< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (588. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Merhaba, bu sorun için yaptıklarınızdan sonra forumda başka fikri olan çıkar mı bilemiyorum.
Ama bütün bu yazdıklarınızı yapan yetkili bir servis ise ve sorunu çözemedilerse zaten durum vahim. Ama Subaru uzmanlığı olmayan bir serviste yaptırdıysanız, yetkili servis yolu görünüyor sanki.
-
İstanbul caddemotors kaliteli servistir, oraya gösterme şansınız varsa eminim çözüm bulunacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanzıman bakımını ve yağ değişimini Yetkili servisde yaptırdım.Ama diğer genel bakım diğer işlemler özel servisde yapıldı.Bide şansıma yetkili servis de test sürülümde bişi yapmadı,Bilgisayarda da arıza olmayınca bulamadılar.Tekrar Yetkili servis e götürcem ancak Her şüphelendikleri ayrı bir maliyet çıkıyor Bn o yüzden karşılaşan vardır die fikir alıp nokta yapmak istedim.Maliyetlerden dolayı :) bu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Subaru servisimi acaba
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Subaru yetkili servisidir. Yıllardır Subaru işi yapar. İyidirler.
CADDE MOTOR SUBARU
(0216) 577 31 90
https://www.google.com/maps/place/K%C3%BC%C3%A7%C3%BCkbakkalk%C3%B6y,+CADDE+MOTOR+SUBARU,+Fevzipa%C5%9Fa+Cd+No:59,+34750+Ata%C5%9Fehir%2F%C4%B0stanbul/data=!4m2!3m1!1s0x14cac61428e3ce19:0x80bf0a8a0b5ea4cd?utm_source=mstt_1&entry=gps
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şanzıman ve diferansiyel yağlarını, uyguna alan veya bilen var mı acaba ?
-
-
Dostum, geçmiş olsun.
Görünüşe göre hem boyanın tamamen sıyrıldığı hem de daha yüzeysel çizik olan yerler var.
Aracınızın tüm ön tamponunda başkaca bir çizik-vuruk vs. yoksa ve sadece bu olay için komple boya gerekli olmayabilir.
Şahsi fikrim, ben olsam, ustalığı iyi ve güvenilir bir boyacıya iyice temizletir, mümkün olan en yakın renk ile sadece o kısma rötuş boya yaptırır ve pek de kafama takmazdım.
-
Geçmiş olsun. Benim aracımda aynı renk ve aynı yerde daha büyük bir alanda sürtme vardı. Lokal olarak boyayabilirsiniz. Mini onarım kapsamında yaptırabilirsiniz. Benim kaskomun anlaşmalı servisi autoking di, Kozyatağı servisin işçiliği fena değil, Servis sadece boyama için 1000 TL istemisdi, 1 yıl önce.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Estetik anlamda bence de güzel, ama aracın yüksekliğinden ödün vererek bazı sorunlu yollarda kafanız rahat sürüşten vazgeçmiş oluyorsunuz.
Genelde bu basamaklar aşırı yüksek ve/veya bir adım ile inilip binilmesi zor olan araçlarda kullanılıyor. Sizin kullanım profilinizde, araca binerken zorlanan çocuk, yaşlı varsa çok yararlı olabilir.
Ama aksi halde sadece estetik için ise tamamen şahsi zevkinize kalmış.
-
Herkese merhaba, arkadaşlar bu araçlarda yedek parça sorunu olduğu doğru mu? 3 ay araçlarının serviste bekletilmesi hakkında şikayetler var. Son durum nedir bu konuda?
-
Yok böyle birşey
-
Şu anda inanın yerli üretim araçlarda bile parça problemi yaşanabiliyor (ben geçtiğimiz Kasım ayında resmi serviste bakım için sarf malzeme problemi yaşadım, yakın bir akrabam yerli marka araçlardan biri için 3 aydan fazla arka tampon bekledi). Bu nedenle Subaru için parça problemi var da diyemeyiz, yok da diyemeyiz. Hiç bir distribütör, bir aracın tüm parçalarını stokta tutmaz. Bu ciddi bir maliyet demektir. Lojistik hizmetleri günümüzde artık çok hızlı, ancak nakliye maliyetleri çok yükseldi.
Şunu da unutmamak lazım; son zamanlarda aylık ortalama 30 adet satış yapan bir markanın distribütörü de, bazı parçaları doğal olarak stokta tutmayacaktır.
Buradan tüm markaların aylık ve yıllık toplam satışlarına ulaşabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 4 Mart 2022; 8:18:55 >
-
Merhaba, bu konu geçmiş sayfalaarda konuşulmuştu ve bunla ilgili bir yazılım güncellemesi olduğundan bahsedilmişti.
Serviste yazılımı kontrol ettirmelisiniz bence.
Gelelim parça geyiklerine. Sene olmuş 2022 e bayden amazon dan dünyanın öte ucundan herşeyin alındığı bir dönemde serviste parça geyiği hala yapılıyorsa şaşırırım. Bizim insanımız araç konusunda sandığından daha bilgisiz olduğu için bu tür mevzuları abartma eğilimi mevcut.
Mesela her araçta kullanım kitapçıklarında, her birkaç depo yakıtta bir yağ kontrolü yapılması, eksilme varsa tamamlanması önerilir. Bizde ise, senede 1 kere servisten servise bakıma gidene kadar yağ değişmeyeceği sanılır, yağda eksilme olursa, yağ uyarı ışığı yanarsa, aracın kötü olduğu, eksiltme yaptığı vs muhabbetleri yapılır :))) kendi ihmalleri ve bilgisizlikleri değil, üretim hatası olduğu konusunda bir fikir birliği inanışı alır başını gider. Burda bile her yeni gelen hemen yağ eksiltme geyiğine giriyor görüyoruz. Kimse de çıkıp "arkadaş yağ eksilttiğini iddia eden arkadaşlar, 15-20 günde bir açıp kaputu yağ çubuğunu kontrol edip ekleme yapmış mı?" diye soran yok. Oysa her araç sahibinin yapması gereken standat birşey bu, yağ çubuğunu kontrol etmek eksiltme varsa eklemek aracın kötü olduğunun belirtisi değil. Az km yapan kullanıcılar fazla bir eksiltme yapmayabilir ama devirli kullananlar, uzun yola gidenler, km yapanlarda illaki yağ eksilir. Bu araç kullanma klavuzunda(kitapçık) belirtilmiş standart birşeydir.
Bazen herşeyi biraz daha geniş bir perspektiften düşünmek iyidir.Günlerce, haftalarca parça bekleme olayı amerikada da oluyor, avrupa da da, öyle anında getir takayım hemen diye bir şey yok. bürokrasi olsun, prosedür olsun bunların hepsi dünyanın her yerinde zaman alan şeylerdir. Bu sebeple araçlarımızın kaskolarında "ikame araç" klozları var öyle ki ben bunu istemiyorum deyip iptal bile edilemiyor bazı şirketlerde. Hizmette beklenti bir yere kadar anlaşılabilir, fakat bunu anında hizmet, düşünce hızında hizmet, sadece kendine hizmet vs gibi düşünme huyundan da vazgeçilmeli. :) rols royce, ferrari, lamborghini gibi bir araç almış olsak, parça sorunu olursa, hemen özel uçakla ingiltere den, italya dan özel usta ile getirip takarlar. Fakat araçlarımız orta halli sıradan şeyler. Kimse kendine yakıştıramıyor bunu ama maalesef olay bu. Herkes holding patronu muamelesi görmek istiyor. :) Türkiye de üretilen reno, tofaş, honda hyundai araçlarda bile parça bekleniyor. yokluktan değil, yukarda anlattığım gibi prosedürlerden dolayı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xOguzhangx -- 8 Mart 2022; 0:23:12 >
-
İlaveten son iki yıldır covid şimdi savaş dönemindeyiz neredeyse gemilerin tamamı rötarlı geliyor ve tüm taşımalar(kara,hava,deniz,tren) artık eskisi gibi ucuz değil, yani fitmalar stock out çalışıyor stok maliyetlerini artırmak istemiyor siparişe özel talep ediliyor ve mümkünse full truck yada full Cont . , ham madde krizi var giderek artıyor…Yakın zamanda savaş bitmezse daha da yükselir maliyetler… örn; İsviçre üretim maliyetini düşürmek ve üretimin etkilenmemesi için 3.ülke menşeli ürünlerden ithalat vergilerini sene başında sıfırladı…geçtiğimiz ay biz de bazi ürünlerde ilave gümrük oranlarını düşürdük…el özet hiç birşey eskisi gibi olmayacaktır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
son 2 yıldır gidişat "great reset"e doğru yani
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.dikmen -- 10 Mart 2022; 10:33:44 > -
Bu yağları piyasadan alacağım hangileriydi bilen yok mu ?, kılavuzdan çözemedim
Şanzıman ve diferansiyel yağları
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 10 Mart 2022; 17:33:2 > -
ben bir ara şöyle not almıştım internetten ve araç klavuzundan araştırıp, ama benim araç forester farklılık veya hata payı olabilir, o yüzden kontrol etmenizde fayda var (kendim henüz almadım):
motor
0w-20
şanzıman - sayfa 494
multi ATF - dextron4 8 litre (tamamen boşaltamazsa 4 litre)
ön/arka diff - sayfa 493
75w-90 (API GL-5)
hidrolik - sayfa 494 (dot3 or dot4)
motul dot 5.1
direksiyon hidroliği yağı
avro o-ring
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X