bu konu ile ilgili benzer birçok konu var, fakat ben bu konuyu tartışma platformundan çok mevcut ISP lerini superonline ile değiştirmeyi düşünen arkadaşları uyarmak adına açıyorum.
fiber internet, düşük gecikmesi ve yüksek bağlantı hızıyla, hem büyük boyutta içerikleri kısa sürede indirmek isteyenler hem de online oyun oynayanlar için çok cazip gözüküyordu. buna aldanarak ben de şubat ayında superonline abonesi oldum. Fakat...sadece 4 ayda yaşadığım problemler, superonline hakkındaki gerçekler ve izlenimlerim şöyle;
1. ben 10mbit lik limitsiz aboneyim ve ayda yaklaşık 200GB veri indiriyorum (indiriyordum). kapı kapı dolaşıp binlerce aboneyi kandırarak üye yapan superonline, mart ayında, yani ben sözleşme yaptıktan 1 ay sonra, adil kullanım koşulları adı altında bir zırvalığı web sitelerinde yayınlayarak, indirme miktarı 50GB'ı geçen kullanıcıların download hızının 512, upload hızının 128 e düşürüleceğini duyurdu ve bunu uygulamaya başladı. o zaman fiberin avantajı nerede kaldı? limitsiz abonelik ne oldu? alt yapı yetersizliğini yatırım yaparak gidermek yerine yapılan sözleşmeleri hiçe sayan ve çareyi abonelerinin haklarını kısıtlamakta bulan superonline, müşteri hizmetlerini aradığınızda büyük bir pişkinlikle "hakkınızı hukuki yollardan arayın, biz yardımcı olamayız" demektedir.
2. ilk abone olduğum zamanlarda oynadığım online oyunlardaki gecikmem 20ms civarındaydı, şu anda 300 leri buluyor. abone sayısı arttıkça gecikme oranı da artmaya devam ediyor. artık (allahtan) iptal ettirmediğim TTNet bağlantımla oynuyorum oyunları ve gecikmem 100ms civarında.
3. yeni abone olan arkadaşlar, 2-3 ay boyunca fatura gelmezse hiç şaşırmasın. kurulum için gelen superonline yetkilisi size bir hizmet formu dolduruyor. bu forma adres telefon e-mail gibi iletişim bilgilierinizi eksiksiz olarak giriyor. fakat faturanız gelmediğinde müşteri hizmetlerini arıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki kayıtlı iletişim bilgilerinizin verdiklerinizle alakası yok. sonuçta gelmeyen faturalarınızı ödeyemiyorsunuz ve internet erişiminiz kesiliyor. 20 dakika boyunca bekleyerek ulaştığınız müşteri hizmetlerinden aldığınız müşteri numaranızla borçlarınızı ödeyip erişimi açtırıyorsunuz ve bir sonraki faturanızda 19 TL aktivasyon bedeli geliyor! aynı olay binlerce kişinin başına gelmiş ve superonline bunu gelir kapısı yapmış. sözleşmelerinde son ödeme tarihinden en az 5 gün önce faturayı posta, e-posta ya da sms ile iletme zorunlulukları belirtildiği halde, pişkin müşteri hizmetleri "biz fatura göndermesekte sizin borçlarınızı araştırıp ödemeniz gerekiyor" diyor.
4. yine birçok arkadaşın başına gelen olay; fiber internet bağlanan binalarda superonline görevlileri, abona olmayan dairelerin kapılarına dayanarak 1 ay ücretsiz deneme vaadediyorlar. 1 ay sonra, abonelik sözleşmesi imzalamadığınız halde, sizin yerinize görevlinin imzanızı taklit ederek doldurduğu sözleşme elinize ulaşıyor ve faturalar gelmeye başlıyor. tabiiki itiraz ediyorsunuz, istemiyorum üyelik iptal edin diyorsunuz ve sizden 100TL aktivasyon ücretini ödemenizi istiyorlar, yoksa faturalar gelmeye devam ediyor.
daha birçok örnek mevcut ama bunların superonline'ın sahtekar, düzenbaz, yalancı ve hırsız bir firma olduğunu, amacının hizmet vermek yerine yolacak abone bağlamak olduğunu açıkça ortaya koyduğunu düşünüyorum.
Tüketicilerin haklarının hiçe sayıldığı, büyük firmaların yanında olan bir sistemde;
Onlarda kanundaki yada sözleşmedeki açıkları arayarak, insanları nasıl kandırabilirim diye çeşitli uygulamalar geliştirerek geçirdikleri zamanlarını;
Müşteriyi nasıl memmun edebilirim, nasıl kendime çekerim diye düşünmeye ne zaman başlarlar, asıl o zaman kazanırlar.
Arkadaşa tamamen katılıyorum. Hepsinde bir dalavere bir tuzak var. Yazık yazık....
biraz önce superonline şikayetime cevap gönderdi...şikayetimde açık açık şunu belirtmiştim: kurulum için gelen superonline çalışanı bir hizmet formu doldurdu. bu formda tüm iletişim bilgileri eksiksiz ve doğru olarak bulunmaktaydı. fakat müşteri hizmetlerinizin verdiği bilgiye göre, kayıtlarında yer alan bilgiler farklı olduğundan fatura bana ulaşmamış.
gelen cevap: fatura, posta servisinden kaynaklanan bir sebeple iletilememiştir, firmamız sorumluluğunda değildir.
bu cevap üzerine insan birkaç ihtimal üzerinde düşünüyor;
1. müşteri hizmetleri gelen şikayetleri doğru düzgün okumadan, hazır kaliplarını kopyala yapıştır yapıyorlar. 2. müşteri hizmetleri çalışanları, yazılanları okuyup anlamaktan aciz. 3. müşteri hizmetleri çalışanları, problemleri çözmek yolunda değil, müşterileri aptal yerine koyup geçiştirmek doğrultusunda eğitiliyor. 4. turkcellin alt firması olan tellcom ve superonline ın işbirliği, tüketici haklarını hiçe sayan adi, düzenbaz bir ortaklıktır. 5. hepsi
5. hepsi
başınıza gelenler gerçekten üzücü ve sinir bozucu.. ben de henüz 3 haftalık sol fiber abonesiyim..benim anlamadığım bir konu var; fatura bilgilerinehttps://webislem.superonline.net/ adresinden ulaşmak mümkün. siz bu fatura gelmeyen dönem içinde buraya girip de faturalarınızı kontrol ettiğiniz halde hesabınıza kesilmiş herhangi bir fatura göremediniz mi? aynı şey bizim de başımıza gelir de bilelim diye soruyorum.. 4.maddede bahsettiğiniz durum da ayrıca oldukça ciddi bir suç. Bu konuda nasıl bir yaptırım uygulattınız? Tüketici haklarına ve Superonline merkeze direk başvuruda bulundunuz m? En çok bu konuyu merak ediyorum...
teşekkürler hakmel,
4. maddede bahsettiğim olay bir arkadaşın başına geldi. konuyu araştırıp geri döneceğiz dediler. 4 ay kadar uğraştı. sonunda üyeliği iptal ettiler.
webislem.superonline.net ten fatura bilgilerinize ulaşmak için müşteri numarası gerekiyor. müşteri numaranız ise size gelen ilk fatura ile bildiriliyor. bana fatura gelmediğinden müşteri numaramda yoktu. müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşme sonunda edinebildim.
benim üzerime kayıtlı 8 telefon, 4 internet aboneliği var. bunların sadece 1 i superonline. superonline dışında kalan firmalar, düzenli olarak faturalarını gönderiyor. olurda birininin son ödeme tarihini unutup atlarsam telesekreter servisleri beni arayarak tarihi geçmiş faturam hakkında uyarıyor. şöyle düşünün; elektrik, su, doğalgaz, aidat, telefon, internet, digitürk, kredi kartı vs...bunların hiçbiri fatura göndermisin, siz hepsini tek tek arayın, borcunuzu öğrenin ödeyin. böyle birşey yok. hizmet veren firma, verdiği hizmet için faturalandırma yapmaktan ve bunu müşterisine ulaştırmaktan sorumludur.
Tellcom İletişim Hizmetleri A.Ş. Doğrudan Satış Abonelik Sözleşmesi, Madde 5.1:
TELLCOM, ABONE'ye aylık/dönemsel olarak fatura düzenler. ABONE'nin TELLCOM tarafından düzenlenmiş olan faturasının kendisine ulaştırılmasını istememesi halinde TELLCOM, asgari fatura tutarı ve son ödeme tarihini ihtiva eden fatura bilgilerini e-posta, kısa mesaj gibi yollarla ödeme tarihine en az 5 gün kala ABONE'ye gönderir. Fatura gönderiminde TELLCOM'un kontrölü dışında meydana gelen gecikmelerden TELLCOM sorumlu tutulmayacaktır.
yani müşteri hizmetlerinin "biz size fatura göndermek zorunda değiliz" şeklinde yapmış olduğu ve sesli kayıt altına alınan bu beyan, tamamen yasadışıdır.
firmanın en azından hatasını kabul ederek, haksız yere faturalandırdığı ücreti iptal etmesi gerekir. ama dediğim gibi superonline bunu gelir kapısı olarak bellemiş. faturasını alamadığından ödemeyi yapmayı unutan her müşteri onlara fazladan 19TL kazandırıyor.
anladım, durum aslında mahkemelik bir olay ama maalesef bunlarla uğraşacak sinir, para ve zaman gibi faktörleri de göz önüne almak gerekiyor.. yalnız şöyle bir durum var; müşteri numarası bana abonelik kaydı yaptıktan kısa bir süre sonra cep telefonuna sms olarak geldi. bu numarayla veya onlara kayıtlı mail adresinizden webislem e giriş yapabiliyorsunuz. muhtemelen sizin cep. telefonu bilginiz de onlarda kayıtlı değil veya yanlış olduğundan bu olay sizde gerçekleşmedi.
gayet doğru, aslında uğraşıp hakkını aramak lazım ama bizdeki hukuk sistemide malum...binlerce lira para harcayıp, günlerce vakit ayırıp, aylarca beklemek gerekiyor...böyle şerefsiz firma yöneticileride buna güvenerek boş meydanda at koşturuyor...böylesine isim yapmış, ekonomiyi yönlendiren köklü firmaların bu tip ayak oyunlarıyla kar sağlamaya çalışması çok hazin bir durum...
yapılabilecek tek şey, tüketici hakem kuruluna başvurup, problemin davasız halledilmesi beklemek...bunu da yarın yapacağım...eğer firma aleyhinde bir karar çıkarsa, ki çıkması lazım çünkü sözleşmenin 3 maddesini ihlal ettiklerini belgeleyebiliyorum, bu karar örnek teşkil edecek ve aynı sorunları yaşayan kişiler sadece bir dilekçe yazarak problemlerini çözebilecek, haklarını geri alabilecekler...
keşke bunlara gerek kalmasada, bu firmalar adil davranmanın ve tüketici haklarını kollamanın birincil görevleri olduğunun bilincide davransalar...
Sizin yaptığınız sözleşme sınırsız bağlantı içindi.Müsteri hizmetlerini arayıp aboneliğinizi hiçbir tazminat ödemeden iptal edebilirsiniz buna kanunen hakkınız vardır.
doğru söylüyorsun pasha ama sahtekarlar onunda çaresini bulmuşlar. web sitelerinde yayınladıkları ufacık bir yazıyla, adil kullanım koşullarının 15 nisan da uygulamaya geçeceğini ve bu tarihe kadar herhangi bir tazminat ödemeden üyelik iptalini yapabileceklerini belirtmişler.
hergün oturup superonline ın web sitesini baştan aşağı incelemek lazım yani. birgün alakasız biryere yazacaklar "zırt tarihinden sonra tüm abonelerin hizmetimizden eşit oranda yararlanabilmesi için abonelerimizin bir sonraki faturalarına 5000TL yansıtalacaktır. beğenmeyenler zırt tarihine kadar iptal ettirebilirler" diye. işini gücünü bırakıp hergün websitelerini incelemeyenlerde mahkemelik olacak.
4. yine birçok arkadaşın başına gelen olay; fiber internet bağlanan binalarda superonline görevlileri, abona olmayan dairelerin kapılarına dayanarak 1 ay ücretsiz deneme vaadediyorlar. 1 ay sonra, abonelik sözleşmesi imzalamadığınız halde, sizin yerinize görevlinin imzanızı taklit ederek doldurduğu sözleşme elinize ulaşıyor ve faturalar gelmeye başlıyor. tabiiki itiraz ediyorsunuz, istemiyorum üyelik iptal edin diyorsunuz ve sizden 100TL aktivasyon ücretini ödemenizi istiyorlar, yoksa faturalar gelmeye devam ediyor.
Bana pek doğru gelmedi ama eğer bu doğruysa ciddi bir hukuki suç diye biliyorum. Dolandırıcılık resmen bu.
ben beylikdüzü bölgesindeyim ve sadece 1 binada 8 kişinin başına gelmiş. arkadaşım da o binada oturanlardan biri. hepsine aynı aynı satış görevlisi gidip 3 kuruş fazla kazanıcam diye (yaptıkları satış adedine göre para alıyorlar) aynı şeyi yapmış olabilir. açıkçası başka örnekleri varmı bilmiyorum ama en azından 8 vakannın kesinliğinden eminim.
Arkdaşlar, Smile ile görüştüm,iptal durumunda 120 TL ceza veriliyormuş
Fiber ile görüştüm,ceza faturasını mail ederseniz,indirim yapılacak diyorlar,buraya kadar herşey tamam.. ADİL KULLANIM HAKKI meselesinin 15 Nisan'da başlayacağını fakat halen yürürlükte olmadığını söyledi,sanırım hala görüşülmekte olay...
Ne yapacağım konusunda kararsız kaldım,Smile Adsl (8 Mbit'e kadar) mi kullanayım,yoksa Fiber'e mi geçeyim.Yardım edin acil.. Fiber kurulum tarihim : 31.05.2010 SOL : 7 gün içinde ki iptallerde ceza (150 TL) almıyormuş,iptal edeyim mi?Yoksa Smile ADSL ' e devam mı? Geçen ay down miktarım : 200 GB
Acil cevap bekliyorumm..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme