Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    1,6dcinın 3.2 yaktığı herhangi bir veri varmı?

    Veya 1,5dcinin 3,9 yaktığı ?

    Taksiciler bilmiyormu bu işi..

    Multijet dayanıklı,güçlü,yakıt olarak iyi olduğu için daha çok tercih ediliyor.

    Multijet2 den bahsediyorum)

    İlk nesil için aman aman az yaktığını söylemedim ama çok da yaktığı söylenemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazda 3 1.6 cd de psa motor

    VTI adlı motoru BMW ile ortak üretilmiştir.
    BMW 1.6 EfficientDynamics 170 Hp motoru aslımda bir PSA ortak yapım motordur.
    kazdikca her tasin altindan psa cikiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 11 Ocak 2018; 20:19:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nfdkurt N kullanıcısına yanıt
    Size denk gelmemis olabilir. Belkide benim cevremde kac kisi varsa bu turbo olayindan muzdarip benim arac 16 valf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    1,6 diyorum kardeşim.

    Egea taksiye giderken Megane,Corrolla,Elantra gitmiyor mu? Sadece ben mi görüyorum yoksa.

    Edit:Taksici az yakmasına bakmaz mı?
    Dizelin litresinin 5e dayandığı ortamda az yakmasına bakmayacak neye bakacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 11 Ocak 2018; 20:20:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Size denk gelmemis olabilir. Belkide benim cevremde kac kisi varsa bu turbo olayindan muzdarip benim arac 16 valf

    407 motoru ozaman sizinki kac modelki arac bir arastirayim nette 8 valf gorunuyor yeni tip motor olmasi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nfdkurt N kullanıcısına yanıt
    D2 lerle 2011 sonrasi drive e ler 8 valf benim arac 2009 16 valf olani performans olarak aman aman bi fark yok aralarinda hatta 16 valf ust devirlerde daha canli ama 8v daha sessiz ve egzantrik zinciri olmadigi icin daha sorunsuz ve titresimsiz ama 115 liklerde de enjektor ve turboda problem olabiliyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    D2 lerle 2011 sonrasi drive e ler 8 valf benim arac 2009 16 valf olani performans olarak aman aman bi fark yok aralarinda hatta 16 valf ust devirlerde daha canli ama 8v daha sessiz ve egzantrik zinciri olmadigi icin daha sorunsuz ve titresimsiz ama 115 liklerde de enjektor ve turboda problem olabiliyo

    enjektorler zaten ya bosh olur ya conditental_siemens

    sizinki 407 motoru o motorlarda genel olarak iyidir fakat 115 hdi ehdiler start stop oldugu icin turbolar cok saglam garet marka stopdan filan alt devirlerde etkilenmiyor

    8 valf olanlarin 16 valfvolanlardan daha saglam ve uzun omurlu oldugunu servistede soylediler suan hicbir sorunlari yok servise sık sık ugrarimagrizadan degil aksesuar guncelleme ivir zivir cay icin
    hesap et triger kayisi bile omru 10 sene veya 180 bin km
    zincirden saglam
    start stop sistemi bile dahiyane araci altarnator calistiriyor ilk starttan sonra 0 titresim stop edip calistini zor anliyorum bende bu motorlar icin iyi diyorum zaten birkac enjektor arizasi duydum 40 50 binlerde gelenler olmus turbo hic duymadim servistede sordum arkadaslar zaten serviste evin yaninda 407 yide cok met ediyolar yaglama sistemi olsun filan cok iyi motorlar zaten oyle olsa s60 s80 ve fordlar kullanmazdi ayni motoru mazda 3 bile ayni motor s 80 i tasiyor hesap et gerisini ayrica 270 tork deil 285 tork bu motorlar kendinden chipli sollamalarda dip gaz yaparsan 15 torkda oyle veriyor 2017 mondeo bike ayni motor niye bluehdi kullanmamis oda ayri konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 11 Ocak 2018; 21:32:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Multijet güçlü,dayanıklı, yakıtıda iyidir.

    Benim anlamadığım az yakmak nedir? Hangi dizel 4ün altına düşüyor?

    4,5-5 az yakma seviyesidir.Ki mjet buna rahatça ulaşıyor.Dizelin babası multijettir.

    2.nesli Şuan Doblo,fiorino hariç bütün modellerde var.

    Hiç bir Linea 4'lü rakamları görmüyor geçin o işi.

    Ankara gibi yerde Linea'nın dizelleri 6-7 litrelerde geziniyor. Çevre yoluna çıkıp sonra şehir içi 4-5 litre yakıyorum diyenleri sallamıyorum.

    Bravo 1.6MJ vardı mesela 7 litrenin altına düşmüyordu yine, yine daha yeni 1-2 ay önce bir arkadaşım aldı Bravo arabadan çok memnun ama çok yakıyor dayanamıyorum diyor. Adam TDI motordan geçti pişman. Gürültüsü zaten akıl işi değil, kamyonet gibi klasik bilenler bilir.

    MJ sadece ticari için uygun dediğim gibi, dayanıklı ve güçlü. Yakıt olarak rakiplerinin çok gerisinde. Bu kabul edilmiş bir şey piyasa üzerinde bile, inatlaşılacak bir durum yok.

    Fazla yakması kötü olarak algılanmamalı.

    Ben uzun bir süre corsa 1.3 cdti kullandım. 90km hız ile gittiğimde 3.8-4.2 arasında depo ölçümü olarak tüketim sunuyordu. Zaten araçta yol bilgisayarı da yoktu. 1.6 konusunda bişey diyemem ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24. -- 11 Ocak 2018; 21:33:5 >




  • psa opeli almis parasinin yarisini istiyor emisyon degerleri cok yuksekmis kazik yedik diyor adamlar

    psa emisyondan cekinmesin 1.6 250 hp motor yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Düşük hacim dizel dedin mi fransızlara hakkını vermek lazım. Hem Renault hem de PSA grubu dizelleri çok iyiler bu konuda.

    Uzun süre 1.5 DCi 90 Bg Manuel Fluence kullandım şirket arabası olarak, güç lineer artıyor atmosferik gibi bir karakteristiği var. Turbo lag'ı en az hissettiğim araç. Az da yakıyor en beğendiğim motor budur.

    Fluence'in 110 Bg olanını da kullandım o da 90 Bg olana benzer, daha iyi yürüyor fakat turbo lag daha çok hissediliyor.

    PSA grubunu uzun süre kullanmadığım için yorum yapmayacağım fakat 2 haftalığına Citroen C-Elysse kullandım, DCi'ın bir tık altında diyebilirim ama yakıta pek dikkat etmedim. Belki daha az yakıyordur.

    CDTI motoru ise Astra Sedan'da ve en son Egea Sedan ve Hatchback'te kullandım. DCi'dan dan kötü olduğunu rahatça söyleyebilirim çok yakması dolayısıyla. Son şirket arabaları olarak Egea HB kiralandı, benzinli gibi yakıyor maşallah pişman oldu şirket.



    Egeada ve astrada aynı motor yok yorumun fos

    Opelin astra ve corsada kullandığı 1.3 cdti motor fiattan alınma 1.3 multijettir.

    1.6 dizel olarak bahsediyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opelll :)) 1.6 dizel CDTI 136 beygir 320 tork :)) değerler bunlar der susarim. Cekmio gitmio yurumuyo sorunu yok :)) yokuşta 90 la çıkayım derdi yok motor da cok ses çıkarıyor derdi yok :)) her türlü altındaki makinayı götürüyor limitleri zorlamak sizin elinizde bu motorla .

    Ha bundan sonra

    2. PSA

    3. Renault DCI

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Psa nin urettigi motorda turbo sorunu yok demek cok oznel farazi bi cevap her 100 bine gelen hdi arac ya turbo tamiri yaptiriyor yada degistiriyor volvonun kendi urettigi motorlarda d4 d5 gibi motorlar 300 binlerde saat gibi calisirken benim 1.6 dizel s40 iki defa turbo degistirmis oluyor sorun yok dediginiz motorun sorunlarini hic saymiyayim isterseniz

    Kullanım şartlarına göre her dizelde turbo sorun çıkarabilir, ancak onca bildiğim gördüğüm, okuduğum 2 yıldır da kendi kullandığım HDI motorda öyle 100bin ı görüp de turbosu tamir edilen veya değişen duymadım. Aslı astarı olmayan iddialarla insanları yanıltmayin. Bı arkadaşın da dediği gibi birçok markanın (Volvo, Ford, Mazda) tercih ettiği ekonomik ve sorunsuz bı motordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Ben basliyayim o zaman sorunlarini siralamaya

    1)turbo su sogutmali olmadigi icin sikistirildiginda isiniyor ve gerekli yaglamayi yapamiyor balansi kaciyor ardindan kanatlar zarar goruyor

    2) 16 valf olanlarda ekzantrik zinciri ses ve titresime neden oluyor 150 binde degistirmek sart

    3) enjektorler 110 luklarda 200 binlerde 115 liklerde cok daha erken ariza cikartiyor

    4) dpf sikintisi mevcut ve adm sivisi cok pahali

    5) ozellikle agir olan s40 c5 407 connect ve s60 ta volant problemi asikar manuel olanlarda farkli tip takinca cozuluyor



    2012 de 0 c4 ve focus 3 sahibi arkadaslarim butun bu sorunlari yasadi volvo servislerinde konusuyoruz bu motor volvoya yakismiyor cogu s40 in turbosu degismis veya revize edilmis diye



    Uzun omurluluguyle unlu volvo nedense bu motor icin 10 binde bir bakima gelin demis onlarda biliyor turbosunun hassas oldugunu tez hocamda d5 s80 var arac 380 binlerde ne turbo ne enjektor arizasi vermisti yillar once

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • motorlar calistiklarinda yipranacak makineler degil arkadaslar dizel motor ilk start aninda ve de sogukken belli bir dereceye gelene kadar yipranir onun icin start stop motor iyice isinana kadar devre disi birakirim motor soguk stop olayina karsiyim

    ha motor istenilen scakliga gelsin cek evin onune stop etme 6 ay calissin oyke rolantide hicbirsey olmaz 6 ay sonra yagini filitrelerini degis 6 aydaha calissin birsey olmaz demek istedigim her motor iyidir bu devirde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 11 Ocak 2018; 22:13:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle bmw diyorum öncelikle zf ile geliyor ister ekonomi ister spor sürüş 2sinide karşılıyor ayrıca gaz tepkilerini fransızlarla karşılaştırmaya gerek var mı aldıgı bglerden bahsedilmiş 3.16 ve 3.20ied aynı motoru kullanıyor biri 136 biri 170 bg yazılım farkı tamamen
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    hocam 1.6 115 likler inter cooler var suyla sogutmali

    enjektor her aracta 200 binlerde bakim ister enjektorleri ureten firmalar belli

    volant hareketli volant kullaniliyor onunda omru belli titresimi engellemek icin tam otomatikte problem yok motor sorunu degil yani aktarma organi tercihi firmalarin 120 binde aracim orjinal baski balata volant hatta ucuz buldum volant baski balata evde yatiyor yedegi baski balata isi kullanici isi getir volvo d5i 2 saatte bitireyim balatayi dpf sorunu 200 binlerde baslar temizletirsin serviste cozum olmuyorsa iptal etirirsin bu her arac icin gecerli psa motora ozel deil
    150 k dada zincir degismesi gerekir zaten zincir degismesen devirdaim degisir(sonra pompadan damla damla akar firardan su biter bakmassin buharlasir izde birakmaz ariza isigida vermez 90 da takilir kalir takometre su bittiginden musur okumaz motor yakarsin) degistirnisken 2 sinide degistir uzun giderde fakat riske atmamak gerekir bunlar motorun bakimidir zaten yerine gore motor kulagida degisirsin
    ayrica 10 binde bir yag degisimi yapilir veya 1 sene 1 senelik yag zaten bozulur 8 aydir 2 bin km yol yaptim 4 ay sonra degisecem yagi 10 bin beklersen yandi ketenhelva d5 volvoya 20 bindemi gelin diyolar yag onemli konudur ozellikle turbo sagligi acisindan ben yagdan dolayi ne yatak saran motorlar gordum .arkadas motor konularini bana sorar;abi su var bu var yagcubunu bi cektim katran olmus nezaman degistin aldimda adam yeni degismis dio nezaman aldin 1.5 sene oldu demezmi bazilari hic anlamiyor 2 senedede aku degisir hadi simdi agm akuler var olsun 3 sene bitmesini beklemeye gerek yok aracta hicbise yokken 4 bin tl masraf yaptim konple degistim herseyi degisecek ne varsa 5 senede fren hidrolik degisir degistirdim sonra abs sensor arizasi yersin
    hocam sizden araba alinmazneden turbo arizasi verdigi belli oldu aracin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 11 Ocak 2018; 23:32:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünyanın en başarılı dizel motorları Fransız dizel motorlarıdir

    Boşuna yormayın kendinizi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suan en iyisi hibrit motor ilerisi tam elektirikli petrol ranti var birakilmiyor

    ilerde torunlarimiz diyecekki dede lastik denen kaucuklarin uzerinde duman cikararak giden goturgecleremi biniyordunuz kiyamet kopmassa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    1.5 dci edc ile 110 beygir Adana-Mersin-Silifke-Antalya arasında 110 km hız ile 3,5 litre yakıt gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    1,6dcinın 3.2 yaktığı herhangi bir veri varmı?

    Veya 1,5dcinin 3,9 yaktığı ?

    Taksiciler bilmiyormu bu işi..

    Multijet dayanıklı,güçlü,yakıt olarak iyi olduğu için daha çok tercih ediliyor.

    Multijet2 den bahsediyorum)

    İlk nesil için aman aman az yaktığını söylemedim ama çok da yaktığı söylenemez.


    Yeni nesil 4.ncü jenerasyon (EU6) Megane 4 - 1.5dci EDC ile uzun yolda (Ankara-Bursa arası) ortalama 3.8lt yakıyor.

    Düz bir yolda 90km/h sabitlerseniz dümdüz olmak koşuluyla 2.8lt - 3.0lt lerde geziyor.

    Fotoğraf Ankara istikametinden Bursa yönüne doğru tam olarak İnegöl girişinde çekilmiştir.

    Gidilen mesafe 340km civarındayken kalan yakıt 1080km ve dönüş sonunda 1321km de lamba yandı. Kalan yakıt 90km..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 12 Ocak 2018; 1:20:36 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.