Merhaba, bir şey sormak istiyorum, ben de yaklaşık 10 gün önce 2023 model subaru xv aldım, ilk defa bu hafta uzun yol yaptım, araç özellikle yokuşlarda vites geçmiyor gibi, devir 5-6 binlere geliyor, hatta geçiyor da, ayağı gazdan hafif çekip tekrar bastığımda vites geçiyor gibi, araç 30 binde, ekspertizde alırken bütün kontroller yapıldı, bir sorun yoktu, bu bir sorun mudur, sizde benzer bir durum var mıdır, anlamadığım ya da atladığım bir durum vs mıdır, paylaşırsanız memnun olurum, şimdiden teşekkürler, kazasız sürüşler. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (603. sayfa)
-
-
Öncelikle hayırlı olsun. yokuşu kaç km hızla çıktınız ve ne kadar uzun bir yokuştu?
-
Teşekkür ediyorum. İstanbul Balıkesir otoyolunda kullandım, İstanbul'dan Balıkesir'e giderken devirli kullandım, burada bir sorun hissetmedim, fakat dönüşte 120-150 km hızla kullandım, orta şerite gidip sonra sol şerite geçip sollama yapmak isteyince gaza yüklendim, bu gibi durumlarda vites geçmedi gibi geldi, epey motor sesi gelince bende gazdan kısa süreli çekip sonra tekrar daha yumuşak gaz verdim, yokuşlar çok dik değildi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Forester kullanırken de benzer durumlar yaşadım. Gaza yüklendiğinizde motor sesi çok yüksek gelebilir bunun sebebi cvt şanzıman olması. Dip gaz yaparsanız anında 4-5 bin devirlere fırlar ve inanılmaz bir motor gürültüsü duyarsınız. Bu normal bir durum.
Sakin bir şekilde gaza az dokunarak hızlanırsanız devriniz aniden yükselip motorun bağırdığını duymazsınız. Ancak anlık bir şekilde sollama yapayım, hızlanıp kaçayım derseniz cvt şanzıman bu durumlarda sınıfta kalacaktır.
Bir de cvt şanzımanda dişli yerine kayış olduğu için teorik olarak sonsuz dişli oranına sahiptir ve vites geçişi zaten hissedilmez yani gaza basınca devir yükselir ya da ona göre yavaş yavaş hızlanırsınız dediğim gibi.
-
Yanıt için teşekkür ederim. Sadece kafama takılan şu; dip gaz yaptığımda bir zaman sonra vites geçişi olması gerekmez mi, fakat o denli motor bağırıp devir yükseliyordu ki ayağımı gazdan çekme gereksinimi duydum ve bu durum sadece yokuş olan yerlerde oldu gibi. Belki aracı biraz daha kullanıp, o şekilde deneyimlemek daha sağlıklı olacaktır, sadece araçta bir sorun varsa bu şekilde kullanmak istemediğim için sorgulamak istedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın vites yapısını öğrenmek-anlamak için YouTube'da "cvt nasıl çalışır, kullanırken nelere dikkat etmek lazım?" gibi aramalar yaparak bilgi sahibi olabilirsiniz. Yüksek hızda dip gaz bizim arabalarda istenilen performansı vermeyecektir.
-
Mutlaka seyredeceğim, çok teşekkür ederim desteğiniz için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun aracınız. Diğer arkadaşın da söylediği gibi CVT şanzımanın çalışma karakterine alışmak gerekiyor sanırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar merhaba, gecen hafta 2022 model xv sahibi oldum, henuz uzun yol yapmadim diyebilirim. Dun yagini ve suyunu kontrol edeyim dedim. Motor sogutma suyu seviyesi low seviyesindeydi. Biraz yol yapip geldim. Bir miktar yukselmisti seviye. Moyor iyice sogudu bu sabah baktigimda low seviyesinin altindaydi. Yasayan var mi acaba? Pazartesi servise randevu aldim bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Merhaba,
Bende subaru XV alma arifesindeyim ve araştırmalarım devam ediyor.
Sizlerinde araç için bir yorumunu rica edebilir miyim + - tüm yönleriyle.
teşekkürler.
-
Hocam ben henüz çok yeniyim. Ancak konforunu ve kalitesini çok beğendim. Uzun vadede kullanan arkadaşlar eminim daha iyi yorum yapabilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ön taraf üst aydınlatmanın hemen önündeki resimdeki buton ne işe yaramaktadır arkadaşlar ?
-
O aydınlatmaların kapıya göre yanıp yanmamasını belirliyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba
@Sar1Lac1,
sattınız mı aracı acaba?
-
Evet XV aracım satılık hocam. Fakat henüz ilana çıkarmadım ev alma arifesindeyim belki takasa veririm düşüncesiyle garajda bekletiyorum. Hemde piyasa durgun diye uğraşmak istemedim.
Hem size hem forumdaki arkadaşlara bilgi olsun diye aracım hakkında bilgi vereyim.
2018 model
67.000 km
Değişen/boya yok
Yetkili servis bakımlı.
extreme plus paket
Bir önceki mesajımda da söylediğim gibi bende forester vardı nakit ihtiyacından dolayı xv ile takasa girip üzerine para aldım XV yi aldığım kişide Subaru aşığı bir doktordu. Takas sürecimiz 3-4 ay sürdüğü için ahbap olmuştuk.
Ben kendi aracımın bakımını yaptırıp verdim.
Oda kendi aracının bakımını yaptırıp verdi. (30 bin tl civarında tutmuştu yanlış hatırlamıyorsam.)
Araç full bakımlı yani. Yetkili serviste tüm kayıtları mevcut.
Satma sebebim aslında hem ev almak hemde evde araç fazlalığı var.
Şirket bu yıl araba verince evde araba sayısı 3’e çıktı hem garajda sorun oluyor hem mahallede koyacak yer yok.
Düşünen DM den ulaşırsa numara paylaşabilirim.
XV alacak olanlara genel görüşümü söyleyeyim
2018 model Forester 5 yıl bindim haftasonları sırf zevk için bindim keyifli araba fakat ben yüksek kalıplı araba sevmediğimi XV ye geçince anladım XV nin motor hacmi daha küçük ama daha atik geldi bana. Forester bana hakim oluyormuş gibi geliyordu ama XV de ben araca hakimim. İçine oturduğumda XV beni daha rahat hissettirdi aynı şekilde sürüş içinde geçerli. Sanırım benim kullanış tarzımla alakalı.
Subarular güvenilir zevkli arabalar kitleside özel zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sar1Lac1 -- 8 Ekim 2024; 18:30:32 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Butonu sola doğru (DOOR yazısına) kaydirirsaniz kapıları açınca ön harita okuma ışıkları kendiliğinden yanar, kapıyı kapatınca söner. (İç orta lamba gibi).
Sağa kaydirirsaniz ( CLOSE yazısına doğru) bu özellik devre dışı kalır. Işıklar kapı açma ile yanmaz.
Işıkları elle açıp kapatabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkese merhaba, bilgi amaçlı paylaşım;
Geçtiğimiz günlerde aracımın 75000 bakımını yaptırdım (araç 64000'de) normal bakıma ek olarak arka fren balataları (sadece balata) değişti toplam 13400TL tuttu. Cadde subaru'da yapıldı.
-
Ucuza gelmiş. Ben 35000'deki araca bakım yaptırdım. Ön balatalar da değişti. 24700 TL. verdim. Bagaj havuzu da almıştım 3000 liraya. Onu düşersek 21700 servis ücreti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kredi kartıyla ödeme yapınca insan fark etmiyor ancak nakit olsa cüzdana sığmayacak paralar...
35000km erken değişim olmuş gibi geldi bana, özel bir durum mu var mı?
-
Evet, rakamlar korkunç boyutlara ulaşıyor. Yazmak veya söylemek çok kolay ama düşününce gerçekten korkunç.
Balata değişimi yılan hikâyesine dönmüştü, gözümü kararttim, degiselim dedim. İstanbul dışına taşındım bir süre önce. Sıkıldıkça dağlara, yaylalara cikiyorum. Çıkarken sorun yok ama inerken biraz fazla fren kullanıyorum. Balatalar yoruluyor.
Araba 28000 civarında bir İstanbul dışı bir servise uğradım balata kontrol için; " 3-4 bin km. gider" dediler, araba 35000'e geldi. cadde motor "balata 4-5 gider" dedi bakım esnasında.
Ben de uğraşmak istemedim, degiselim dedim. Bu sıralar biraz yogundum, 3,5 bin km. sonra gelemem diye erken değişim oldu.
XV'lerde balata uyarısı olmamasına da ayrı gicigim. Tel sürtme sesini duymazsak disklerde de problem oluyor. Riske atmak istemedim. İlk XV aracimda erken bir km.de hem balata, hem disk değiştirmiştim.
Sütten ağzım yandı, yoğurdu ufleyeyim dedim. Cüzdan yandı. :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X