Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Piyasada sifir satilmasi sart degil.

    Ben sahsen Bmw 1.6 dizelinin hala onde oldugunu dusunuyorum.

    Cünkü daha sessiz diğerlerinden daha ciğerli ve verimli bir motor bence.

    Onun metalurjisi parca tasarimi turbo tasarimi vs. ve daha bircok seyi digerlerinde yok diye dusunuyorum.

    2. Olarak renault
    3. Olarak Vag görüyorum.



  • Dizel = Fiat.



    Common Rail yakıt püskürtme sistemini icat edip Bosch'a satan firma Fiat'tır. Diğer bütün firmalar sistemi Bosch'tan satışından sonra alıp değişik isimlerle ( Cdi, tdi, dci, tdci, cdti) kullanmaya başlamıştır.



    Zamanında Common Rail sistemli ilk motorda UniJet (JTD) olmuştur. JTD'nin geliştirilmesiyle de MultiJet motorlar çıkmıştır.



    Kısaca ilk üçe yazdığınız motorların üretilmesini sağlayan firma Fiat olduğundan 1. Sırada MultiJet olmalı.



    2'den sonraki sıralama değişebilir.
    HONDA'DA 100 KM'DE 2.82 LİTRE İLE TÜKETİM REKORU

    http://www.ototeknikveri.com/haber/5160/hondada-100-kmde-282-litre-ile-tuketim-rekoru

    Multijet filan diyen olmuş ama kimsenin bu motordan haberi yok sanırım.

    Cr-v'de de 1.6 160 hp dizel motor var.

    VW iyi dizel motor üretiyor diyenlerin herhalde diselgate skandalından haberi yok. Adamlar iyi dizel motor üretemediği için hile yapıp 11 milyar dolar ceza yedi.
    Bmw derken?

    1.6'da Opel çift turbo 160 motor yaptı, Renault 165 motor yaptı. Peugeot e-hdi ile o hacmin en makul motoru hem yakmıyor hem kaçıyor. Küçük hacim dizel denince iş Fransızların oluyor, bmw orada konuşamaz pek. 2 litre desek BMW'nin makyajla 190 olmuş olması lazım ki artık o hacimde Audi de 190 kullanıyor, mercedes 194 beygir güç çıkardı, Volvo desek onda da aynı 190 var. Hadi çift turbosu desek BMW'de 218 beygir var, vag gitti o alandaki açık ara en iyi motorlardan birini yaptı, passat 4x4'de olan motordan 240 beygir çıkardı. Aynı şekilde çift turbo Volvo'nun d5 motoru var ki 235 beygir gücünde.
    BMW'yi özel kılacak tek motor 6.40 dizelde yer alan 3 ya da 4 turbolu olan 3 lt motordur.
    Küçük hacim dersek Fransızlar motordan anlıyor, git gide karoseri yapmaktan da anlıyorlar. Küçük hacimde vag'ın yaptığı bir yenilik yok, Mercedes'in yaptığı hiçbir şey yok, bmw hiç değilse çabalıyor bu takdire şayan; ancak ne dersek diyelim bu işten Fransızlar anlıyor.
    liebermann l kullanıcısına yanıt
    L liebermann demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    imzamdaki motor ile dün 925 km yol yaptım, nice audi a3'ler, 1.16D'ler, TSI fındık motorlar tokadımı yemiştir..

    PSA motor üreticilerine saygı ve selam olsun..

    İmzanızda aracınızın chipli olduğu yazıyor, chip olmasa bahsettiğiniz motorları (TSI fındık hariç) tokatlamanız biraz zor hocam Yakın yürürsünüz kim geçer orası meçhul.



    Konu hakkında ise;

    1) BlueHDi 120 (manuel olacak, eat6'sı manuelden çok yakıyor)
    2) 1.6 CDTi 136 (Astra K'da performans sınıfının en iyisi)
    3) Bu markaların c segmenti bir otomobilinde manuel şanzımanla birlikte alınacak 160 beygirlik dCi, CDTi, i-DTEC üniteden bir tanesi

    Tecrübe edindiğim dizel motorlar hakkında fikirlerimi paylaşayım;

    Bence tüketim ve performansın en iyi harmanlandığı motor HDi, 115lik motor 308'de oldukça başarılı, 1100 kglık kasayı iyi taşıyor, tüketimi için sınıfının en iddialısı denilebilir.

    1.5 dCi motor torkunu geç veriyor, alt devirleri kötü, 1750 devir altı ölü, uzunda da denk güçteki tdi ve hdi'lar kadar yürümüyor maalesef. 90lık olan symbol ve clio'da çok az yakıyor.

    1.6 dCi performans ve tüketim konusunda gayet başarılı, fakat bu motoru da megane'da manuel şanzımanla almak lazım, mercedes ve nissandaki otm. versiyonlar karmada 7 litrenin altında tüketmiyorlar.

    1.6 CDTi motor ise, Astra K ile birlikte bu sınıfın en iyi yürüyeni, torkunu 2000-2250 devir arası gibi saçma ve kısa bir aralıkta verdiği görünüyor kağıt üzerinde, fakat 1.500 devirde bile hiç turbo boşluğu titreme yok, 2.000 devirde 128 km/s hız yapıyor, bu değer 2.0 dizel 8 ileri ZF şanzımanlı BMW'lere eş değer. Performans olarakta 120lik BlueHDi 308'in 0-100ü iyi ama uzunda 136lık Astra K'ya vız gelir. Fakat tüketim olarak hdi ve dci kadar düşük değil.

    1.6 CRDi motor, 136 beygirlik olanı Accent Blue'da çok iyi yürüyor, fakat i30 elantra gibi araçlarda ağırlığında etkisiyle performans beygirin karşılığını vermiyor, 136lık Astra ile kıyaslarsak ciddi farklar var. Alt devirlerdeki canlılığı TDi ve dCi'dan daha iyi. Fakat tüketim olarak i30 gibi c segment bir araçta karmada 6.5 lt'nin altı zor.

    1.6 Multijet, 120 beygirliğin performansı iyi, 1.750 devirden sonra bir anda tork patlaması yaşatıyor ve uzunda da iyi yürüyor, özellikle egea'nın performansı gayet iyi. Fakat tüketimi biraz fazla, karmada 6.5 - 7 litre civarında tüketiyor, bu değerde dCi, HDi, TDi gibi ünitelerden 1-1.5 lt daha yüksek.

    1.6 TDi, Golf 7 ile birlikte kullanılmaya başlanan CLH kodlu emisyona karışmayan versiyonu beygir gücünü eskiye oranla (4.400 d/d) daha erken ve uzun bir aralıkta veriyor (3.000-4.000), şanzıman oranları da uzun, 3.000-4000 devir aralığında beygirine göre yürüyüşü güzel, 105lik olanları bile 110luk dCi'ları harcıyor. Alt devirleri çok canlı değil, tüketimi de multijet, cdti ve crdi'dan 1 lt civarı daha az, hdi ve dci'a yakın.
    Bu soruya cevap verebilmek için piyasadaki bütün 1.6d motorlu araçları kullanmış olmak gerekir. O yüzden ben kesin şu iyi bu iyi demiyorum ama kullandıklarımdan ya da bindiklerimden gördüğüm kadarıyla deneyimlerimi yorumlarsam:

    -Renault 1.6 değil ama 1.5 motorları çekiş anlamında oldukça beğeniyorum. Biraz kaba traktör gibi bir motor ama tıkanmadan iyi çeken verimli bir motor.

    -Opel 1.3 olsun 1.6 olsun hem güçlü hem de son derece kibar yapılı dizeller. İpeksi bir çekiş karakterleri var , güçlerini patlamalı vermiyorlar, benzinli motordan çok da uzak bir yapı çizmiyorlar. Ama eğlence katsayıları biraz düşük.

    -Peugeot, gerek e hdi olsun gerek blue hdi olsun mükemmel dizel motorlar. Çekişleri çok iyi. e hdi biraz daha patlamalı güç verirken, blue hdi gördüğüm en rafine, yağ gibi akan dizellerden biri, lokomotif gibi çekiyor ama son derece beyefendi bir şekilde yapıyor. Tam bir fransız, adamlar yapmış dedirtiyor.

    -vw, patlamalı bir çekiş karakterine sahip gücü bir anda vuruyor, iyi çekiyor, orta derece dizginlenmiş, psadaki elegantlık yok ancak düşük gücüne rağmen çekişi ve anlık gaz tepkisi gördüğümün en iyisi. Güçlü bir benzinli gibi gaz tepkisine sahip çok canlı ve keyifli, eğlence faktörü yüksek.

    -hyundai, crdi motor gördüğüm en keyifli dizellerden biri hem oldukça kuvvetli, hem ayı gibi çekiyor koltuğa yapıştırıyor. Ayrıca egzos sesi bir harika 3litre dizel bmwler ile birlikte gördüğüm en iyi dizel motor egzos sesi bunda. dct ile uyumu yüksek hızlı tren gibi hissettiriyor koltuğa basa basa veriyor kırbacı çok iyi. Tek sorunu ekonomisi o kadar iyi değil.

    -honda, crvdeki, aslında bu da çok başarılı ama kağıt üstündeki 9ileri şanzıman, 160hp ve 350nm tork beklediğiniz gibi gitmiyor bunda da irilik ve ağırlık ciddi törpüleyici faktörler. Şanzıman motor uyumu şahane, motor çok rafine ve kibar, gücünü dengeli veriyor ama ağırlıktan ötürü keyif hissi biraz düşük. Bu motorla şanzıman bu güçle civice koysalar aman tanrım diyorum, vutututucular çılgın atarlardı.



    Özetle en dan dun giden renault, en rafine opel ve psa, en hırcın vw ve hyundai, çekme hissi en kuvvetli hyundai ve vw, birt bütün olarak en keyifli, en olmuş gibi gelen psa bluehdi diyorum. crdi ve bluehdi'ın tatları damağımda kaldı.

    Genel olarak tork değeri iyi olan hemen her dizel bence ortalama bir turbo benzinliden çok daha keyifli. Ayı gibi koltuğa yapıştırdıkları gibi, az yaktıklarının bilinciyle sürekli tapagaz gidip o keyfe varabiliyorsunuz. Benzinde ise ayağınızı sürekli gazda dizginliyorsunuz aman yakmasın diye. Fazla güçlü bir benzinli de olmadıkça dizeldeki o tork patlamasının tadını alamıyorsunuz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Günümüzün En İyi 1.6 Dizel Motorları

    1.6 litre dizel motorlar, yakıt verimliliği ve performans arasında ideal bir denge sunar. Piyasada birçok seçenek mevcutken, en iyileri şunlardır:

    • 1.6 CLH Motor: CLH, "Common-Rail High-Pressure Injection" (Ortak Raylı Yüksek Basınçlı Enjeksiyon) anlamına gelir. Bu motor, yüksek yakıt basıncı ve gelişmiş enjeksiyon teknolojisi sayesinde üstün güç ve verimlilik sunar.
    • 1.6 CDTi Motor: CDTi, "Common-Rail Direct Turbo Injection" (Ortak Raylı Doğrudan Turbo Enjeksiyon) anlamına gelir. Bu motor, turboşarj ve doğrudan yakıt enjeksiyonu kullanarak yüksek performans ve tork sağlar.
    • 1.6 TDI CLH Motor: TDI, "Turbocharged Direct Injection" (Turboşarjlı Doğrudan Enjeksiyon) anlamına gelir. Bu motor, turboşarj ve doğrudan yakıt enjeksiyonunu CLH teknolojisiyle birleştirir, bu da onu son derece güçlü ve verimli hale getirir.

    CAV ve TDI CLH Motor Farkı

    CAV ve TDI CLH motorları benzer özellikler paylaşsa da bazı temel farklılıklar vardır. CAV motorlar genellikle daha yüksek güç ve tork üretirken, TDI CLH motorlar daha iyi yakıt verimliliği sunar. Hangi motorun sizin için daha uygun olduğunu, özel ihtiyaçlarınıza ve sürüş tarzınıza bağlı olarak belirlemeniz gerekir.

    1.6 TDI Motor Yorumları

    1.6 TDI motor, güvenilirliği, yakıt verimliliği ve performansı nedeniyle son derece olumlu yorumlar almıştır. Kullanıcılar, düşük bakım maliyetleri, sorunsuz çalışma ve uzun ömür konusunda övgülerde bulunmaktadır.

    1.6 litre dizel motor, yakıt ekonomisi ve performans arayanlar için mükemmel bir seçimdir. Üç temel seçenek olan CLH, CDTi ve TDI CLH motorları, farklı ihtiyaçları karşılamak üzere tasarlanmıştır. 1.6 TDI motor özellikle olumlu yorumlar almıştır ve güvenilir, verimli ve güçlü bir seçenek olarak bilinmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.6 blueHDi 120 hp ve 1.6 cdti 136hp iyi motorlar. Yakıt tüketimi ve performans karsilastirmasında bence en iyisi 1.6 blueHDi 120 hp.
  • Dizel = Fiat.



    Common Rail yakıt püskürtme sistemini icat edip Bosch'a satan firma Fiat'tır. Diğer bütün firmalar sistemi Bosch'tan satışından sonra alıp değişik isimlerle ( Cdi, tdi, dci, tdci, cdti) kullanmaya başlamıştır.



    Zamanında Common Rail sistemli ilk motorda UniJet (JTD) olmuştur. JTD'nin geliştirilmesiyle de MultiJet motorlar çıkmıştır.



    Kısaca ilk üçe yazdığınız motorların üretilmesini sağlayan firma Fiat olduğundan 1. Sırada MultiJet olmalı.



    2'den sonraki sıralama değişebilir.
  • 1) PSA(Opelde burada artık)

    2) Renault

    3)Vag
  • Hocam doğrudur ilk commonrail ortak yakıt yolu sistemini geliştiren marka fiattır ama bi sistemi ilk geliştiren bu başarıyı en önde götürecek diye birşey yok. Fiat hala 14 sene önceki 1.3cdti motorları kullanıyor. Motorlarında alt devirler ölü, tork bandında dengeli bir dağılım yok.

    Bir de "en iyi dizel motor" deyince düşük hacimden en yüksek gücü elde eden olarak mı bakacaz, ekonomik tüketim olarak mı veya dayanıklılık olarak mı bakacaz. Araçta yarattığı titreşim olarak mı bakacağız bu da bir kriter.

    Düşük hacim yüksek güç 1.6lt ve altı motorlarda sanırım opelin yeni cdti motoru başı çeker. 2.0 dersek bmw bu konuda oldukça iyi (2.0 184hp).

    Dayanıklılık ise fiatın multijet motorlarının gerçekten dayanıklı olduğu söyleniyor, ama dediğim gibi esnek bi motor değil, tüketim olarak da 1.3multijetler 1.6 dizeller gibi yakıyor. 1.6 multijet motorlarında da yüksek tork var ama yakıt tüketimleri hdi, dci, tdi motorlardan yüksek kalıyor.

    Güç olarak yeterli, dayanıklı ve özellikle düşük yakıt tüketiminde bence hdi motorlar önde. Birçok markada da kullanılıyor.

    Düşük titreşim konusunda crdi ve d4d iyi seviyede. Yeni opel cdti motorlar da sessiz motorlar.

    Bir de genel bir kanı var düşük hacimden yüksek güç alan motor iyi motordur diye. Örnek opel 1.6 136hp. Ben de bu tip sıkıştırma oranları yükseltilerek, yüksek basınçla çalışan motorların uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. En azından turbo ve enjektör gibi elemanlar hacmine göre yüksek performans sağlayan motorlarda erken havlu atacağını düşünüyorum. Bu tabii şahsi fikrimdir.




  • Bildiğim kadarıyla performans olarak 1.6 çift turbo Dci 165 hp 380 tork ile birinci. Talisman'da 160 hp ama ülkemizde satılmayan Megane Gt versiyonda 165 lik var 0-100 8.8 sn.



    BlueHDI şu anda çok iyi performans/yakıt dengesi sunuyor ama güncelleme gelecek ona da 1.5 130 luk olacak. Performans olarak hafifliği ile öne çıkacak gözüküyor.



    Bir de Astra'da kullanılan 136 lık var. Şu anda ülkemizde alınabilecek en performanslı dizellerden ancak blueHDI kadar az yakmıyor. Birinden feragat etmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Conqueror26 -- 23 Mayıs 2017; 9:50:43 >
  • Sol şeridin fatihi olan

    1.6 crdi 136 nolcak 😀

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İlk arkadaşında dediği gibi 1.6 bluehdi resmen f/p motoru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    Sol şeridin fatihi olan

    1.6 crdi 136 nolcak 😀



    O tüm bunlardan öte, namussuz insan icadı değil.
  • multijet 1.6 120 hp servis bakımlıysa cehennemde bile hararet yapmadan gider. 1.6 motoru 320 nm torkla buluşturan ilk ünitedir. bravo'da dualogic şanzımanla beraber kullanıyorum sonraki arabam aynı motor seçeneğiyle giulietta olacak.


    benim için otomobilde olmazsa olmaz 3 kutsal vardır.

    fca (fiat grubu)-shell-michelin gerisi hangi sırada olursa olsun ilgimi çekmiyor.
  • Bmw derken?

    1.6'da Opel çift turbo 160 motor yaptı, Renault 165 motor yaptı. Peugeot e-hdi ile o hacmin en makul motoru hem yakmıyor hem kaçıyor. Küçük hacim dizel denince iş Fransızların oluyor, bmw orada konuşamaz pek. 2 litre desek BMW'nin makyajla 190 olmuş olması lazım ki artık o hacimde Audi de 190 kullanıyor, mercedes 194 beygir güç çıkardı, Volvo desek onda da aynı 190 var. Hadi çift turbosu desek BMW'de 218 beygir var, vag gitti o alandaki açık ara en iyi motorlardan birini yaptı, passat 4x4'de olan motordan 240 beygir çıkardı. Aynı şekilde çift turbo Volvo'nun d5 motoru var ki 235 beygir gücünde.
    BMW'yi özel kılacak tek motor 6.40 dizelde yer alan 3 ya da 4 turbolu olan 3 lt motordur.
    Küçük hacim dersek Fransızlar motordan anlıyor, git gide karoseri yapmaktan da anlıyorlar. Küçük hacimde vag'ın yaptığı bir yenilik yok, Mercedes'in yaptığı hiçbir şey yok, bmw hiç değilse çabalıyor bu takdire şayan; ancak ne dersek diyelim bu işten Fransızlar anlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bmw derken?

    1.6'da Opel çift turbo 160 motor yaptı, Renault 165 motor yaptı. Peugeot e-hdi ile o hacmin en makul motoru hem yakmıyor hem kaçıyor. Küçük hacim dizel denince iş Fransızların oluyor, bmw orada konuşamaz pek. 2 litre desek BMW'nin makyajla 190 olmuş olması lazım ki artık o hacimde Audi de 190 kullanıyor, mercedes 194 beygir güç çıkardı, Volvo desek onda da aynı 190 var. Hadi çift turbosu desek BMW'de 218 beygir var, vag gitti o alandaki açık ara en iyi motorlardan birini yaptı, passat 4x4'de olan motordan 240 beygir çıkardı. Aynı şekilde çift turbo Volvo'nun d5 motoru var ki 235 beygir gücünde.
    BMW'yi özel kılacak tek motor 6.40 dizelde yer alan 3 ya da 4 turbolu olan 3 lt motordur.
    Küçük hacim dersek Fransızlar motordan anlıyor, git gide karoseri yapmaktan da anlıyorlar. Küçük hacimde vag'ın yaptığı bir yenilik yok, Mercedes'in yaptığı hiçbir şey yok, bmw hiç değilse çabalıyor bu takdire şayan; ancak ne dersek diyelim bu işten Fransızlar anlıyor.


    BMW 1.6 dizel dizginleştirilmiş bir motor emisyonlar gereği. O motora yazılım veya çip uyguladığınızda gerçek yüzünü ortaya çıkarırsınız ki ben şahit oldum d100de inanın bana bundan gerisi boş dedim.




  • Bir ekleme; PSA'nın 2,0 lt 150 ve 180 bg iki versiyonlu BlueHdi'ları da var.
  • HONDA'DA 100 KM'DE 2.82 LİTRE İLE TÜKETİM REKORU

    http://www.ototeknikveri.com/haber/5160/hondada-100-kmde-282-litre-ile-tuketim-rekoru

    Multijet filan diyen olmuş ama kimsenin bu motordan haberi yok sanırım.

    Cr-v'de de 1.6 160 hp dizel motor var.

    VW iyi dizel motor üretiyor diyenlerin herhalde diselgate skandalından haberi yok. Adamlar iyi dizel motor üretemediği için hile yapıp 11 milyar dolar ceza yedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Dizel = Fiat.



    Common Rail yakıt püskürtme sistemini icat edip Bosch'a satan firma Fiat'tır. Diğer bütün firmalar sistemi Bosch'tan satışından sonra alıp değişik isimlerle ( Cdi, tdi, dci, tdci, cdti) kullanmaya başlamıştır.



    Zamanında Common Rail sistemli ilk motorda UniJet (JTD) olmuştur. JTD'nin geliştirilmesiyle de MultiJet motorlar çıkmıştır.



    Kısaca ilk üçe yazdığınız motorların üretilmesini sağlayan firma Fiat olduğundan 1. Sırada MultiJet olmalı.



    2'den sonraki sıralama değişebilir.

    CR.bosch ile fiatin ortak ar- ge si sonucu ortaya cikmis bir sistemdir.

    Fiat tek basina bir gelisim yapmamistir.
  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    Hocam alınma ama nick vs pek çok şeyi anlatıyor. Bmw motorlarını biliyorum bir sözüm yok ama hiçbir zaman en iyisi diyemeyiz o bmw dizeline. Tdi için baksak sütçü beygiri deriz ama chip konusunda çok dayanıklı bir motor olduğunu biliyorum, haliyle oynanmış motordan neredeyse herkes bir şeyler çıkarır, Stock motorda bir şey yapamayan markayı motorla oynadığımızda şöyle oluyor diye savunmak bana mantıksız geliyor, bu biraz da bakış açısı kaynaklı. Ben mesela katiyen motorda değişiklik istemem araçta bile o markanın lisanslı olan ya da donanım paketinde olan ve aşırıya kaçmayan aksesuarları hariç kullanmam. Haliyle benim gözümde stock motordan ötesi pek değer kazanmıyor, yoksa biliyorsunuz bugün turbo neler yapabiliyor öyle olduktan sonra 116i'deki blok i8 ile aynı blok, Stock kullanmayı tercih etmesem o motor daha makul, aynı şekilde 2.0 tsi kadar geliştirmeye açık bir motoru öne sürerim, motora bir motor parası daha döktükten sonra neredeyse her marka az biraz bir şeyler yapıyor.




  • imzamdaki motor ile dün 925 km yol yaptım, nice audi a3'ler, 1.16D'ler, TSI fındık motorlar tokadımı yemiştir..

    PSA motor üreticilerine saygı ve selam olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Hocam alınma ama nick vs pek çok şeyi anlatıyor. Bmw motorlarını biliyorum bir sözüm yok ama hiçbir zaman en iyisi diyemeyiz o bmw dizeline. Tdi için baksak sütçü beygiri deriz ama chip konusunda çok dayanıklı bir motor olduğunu biliyorum, haliyle oynanmış motordan neredeyse herkes bir şeyler çıkarır, Stock motorda bir şey yapamayan markayı motorla oynadığımızda şöyle oluyor diye savunmak bana mantıksız geliyor, bu biraz da bakış açısı kaynaklı. Ben mesela katiyen motorda değişiklik istemem araçta bile o markanın lisanslı olan ya da donanım paketinde olan ve aşırıya kaçmayan aksesuarları hariç kullanmam. Haliyle benim gözümde stock motordan ötesi pek değer kazanmıyor, yoksa biliyorsunuz bugün turbo neler yapabiliyor öyle olduktan sonra 116i'deki blok i8 ile aynı blok, Stock kullanmayı tercih etmesem o motor daha makul, aynı şekilde 2.0 tsi kadar geliştirmeye açık bir motoru öne sürerim, motora bir motor parası daha döktükten sonra neredeyse her marka az biraz bir şeyler yapıyor.

    Valla hocam psayi iyi olarak gorsem o en iyi derdim baskasi olsa baskasi iyi derdim. Bende fanatiklik olmaz objektifimdir. Bmw 1.6 dizeli stok altinda bir motordur ben sana onu demek istedim. Bu motoru stock hale getirince bir karakteri var birde stok otesine getirince.



    Stok altindaki hali bile oldukca tatminkardir fazla zoze gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Bildiğim kadarıyla performans olarak 1.6 çift turbo Dci 165 hp 380 tork ile birinci. Talisman'da 160 hp ama ülkemizde satılmayan Megane Gt versiyonda 165 lik var 0-100 8.8 sn.



    BlueHDI şu anda çok iyi performans/yakıt dengesi sunuyor ama güncelleme gelecek ona da 1.5 130 luk olacak. Performans olarak hafifliği ile öne çıkacak gözüküyor.



    Bir de Astra'da kullanılan 136 lık var. Şu anda ülkemizde alınabilecek en performanslı dizellerden ancak blueHDI kadar az yakmıyor. Birinden feragat etmek lazım.



    Bu 165 lik dci hangi araclarda var suan?
  • i-DTEC
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.