraz araştırdım sorun bundanda kaynaklı olabilirmiş.kılcal çatlakları açmış olabilirmiş antifiriz.ama yinede gözle görülür bir su kaybı yok araçta.




  • Hocalarım konuyu hortlatayım...

    Bende 2013 model Auris dizel var. Bugün 10 bin bakımı yaptırmaya götürdüğümde araç çok az yağ ve yaklaşık yarım litre kadar su eksilttiğini gördüm. Bu süreçte hiç ne yağına ne suyuna baktım. 12 bin km sonra aracın biraz yağ veya su eksiltmesi normalmidir?
  • Anadolu yakasi kartal civarlarinda corsa d aracinizi nerede bakima goturuyorsunuz?

    Malzemeyi biz alsak degisimini usta saglasa var mi boyle bi dukkan
  • 3 sene önce yorum yaptığım konuya tekrardan yorum yapmam gerekti 2 haftadır bu sorunu yaşıyorum genleşme kabında inanılmaz bir basınç mevcut ve su eksiltiyor.

    genleşme kabı ve kapak değişti.
    devirdaim değişti.
    usta radyatör ve klima peteği lafını geçirmeye başladı.
    o tamiratı yaptırdığınız ustanın yeri nerededir.
  • Bulduğunuz çözümü nerede okuyacağım

    0505 503 23 38

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.