Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Hocam kusura bakma senin gibi bilgili insanlar forumda çok az hazır bulmuşken sorayım dedim.

    Eski 1.6 Tdi 105'lik motorlar chip'e uygun turbosu olsun motoru olsun chip yaptırıp patlayan bu motorda hiç duymadım benim aracım 1.6 Tdi 120 yeni olan Tdi motor acaba bu eski 105'lik kadar dayınıklı mı ben motorun alt devirlerinden memnun değilim yazılım yaptırıcam fakat çekiniyorum çünkü bu motorun golf tiguanda kullanılan 1.6 tdi 110'luk ve 115'lik üniteden sadece yazılım farkı yokmuş motorda beni 1.6 120 tdi motor hakkında bilgilendirebilirseniz çok sevinirim yabancı forumları Bile araştırdım çok fazla bilgi bulamadım.

    Saygılarımla.
  • Honda crv de kullanılanın üstüne 1.6 yok şu an
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakancan44

    tork olayına doğru düzgün değinen olmamış. düşük devirlerde yüksek tork veren 1.6 motor hangisiyse ,en iyi motor o bence

    O torku yüksek devirde de koruyamazsa hikaye. O sebep benzinli turbolar dizel turboları eziyor biraz hızlanınca
  • Şirket Aracı olarak
    1 yıl 301 dizel kullandım 1.6 90 bg performans yok ama yakıtı kokluyor desek yeri
    1 yıldan fazla accent blue 1.6 136 bg (DCT) kullandım performans tork şahane ama çok yakıyor
    kısa süre polo 1.4 tdi 90 bg ( dsg ) kullandım neredeyse accent kadar performanslı ve pejo kadar az yakıyordu
  • Fordun yeni 1.5 ünitesi unutulmuş kullananlar çok memnun.

    Enlere gelirsek;



    Performans: 1.6 cdti

    Yakıt; e-hdi, blue hdi

    Motor sesi: crdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emocicili

    Hocam kusura bakma senin gibi bilgili insanlar forumda çok az hazır bulmuşken sorayım dedim.

    Eski 1.6 Tdi 105'lik motorlar chip'e uygun turbosu olsun motoru olsun chip yaptırıp patlayan bu motorda hiç duymadım benim aracım 1.6 Tdi 120 yeni olan Tdi motor acaba bu eski 105'lik kadar dayınıklı mı ben motorun alt devirlerinden memnun değilim yazılım yaptırıcam fakat çekiniyorum çünkü bu motorun golf tiguanda kullanılan 1.6 tdi 110'luk ve 115'lik üniteden sadece yazılım farkı yokmuş motorda beni 1.6 120 tdi motor hakkında bilgilendirebilirseniz çok sevinirim yabancı forumları Bile araştırdım çok fazla bilgi bulamadım.

    Saygılarımla.

    Hocam eski 105lik dediğiniz motor eğer Jetta, Golf 6, Passat B7'deki motor ise, o motor CAY kodlu olan versiyon, emisyon skandalına karışan motor. Fakat Golf 7, Leon 3, ve Octavia A7 kasa ile birlikte 2015 yılının 6. ayına kadar 1.6 TDI motorun emisyondan etkilenmeyen CLH kodlu olanı, 105 beygirlik olarak satıldı. Motor bloğu temelde aynı, fakat bazı farklılıklara gidilmiş. Hatta motorların seslerinde de ufak bir değişiklik var.

    CLH olan motorda intercooler yerine watercooler koyulduğu söyleniyor, birkaç yerde öyle bahsedilmiş. Ben de bu kısmı tam bilmiyorum.

    Sizin aracınız Passat ya da Superb'deki 120 bglik motor, Golf 7'deki 105-110luk motor gibi CLH kodlu olan yeni versiyon. Ben temelde yazılım farkı olduğunu düşünüyorum fakat CLH kodlu 105 ve 110 beygirlik versiyonların bir kıyaslama tablosunu paylaşayım, o iki versiyon arasındaki farklara kendiniz bakın.

    Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi?

    Tiguan'daki motorda maksimum tork 280 ve torkunuda 1700-2900 gibi bir aralıkta veriyor. Ayrıca o motorda SCR yazıyor. Ad Blue katkısı koyuluyor SCR'li versiyona. Tiguan'da farklı bir kullanıma gitmişler.

    Sonuç olarak ben de çok fazla bilgiye hakim değilim açıkçası, iki 1.6 tdi'da temelde aynı ünite, dayanıklılık konusunda ben problem olacağını düşünmüyorum. Eskisi dayanıklıydı, bu da dayanıklı. Bence tecrübeli bir yazılım firmasına gidip danışın, onlar da aradaki farkları iyi biliyorlar, daha detaylı bilgi verebilirler.




  • Bu soruya cevap verebilmek için piyasadaki bütün 1.6d motorlu araçları kullanmış olmak gerekir. O yüzden ben kesin şu iyi bu iyi demiyorum ama kullandıklarımdan ya da bindiklerimden gördüğüm kadarıyla deneyimlerimi yorumlarsam:

    -Renault 1.6 değil ama 1.5 motorları çekiş anlamında oldukça beğeniyorum. Biraz kaba traktör gibi bir motor ama tıkanmadan iyi çeken verimli bir motor.

    -Opel 1.3 olsun 1.6 olsun hem güçlü hem de son derece kibar yapılı dizeller. İpeksi bir çekiş karakterleri var , güçlerini patlamalı vermiyorlar, benzinli motordan çok da uzak bir yapı çizmiyorlar. Ama eğlence katsayıları biraz düşük.

    -Peugeot, gerek e hdi olsun gerek blue hdi olsun mükemmel dizel motorlar. Çekişleri çok iyi. e hdi biraz daha patlamalı güç verirken, blue hdi gördüğüm en rafine, yağ gibi akan dizellerden biri, lokomotif gibi çekiyor ama son derece beyefendi bir şekilde yapıyor. Tam bir fransız, adamlar yapmış dedirtiyor.

    -vw, patlamalı bir çekiş karakterine sahip gücü bir anda vuruyor, iyi çekiyor, orta derece dizginlenmiş, psadaki elegantlık yok ancak düşük gücüne rağmen çekişi ve anlık gaz tepkisi gördüğümün en iyisi. Güçlü bir benzinli gibi gaz tepkisine sahip çok canlı ve keyifli, eğlence faktörü yüksek.

    -hyundai, crdi motor gördüğüm en keyifli dizellerden biri hem oldukça kuvvetli, hem ayı gibi çekiyor koltuğa yapıştırıyor. Ayrıca egzos sesi bir harika 3litre dizel bmwler ile birlikte gördüğüm en iyi dizel motor egzos sesi bunda. dct ile uyumu yüksek hızlı tren gibi hissettiriyor koltuğa basa basa veriyor kırbacı çok iyi. Tek sorunu ekonomisi o kadar iyi değil.

    -honda, crvdeki, aslında bu da çok başarılı ama kağıt üstündeki 9ileri şanzıman, 160hp ve 350nm tork beklediğiniz gibi gitmiyor bunda da irilik ve ağırlık ciddi törpüleyici faktörler. Şanzıman motor uyumu şahane, motor çok rafine ve kibar, gücünü dengeli veriyor ama ağırlıktan ötürü keyif hissi biraz düşük. Bu motorla şanzıman bu güçle civice koysalar aman tanrım diyorum, vutututucular çılgın atarlardı.



    Özetle en dan dun giden renault, en rafine opel ve psa, en hırcın vw ve hyundai, çekme hissi en kuvvetli hyundai ve vw, birt bütün olarak en keyifli, en olmuş gibi gelen psa bluehdi diyorum. crdi ve bluehdi'ın tatları damağımda kaldı.

    Genel olarak tork değeri iyi olan hemen her dizel bence ortalama bir turbo benzinliden çok daha keyifli. Ayı gibi koltuğa yapıştırdıkları gibi, az yaktıklarının bilinciyle sürekli tapagaz gidip o keyfe varabiliyorsunuz. Benzinde ise ayağınızı sürekli gazda dizginliyorsunuz aman yakmasın diye. Fazla güçlü bir benzinli de olmadıkça dizeldeki o tork patlamasının tadını alamıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu soruya cevap verebilmek için piyasadaki bütün 1.6d motorlu araçları kullanmış olmak gerekir. O yüzden ben kesin şu iyi bu iyi demiyorum ama kullandıklarımdan ya da bindiklerimden gördüğüm kadarıyla deneyimlerimi yorumlarsam:

    -Renault 1.6 değil ama 1.5 motorları çekiş anlamında oldukça beğeniyorum. Biraz kaba traktör gibi bir motor ama tıkanmadan iyi çeken verimli bir motor.

    -Opel 1.3 olsun 1.6 olsun hem güçlü hem de son derece kibar yapılı dizeller. İpeksi bir çekiş karakterleri var , güçlerini patlamalı vermiyorlar, benzinli motordan çok da uzak bir yapı çizmiyorlar. Ama eğlence katsayıları biraz düşük.

    -Peugeot, gerek e hdi olsun gerek blue hdi olsun mükemmel dizel motorlar. Çekişleri çok iyi. e hdi biraz daha patlamalı güç verirken, blue hdi gördüğüm en rafine, yağ gibi akan dizellerden biri, lokomotif gibi çekiyor ama son derece beyefendi bir şekilde yapıyor. Tam bir fransız, adamlar yapmış dedirtiyor.

    -vw, patlamalı bir çekiş karakterine sahip gücü bir anda vuruyor, iyi çekiyor, orta derece dizginlenmiş, psadaki elegantlık yok ancak düşük gücüne rağmen çekişi ve anlık gaz tepkisi gördüğümün en iyisi. Güçlü bir benzinli gibi gaz tepkisine sahip çok canlı ve keyifli, eğlence faktörü yüksek.

    -hyundai, crdi motor gördüğüm en keyifli dizellerden biri hem oldukça kuvvetli, hem ayı gibi çekiyor koltuğa yapıştırıyor. Ayrıca egzos sesi bir harika 3litre dizel bmwler ile birlikte gördüğüm en iyi dizel motor egzos sesi bunda. dct ile uyumu yüksek hızlı tren gibi hissettiriyor koltuğa basa basa veriyor kırbacı çok iyi. Tek sorunu ekonomisi o kadar iyi değil.

    -honda, crvdeki, aslında bu da çok başarılı ama kağıt üstündeki 9ileri şanzıman, 160hp ve 350nm tork beklediğiniz gibi gitmiyor bunda da irilik ve ağırlık ciddi törpüleyici faktörler. Şanzıman motor uyumu şahane, motor çok rafine ve kibar, gücünü dengeli veriyor ama ağırlıktan ötürü keyif hissi biraz düşük. Bu motorla şanzıman bu güçle civice koysalar aman tanrım diyorum, vutututucular çılgın atarlardı.



    Özetle en dan dun giden renault, en rafine opel ve psa, en hırcın vw ve hyundai, çekme hissi en kuvvetli hyundai ve vw, birt bütün olarak en keyifli, en olmuş gibi gelen psa bluehdi diyorum. crdi ve bluehdi'ın tatları damağımda kaldı.

    Genel olarak tork değeri iyi olan hemen her dizel bence ortalama bir turbo benzinliden çok daha keyifli. Ayı gibi koltuğa yapıştırdıkları gibi, az yaktıklarının bilinciyle sürekli tapagaz gidip o keyfe varabiliyorsunuz. Benzinde ise ayağınızı sürekli gazda dizginliyorsunuz aman yakmasın diye. Fazla güçlü bir benzinli de olmadıkça dizeldeki o tork patlamasının tadını alamıyorsunuz.

    Ağzınıza sağlık. Çok güzel açıklamışsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bu soruya cevap verebilmek için piyasadaki bütün 1.6d motorlu araçları kullanmış olmak gerekir. O yüzden ben kesin şu iyi bu iyi demiyorum ama kullandıklarımdan ya da bindiklerimden gördüğüm kadarıyla deneyimlerimi yorumlarsam:

    -Renault 1.6 değil ama 1.5 motorları çekiş anlamında oldukça beğeniyorum. Biraz kaba traktör gibi bir motor ama tıkanmadan iyi çeken verimli bir motor.

    -Opel 1.3 olsun 1.6 olsun hem güçlü hem de son derece kibar yapılı dizeller. İpeksi bir çekiş karakterleri var , güçlerini patlamalı vermiyorlar, benzinli motordan çok da uzak bir yapı çizmiyorlar. Ama eğlence katsayıları biraz düşük.

    -Peugeot, gerek e hdi olsun gerek blue hdi olsun mükemmel dizel motorlar. Çekişleri çok iyi. e hdi biraz daha patlamalı güç verirken, blue hdi gördüğüm en rafine, yağ gibi akan dizellerden biri, lokomotif gibi çekiyor ama son derece beyefendi bir şekilde yapıyor. Tam bir fransız, adamlar yapmış dedirtiyor.

    -vw, patlamalı bir çekiş karakterine sahip gücü bir anda vuruyor, iyi çekiyor, orta derece dizginlenmiş, psadaki elegantlık yok ancak düşük gücüne rağmen çekişi ve anlık gaz tepkisi gördüğümün en iyisi. Güçlü bir benzinli gibi gaz tepkisine sahip çok canlı ve keyifli, eğlence faktörü yüksek.

    -hyundai, crdi motor gördüğüm en keyifli dizellerden biri hem oldukça kuvvetli, hem ayı gibi çekiyor koltuğa yapıştırıyor. Ayrıca egzos sesi bir harika 3litre dizel bmwler ile birlikte gördüğüm en iyi dizel motor egzos sesi bunda. dct ile uyumu yüksek hızlı tren gibi hissettiriyor koltuğa basa basa veriyor kırbacı çok iyi. Tek sorunu ekonomisi o kadar iyi değil.

    -honda, crvdeki, aslında bu da çok başarılı ama kağıt üstündeki 9ileri şanzıman, 160hp ve 350nm tork beklediğiniz gibi gitmiyor bunda da irilik ve ağırlık ciddi törpüleyici faktörler. Şanzıman motor uyumu şahane, motor çok rafine ve kibar, gücünü dengeli veriyor ama ağırlıktan ötürü keyif hissi biraz düşük. Bu motorla şanzıman bu güçle civice koysalar aman tanrım diyorum, vutututucular çılgın atarlardı.



    Özetle en dan dun giden renault, en rafine opel ve psa, en hırcın vw ve hyundai, çekme hissi en kuvvetli hyundai ve vw, birt bütün olarak en keyifli, en olmuş gibi gelen psa bluehdi diyorum. crdi ve bluehdi'ın tatları damağımda kaldı.

    Genel olarak tork değeri iyi olan hemen her dizel bence ortalama bir turbo benzinliden çok daha keyifli. Ayı gibi koltuğa yapıştırdıkları gibi, az yaktıklarının bilinciyle sürekli tapagaz gidip o keyfe varabiliyorsunuz. Benzinde ise ayağınızı sürekli gazda dizginliyorsunuz aman yakmasın diye. Fazla güçlü bir benzinli de olmadıkça dizeldeki o tork patlamasının tadını alamıyorsunuz.

    Torku iyi de olda bir turbo dizel ortalama bir turbo b nzinli kadar keyifli değil. Ben torkunu o kadar uzun koruyan bir dizel görmedim. Gürültü faktörü de cabası




  • HDi motor ilk defa Citroën CX 2500'de kullanıldı diye biliyorum fikir olarakta mucidi Citroën'dir.



    Adamlar 1.6 92 beygir motor yapmış C-elysee'den tut Berlingo'ya kadar koyuyor...
  • Bravo 1.6 multijet 120hp kullaniyorum gidişi kaçışı çok iyi
  • Bu işin birincisi fransızlar bunu bi kenara koyalım, aralarında ayrım yapamayacağım hepsi birbirinden iyi.

    2 olarak multijet, cdti falan hatta 1 sırayı bile zorlar yani .

    3 olarak d4d ve crdi

    Vag grubunu o kamyon motoru ile isteye bile sokmam . 1.6 motora 105 beygir . Bu arada seat leon tdi kullanıyorum Kesinlikle kamyon motoru .
  • 1.5 Sky activ dizeli kimse yazmamış. Motorun yakıtı tam otomatik olmasına rağmen şaka gibi bunun yanında gidişi çok iyi değil ama 5750 devir çeviriyor çok uzun tork ve beygir eğrisi var atmosferik hissi veriyor. Birde Pistonların içinde çok özel patlama gürültüsünü ve sarsıntı azaltıcı esnek parçaları var. Şu an piyasadaki en sessiz dizel. Hem de çok iyi yalıtım malzemeleri kullanmadan.
  • Renault 1.6 dizel 160 hp ve 136 hp
  • Hamdi0555 H kullanıcısına yanıt
    Fiat 1,6mjet2 180hp 450nm
  • Dizelde en iyisi Fransızlardır.
    1. PSA Gurubu(Pegout, Citroen, Opel) Ford ve Volvo da dizel araçlarda bu motoru kullanıyor.
    2. Renault
    3. Fiat grubu

    Wolswagen grubu malesef dizel motorlarda başarılı değil, koskoca passatlar bile 105 ve 120 beygir seçeneğiyle satılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canemrebuyuk

    Dizelde en iyisi Fransızlardır.
    1. PSA Gurubu(Pegout, Citroen, Opel) Ford ve Volvo da dizel araçlarda bu motoru kullanıyor.
    2. Renault
    3. Fiat grubu

    Wolswagen grubu malesef dizel motorlarda başarılı değil, koskoca passatlar bile 105 ve 120 beygir seçeneğiyle satılıyor.

    İki tane yanlışınız var forumun da genel yaptığı gibi:


    birincisi dizel motorda güç tek başına birşey ifade etmiyor tork ve tork devir aralığı ayrıca motorun gücü ve torku yola nasıl aktarılıyor bu önemli. Çoğu kişi gibi bende 105 hplik 1.6tdiyı küçümserdim ancak kullanınca gördüm ki atiklik anlamında 120-130hplik dizel motorlardan hiçbir farkı yok, hatta patlamalı torku onlardan daha keyifli bir sürüş veriyor. Bunda dsgnin kısa aralıklı performans destekleyen yapısı da önemli. Yani vw diğer markaların 120-130hp ile yaptıklarını o 105-120hplk motorla yapabiliyor zaten diyorum. Tüketim olarak da ekonomik bir motor. Ama evet güç tork oranları kağıt üstünde zayıf kalıyor.

    İkinci olarak vw grubu dizelde başarısız demişsiniz insaf, vw grubu sadece 1.6tdi motor yapmıyor, o ürün gamının en alt serisi motor

    vw ürün gamındaki dizellere bir bakın en basiti

    2.0tdi 185hp 380nm 7,5sn 0-100 (golf gtd)
    2.0tdi 240hp 500nm tork 6.1sn 0-100 (passat)
    3.0tdi v6 245hp 500nm 8,6sn phaeton long(2312kg)
    5.0tdi v10 313hp 750nm 6,9sn phaeton long(2462kg)
    4.2tdi v6 385hp 850nm 4,9sn a8 long(2095kg)

    daha çok varyasyon varda yazmaya üşendim adamlar 850nm tork verebilen 2 tondan ağır makineleri 5snden hızlı 0dan 100e çıkarabilen motorları var vag grubunda. Bunlara bakınca vw grubu dizelde başarısız demek çok saçma olur. Daha ziyde 1.6tdi çapın gerisinde kalmış gözardı edilmiş bir motor demek lazım. Çünkü tüm motor gamı içinde en az önem verdikleri motor o ki onu da zaten ufak pazarlarda kullanıyorlar. Dünya pazarında vw 1.8tsi, 2.0tdidan küçük motor satmıyor pek. Birkaç seneye d 1.6tdi motoru sağlam şekilde yenileyeceklerdir diye tahmin ediyorum çünkü artık diğer markaların varyantlarıyla rekabet edemez hale geldi verim açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 1 Haziran 2017; 10:52:37 >




  • Tamamen haklısınız, ben 95 ps dizel Focus kullanıyorum daha önce kullandığım 140 ps benzinli astradan çok daha atik ve güçlü. önceki mesajıma şunu da eklemem lazım, Wag grubunun Tork değerleri de düşük. yani PSA grubuna göre Tork ve Beygir gücü oranladığında daha eski kalıyor. önceki mesajımda sadece beygir gücü yazmam yanlış anlaşılmaya neden olmuş anlaşılan :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    HONDA'DA 100 KM'DE 2.82 LİTRE İLE TÜKETİM REKORU

    http://www.ototeknikveri.com/haber/5160/hondada-100-kmde-282-litre-ile-tuketim-rekoru

    Multijet filan diyen olmuş ama kimsenin bu motordan haberi yok sanırım.

    Cr-v'de de 1.6 160 hp dizel motor var.

    VW iyi dizel motor üretiyor diyenlerin herhalde diselgate skandalından haberi yok. Adamlar iyi dizel motor üretemediği için hile yapıp 11 milyar dolar ceza yedi.

    Günde ortalama 540 km mesafeyi aşan pilotlar, test boyunca ortalama 2.82 litrelik tüketim değerine imza atarak, fabrika verisi olarak açıklanan 3.8 litrenin yüzde 25 altında bir değere ulaşmayı başardılar. 120 hp güç ve 300 Nm tork üreten 1.6 litrelik dizel motora sahip Civic Tourer 1.6 i-DTEC, test boyunca bir depo ile 1.500 km'lik bir menzile ulaşabileceğini göstermiş oldu





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    HONDA'DA 100 KM'DE 2.82 LİTRE İLE TÜKETİM REKORU

    http://www.ototeknikveri.com/haber/5160/hondada-100-kmde-282-litre-ile-tuketim-rekoru

    Multijet filan diyen olmuş ama kimsenin bu motordan haberi yok sanırım.

    Cr-v'de de 1.6 160 hp dizel motor var.

    VW iyi dizel motor üretiyor diyenlerin herhalde diselgate skandalından haberi yok. Adamlar iyi dizel motor üretemediği için hile yapıp 11 milyar dolar ceza yedi.

    Günde ortalama 540 km mesafeyi aşan pilotlar, test boyunca ortalama 2.82 litrelik tüketim değerine imza atarak, fabrika verisi olarak açıklanan 3.8 litrenin yüzde 25 altında bir değere ulaşmayı başardılar. 120 hp güç ve 300 Nm tork üreten 1.6 litrelik dizel motora sahip Civic Tourer 1.6 i-DTEC, test boyunca bir depo ile 1.500 km'lik bir menzile ulaşabileceğini göstermiş oldu



    ulaşabileceğini göstermiş oldu da adam en çok satan sedan aracı olan civic'e o motoru koymadı yıllardır? Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Hiç satmayan civic hatch'e o güzelim dizeli koydu, onu da sadece manuel koydu, millet yıllarca söyledi ya şu motoru civic sedana koyun diye tınmadılar. O motor civic sedanda olsa nasıl satardı, çünkü çok başarılı bir motor. Japonlarda böyle abuk bir kafa var işte. Şimdi yeni kasa civic'e gelecekmiş ki, ne zaman bekle babam bekle. Atı alan üsküdarı geçti zaten.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.