Şimdi Ara

Superbden Levorga Geçmek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
2
Favori
2.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba,

    Tek çocuklu bir çekirdek aile babası ve 2016 model Superb 1.6 TDI Prestige DSG sahibiyim.

    İç hacim, konfor ve tüketim anlamında arabamdan anlatamayacağım kadar memnunum. Yılda 30000 - 35000 km arası yol yaptığımı da belirteyim. Arabam şu an yaklaşık 65000 kilometrede. İzmir'de yaşadığım ve sıkışık trafiğe girmediğim için henüz DSG problemi yaşamadım, fren balatalarım bile hala değişmedi.

    Araba değiştirme planım olmadığından son bakımda garantiyi iki yıl uzatıp (2400 TL) dört lastiği de yenilemiştim (3600 TL). Hatta lastiklere (235/45/R18) verdiğim paranın sancısı hala geçmedi.

    Levorgu çıktığı günden beri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ediyor, videolarını seyrediyorum. Karakterleri farklı ama aklım Forestera da kayıyor. Kriterlerim arabanın en fazla iki yıllık ve 20000 km civarında olması. Bu özelliklerdeki bir Forester bütçemi aşıyor. Kendi arabamı 145000 - 150000 TL aralığına satmayı planlıyorum ve üzerine koyabileceğim başka bir para yok.

    Cumartesi günü test sürüşü yapmaya gideceğim ama bana çok fikir vereceğini sanmıyorum o sürüşün. Kiralama imkanım olsa alıp her gün geçtiğim mıcırlı köy yollarında bile denemek isterim ama kiralığını bulmak da mümkün değil.

    Aklıma takılanlar:

    1. Konfor olarak tabi ki Superbe yaklaşmasını beklemiyorum ama karımı ve çocuk koltuğunda oturacak oğlumu rahatsız edecek kadar sarsıntı, yol ve rüzgar sesi olur mu? Superbde 140 km/h hızla bile giderken kısık sesle müzik dinleyebiliyor, aracın içinde sesimizi yükseltmeye gerek kalmadan doğal bir şekilde sohbet edebiliyoruz. Daha önceki araçlarım olan 2008 model Toyota Auris ve 2013 model Ford C-Max bu konuda çok zayıftı.

    2. Trim sesleri konusunda gerçekten takıntılıyım. Beni tatmin eden ilk araba Superb oldu. Bugüne kadar iki şikayetim oldu ama servis halletti. Mıcırlı yol, dişli asfalt dahil arabamdan rahatsız edici bir ses duymuyorum. 18 inç lastiklere rağmen amortisör konforu da tatmin edici.

    3. Tüketim... Superb, DSG'nin de katkısıyla gerçekten az yakıyor. Özel bir çaba sarf etmememe rağmen 5.4-5.8 l/100 km aralığında çok istikrarlı bir ortalama tüketim yakalıyorum. Otoban gazlamalarında bile 7.5'in üzerine çıkaramadım. Levorgla 8-9 aralığında gezeceğimi tahmin ediyorum. Yaptığım hesaba göre ayda yaklaşık 600 TL tüketim farkı olacak ama Levorgdan zevk alabilirsem bunu kafaya takmam.

    4. Piyasası, ikinci el... vs. Piyasasının olmamasının avantajını ikinci el alarak zaten kullanacağım. Aldığım arabaları sıfır veya çok düşük kilometrelerde alıp 4-5 yıl kullanıyorum. Arabadan memnun kalırsam işin bu kısmı ikinci planda olacak.

    Yapmayı düşündüğüm şey mantıklı mı değil mi karar vermeye çalışıyorum ama mantıksız olması bana ne kadar engel olur onu da bilemiyorum :)

    Sizin görüşleriniz nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vsonek -- 13 Temmuz 2018; 9:49:17 >







  • ilk önce şunu belirteyim bende vw grubundan subaruya 2016da ilk gez geçiş yaptım ve ben outback kullanıyorum, forester ve levorgu test etmiştim ve levorgu arkadaşım almıştı süspansiyon sertliğinden dolayı satıp passat variant aldı. diğer sorularını elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım.

    1. Biraz yol sesi alıyor ama bahsettiğiniz cmax ve aurisi kullanmış biri olarak daha az ses alıyor ama superb yüksek hızlarda daha iyi.

    2. Trim sesleri konusunda bende inanılmaz takıntılı birisiyimdir, subarumda şaşırtıcı derecede ses yok 1.5 yıl oldu ve halen çıkmadı bence vw grubundan daha iyi çünkü ben aracımı inanılmaz bozuk yollarda uzun sürelerde kullandım ve evimle işim arasında da 3 kmlik parke taşlı yolum var halen maşallahı var bu konuda çok şaşırttı beni diyebilirim. yaşadığım tek trim sesi emniyet kemerinin takılı tokasından gelen gıcırtı oldu onuda wd20 ile çözdüm

    3. tüketimi şehiriçi fazla çünkü bunun şanzımanın kavrama biçimi tork konvertörlü tip, yani kalkışları 2500 devirlerinde yapıyor ve sadece trafikte kalkış konusunda dsgnin sessizliğini aratır ama sıkışık trafikte dsgnin o gıcık eden hemen 2çi vitese geçirme stresini yaşamazsınız, gazı köklemediğiniz sürece 2.500 devirde kalkar daha sonra 2.000 devir bandına sabitleyip aracı sürekli hızlandırır, ben bu durumdan çok hoşlanıyorum ama bazıları hoşlanmıyor; hoşlanmayanlar kafayı motor devrinin yükselmesi aracın hızlanması olarak kendilerini alıştırdıkalarından beğenmiyorlar diye düşünüyorum.

    ben genel olarak memnunun, ama şunu söyleyeyim, Alman sisteminden Japon sistemine geçiyorsunuz haliyle ufak tefek çok farklılıklar var bu farklılıklar hoşunuzada gidebilir yada gitmeyebilir oda size kalmış bişey mesela bi kaç örnek vereyim:

    subaru; çift kontak, kapı tam kapalı değilse anahtardan kilitlesenden tekrar kilitleri açar, camların hepsi otomatik değil, otomatik olarak açtığın camı yarıda durdurmak için sadece yukaru doğru yarım basacaksın yoksa işlemez ( bu çok kötü bi durum yaşaman lazım),kumandayla cam kapama yok, frenler yumuşak, aynalar sadece kontak açıkken kapatılabilir, torpido soğutuculu değil, iç trim işçiliği almanlar kadar detaylı değil.

    aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı oldum.

    ama Ben daha kolay kolay vw grubuna geçmem, yeni toureg biraz uygun fiyatlı olsaydı bi onu düşünürdüm gerisi boş artık benim için.




  • canibeyaz C kullanıcısına yanıt
    Subaruyla ilgili bu bilgi kıtlığında her satır altın değerinde, teşekkür ederim.

    Yazdıklarım evlendikten sonra aldığım arabalar. Ailemle yaşarken her biri en az birer yıl olmak üzere Toyota Corona, Avensis, Mazda 3 Familia, Honda Civic, Euro Civic ve Accord kullandım. Japon arabalarına çok da yabancı değilim.

    Birkaç Levorg kullanıcısına ulaştım ve hepsi ailenin tek aracı olmak için fazla sert olduğunu söyledi. Zaman zaman Superbin amortisörlerinin bile yetmediği, her gün tamamlamak zorunda olduğum 30 kilometrelik bir köy yolu parkurum var.

    Outback ve Forestera yoğunlaşmak benim için daha mantıklı olacak. Bütçeyi ve kriterleri biraz esnetip 2016 ve üstü, 2 litre dizel ve 50000 km altı araçlara bakacağım artık.

    İzmir'deki bayide ikinci el araçlar da var. Cumartesi günümü test sürüşlerine ayıracağım sanırım.
  • Ben de Subaru Impreza ve BMW 320d kullanıcısı olarak şunu ekleyeyim. Superb den Levorg a geçilmez. Arada sınıf farkı var, tüketimin 10lt nin altına düşmez. Turbo 4x4 araç kullanacaksın. Konfor olarak çok fark olacak, kısaca pişman olursun. Tavsiyem Subaru alınacaksa Outback dizel otomatik modelini tercih etmenizdir. Bu araç hem konfor, hem yol tutuş olarak Superb den iyidir. Tüketim olarak da 7-8 lt ortalamalarla kullanırsın, sıkıntı oluşmaz. Forester ayrı bir dünyadır, yüksek araç, kısa dingil mesafesi, çok saracağını sanmıyorum. Bunları aktif olarak impreza ve bmw 3 serisi kullanan, daha önce de vw passat, honda accord, toyota rav4 gibi araçlar kullanmış biri olarak söylüyorum. Outback alınır ve mutlu mesut kullanılır. Saygılarımla.
  • beren kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz cevaptaki her satırı, her kelimeyi Cumartesi günü yaptığım test sürüşlerinde yaşadım.

    1. Levorg

    Rakiplerine göre durumu tartışılır ama benim beklentilerime göre tam bir hayal kırıklığı. Öncelikle güncel diğer Subaru modellerine göre iç mekan kalitesi hala Avrupa değil eski Japon standartlarına daha yakın. Test ettiğim araç henüz 20000 km'de olmasına rağmen kapı tutamakları soyulmuş, trim sesleri başlamıştı. Performans kağıt üstünde fena gözükmemesine rağmen CVT yüzünden pek zevk vermiyor. Amortisörler aracın karakterine uygun ama benim için çok sert.

    2. XV

    İç mekan kalitesi ve genişliği benim için tatminkar. Test aracı yoktu. Performansıyla ilgili kafamda çok soru işareti var. Test aracı geldiğinde deneyeceğim.

    3. Forester

    Kabindeki ferahlık hissi güzel, kalite idare eder. Manuel el freni bu kasanın yaşını çok belli ediyor. Test aracı yoktu, tarz olarak da beni çok sarmadığı için üstüne düşmedim.

    4. Outback

    Zirve... Asfalt sessizliği ve konforu Superb'den çok daha iyi. Aynısı iç mekan kalitesi için de geçerli. Otobandaki küçük yaramazlıklarda güven verdi ama insan bu arabayı mümkün olduğu kadar yavaş kullanıp tadını uzun uzun çıkarmak istiyor.

    Yanımdaki temsilci test için bizi araziye soktu. Servis yolundan yüksek gerilim direklerine tırmandık. Toprak, mıcır, kaya farketmiyor. Araba her türlü zeminde yokuş aşağı veya yukarı sorunsuz durup kalkabiliyor. Beni en çok şaşırtan ise hoplaya zıplaya tamamladığımız arazi parkurunda arabadan en ufak bir trim veya alt takım sesi gelmemesiydi.

    Sonuç olarak hedefim Outback ama şu an bütçem müsait değil. En azından ne almam gerektiği konusunda kafamda soru işareti kalmadı.




  • Outback yada forester 2.el alacaksanız 2016 ve üstüne bakınız çünkü 2016 yılında 2 modelde de iyileştirmeler ve eklemeler yapıldı detay isterseniz düşündüğünüz modele ait yazabilirim. Ayrıca forester için 2019 makyajlısı tanıtıldı youtubeda bakabilirsiniz baya baya güzel olmuş ve outback içinde 2018 itibari ile amerikada makyaj oldu ama bu versiyon avrupada şu an yok sanırım dizelle ilgili bir durum. Şu anda satılan sıfır outbackler 2016 lar ile birebir aynıdır. Özetlersek 2. El alacaksanız 2016 ve üstü alın sıfır alacaksanız 2019 şubat martı bekleyebilirsiniz.
  • Selam 2015 forester xt kullanıyorum outback kullanıcısı arkadaşın dedikleri doğru ama bir ek yapayım outback yalıtım ve konfor olarak üst sınıftır foresterda ya da levorgda aynı konforu bulman zor. Ben outbacke geçerdim o da uzun yol konforunda yolcular için yoksa sürüş olarak foresterı xtyi outbacke tercih ederim her zaman. Levorg bu anlamda kısmen forester xtye benzer çünkü benzinli turbo yüksek performans ve keyifli sürüş. Outback kallavi ağır abi arabası forester dağa taşa her yola gelirim ama süper konfor bekleme abisi arabası levorg gencim ama ailem de var yılan gibi giderim uçarım ama dikkat etmezsem harbi uçarım arabası. Ben legacy de kullandım sw kararlı güzel araba bu subarular hepsi aşağı yukarı öyle. Ama tr şartlarında levorg altı yere yakın bunu göz önünde bulundurmak lazım asfalt dışına çıktın mı üzebilir hatta şehir içi bile altını vurursun dikkat etmezsen 13 cm yerden yüksekliği forester ve outback 22 cm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samsaka -- 23 Ağustos 2018; 23:15:38 >




  • canibeyaz C kullanıcısına yanıt
    2019 forester komple yenilenmiş yeni model, makyajlisi değil, outback 2018 makyajlı, multimedya ve ayna-cam rüzgar sesine yönelik iyileştirmeler yapıldı ancak Türkiye'ye halen getirmedi Bayraktar, stok eritiyor sanıyorum.



    ben konu acanın foresterdan uzak durması gerektiğini düşünüyorum, iç konfor ki arka havalandırma ve demode iç ortam ve tabi en önemlisi de yüksek hızda rüzgar sesi nedeniyle. 2019 yeni kasa forester memnun eder her açıdan ancak hem yok hem de olsaydı da fiyat.



    gidilecek yol 2015 sonrası temiz outback. bence tabi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KG -- 6 Eylül 2018; 11:10:14 >
  • Çok uzun süre olmuş ama 2011 1.4 SuperB TSI (Elegance Prestij Paket) araçtan Subaru Outback 2011 dizel araca geçmiş biri olarak şunu söyleyeyim sadece teknoloji (elektronik) olarak Skodayı aradım ama Mayıs 2017'den beri 2 yıl oldu kullanalı araba resmen bağımlılık yapıyor. Her fırsatta alıp dağa bayıra kara çamura kumsala plaja gidesiniz geliyor. 2 yılda 42.000 km yol yapmışım. Ömrü hayatımda bu kadar gezmedim. Gitmediğim bir tek Doğu ve Güneydoğu Anadolu kaldı onu da yakın zamanda yaparım Allah (c.c) ömür verirse. Trabzon'da olunca fazla değil 30-40 km güneye gittiniz mi 1.500+ rakımlara çıkıyorsunuz. Net mesafe veremem belki ama 2018 yazında sadece 300 km.ye yakın yayla yolu gittim. Beton ya da asfalt değil bildiğiniz taş toprak ortası çimen olan yollardan. 2 yıl oldu daha bir tane alt takım parçası değişmedim, tek bir lastik bile kesmedim patlatmadım (Maşallah) SuperB ile 2 yılda sadece lastik balonu sebebiyle 2 takım lastik değiştirmek zorunda kaldım. Lastik deyince malum SuperB.lerde maalesef lastik sanki kabinin içinde dönercesine ses yapar kullanan arkadaşlar bilirler ancak bizim Subaruların da rüzgar sesi bariz daha fazla ki ben bunu kapı içi yalıtımının kötü olmasına ve aynaların büyük (forester ve outback) olmasına bağlıyorum.

    Levorgu yukarda yazılan tüm olumsuzluklara rağmen yine de SuperB.e tercih eder fırsatım olsa geçiş yapardım. Hepsi bir tarafa sadece Simetrik AWD ve Eyesight bile yeter.




  • Uzun bir aradan sonra hesabım hala aktif mi diye merak edip foruma girdim.


    Son konum buymuş, gerçekten çok zaman geçmiş. Umarım herkes sağlıklıdır.


    Araba değiştirmeyi düşünürken ikiz bebeklerimiz geldi ve nüfus artınca Levorg yerine kısa şasi, 2017 model bir VW Caravelle aldım. Tabi ki farklı bir sınıf ama kullandığım süre boyunca hacim, kullanışlılık ve performans olarak çok memnun kaldım. 2.0 TDI ve DSG kombinasyonu o kadar ağır bir araçta bile çok keyifliyfi. Ölçülen değerler hakkında fikrim yok ama ara hızlanmalar 1.6 TDI DSG Superb aracımdan daha kısa hissettiriyordu. En çok dikkatimi çeken ise premium markaların dahi zırıltılarla kulak tırmaladığı yollarda (parke taşı, stabilize, toprak...) en ufak bir trim sesinin olmamasıydı. Bu konuda takıntılı biri olarak gerçekten çok şaşırmıştım.


    Kullanmak sekiz ay kısmet oldu, sonrasında iş değişikliği nedeniyle yurtdışına taşındım. Buradaki vergi sistemi farklı, 8+1 minibüslerde bizdeki gibi vergi avantajı yok. Bu yüzden fiyatları D sınıfı araçlardan yaklaşık %20 yüksek. Hem bu sebepten hem de beğendiğim araçlar olduğu için Ford Galaxy ve VW Sharan ile test sürüşleri yaptım. Sonuç olarak 2019 model Sharan aldım.


    Yıllık 10000 km bile yapmadığım ve genelde kısa mesafeli kullandığım için tercihim bayinin de yönlendirmesiyle 1.4 TSI ve manuel oldu. Türkiye'de bir dönem satılan Seat Alhambra ile ikiz kardeşler. Performans olarak ne iyi ne kötü, vasat diyebilirim. 1.6 TDI Superb ile kıyaslarsam sadece bir tık daha iyi. 2.0 TDI ile çok daha akıcı olacağına eminim. Konfor ise aynı platformu paylaştığı Passat ile benzer ama Galaxy ile kıyaslarsam ondan çok daha iyi.


    Sanırım en az 4 yıl kullanırım bunu. Sonra yeni araç için yine buradan tavsiye ister ve birkaç yıl daha foruma girmem :)


    Allah herkese aileleriyle huzur içinde bineceği, bol aksesuarlı araçlar nasip etsin...





  • vsonek V kullanıcısına yanıt
    Caravelle kullanan bir daha normal araçlara alışamaz :) özlemiyor musunuz Caravelle’yi :) bir kullanan daha vazgeçemiyor o araçtan...
  • Tadı damağımda kaldı diyebilirim :) Sattıktan sonra çok düşündüm, çok aradım ama yerine koyacak araç bulamadım.


    Belki Mercedes V serisi ama o bile ne kadar konforlu olursa olsun hacim ve kullanışlılık olarak (özellikle üç çocuk koltuklu kullanımda) çok geride. Kiralayıp kullandığım için fikrim çok net.


    Benim Sharan seçimimin nedeni çok farklı.


    Türkiye'de 8+1'ler için ÖTV %1'di en son, diğer binek araçlardaysa Allah ne verdiyse. Bu yüzden Caravelle, çıplak fiyat olarak Superb'den pahalı olmasına rağmen vergilendirme sonrası çok daha avantajlı oluyor.


    Bulunduğum ülkede (Almanya) ise fabrika çıkış fiyatına sadece sabit oranda KDV ekleniyor. Bu yüzden Caravelle, D sınıfı binek arabaların tamamından daha pahalı. Kendi arabamı çok komik bir kredi oranıyla 24000 Euro'ya aldım. Aynı yaş ve kilometrede Caravelle için 30000 Euro'yu geçmem gerekiyordu. Yalnız, yaşadığım şehirde Caravelle ve California sayısı belki de Türkiye'de gördüğüm Focus sayısına yakın. Özellikle çocuklu aileler çok tercih ediyor.


    Subaru ise burada pek tutulmuyor, sanırım Alman milliyetçiliğinin de etkisi var bunda. İlerisi için hayalim, maddi durumum elverirse tabi, bir Caravelle ve yanına yüksek motor hacimli bir Outback :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vsonek -- 27 Ocak 2021; 16:26:33 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.