Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    O verileri benim 1,6mjet2 imde sağlıyor düz yolda torkun mjet2de başladığı aralık 1750-1900hadi bilemedin 2000 arasında tutup 90a sabitledin mi 2.5-2bile görüyor.

    1,6 olmasına rağmen.(Şuan 1,6mjet2im yok 1,6TDI var)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 12 Ocak 2018; 7:46:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redboxer82 kullanıcısına yanıt
    Motor dedinmi İtalya'nın işidir.Aksini iddia eden ağır fanatiktir..

    Fransızlar 260nm zor sunarken Fiat 320yi kaç sene önce sunuyordu.



    Öznel yargı belitipte sonuç çıkmaz kendini yorma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Arkadaşın sorduğu soru üzerine yanıtladım, 1.6 multijet konusunda hemfikirim muazzam motor.

    Bu arada yeni 1.6dci 165hp ve 1,750 rpm’de 380Nm tork değerine sahip.



    Dizel motorun üstadı Mercedes Benz dir ve Mercedes Benz araçlarında kendi motoru haricinde bir motoru hala

    kullanmaya devam ediyorsa vardır bir bildikleri. Mercedes Benz haricinde bir dizelin 4.6 milyon km gittiğini henüz duymadım.

    http://www.benzworld.org/forums/r129-sl-class/1932906-mercedes-world-record-driven-4-6-a.html

    Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 12 Ocak 2018; 11:2:4 >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Bende o motorun Ne yaktığını,ömrünün Ne olduğunu duymadım.1milyon km'yi geçen mjetler doluda dciler nerde?

    Bu arada EgeaRace e konulan 1,6mjet2 180hp 450nm güç sunuyor üzerinde çalışmalar devam ediyor.Özellikle Alfa için daha keskin aynı derecede az yakan bir motor olacak.Maseratide v6 multijetler,Jeepde,General Motorsun tüm markalarında,Tatada,Suzukide,Bir aralar opelde

    Her şeyi geçtiğim Common Rail Teknolojisini dizellere tedarik eden BOSCH o teknolojiyi kimden satın aldı? Fiat..

    5sene öncesinde Bravoya 1,6 245hplik mjette konulmuştu.

    Mercedesde dizelde önemli katkısı olan marka ama onların ürettiği dizel düz mantık sadece çalışan,birşey vaad etmeyen motor gibi Kısacası bal yapmayan arı ama Common Railden sonra dizel kıymete bindi.

    Kısacası dizelde 1 numara Mjet peşinden Dci gelir.
    3.ncü olarak ise HDİ veya TDCİ diyebilirim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 12 Ocak 2018; 11:8:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Aynı fikirdeyiz, neyi tartışıyoruz ben farklı bişey demedim. 1.6 benzinli Formula 1 Renault motoruda 850hp

    Burada günlük kullanım üzerine kullanılan motorlardan bahsediyoruz.

    F1 gibi yarış motorlarına girersek Renault'un bu konuda Ferrari ve Mercedes dışında rakibinin olmadığını sizde bilirsiniz.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Onu bilememde F1de ben Ferrari/Mercedes rekabeti var diye biliyorum.Her neyse tekerinize taş değmesin güle güle kullanın aracınızı.

    C sınıfı HB almış olsam ya Egea HB ya da Megane alırdım.Golfe,Focusa,Astraya o paraları bayılmazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Dizel = Fiat.



    Common Rail yakıt püskürtme sistemini icat edip Bosch'a satan firma Fiat'tır. Diğer bütün firmalar sistemi Bosch'tan satışından sonra alıp değişik isimlerle ( Cdi, tdi, dci, tdci, cdti) kullanmaya başlamıştır.



    Zamanında Common Rail sistemli ilk motorda UniJet (JTD) olmuştur. JTD'nin geliştirilmesiyle de MultiJet motorlar çıkmıştır.



    Kısaca ilk üçe yazdığınız motorların üretilmesini sağlayan firma Fiat olduğundan 1. Sırada MultiJet olmalı.



    2'den sonraki sıralama değişebilir.

    Tamam ama geliştiremediler.

    Açık ara en gürültülü çalışan ve en çok yakan dizel motor şuan piyasada ki.

    TDI gürültülü ama uzun soluklu ve az yakıyor.

    TDCI gürültülü ama çok az yakıyor.

    DCI gürültülü ama çok çok az yakıyor ve güçlü.

    HDI gürültülü ama cidden çok az yakıyor ve güçlü.

    Multijet'in avantajı güçlü ve dayanıklı olması, ticariye hitap ediyor daha çok.



    TDI evet daha az yakıyor. 1.6 Caddy Maxi var, 1.3 Fiorino'dan daha az yakıyor. Tüketim konusunda Fiat über başarılı değil zaten. Bunu kendileri de bildiği için şöyle az yakıyor böyle az yakıyor demiyorlar.



    Tüketim konusunda fransızlar çok iyi. Ancak ömür konusunda bir MultiJET değil. İstanbul trafiğinde sadece periyodik bakımları yapılmış 650 binde Linea taksiye bindiğimden beri ömür konusunda Multijetin çok ileride olduğunu düşünüyorum. Eğerki fransızların tüketimleri kurtarıyor olsa çevrede deli gibi fransız taksi olması gerekirken fransız neredeyse yok.



    Burada aslında kullanıcının beklentisi de önemli. Mesela CRDI motorları da çok beğeniyorum, alt devirleri müthiş. 1. Viteste kendi kendine gidiyor, rampa tırmanıyor, park ederken inanılmaz rahat. Ancak üst devirlerde puf diye gücünün bittiğini hissettiriyor. Multijet ise tam tersi deli gibi devir çeviriyor. 4000-4500 devirlerde shift up diyor ve gücü kesilmiyor. Çok rahat 5000 devir çevirecek bir dizel. (Tırların 2500 devirde redline'a girdiği düşünülürse devir kapasitesi çok yüksek.)



    Gürültü konusuna hiç girmiyorum zaten hepsi deli gibi gürültülü.



    Tüketim konusunda ise motorun ürettiği 20 nm tork farklarını konuşuyorsak tüketim değerleri her araçta yükselir. Ben şu anda Multijeti tam kapasite kullanıyorum ve karşılığında 7.8 litre yakıyor. Ancak sakin sakin sürünce 4.3 litreye çekiliyor. Aynı şekilde hdi olsun dci olsun bu kadar gazlanıldığında kaç litre yakacak? Veya bu şekilde ne kadar dayanabilecek?



    Son olarakta bana göre ellerindeki Multijet2 çok eskidi, artık MultiJET3 zamanı geldi de geçiyor. Bakalım sonraki nesil nasıl gelecek. Benim tahminim 1.6 litre hacimde 135 hp, 450 nm tork ile geleceği yönünde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • crdi kötü mü yav?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 135 beygir için 450 tork çok fazla hocam, en fazla 340 olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen 135hpye 450 fazla..

    Ama Fiatın 1,6mjet2 180hp 450nm üzerinde çalışmaları var özellikle vergi,ve yüksek hacimli araçları bu motor Ve güçle sunmak için çalışıyor.

    En kötü 160lık yapar.

    Çünkü Fiat yeni modellerde dizelin yanına 48V hybrid koyacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Dizel motora daha fazla yatırım yapacaklarını sanmıyorum ben. Bu 120 beygir 320 torklu multijet2'ler gider artık gittiği yere kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    C suv ve Yeni Freemont için 1,6yı güncelleyecekler diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 12 Ocak 2018; 17:19:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugun bi clio beni gecmeye yirtindi ama fark yedi motoru neydi bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota'nın efsanevi 1.4 motorunu neden yok sayıyorsunuz?

    Benzin+Lpg gibi Dizel+Yağ yakıyor, çok ekonomik ve çok performanslı bir motor olur kendileri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Motor dedinmi İtalya'nın işidir.Aksini iddia eden ağır fanatiktir..

    Fransızlar 260nm zor sunarken Fiat 320yi kaç sene önce sunuyordu.



    Öznel yargı belitipte sonuç çıkmaz kendini yorma.

    Günlük değerlendirmek lazım. Şuan Fransız dizellerinin yanında İtalyan dizellerinin pek bir şansı yok. Pejo 1.5, 130 HP dizel getiriyor. Performansı ve tüketimi büyük ihtimalle 308'in hafifliğiyle rakipsiz olacak. Reno zaten çılgın beygirli makineler yapıyor. He derseniz ki dayanıklılık vs eyvallah. Ama geri kalan disiplinlerde Fiat nasıl rakip olacak bu motorlara ?


    Geçmişte iyi oldu hep iyi olacak diye bir mantık çalışmaz bu işlerde.




  • Renault talisman da kullandığı 1.6 litrelik Energy dCi 160 bg 380 nm
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    Şuan Fiat 1,6mjet2 180hp 450nm üzerinde çalışıyor.

    Sadece 48V hybrid ile uyumlu hale getirilmesi ve yeni planların sunulması bekleniyor.

    120hpliği bile 130luk rakiplere rahat tur bindirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    Şuan Fiat 1,6mjet2 180hp 450nm üzerinde çalışıyor.

    Sadece 48V hybrid ile uyumlu hale getirilmesi ve yeni planların sunulması bekleniyor.

    120hpliği bile 130luk rakiplere rahat tur bindirir.

    130 luk geri vitesteyken rahat rahat rahat bindirir bindirmezmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nfdkurt N kullanıcısına yanıt
    120hp Multijet> 130hp anlayamadıysan böyle anlatayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QralCess

    120hp Multijet> 130hp anlayamadıysan böyle anlatayım.

    motor nedir ne ise yarar biliyormusun supheliyim

    tork motorda nasil saglanir haberin varmi acaba

    bizim mahalledeki veletler bile bu tip konularda konusurlarken daha teknik olmaya calisirlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfdkurt -- 12 Ocak 2018; 19:27:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.