Şimdi Ara

Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nissan qashqai 2008 j10 kasa LPG li aracıma kompresyon testi Yaptırıldıktan sonra 1 ci silindir değeri 90 çıkmakta diğerleri 130 civarında arıza lambası sildirsem de ara ara yanıyor 1 ci silindir ateşleme hatası veriyor motor rolantide sarsıntılı çalışıyor ama gaz yememe çekiş problemi yok seyir halinde tekleme v.s yok e sanayi eline düştük artık sırasıyla değişen parçalar şöyle:


    4 adet bosch marka ateşleme bobini tane 250-tl nekadar işçilik ödedim hatırlamıyorum


    1 takım 4 adet ngk buji 600-TL


    Motor alt takozu motor üst takozu hepsi değişti


    Bunlar yapıldı rolanti sarsıntılı çalışma halen devam ediyor bu şekilde yaklaşık 2 ay kullandım sarsıntılar artmaya başladı aracı Balıkesir de özel bi yetkili servise götürdüm üst kapak açılıp yarım motor yapılmak üzere teslim ettim


    Bana söylenenler şöyle üst kapak açılınca oradaki tüm conta lar egzoz motor tarafı komple değişiyor egzoz ve motor sübapları takım şeklinde değişecek extra birşey çıkar ise haber veririm dedi

    Şuanlık bu şekilde beklemedeyim başka dikkat edilmesi gereken bir konu var mı bu değişimler esnasında daha önce böyle birşey yaptıran tecrübeli arkadaşlar tavsiye bekliyorum



    İLK KAPAK AÇILMA HALİ:




    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi




    YAPILAN İŞLERDEN SONRAKİ HALİ






    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi
    Sübap değişiminde dikkat edilmesi gerekenler (Nissan) motor önceki hali ve sonraki hali ss eklendi



    @The Division Bell @khytr89 @Dwayne35 @PetrovaFire @F@rza @The Division Bell





    işlem tamam yardımcı olup olmaya çalışan herkese teşekkür ederim sarsıntı titreşim kesildi araçta yapılanlar listesi aşağıya bırakıyorum kalem kalem yazıyor listede her şey


    sübaplar supar marka takmışlar


    conta seti ise victor reinz dedi orijinali de bu marka kullanıp kendi markasını basıyor dedi ne kadar doğru bilemem ama sıkıntı olmayacağını söyledi



    @cormen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 1 Ağustos 2021; 22:14:55 >







  • Üst kapak açıldıktan sonra genelde pistonlar ve gömleklere bazen bakılmıyor. Yani motorun üst kısmı yıprandıysa Alt tarafı da yıpranmış olabiliyor. Ayrıca üst kapak kapakçıya gidip test yapılsa daha iyi olur. ( bazen motor ustaları sübapları değiştirip topluyor)
  • O nasıl buji 600 tl ya?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@rza

    Üst kapak açıldıktan sonra genelde pistonlar ve gömleklere bazen bakılmıyor. Yani motorun üst kısmı yıprandıysa Alt tarafı da yıpranmış olabiliyor. Ayrıca üst kapak kapakçıya gidip test yapılsa daha iyi olur. ( bazen motor ustaları sübapları değiştirip topluyor)

    Üst kapak taşlama (yanlış hatırlamıyorsam) yapılacak dendi kast ettiğiniz o mu eğer o ise zaten yapılacak ayrıyetten eğer komple motor kısmına girersek maliyet inanılmaz yükseliyor diye duymuştum hocam ama gerekiyor ise ileri doğru onuda yaptırırım artık

  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    O nasıl buji 600 tl ya?

    İridyum bujidir.

  • Aynı işlemi 2011 punto aracımda da ben yaptırıcam ağustos ayında. Kaça anlaştınız hocam ustayla ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    Aynı işlemi 2011 punto aracımda da ben yaptırıcam ağustos ayında. Kaça anlaştınız hocam ustayla ?

    hocam ortalama bana söylediği rakam 5,500 6,000 tl civarında tutacağını söyledi özel yetkili servis ucu açık tabi açınca exta bir şey çıkabilir dendi yani kısaca subap değişimi beraberinde değişen contalar+işçilik kapak taşlama 6 k civarında




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 27 Temmuz 2021; 21:17:54 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fiat yetkili servisinin bana verdiği tahmini rakam 3000 tl oldu. Orjinal süpab, triger ve devirdaim dahil dendi. Başka bir yerden fiyat aldınız hocam hiç.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    Fiat yetkili servisinin bana verdiği tahmini rakam 3000 tl oldu. Orjinal süpab, triger ve devirdaim dahil dendi. Başka bir yerden fiyat aldınız hocam hiç.

    Sizin sibop kolay kolay yanmaz, sibop ayari bozuluyor. Ancak sibop ayari şimli oldugundan bu islem icinde kapak sokuluyor. Sokulmusken sibop ve lastikleride degisiyor.

  • 3 yıl önce aynı yetkili serviste rölantide sarsıntı sebebiyle sübap ayarı yapılmıştı ve şimleri değişmişti. Çok fark yaratmadı. İşlemi yapan usta bir dahakine değişim ister demişti. Bakalım belki de test sonrası yine ayar ile kurtarabiliriz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    Fiat yetkili servisinin bana verdiği tahmini rakam 3000 tl oldu. Orjinal süpab, triger ve devirdaim dahil dendi. Başka bir yerden fiyat aldınız hocam hiç.

    sizin yine iyiymiş hocam bana göre yarı yarıya uygun fiyatlı servis de değilde saniye gitseniz 1500 2000 tl hal olur gibi geliyor bana

  • Öncelikle fiyat aşırı yüksek. Sadece silindir kapağı revizyonu ve takım conta ve işçilik o kadar tutmaz. Fiyat araştırması yapsaydınız keşke.

    Genelde ustalar takım conta alır geçer. O takım contanın içinde silindir kapak contası bulunur. Takım contalar orjinal değildir genelde. Haliyle silindir kapak contası da yan sanayi olmuş olur. Siz ayriyeten silindir kapak contasını orjinal olarak alın ve taktırın. Takım contada ki diğer contalar sorun çıkarırsa işçiliği bir nevi kolaydır. Ancak silindir kapak contası kalitesiz veya kusurlu olursa boşa ikinci masraf yapmış ve motor tekrar açılmış olma durumunda kalır. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

  • berke_17. kullanıcısına yanıt
    Yapılmasa bile en azından kontrol yapılırsa kafanızda soru işareti kalmaz. Ayrıca silindir kapak contası önemli bir parça maliyetine bakılmaksızın mutlaka orjinal taktırın
  • Böyle düzeni bozulan motorlarda en sağlıklısı sandık motor..

    Parça parça ona buna 3 5 vereceğime bir kere nissan yetkili servisine çeker sandik motora 20 veririm kafam 150 200 bin km rahat olur..
  • Yukarda bir arkadaş yazmış üst taraf gittiyse yataklarda zarar görmüştür aslında yapılması gereken sandık motor koymak.çünkü düzen tutmayacak artık
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt

    Kulağa pahalı geliyor ama iridyum onlar 100k km gidiyor onlar

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dwayne35

    Kulağa pahalı geliyor ama iridyum onlar 100k km gidiyor onlar

    aynen hocam yüksek km kadar kullanılabiliyor dendi

  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Böyle düzeni bozulan motorlarda en sağlıklısı sandık motor..

    Parça parça ona buna 3 5 vereceğime bir kere nissan yetkili servisine çeker sandik motora 20 veririm kafam 150 200 bin km rahat olur..
    Hemşerim 20 bine sandık motorun kapağını alırsın anca

    Dediğin fiyat 8-10 sene onceki fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Hemşerim 20 bine sandık motorun kapağını alırsın anca

    Dediğin fiyat 8-10 sene onceki fiyat

    Alıntıları Göster

    bende öyle tahmin etmiştim hocam bunun ruhat işletmesi gibi birçok evrak işlemleri de cabası





  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Hemşerim 20 bine sandık motorun kapağını alırsın anca

    Dediğin fiyat 8-10 sene onceki fiyat

    Alıntıları Göster

    Hocam dci olsa haklısınız turbosu enjektörü falan filan ama konuyu açanın aracı düz benzinli motor;


    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-nissan-qashqai-hr16-1.6-16-valf-benzinli-motor-komple-847118375/detay





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.