Kontak Açıldıktan Sonra Motor Arıza Lambası Yanıyor
Kontak açıldığında veya araç çalışmaya başladıktan sonra motor arıza lambasının yanması, araçta bir sorun olabileceğinin işaretidir. Bu sorun, küçük bir arızadan ciddi bir motora kadar değişebilir.
Motor arıza lambası, birden fazla nedenden dolayı yanabilir. Bazı yaygın nedenler şunlardır:
- Yakıt sistemi sorunları: Yakıt enjektörleri, yakıt pompası veya yakıt filtresi arızaları
- Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya ateşleme kabloları arızaları
- Egzoz sistemi sorunları: Oksijen sensörleri, katalitik konvertör veya susturucu arızaları
- Emisyon kontrol sistemi sorunları: EGR valfi, PCV valfi veya EVAP sistemi arızaları
- Motor mekanik sorunları: Piston segmanları, valfler veya yataklar arızaları
Bazı durumlarda, motor arıza lambası araç çalıştıktan bir süre sonra söner. Bu, arızanın geçici olduğunu gösterebilir. Ancak, lamba tekrar yanarsa veya araçta başka sorunlar fark ederseniz, bir tamirciye başvurmanız önerilir.
Motor Arıza Lambasının Renkleri
Motor arıza lambası genellikle sarı renkte yanar. Sarı ışık, sorunun genellikle ciddi olmadığını, ancak mümkün olan en kısa sürede kontrol edilmesi gerektiğini gösterir. Ancak, motor arıza lambasının kırmızı renkte yanması ciddi bir sorun olduğunu ve aracı en kısa sürede bir tamirciye götürmeniz gerektiğini gösterir.
Motor arıza lambasının yanmasıyla karşılaştığınızda şu adımları izlemeniz önerilir:
- Aracı güvenli bir yere park edin.
- Motoru kapatın ve kontağı açın.
- Motor arıza lambasının yandığını kontrol edin.
- Lambanın rengi not edin (sarı veya kırmızı).
- Araçta başka sorunlar fark edip etmediğinizi kontrol edin (örneğin, motor gürültüsü, duman veya çekiş kaybı).
- Mümkünse, bir OBD2 tarayıcısı kullanarak arıza kodlarını okuyun.
- Arıza kodlarını ve yukarıda belirtilen adımları bir tamirciye iletin.