Şimdi Ara

- Subaru LEVORG Ana Konu - (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
983
Cevap
40
Favori
124.620
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, konunun düzenli takipçisiyim ve Levorg ile uzun (ama sakince) bir test sürüşü yapıp bütünlüğünü ve müthiş direkt sert yapısını hayli beğenmiştim.

    Yeni ötv durumlarından sonra bu arabanın sıır km fiyatlarının yükseleceği kesin, ikinci eli de satsa da satmasa da illa ki biraz yükselecek. Hali hazırda halamın Subaru Xv aracını kullanıyorum arada, 4 çeker sisteminde potansiyel olsa da, arabanın torku o kadar düşük ki karda buzda çekiş dışında ne işe yaradığını anlamak mümkün değil gibi. ESP'i kapasanız bile araba limitlere geldi mi kendini gömüyor. Levorg'u acaba hızlı dar virajlarda deneyen oldu mu, oyuncu bir otomobil mi, arka diferansiyel torku alıp arabanın arkasını açıyor mu gerekince, eski turbo Subaru'ların gerçek 4 çeker hareketliliği var mı, yoksa klasik güvenli yola sağlam basan aile otomobili gibi mi merak ediyorum. Volvo S60'ım var bana bir nevi miras kalan, onun yerine almayı düşünüyorum fakat keyif vermeyecekse ikinci el 320i tarafına döneceğim. Çok önce arkadaşımın 98 Gc8 Wrx'ini kullanmıştım, safkan 4 çekerdi ve isteyince otomobil inanılmaz eğlenceli idi kuru zeminde bile, Levorg'da durum nasıl malesef deneyemedim.

    Teşekkürler şimdiden.




  • CVt şhatta hemen hemen tüm otomatik şanzımanlar sportif sürüşü törpüler, Lakin yüksek güçle bunu bir nebze önüne geçilebilir. Levorg kullanırken bir kaç kez yanlamayı başarmış (Başarmış diyorum çünkü cizgisinden çıkarmak hakikaten güç.) Arkadan savurabilmiştim, ancak esp okadar kısa sürede devreye girdiki oaşa paşa yolumuza devam ettik. 320i ile daha iyi oyun oynarsınız evet katılıyorum, lakin subarular zaten güvenli olsun diye 4 çeker. Bir gc8 değil zaten concept o değilki? Ozaman STI yada WRX lere yönelmek lazım.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    herkesin korkup fren attığı virajlara gaza basarak sağlam girebilen bir araç ama Erce hocamında dediği gibi güvenlik ön planda olduğundan
    izinden çıkarmak zor. Benin 1 sene dolmak üzere ve iyiki almışım dediğim bir araç. Sürüş dinamikleri olarak hiç pişman etmedi ama ses konusunda genel bir memnuniyetsizlik var. Onuda küçük bir amfi ve hoparlör değişimiyle aşabilmek mümkün.

    Sizide aramızda görmek isteriz. ÖTV artmadan alın derim.
  • Arkadaslar f20 m paket kullaniyorum aracimdan cok memnunum ama 2. bebis gelicek insallah f30a gecmeyi dusunuyordum ama onun da arkasi cok genis degil levorgu cok begeniyorum takip ediyorum sayfayi araci alirsam 5 yil kullanirim . 2 cocuk icin ideal bir arac midir arkasi genis mi saft tuneli var mi? BIr de bmw algisi cok farkli ister istemez insanlarin arabaya bakisi yine f30 al diyor levorgda durum nedir marka algisi iyi mi 2. Ede uzer mi gercekten? Ayrica kisin daga cikiorm arkadan itis bu konuda sorunlu levorg 4 ceker oldugu icin daha rahat cikar herhalde? SErvis parca vs sikinti midir? SImdiden cvplar icin tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erceerce kullanıcısına yanıt
    Aslında Levorg o konsept, 2.0lt olanda tork dağılımı 45:55 ve merkez diferansiyel kilidi var. 1.6'da 60:40 dağılım ve açık diferansiyel var ama 250nm tork neticesinde ıslak zeminde falan hareketlenme oluyor mu diye sormuştum. Eğer ESP direk kesiyorsa zaten olsa da anlamı yok demektir.

    Bu arada sahibinden'deki 90-95tl bandındaki arabalar bayi test araçları sanırım? Fiyatlar birbiri ile çok alakasız.
  • Levorgun şaft tüneli BWM kadar olduğunu düşünüyorum, özellikle sürüş dinamikleri açısından BMW ile çok benzerdir. Servis ve yedek parça sorunlu değil, zaten arıza çıkartan araçlar değildir Subarular. Tabiki dağa çıkarken müthiş bir keyif sunuyor, özellikle sıradan 4 çekerler gibi 50 km/h sonra devreden çıkan bir sistem değil, sürekli 4 çeker devrede. Bunu ancak kullanırken anlarsınız. Kartalkaya'ya çıkarken karda zaman zaman 110km/h bulan hızlarda araçta tedirginlik hissi yoktu. Aşağıdaki videoyu dikkatle incelerseniz sizde anlarsınız.



    90-95 bandında olan Levorglar sanırım bayi araçlar, ben olsam o fiyatlara hemen bir tane yakalardım... 92.000tl olanı bir görün derim. 95 olan birtanesi sanırım ilk gelen araçlardan Gt line olabilir, far ve jantları farklı.(Kırmızı)

    alcohol06 ESP açık pozisyonda zaten her araç kesilir, piste çıkacak olsam ESPyi kapatır denerdim. ama şehir içinde zaten riske gerek yok.




  • Meselede bu, bildiğim kadarıyla tuşa bassanız dahi arabanın ESP'si tam kapanmıyor. XV'de böyleydi, çekiş sistemi müsait de olsa karda eğlenmek veya kaygan zeminde limit denemek imkansızdı, kar dışında güç de yetiremiyordu zaten. Fakat Audi Q5 ile müthiş eğlenmiştik, karda ralli yapıyor resmen araba, Esp falan müdahale etmiyor.

    XV'de problem değil o zaten normal aile odaklı bir araba ama Levorg gibi bir makinada otomobilin bazı şeylere müsade etmesi gerektiğini düşünüyorum ki ediyormuş zaten, Esp devrede kalsa da baya izin veriyormuş araba ile oynamaya, olması gereken de bu. Xv aşırı güvenli ve Esp'si tutucu idi, böyle olunca normal sürücü için emniyetli olsa da, aracını keşfetmek isteyen adam için malesef sıkıcı da oluyor.

    7:10'dan sonra izleyebilirsiniz, Levorgclub'da da Cvt yüzünden eski legacy wagonlar kadar olmasa da, isteyince gayet oyuncu olabildiğinden bahsedilmiş.
    https://www.youtube.com/watch?v=zQOovcX4-Kw

    Yakıt tüketimini falan kabullendim, açıkcası bu fiyata böyle kaliteli ve bütün bir otomobil piyasada yok, bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 10 Kasım 2016; 17:41:35 >




  • Subaruya 4 yıl önce girmiş bir olarak sizden eski sayılırım, ancak şunu belirtmeliyimki insanlar henüz bu araçları tanımıyor hatta düşünüyorumda iyikide tanımıyor Levorgu kesinlikle XV ile karşılaştırmayın, sport mode alıp esp yi kapatırsanız size oyun imkanı sunar. Hatta aradığınız karda oyun ise kesinlikle.





  • dream of ice D kullanıcısına yanıt
    Ben yaklaşık 1 yıldır Levorg'u kullanıyorum. Uzun yollarda ani hızlanıp sollama yaparken, keskin virajlarda yüksek hızlarda, kalkışta duruşta sorun yaşamadım. Çok istikrarlı ve güvenli bir araç...bagaj kapasitesi cidden yeterli, ailecek bir yere gidip dönüşte bagajı ekstra doldurmak isteyenler için de çok uygun. Ben de bir çocuk var ikincisi gelse de yeterli hacim yaratıyor.
    Dizel kullanmaya alışanlar için yakıt tüketimi fazla olabilir. Ama sürekli 4 çeker 1600 kiloluk bir araç için fazla yakmıyor. Kullanıcılar arasında İstanbul'da bile ortalamayı 9'un altına çekenler var ancak hakkını vererek kullanan hiç kimse 10'un altına inemez. Hele benim gibi kısa mesafe ve tepelik alanlarda kullananlar 12-13 litre bile görebilir. Çok dikkatli 30km+ mesafeli kullanımlarda 6,3 gibi değerler görebildim. 7'nin altına inmek ise dikkatli kullanımda hiç de zor değil.
    Aracın şuana kadar kronik bir sorununu gözlemlemedik. Bazı arkadaşlarda koltuk köşelerinde soyulma oldu ama garantiden değiştirildi.
    Yol olduktan sonra dağ bayır gidebileceğiniz bir araç ama hiç bir şekilde offroad aracı değil. Gidebilmesi için mutlaka yola ihtiyaç duyarsınız.
    Eylül 2015'ten beri satışta 14 ayda toplam 270 civarı sattığı düşünülünce, ikinci el piyasası oluşabilecek bir hacim olmadığı görülebilir. Aracıma binen istisnasız herkes aracı çok beğendi. Ancak iş almaya gelince farklı öncelikler gündeme gelip fikir değişebiliyor. Bu araç Alman menşeili bir logoya sahip olsaydı, cidden her köşebaşında görebilirdiniz ama öyle olmasını ister miydim bilmiyorum? İkinci elde piyasa oluşturacak bir satış hacmi olmadığı için ikinci el sizin için cidden önemli ise en çok satış yapan markalara yönlenmeniz uygun olur. SW araç satışları Türkiye'de çok düşük ama ODD verilerine göre Levorg segmentinde en fazla satış yapan araç.
    Çevremde herkes algı olarak Subaru'ya çok olumlu bakıyor. Hatta bir çok arkadaşım birgün mutlaka Subaru sahibi olmak istiyor. Yani marka algısı iyi ama satışlara yansıdığı söylenemez.
    Levorgçular kendi aramızda bir whatsapp grubu kurduk. Soru ve sorunlarımızı birbirimize danışıyoruz. Genelde sadece konu hakkında bilgi eksikliği olması nedeniyle sorunlar yaşanıldığını gördüm. Önceden dediğim gibi kronik bir sorun yok.
    Her forumda göreceğiniz şekilde ses sistemi mükemmel değil. Basit müdahalelerle iyileştirilebildiğini yine gruptan biliyorum. Yol sesini içeri alma konusunda çok mükemmel değil. Motor sesi konusunda sorun yok, ama eski Subaru kullanıcıları boxer motor sesinin içeri gelmemesini pek sevmiyor. Ses olayına duyarlı olmayan bir kullanıcı olarak beni rahatsız eden bir durum yok. Eyesightlı modelin hem bilgi ekranı daha büyük hem de daha iyi ses verdiği söyleniyor.
    Süspansiyonlar sert normal yollarda çok iyi performansı olsa da, iki lastiğin aynı anda girdiği hız tümseklerinde biraz fazla yaylandığını düşünüyorum. Kullanıcıların genel izlenimi üzerinde gelen Dunlop lastiklerin çok keyifli olmadığı yönünde, kaliteli kış lastiğine geçen kullanıcılar aracın konforunun arttığını söylüyor.
    Tekrar alacak olsam alır mıydım? Alırdım ama mutlaka eyesightlı versiyonunu tercih ederdim. Eyesight güzel bir teknoloji uzun süre daha fazlasına ihtiyaç olmayacağını düşünüyorum. O nedenle 5 yıl ve üzeri kullanım için doğru tercih olur. Güvenli, yeterli serilikte, keyifli bir aile arabası isteyenler için bence doğru seçenek.






  • Otopark ikinciel testi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaslar

    Yaklasik 3 hafta once bende 2015 model bir Levorg Gt S ile araniza katildim. Kisa surede aractan cok keyif aldim. Ailemizin diger arabasi A180 e gore cok daha yumusak ve rafine bir surus dinamigi var. Hele direksiyonun tepkilerini ve tutumunu cok begendim. Sizlerinde sorulari varsa cevaplayabilirim. Bir kac sorum olacak Levorg sahipleri cevaplayabilirse sevinirim.

    1- Park sensoru taktiran veya tavsiyesi olan var mi? Ozellikle one taktirmak istiyorum.

    2- Motor sesi boxer a gore cok medeni. Acik hava filtresi kiti veya egzos yaptiran arkadaslarimiz oldu ise bilgi almak isterim.

    3- Yazilim veya chip tunning ( race chip vs ) yaptiran oldu mu?

    4- Ses sistemini guclendirmek icin uniteyi degistirmeye gerek var mi yoksa anfi ve kolonlar ile yeterli sonuc alinabiliyor mu?

    Simdiden tesekkurler

    Cenk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emerge

    Merhaba Arkadaslar

    Yaklasik 3 hafta once bende 2015 model bir Levorg Gt S ile araniza katildim. Kisa surede aractan cok keyif aldim. Ailemizin diger arabasi A180 e gore cok daha yumusak ve rafine bir surus dinamigi var. Hele direksiyonun tepkilerini ve tutumunu cok begendim. Sizlerinde sorulari varsa cevaplayabilirim. Bir kac sorum olacak Levorg sahipleri cevaplayabilirse sevinirim.

    1- Park sensoru taktiran veya tavsiyesi olan var mi? Ozellikle one taktirmak istiyorum.

    2- Motor sesi boxer a gore cok medeni. Acik hava filtresi kiti veya egzos yaptiran arkadaslarimiz oldu ise bilgi almak isterim.

    3- Yazilim veya chip tunning ( race chip vs ) yaptiran oldu mu?

    4- Ses sistemini guclendirmek icin uniteyi degistirmeye gerek var mi yoksa anfi ve kolonlar ile yeterli sonuc alinabiliyor mu?

    Simdiden tesekkurler

    Cenk

    Yazınızdan cesaret alarak müsaade ederseniz ufacık bir sorum olacak:

    Hız kesici tümsekler lastik veya kauçuk onların üzerinden geçerken aracınızın arkası ve arka koltuğunda zıplama hissi ne kadar hissediliyor?

    Aracınızı güle güle ve zevk alarak kullanınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hs37 -- 15 Kasım 2016; 17:56:58 >




  • Merhaba, aramıza hoş geldiniz. Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

    Öne park sensörü takan benim bildiğim yok. Japonyada satılan sensörler aşırı pahalıydı ve her rengi yoktu. 2 öne,4 arkaya görüntüyü çok fonksiyonlu ekrana aktaran sensore 800$ gibi bir fiyat biçmişler bana aşırı geldi, almadım.

    Ben k&n hava filtresi kullanıyorum, açık değil orjinal filtreNin yerine taktım ve performans artışı var. Yakıtta biraz arttı doğal olarak.
    Ses sistemini benim gibi baştan sona değiştiren de var, küçük bir amfi takıp devam edende var. Bu ne beklediğinize, bütçenize göre değişir. Grubumuza gelirseNiz orada daha hızlı ve direk cevap alabilirsiniz.
    Kazasız sürüşler diliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hs37 H kullanıcısına yanıt
    Iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim. Su ana kadar arka koltuga sadece 6 yasindaki kizim oturdu o yuzden sorunuza cevap veremeyecegim :) ancak kasislerden gecerken sofor koltugunda veya yanda otururken ziplama hissetmedim. Diger arabamizda (mb a180 amg) ozellikle plastik kasislerde hafif bir vurma sesi gelirken bu aracta daha yumusak bir gecis oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • calledman kullanıcısına yanıt
    Cevaplariniz icin tesekkurler. Grup icin mesajinizi yanitladim.

    Hava filtresini motor sesini biraz daha arttirmak icin istiyorum acik bir kit bulursam alacagim kutu ici pek dusunmuyorum. Hafta sonu bir tanidigima gidip ses sistemi ve park sensoru ile ilgili gorusecegim buradan da paylasirim.

    Iyi aksamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KP1 kullanıcısına yanıt
    Yeni ötv ile Eyesightlı Levorg kac para olur birde yeni modelde arka park sensörü var mıdır ve tabiki en önemli soru arka yolcular icin havalandırma ve bagajda 1 adet 12V prizi var mı ?
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    en az 10.000 - 15.000 TL yukarı zamlanacaktır. daha bile fazla olabilir.
    fabrika çıkışlı arka park sensörü yok ama artık takılabiliyor. geri görüş kamerası standart olarak bulunuyor.
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla Eyesightlı modelde tek fark eyesight ve onunla gelen 7 inclik sistem... diğer unsurlar aynı... yani parksensörü, arka havalandırma vs. ondada bulunmuyor. Ama eyesightlı araç sahibi olan arkadaşlar daha doğru bilgi verebilir. Sensör sonradan eklenebiliyor ama orijinal sensörün Japonya fiyatı bile 800 USD'ydi (arka ön toplam). Türkiye fiyatı uçuk olur.
    ÖTV'ye gelince... Aracın liste fiyatı 114.900'ken perakende satış fiyatı (vergisiz) 66.644 TL idi. Şuan fiyat 126.900 ve 135.900 olduğu düşünülünce vergisiz fiyatlar muhtemelen 73.600 ve 78.900 TL'dir. Bu iki tutarda vergi değişikliği için konuşulan 56binlik baz fiyattan yukarıda o nedenle vergi artışına uğrama ihtimali çok yüksek... ÖTV vergisi yine konuşulanlar dikkate alınarak %45ten %70'e hatta belki biraz daha yukarı değer olabilir.
    Hesaplamaları yapmak için yeni ÖTV'yi %70 olarak düşünürsek.
    Levorgun baz modelinin muhtemel fiyatı bence 148.900, eye sightlı modeli 158.900 olacaktır. Yani fiyat 22-23 bin artacaktır.
    Bu artışın bu kadar olmaması için baz fiyatı düşürürler mi bilemiyorum? Bu rakamlar satışları ciddi olumsuz etkileyeceği için Bayraktar ne yapar bilemiyorum. Belki stok bulundurmadan sipariş usulü çalışmaya başlayabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KP1 -- 17 Kasım 2016; 15:53:7 >




  • KP1 kullanıcısına yanıt
    Subaru'ya bile bu kadar dokunuyorsa doğuş oto ve türevleri ne hale gelecek kim bilir? O filo arabalar , kiralamalar ortalık çok karışacak.
    Benim düşüncem devlet yeni ötv ile hali hazırda kazandıgı vergi kazancını bile artık kazanamayacak.
    Eğer bu yeni vergide kalıcıyız derlerse tek çare baz fiyatlar olacak o da döviz bu durumdayken inemez imkansız. Subaru mazda vs. Yıllık 900-1000 adet araba satanlar piyasadan bile çıkabilir, bayraktar felan yerli albea satmaya başlayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. Özellikle konulacak limit değer Passat'ı vurabilir. Subaru'ya gelince Subaru'da 1.6 motor seçeneği sadece XV ve Levorg'da var. Sene başında XV'nin baz fiyatlar 45-55 aralığındaydı. Şimdi 51-62bin aralığında. XV'nin premiumları da vergi artışından etkilenir. Ama Subaru'nun Forester ve Outback modeli 2.0 için belirlenecek baz fiyatlardan altta görünüyor. Bu nedenle Forester ve Outback'in vergi zammından etkilenmeyeceğini düşünüyorum. Ama AWD'lere özel bir artış yaparlarsa onlar da etkilenir.
    Bu yeni uygulama olursa Subaru'da Forester ve Outback satışları artar. XV'nin bazı donanımlı seçenekli modelleri belki getirilmez. Levorg'sa sipariş usulüne dönebilir.
    Not: ÖTV'nin %70'e çıkması durumunda KDV'yi de %18 düşününce 1.6 motor bir araca ödeyeceğimiz paranın tam yarısının vergi olacağı anlamına geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KP1 -- 17 Kasım 2016; 17:8:22 >
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.