Şimdi Ara

Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı' (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
8
Favori
16.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    AL-41 ile AL-41F tamamen farklı motorlar sadece kod adları aynı, senin bahsettiğin 1982 üretimi olan motor AL-41 olan, hiçbir uçakta uygulaması yok Mig 1.44 için geliştirilmiş prototip sadece, AL-41F ise Su-35 ve PAK-FA için geliştirilen AL-31F tabanlı 5. jenerasyon bir motor. Tamamen farklı altyapı ve farklı motorlar. Her neyse 60 adet ilk etap üretimi için bu motor kullanılacak yeni bir motor vb. geliştirme şu aşamada söz konusu değil olsa bile seri üretime yetişmesi zaten mümkün değil, belki spekleri değişir bu motorun yeni motordan ziyade. 2020 sonrası Hindistan FGFA projesi için ise aynı motorun daha komplike versiyonu Rus-Hint ortaklığı ile üretilmesi gündemde.

    Mikhail Pogosyan further mentioned that this engine (117) meets the client's (Russian AirForce) requirements. This is not an intermediate product made particularly for test flights. The engine will be installed in production PAK-FA fighter which will be supplied to the Russian Air Force and prospective foreign clients.



    quote:

    Motorlar radar izini etkiler sonuçta hava hava radarlarında ısı güdümlü füzeler için ısıl radarlarda mevcuttur ve motor yapısı ısı yayımını etkiler.


    Motor radar izini etkiler tabii ki ancak artık PAK-FA için iş işten geçmiş, o motor yerleşkesi ve arka tasarım ile o beklenilen kesit alanını sağlamak çok zor, F-22'de daha büyük ve güçlü motorlar nasıl muhafaza edilmiş mesela bir karşılaştırma yapın.

    Hala yeni motorda ısrarcıyım çünkü mevcut prototiplerde olan motorlar eski tip oval 2 eksenli nozula sahip yeni geliştirilecek motorun nozullarının F-22'deki tek eksenli olacağı yönünde yazılar çıkmıştı daha önce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagdas44

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    AL-41 ile AL-41F tamamen farklı motorlar sadece kod adları aynı, senin bahsettiğin 1982 üretimi olan motor AL-41 olan, hiçbir uçakta uygulaması yok Mig 1.44 için geliştirilmiş prototip sadece, AL-41F ise Su-35 ve PAK-FA için geliştirilen AL-31F tabanlı 5. jenerasyon bir motor. Tamamen farklı altyapı ve farklı motorlar. Her neyse 60 adet ilk etap üretimi için bu motor kullanılacak yeni bir motor vb. geliştirme şu aşamada söz konusu değil olsa bile seri üretime yetişmesi zaten mümkün değil, belki spekleri değişir bu motorun yeni motordan ziyade. 2020 sonrası Hindistan FGFA projesi için ise aynı motorun daha komplike versiyonu Rus-Hint ortaklığı ile üretilmesi gündemde.

    Mikhail Pogosyan further mentioned that this engine (117) meets the client's (Russian AirForce) requirements. This is not an intermediate product made particularly for test flights. The engine will be installed in production PAK-FA fighter which will be supplied to the Russian Air Force and prospective foreign clients.



    quote:

    Motorlar radar izini etkiler sonuçta hava hava radarlarında ısı güdümlü füzeler için ısıl radarlarda mevcuttur ve motor yapısı ısı yayımını etkiler.


    Motor radar izini etkiler tabii ki ancak artık PAK-FA için iş işten geçmiş, o motor yerleşkesi ve arka tasarım ile o beklenilen kesit alanını sağlamak çok zor, F-22'de daha büyük ve güçlü motorlar nasıl muhafaza edilmiş mesela bir karşılaştırma yapın.

    Hala yeni motorda ısrarcıyım çünkü mevcut prototiplerde olan motorlar eski tip oval 2 eksenli nozula sahip yeni geliştirilecek motorun nozullarının F-22'deki tek eksenli olacağı yönünde yazılar çıkmıştı daha önce



    Burda Çağdaş arkadaşa katılıyorum çünkü Mig-29 OVT'lere bakarsanız yuvarlak nozzleda 360 derece açı değişkenliğine sahip dansöz gibi oynatıyorlardı uçağı 50 derece Top Angle'da..(50 derece burun yukarı)...Bide Sukhoi firmasının bir prensibide güvenlik olduğu yazıyordu bir yazıda..Hatırlıyorum motorların birbirinden uzağa konuşlandırılması güvenliği arttırmak için..Ayrıca fazladan silah yükleyebildiklerini bu aradaki boşluğa ancak o şekilde yüksek hızlarda uçakta çok fazla vibrasyon yaşandığını o yüzden gövde altına pek silah takmadıklarını yazıyordu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bi F-5 alırız hocam.

    Parçası falan da kolay bulunur

    Biz zengin olana kadar fiyatlarda iner rahat olur


    Bu arada F-5 belki olmayabilir ama bi L-39 Albatros alabiliriz bende ortak olurum Amerikada satılık bulmuştum ben bi ara ciddi ciddi bakıyordum 150 bin dolar'a vardı..Çek hava kuvvetlerinden emekliydi silahsız ve çift kabindi hatta hatırlıyorum hala




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bi F-5 alırız hocam.

    Parçası falan da kolay bulunur

    Biz zengin olana kadar fiyatlarda iner rahat olur


    Bu arada F-5 belki olmayabilir ama bi L-39 Albatros alabiliriz bende ortak olurum Amerikada satılık bulmuştum ben bi ara ciddi ciddi bakıyordum 150 bin dolar'a vardı..Çek hava kuvvetlerinden emekliydi silahsız ve çift kabindi hatta hatırlıyorum hala

    Cidden alalım hocam tipi fen değilmiş uçağın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aynen hocam aynı T-38 gibi benzer tipte Çok istiyorum bigün mutlaka uçacağım bu süpersonik jetlerle Baba mesleği olduğu için F-4 F-16 F-5 T-38 T-37 gibi envarterdeki çoğu jetimizin içine binmiş hatta taxirut bile yapmışlığım var hepsiyle.. ama hiç piste doğru götürmediler eksik olmasınlar..Götürseler bi pike yapıp gelsek nolurdu yaniii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35


    Aynen hocam aynı T-38 gibi benzer tipte Çok istiyorum bigün mutlaka uçacağım bu süpersonik jetlerle Baba mesleği olduğu için F-4 F-16 F-5 T-38 T-37 gibi envarterdeki çoğu jetimizin içine binmiş hatta taxirut bile yapmışlığım var hepsiyle.. ama hiç piste doğru götürmediler eksik olmasınlar..Götürseler bi pike yapıp gelsek nolurdu yaniii

    Sanslısın ben en fazla 200 metreden geçerlerken gordum umarım sürmek de nasıpolir
    Baban pilotmus cagırsana foruma ya söyleşi yaparak 3 5 resim olan atar motivasyon kaynağı olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E84249922 -- 17 Mart 2014; 20:01:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yine Ramenskoye'den Bir Kare 20 KASIM 2013

    055 Blue cn T-50-5

    Tarihi eski ama idare edin :)


     Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı'
  • Bu arada başlık neden tehlikenin farkında mısınız diye açılmış

    Ne güzel yapmışlar adamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35


    Aynen hocam aynı T-38 gibi benzer tipte Çok istiyorum bigün mutlaka uçacağım bu süpersonik jetlerle Baba mesleği olduğu için F-4 F-16 F-5 T-38 T-37 gibi envarterdeki çoğu jetimizin içine binmiş hatta taxirut bile yapmışlığım var hepsiyle.. ama hiç piste doğru götürmediler eksik olmasınlar..Götürseler bi pike yapıp gelsek nolurdu yaniii

    Sanslısın ben en fazla 200 metreden geçerlerken gordum umarım sürmek de nasıpolir
    Baban pilotmus cagırsana foruma ya söyleşi yaparak 3 5 resim olan atar motivasyon kaynağı olur

    Malesef hocam babam pilot değildi :) 112. Şeytan 111.Panter Eskişehir (F-4) 142. Ankara (F-16) 173.(F-4) Malatya 192.(F-104-->1984 yılları ve sonrasında F-16) 132.Hançerler(F-16)Konya en son İzmir 121.Arı (T-37-T-38) bu filolarda filo bakım kd.bscvs idi..Bugün bu uçar dediği tayyare uçabilirdi Uzman Tahsis biriminde Eskişehir 112.Şeytanlarda şeflik yapmışlığıda vardır..Küçük bi örnek pilot takeoff alır pist başında mesela uçak A/B ye geçmez arıza vardır takatlandırma havuzuna çekilir( pis başındaki küçük bi bölüm) takat peninde pilot uçaktan iner bizimkisi geçer motor dinler güç verir saatleri takip eder basitse orda çözülmeye çalışılır kötüyse uçuştan uçağı süresiz olarak çeker..Tamir mesela 3 güne biter tecrübe pilotundan önce bizimkisi gider takat peninde uçağı dener hazırsa uçuşa verir.. :) Yanlış anlaşılmasın hiç sevmem gösterişi vs sadece burda anlatıyorum bunlarıda ilkkez siz değreli forumdaşlarıma..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35


    quote:

    Orijinalden alıntı: Revv.0

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35


    Aynen hocam aynı T-38 gibi benzer tipte Çok istiyorum bigün mutlaka uçacağım bu süpersonik jetlerle Baba mesleği olduğu için F-4 F-16 F-5 T-38 T-37 gibi envarterdeki çoğu jetimizin içine binmiş hatta taxirut bile yapmışlığım var hepsiyle.. ama hiç piste doğru götürmediler eksik olmasınlar..Götürseler bi pike yapıp gelsek nolurdu yaniii

    Sanslısın ben en fazla 200 metreden geçerlerken gordum umarım sürmek de nasıpolir
    Baban pilotmus cagırsana foruma ya söyleşi yaparak 3 5 resim olan atar motivasyon kaynağı olur

    Malesef hocam babam pilot değildi :) 112. Şeytan 111.Panter Eskişehir (F-4) 142. Ankara (F-16) 173.(F-4) Malatya 192.(F-104-->1984 yılları ve sonrasında F-16) 132.Hançerler(F-16)Konya en son İzmir 121.Arı (T-37-T-38) bu filolarda filo bakım kd.bscvs idi..Bugün bu uçar dediği tayyare uçabilirdi Uzman Tahsis biriminde Eskişehir 112.Şeytanlarda şeflik yapmışlığıda vardır..Küçük bi örnek pilot takeoff alır pist başında mesela uçak A/B ye geçmez arıza vardır takatlandırma havuzuna çekilir( pis başındaki küçük bi bölüm) takat peninde pilot uçaktan iner bizimkisi geçer motor dinler güç verir saatleri takip eder basitse orda çözülmeye çalışılır kötüyse uçuştan uçağı süresiz olarak çeker..Tamir mesela 3 güne biter tecrübe pilotundan önce bizimkisi gider takat peninde uçağı dener hazırsa uçuşa verir.. :) Yanlış anlaşılmasın hiç sevmem gösterişi vs sadece burda anlatıyorum bunlarıda ilkkez siz değreli forumdaşlarıma..

    baban hala görev yapıor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bu arada başlık neden tehlikenin farkında mısınız diye açılmış

    Ne güzel yapmışlar adamlar

    Biz dahil tüm batılı pilotlar gerçekte bugüne kadar Mig'lerden çekinmiştir :) başlığıda bilerek böyle açtık bahsettiğimiz Rus makinasıda ölüm saçacak gibi duruyor umarız saçmaz savaş her zaman kötüdür...Ancak böyle araçlarda hem hükümetlerin egolarını tatmin ediyor hemde barışı dahada güçlendiriyorlar bence ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kendisi 2001 de Ciğli 2 .Ana jet eğitim üssünden öğretmenlik göreviyle emekli oldu hocam :) şuan hala komşuların beyaz eşyalarını tamir etmekte apartman bahçesi düzenlemekte arabamızı anlamadığım ve kendisininde açıklayamadığı sebeplerle söküp geri toplayıp zaman geçirmektedir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozqur35

    Kendisi 2001 de Ciğli 2 .Ana jet eğitim üssünden öğretmenlik göreviyle emekli oldu hocam :) şuan hala komşuların beyaz eşyalarını tamir etmekte apartman bahçesi düzenlemekte arabamızı anlamadığım ve kendisininde açıklayamadığı sebeplerle söküp geri toplayıp zaman geçirmektedir :)

    Tam ben sorucaktım

    Biz şimdiden para biriktirmeye başlayalım.

    3-4 yıl sonra ortak alırız bişeyler

    Bu makinelerin sesine hastayım.

    Ama üslere yakın oturanlara allah sabır versin fena kafa götürür




  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Aynen kardeş gürültüleri alçak irtifada çok heybetli hele F-4 Phantom'un o General Electric J-79 TurboFan motorları varyaa :D aklını alır adamın :) peder zaten %30 duyma kaybı var şuan meslekî işte naparsın ama hala dikilide yazlıkta evin yakınından bi bandırma F-16 sı geçsin sesinden tanır uçağı biz yaklaşınca görürüz ancak hele F-4 ü duysun gözünün içi güler bana seslenir bak ne geliyor diye :D eskiden iyiydi dikili karşısı midilli diye çok it dalaşını canlı gözle izlerdik ama şimdi dikili hava sahasınıda kapattılar 5 numaralı çalışma sahası yaptılar 121 arı filo'nun pilot adayları cuban eight çalışmaktan T-38 gürültüsü çekiyoruz :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozqur35 -- 29 Mart 2014; 19:14:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozqur35 kullanıcısına yanıt
    Sen de babanın yolundan mı gidiceksin dostum??

    Aslında bi ara detaylı bir savaş uçakları konusu açmak lazım.

    Bilgisine güvenen arkadaşlar yapsa fena olmaz.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Ben askeri lise sınavında Deniz Kuvvetlerini kazandım Hava Kuvvetlerini az bir puanla kaçırdım hayalim pilot olmaktı denizci olmak istemedim o yüzden gitmedim..Zaten konunun başlığını değiştirmeyi düşünüyorum yakında :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carlsberger

    Zamanında sır gibi saklanan MIG teknolojisi, bir Rus pilotunun ihanetiyle ifşa olmuştu. Amerikalılar hayret etmişlerdi telsiz sistemlerinden uçuş kontrollerine kadar hiç görmedikleri tamamen özgün teknolojilere. T-50'nin MIG'lerden aşağı kalır bir yanı olacağını tahmin bile etmiyorum. F-22 ve F-35 ile mukayese edebilir mi tam öğrenemeyiz ama şu an ki envanterimizi duman etme olasılığı yüksek. İş pilotta bitiyor tabi ki ve eminim bizim pilotlarımız kolay kolay göz açtırmaz herhangi bir uçağa.


    Savaş çıkmasın da F-22 T-50yi döver diye biz burada tartışalım birbirimizi yiyelim gerisi önemli değil.

    haklısın pilotlarımız oldukça kalitelidir ama pilotun kaliteside bir yere kadar bir yerden sonra gidişata teknik imkanlar yön verir




  • Pilot kalitesi ne durumda acaba??

    Bunun bir ölçütü var mı dünya çapında.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Valla kanıtlanabilir bi olay aslında hemde çok basit tatbikatların başarılarına bakarsak kimin hava kuvvetleri başarı yüzdesi yüksekse oradan anlaşılabilir..Nato'nun her sene düzenlediği Red Flag tatbikatında tek Tango-1 Never Dies patchini alan filolar Türk filolarımız..Ama sadece nato ülkeleri yok bu dünyada diye düşünüyorum..X bi zamanda Rusya ile yaptığımız bir tatbikattada bizimkilerin Mig-29 ların canını okuduğu söylentisi vardı..Pugachevs gibi bir pilot yetiştiren Rusyadada çok sağlam pilotlar olduğu düşüncesindeyim açıkçası..Tabi doğu batı blokları arasında bir dostluk olmadığı için herhangi bir tatbikat vs göremediğimiz için kıyaslamak imkansıza yakın..Güney Koredede üstün pilotlar olduğunu düşünüyorum geçen aviation dergisinde dünyanın en çok savaş tatbikatı ve dogfight eğitimi yapılan ülkesi olarak gösteriyordu..Tehlikeli bir K.Kore ve arkasındaki Rusya yüzünden tabi buda ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.