Şimdi Ara

Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
439
Cevap
8
Favori
27.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynen dediğiniz gibi,


    tek cihazlara /64 vermesi lazım zaten. Normali bu zaten bildiğim kadarıyla.

    Lan interface'in ve Wan'ın durumu şöyle bende


    Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi
    Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi

    Bu arada ben WAN tarafında Superonline'dan DHCP6 ile ip alıyorum,

    Local clientlara da kendi DHCP6 sunucumla ipv6 ve DNS dağıtıyorum.

    Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi




    Bir de daha zahmetsiz olduğunu sandığım SLAAC ile de Superonline'dan ip alıp cilentlara(içeride hiç DHCP6 çalıştırmadan) dağıtma opsiyonu var ama henüz kurcalamadım.


    Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi




  • Fiber 1000 mbps kullanıyorum. Powerlinelerin uygun fiyatlı olanların hızı 100 mbps ,1000 mbps olanlarda çok pahalı.


    Odalar arası kablo çekmemde imkansız.


    Ana router salonda 192.168.1.1 ve yan odadaki routeri 192.168.1.2 yapsak kablosuz olan 2.cihazda ipv 6 çalışırmı?Nasıl bir ayar yapmam gerekir?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbom38 -- 21 Ocak 2025; 15:10:32 >
  • cimbom38 kullanıcısına yanıt

    Powerline olayı biraz ilginçtir. Mekanımın birinde tamamen powerline ile altyapı kurdum. Modemin yanındaki cihazla diğer cihazlar arasındaki mesafe, kablonun kalitesi, ek olup olmadığı ve varsa ekleme şekli vb. gibi birçok etkenden dolayı 1000 mbps değerlerini görmek mümkün değildir. Benim gördüğüm en yüksek bant genişliği 800mbps civarında. iki cihaz arasındaki Up ve Down değeri de değişir. Ayrıca her kontrol ettiğinizde sürekli farklı değerler çıkar. En sağlıklı internet bant genişliği 500 mbps olarak kullanmaktır. 500mbps değerini veya buna yakın değerleri çok rahatlıkla alıyorsunuz. WiFi6 ile maks. 800mbps civarında hız elde etmeniz gibi düşünülebilir. Bir de SoL böyle bir sistem kullandığınızı fark ettiğinde, onların modemi kullanıyorsanız ciddi bant kısıtlaması oluyor ethernet çıkışlarında. Fiziksel olarak 1GB bağlanmış görünüyor ancak örneğin 500/50 mbps kullanıyorsanız bunu 300/10 yapıveriyorlar. Onların dandik modemi çıkarıp kendi modemimi takınca her şey normale dönüyor. Sanırım bize açık olmayan QoS ayarlarıyla oynayıp modemden dağıtılacak çıkışlara da müdahale ediyorlar. Nasıl yaptıklarından tam emin olmasam da bir şekilde kısıtlıyorlar sonuçta. Bu SoL sorunlarının dışında Ethernet bağlantısı yapma imkanı olmayan her yerde Powerline en sağlıklı çözümdür. Pahalı mı? Evet pahalı ancak tek seferlik yatırım sonuçta.

    Yok bana kablosuz dağıtmak daha uygun geliyor derseniz, diğer cihazı repeater modunda çalıştırırsanız ana modemdeki IPv6 dağıtımından tam olarak faydalanırsınız. Yani aynı ağ içinde olması şart. Ana modemde ikinci bir ağ için IP tanımlama imkanı varsa, ana modem bu ikinci ağa da size tanımlanan IPv6 prefix'inden faydalandırır, tabi SoL buna bir engel koymadıysa :). Bu yazdıklarım tamamen TurkNet IPv6 tecrübelerime göredir. Sonuçta ağınızdaki her cihaz size tanımlı IPv6 prefix'i ile benzersiz bir IP alır. IPv6 ile her cihaz internette kendi benzersiz parmak izini bırakır.





  • Şikayet kaydı açıp ipv6 tanımlatabilmiş olanlar hangi modemlere sahip olduklarını belirtebilir mi? Ben de ZTE H3600P var verirler mi bilemiyorum

  • furkanorta00 kullanıcısına yanıt

    denemekten zarar gelmez bas şikayeti

  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkanorta00

    Şikayet kaydı açıp ipv6 tanımlatabilmiş olanlar hangi modemlere sahip olduklarını belirtebilir mi? Ben de ZTE H3600P var verirler mi bilemiyorum

    HG8245X6-10

  • Keenetic  kullananlar nasıl kayıt açtı bilgisi olan var mı ?

  • melart kullanıcısına yanıt

    ben normalde keenetic kullanıyorum.


    dün ısrarla IPv6 açtırmak istedim. başıma geleceği bildiğim için aramadan önce superonline'nın verdiği modemi taktım.


    bana verdikleri modem de Huawei LG8245X6-50. her neyse bu modemi bağlayıp aradım superonline'ı. dedim Ipv6'ya geçmek istiyorum.


    ilk görüştüğüm kişi konudan bir haber. buradan işlem yapamıyoruz falan dedi. 2-3 dakika sonra tekrar aradım. aynı şeyi dedim.


    bana modemin desteklemediğini söyledi. destekli modemler listesindeki tüm modelleri tek tek saydı ve sizin modeminiz gözükmüyor dedi.


    bende modem değişimi istiyorum o zaman dedim. saydıklarınız arasından Ipv6 destekli modem getirsinler o zaman dedim.


    tabi kayıt açarız ama 500₺ modem değişim ücreti oluyor dedi. Superonline'dan kaynaklı bir sıkıntı olmadan modem değişimi olduğu zaman bu ücreti alıyorlarmış.


    yani ilk IPv6 geçişini yaptırsam bunların sağladığı modem üzerinden. daha sonra keenetic ile sıkıntı olmayacağını düşünüyorum.


    mesele ilk geçişi yaptırmak. eğer elinizde Superonline'ın Ipv6 destekli modemlerinden birisi varsa arayıp şansınızı deneyin.





  • furkanorta00 kullanıcısına yanıt

    Ben bahsettiğiniz H3600 ile aldım ipv6'yı.

    Sonra tekrar kendi router'uma döndüm.

  • az önce superonline saha elemanı aradı.


    şikayet kaydınız var. Wifi6 destekli modem talep ediyormuşsunuz dedi.


    Dedim hayır Wifi 6 değil şikayete iyi bakın. Ipv6 destekli modem talep ediyorum dedim.


    Zaten aynı şey o ikisi dedi. Dedim alakası yok Wifi 6 ile Ipv6'nın sen Ipv6 nedir duydun mu hiç?


    Sizin modeminiz kaç senelik ne zaman kuruldu vs. gibi anlamsız bir cevap verdi.


    Dedim kral çok alakasız yerlere gidiyorsun. Ipv6'dan anlayan birisi yok mu dedim. Ben sizi daha sonra arayayım mı dedi.


    Yemin ediyorum, akıllısına denk gelme imkansız sıfır şu superonline saha çalışanlarının.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 22 Ocak 2025; 13:11:12 >
  • Gaara34 kullanıcısına yanıt

    Ohhh çok iyi yapmışsın. Cidden moralim düzeldi. Artık bunlara karşı böyle nazik davranıp domalmanın bir anlamı kalmadı. Eline kontrol kalemi alanı elektrikçi yaptıkları gibi prize modem, porta kablo takanı, terminalde ping, nslookup yapanı saha ekibi yaparsan böyle olur.


    Herife bak ya bir de "aynı şey" diyor deliricem ya.


    En azından aynı şey demiş.


    Bana "Öyle bir şey yok" diyen oldu. Yok dedi yok. "Sen bilmiyorsun kardeşim" dedi. Adam tek başına 1998 IETF standartını yok etti. Şok oldum.


    Bu arada sizin Huawei LG8245X6-50 modeminizin IPv6 desteklememesi bence nerede ise imkansız bir şey. Son 15 yıldır, belki 20 yıldır satılan client modem/router cihazların hepsi IPv6 destekliyor. Her türlü firmware ve yazılım da destekliyor.


    Bu aptallar kendileri root ile "Sadece IPv4" konfigurasyonunu ayarlıyor sizin modemden. O yüzden destekli değil diyor. Halbuki TR-069 ile modeme girsin, IPv4/IPv6 olarak bir tane kutucuğu değiştirecek. O kadar basit.


    Ama bunlar 500 TL'ye aynı şeyin mavisi için müşteriyi oyalıyor.


    Niye? Çünkü modem şirketleri ile sözleşmeleri var ve o modemleri acilen dağıtmaları lazım. Harbi bu şirket pert ya...


    Şunu da ekleme yapayım. Şu an yaptığınız şeylerin aynısı 2023 Eylül civarı bende yaptım. Bu konu ile gaza gelip H3600 istedim. 250 TL'yi verdim. Geldiler kurdular, bir cacık yok. Halen IPv6 yok. Yani size de aynı şey olabilir. Ben o 250 TL'yi feda ettim. Sizin 500 TL'de aynı olabilir. Umarım olmaz ama bilin.


    tuzsuz_deli_bekir H3600 ile daha yeni IPv6 aldığını yazmış. Ben de bir tekrar deneyim o zaman. Bakalım bana da tekrar modem değişimi diyecekler mi. WiFi 6 modemden WiFi 6 modeme sadece kendileri root ile kapadıkları ayar için 500 TL değişim isterlerse bunlara arkamla gülerim. Ama öyle olacak gibi bir his doğdu içime...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphonsus -- 22 Ocak 2025; 12:0:11 >




  • Alphonsus kullanıcısına yanıt

    son güncellemeyi geçeyim.


    elemanın biri 1 saat önce geldi elinde modemle. dedim getirdiğin inşallah Ipv6'destekliyordur. özellikle sordum abi bayide 10 senedir çalışan bir arkadaş var kesin destekliyor dedi. dedim bence şuan ki modemde destekliyor ama neyse.


    biraz uğraştı etti. task konularında sıkıntı çıktı. aynı segment modemden aynı segment modeme geçişe izin vermedi sistem.


    yarım saat bir yerlere ardı. mevcut taski kapattırıp yeni task açtırdı falan filan. sonunda getirdiği modemi benim aboneliğe tanımlı hale getirdi.


    denedik ve tabi ki Ipv6 halen aktif değil. ben zaten olmayacağını biliyordum. eleman elinde google ipv6 aktif etmeye bakıyor. :) kafayı yersin.


    dedim bekle bende SOL müşteri temsilcisini arayayım. gene ilk 2 görüştüğüm kişi Ipv6'dan bi haber.


    3. görüştüğüm gibi konudan az çok anlayan birisi çıktı. dedim böyle böyle, şuan SOL saha çalışanı arkadaşta yanımda dinliyor bütün konuşmayı. ben IPv6'ya geçiş için yeni modem talep ettim. arkadaşın getirdiği modem IPv6 destekliyormuş ama halen IPv6 alamıyorum. siz açabiliyor musunuz diye sordum. kadın biraz bekletti inceledi falan ve dediği şuan kurulumu yapılan modem de IPv6 desteklemiyor.




    Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi


    takılan en son modem de bu. ZYXEL marka. arayüzü rezalet.


    yemin ederim. Gram beyni çalışan adam yok SOL'de, bu şirket gene iyi ayakta kalıyor bu kadar bilgisiz insanlarla.


    şimdi Soner Bey diye birisi görevi devir aldı. adam en azından IPv6 nedir biliyor. Ipv6 için altyapının da hazır olması lazım. arka tarafta sizin için görüşmelerimi bizzat ben yapıp bizzat ben size ulaşacağım dedi şimdi.


    sonuç bence altyapı desteklemiyora gelecek gibi duruyor. modem işin bir ayağı altyapı da önemli diyecekler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 22 Ocak 2025; 13:49:45 >




  • güncelleme:


    mantıklı konuşan bir hanım efendi aradı.


    IPv6 geçiş süreçlerinin modemle bir alakası olmadığı son dönemde dağıtılan çoğu modemin zaten Ipv6 destekeldiğini, en önemli şeyin altyapı ve bölgenin Ipv6'yı desteklemesi olduğunu söyledi.


    şimdi Network ekiplerince altyapı ve bölgenin Ipv6'yı destekleyip desteklemediği bilgisine bakılıyormuş.


    dediğim gibi. sonuç olarak altyapını desteklemiyor diyecekler gibi artık.

  • Gaara34 kullanıcısına yanıt

    Maalesef tahmin ettim böyle olacağını. Tıpatıp aynı şey 2023 Eylül'de bana oldu yukarıda dediğim gibi. Zaten bu devirde (bırakın bu deviri 20 yıl önce bile) bir modemin IPv6 desteklememesi diye bir şey söz konusu olamaz. Böyle bir şey mümkün değil.


    Verdikleri plastik çöp modemler çok ağır bir şekilde kapalı ecosystem, her türlü ayar arayüzde kısıtlanmış olarak geliyor. Bunlardan biri de maalesef WAN ayarı. Normalde üç ayar olur:


    "Sadece IPv4"

    "Sadece IPv6"

    "IPv4 ve IPv6 birlikte"


    Ama bu herifler "Sadece IPv4" olan ayarı TR-069 ile değiştirmek yerine MH bizlere "IPv6 desteklemiyor" diyor. Akıl almaz bir şey. Boşu boşuna müşteriye zaman ve para kaybı. Hatta saha ekibine bile hakaret bu. Resmen şirkette işinden anlayan kimsenin olmadığının bir kanıtı.


    Şurada hak verebilirim tek, belki bölgedeki switch, terminal gibi altyapı cihazları, VLAN kurulumları falan IPv6 desteklemiyor olabilir. Tabii bu da son 20 yılda olasılığı çok ama çok düşük, imkansıza yakın bir ihtimal. Ama varsayalım durum bu, o zaman client olarak cihazın IPv6 desteklemesinin çok bir anlamı yok. Sonuçta hiçbir şekilde IPv6 alamaz. Ama ben şahsen buna inanmıyorum. İnadına yapıyorlar. Sansür sistemleri IPv4 bağımlı, ve CGNAT ile daha kontroldeler. O yüzden çok hoşnut bakmıyorlar herkesi IPv6 geçirmeye bence.


    Ama bunu böyle izah etmek yerine "modeminiz IPv6 desteklemiyor" demek çok yanlış bir şey. Müşteriyi kızıştırmak resmen.


    Bu arada, herhangi normal bir ISP, en küçük fırsatta her müşterisini IPv6'e geçirmeyi ister. Çünkü IANA'ya IPv4 adresleri için verdikleri yüklü parayı azaltmak isterler. Ama bunu yapmıyorsa bir ISP, belli ki sorun finansal değil, başka kötü niyetleri var. Zaten hükümetle yan yana bir şirketten bahsediyoruz.


    Tamamıyla rezillik. Geçmiş olsun şimdiden. Bir güncelleme olursa kesin yazın merak ediyorum. Ben de H3600 geri takıp online şikayet talebi yapacağım. Bakalım durum ne olacak.





  • Gaara34 kullanıcısına yanıt

    Okurken benim içim daraldı :)


    Merak ettiğim şey, açılan kayıt çerçevesinde modeminiz değişti. Peki bölgede IPv6 yok diye kaydı kapattıklarında; modem ücretini tahsil edecekler mi etmeyecekler mi? Yoksa laf olsun diye 500 TL verip modemi de laf olsun diye değiştirdikleri ile mi kalacaklar?


    2-3 aramada, IPv6'dan anlayan birilerine ulaşabildiyseniz ne mutlu. Belki 8-10 arama yapıp "anlıyormuş gibi" konuşanlardan sıkıldım ben de.. Derdinizi anlatıyorsunuz, devam ediyorsunuz.. Sonra karşı taraftaki temsilci, yani "WiFi6 modem istiyorsunuz siz" deyince, film kopuyor. IPv6'yı anlamayıp çağrıyı Kurumsal Müşteri Hizmetleri tarafına aktaran mı istersiniz.. Modeminiz desteklemiyor, ücreti var diye ezberindeki cümleleri söyleyen mi istersiniz.. Aslında abonesi olmasanız, eğlenceli bir kuruluş. L1 Network birimi falan da onlara anlamsız geliyor, "kaydı orası inceleyecek ve gerçekleştirecek şekilde açabilir misiniz?" sorusu da karşılıksız/anlamsız kalıyor.


    Bakalım şu şikayet kayıtları nasıl sonlandırılacak. Abuk sabuk şekilde sonlandırılırsa; artık o kanaldan başarı sağlayanlardan metin paylaşmalarını da ister hale geleceğiz. Talebimi karşı tarafa aktaramayınca, kendimden şüphe eder hale geldim.





  • jordi J kullanıcısına yanıt

    hocam ücreti tahsil edip etmemek bayi personelinin elinde. arızalı diye giriyor modemi hopp ücretsiz değişim.

  • TolgaGazi3548 T kullanıcısına yanıt

    Tahmin edebiliyorum.


    İşte benim merak ettiğim, klasik Superonline yaklaşımı olursa;

    - Bayi personeli "ben modemi değiştirdim" yaklaşımı ile ücretli servis verildiğine dair giriş yapabilir.

    - Genel merkezin zaten umurunda değil, "modem talep edilmiş, adreste kurulum yapılmış" diye umursamayabilir.


    Fakat konu modem olmadığı gibi, sorun da kabak gibi ortada duruyor. Fakat maalesef, konudan anlayan birileri olmadığı için, sanki sorun gayet normal şekilde, "müşteri, ücretli teknik destek/modem değişikliği talep etti" şeklinde oluşturulduğundann, bu yönde sonuçlanması olası gibi geldi.

  • bayi çalışanın bana dediği, aynı segment modemden aynı segment modeme değişim olduğu için ücret yansımayacakmış.


    zaten elimdeki wifi6 olduğu için taktığı yeni modemde wifi6 olduğundan ekstra ücret talep edilmez dedi.


    tabi bunların lafına güven olmaz gene fatura gelince karşıma göreceğim ne b*k yediklerini.


    ama zaten olayın modemden çok bölgesel IPv6 desteğinin olup olmadığı ve altyapının destekleyip desteklemediği gibi duruyor.


    modem işi fasa fiso, iş bilmeyen çağrı merkezi ve saha personelinin uydurması.


    IPv6'yı'da SOL müşteri temsilcisi ve ya teknik taraftaki arkadaşların %90'ı bilmediği için talep açtığınızda olumlu bir sürecin işlemesi Allah'a kalıyor.


    bu saat oldu altyapının destekleyip desteklemediği ile alakalı dönüş sağlayamadılar.


    zaten tahmin ediyorum bölgenizdeki altyapı desteklemiyor diyerek şikayetimi kapatacaklar.


    Beylikdüzü FTTB (mecburiyetten) 100Mbps kullanıyorum. daha üstü paketlere geçirmiyorlar bu altyapıda.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gaara34 -- 22 Ocak 2025; 16:7:25 >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.