Şimdi Ara

Sürekli azalan fren sıvısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar, size teknik bir konuda danışmak istiyorum
    Aracımda bilemediğim bir nedenden dolayı sürekli bir fren sıvısı azalımı var.. Bu nedenden dolayı önce master cylinder ı değiştirdim, sonra ön kaliperler, fren balataları, diskleri, fren hortumları değişti.. Bir tek değiştirmediğim arka kaliper/balata vs ve power booster kaldı... Anlayamadığım birşekilde arabayı 4 5 gün normal kullanıyoırum ama sonrasında bir anda frende basınç hissedememeye başlıyorum, fren ancak en dipte tutuyor, ve tutsa bile ABS devreye girmiyor, araba kızaklıyor...

    Ne yapmamı önerirsiniz, problem nerde olabilir

    Teşekkürler

    Bu arada araba Lincoln Mark VIII, ford parçaları kullanabiliyorum rahatlıkla



  • fren hidroliğinin deposunda kacak olabilirmi
  • valla sanmıyorum... çünkü 4 gün mesela çok güsel gidiyo araba, frende basınç fln tam, ama sonraki gün bir anda boşalıyo basınç
  • Bir anda bosalması ılgınc bende daha once olmustu hortumun ucundan kacırıyomus bulmustuk sonra kelepce attık gecti. Neticede buharlasmadan kaynaklanıyorda olabılır belkı. Cok gecmıs olsun tez vakıt sorunu bulabılmen umıdıyle...

    Saygılarımla,
  • bildiğim kadarıyla fren hidroliğinde bir azalma varsa kaçaktan başka bir ihtimal yok....kapalı sistem sonuçta...
    azalma olmadan tutmama oluşsa fren merkezi içinde hava oluşma ihtimali var...
    birde westinghause içindeki lastiklerin yapısının bozulmasıyla frende bazı kötüleşmeler olabiliryor diye biliyorum ancak hiç birinde mevcut hidrolik yok olmaz illaki bir yerde birikmesi gerekir diye düşünüyorum...

    fren hidroliği kanserojendir elle temas etmeyiniz buharını v.s. solumayınız araçta doldururken dökülen yer olursa yıkayınız...
    ayrıca fren hidroliğinin hangi tip olduğu (dot 3 dot4 v.s.) önemli buna dikkat edin hangisi koyulması gerekiyorsa onu koyun....
  • msj yazan arkadaşlara teşekkürler çok

    relicks arkadaşım, buharlaşma derken, nerden buharlaşıyor olabilir..?
  • Ana fren merkezinden, arka frenlere giden çelik boruya da baktırın. Genelde döşeme altında çürüme yapabilir ve fren hidroliği orada biriktiği için, gözükmeyebilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lifter sesi ve yağ basıncı
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • cevaplar için teşekkürler

    DOT 3 fren hidroliği kullanıyorum, arabanın klavuzunda öyle yazıyor.

    ana fren merkezinden arka frenlere giden çelik boruya bakacağım, umarım oradadır problem de çözebilirim
  • aracınızda hidrolikeksiliyorsa bir buharlaşmadan bahsedilmemesi gerekir. Ciddi probleminiz var.

    Fren pedalının dibe gitmesi master silindir içindeki pistonun 25 krş büyüklüğünde lastik O ringlerinden kaynaklanıyor olabilir.Basıncı yaratan noktadan basınç üretememesi en bilinen olaydır. Eğer bir hidrolik hortum ve caliper gibi noktalardan kaçırıyorsa freni basılı halde tuttuğunuzda sızan noktanın bulunması gerekir idi. Hidrolik yağı kendini sızıntı yaptığı noktada kalarak belli eder. Bu nedenle nereden kaçırdığını bulmak görece olarak daha kolaydır.

    Önce master silindiri değiştirdim diye bu olasılığı bertaraf edememiş olabilirsiniz.Aracınız yedek parçası ustanızda uzun süre bekledi ise lastik O-ringler kuruyarak kaçırmaya neden olmuş olabilirler.Hava alma işleminin iyi yapıldığından emin olun ve bu küçük vananarın tam kapandığından da emin olunuzki damlatma yaparak eksiltme yapmasın.

    sonuç olarak öncelikle aracı lifte kaldırarak spot bir lamba veya güçlü bir fener ile altını tarayın. Hidrolik kaçıran bir nokta varsa orası kendini siyah yağlı bir ıslaklık ile kendini belli eder . Arka teker caliper pistonlarının ve çevresini hava alma vanalarının çevresini iyice kontrol edin .

    Bu arada araç fren sistemi klasik bir sistem olduğunu varsayarak yazıyorum. Farklı bir limitor gibi parça varsa bunlara da bakmak lazım.

    bahsettiğim parça westinghoue içindedir. zaten parayı tutan da bu parça

    http://www.carspartsguide.com/part174847.html

    ancak bu parça arızalı ise frene basarsınız ve bir müddet sonra sert fren yumuşayarak dibe doğru gitmeye başlar yani basınç üretemez piston kaçırır çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Mart 2009; 8:56:50 >




  • birde olma olasılığı en yüksek olan hidrolikhortumlardaki iğne deliği şeklinde hasarlardır. bazen aracın altını bir yerlere vurunca burası hasar görür. yapılacak olan aracı lifte kaldırınca hortumun üzerinde elinizi (kağıt peçete daha etkilidir)gezdirmeniz elinize hidrolikl bulaşırsa ,biliniz kibir yerlerden kaçırıyordur , tamiri mümkün değildir komple o kısın horrtumuatacaksınız .Hortumda patlama olama noktaları hortum ile metal parçaın birleştiği kısımdır burada bir hasar var ise hortum değiltirilmesi gerekir. Bir sürü bağlantı hortumu olabilir hepsini tek tek bakmadan emin olmanız zordur.

    http://www.carspartsguide.com/part12152.html




  • son olarak eğitici bilgi ve son noktayı koymk için bir master silinder bveya brake booter de neler vardır nasılişler , arıza durumunda pedala nasıl perkiler verir bunları içeren güzelbir kalvuz koyuyorum. markası aynı olmasa da işleyiş mekanizması aynıdır.

    http://rb-kwin.bosch.com/us/pool/usa/pdfs/HydroMax_Hydraulic_Brake_Booster_Manual.pdf
  • quote:

    Orjinalden alıntı: intimidator

    msj yazan arkadaşlara teşekkürler çok

    relicks arkadaşım, buharlaşma derken, nerden buharlaşıyor olabilir..?


    İntimidator arkadasım bende buharlasma hemen fren hıdrolıgı kabından cıkan agızda oluyodu yanı tıpkı sılecek suyundan cıkan hortum ucunun sılecek kabına baglı oldugu yerde oldugu gibi. Usta bir kelepce attı olay halloldu. Umarım senınkıde tez vakıtte cozulur. Bu arada Whisper911 in yazdıklarıda cok onemli bilgiler dot3 dot4 ayrımı cok onemlı. Ayrıca vezir arkadaşımızda olaya noktayı koymus sayesinde bilgilendim.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi relicks -- 20 Mart 2009; 16:03:36 >
  • relicks ve vezir arkadasim tesekkurler bilgiler icin..
    arabanin master silindiri degistirttigim mekanige gidecegim ve kontrol ettirecegim. Hazir arabayi lift.e kaldirmisken fren hortumlarini da kontrol etmesini soyleyecegim. Umarim bunlardan biridir ve kolayca halledilir.. Gercekten bu durum artik sikinti vermeye basladi..
    Sonucu bildiririm, bu hepimizin basina gelebilir..
    saygilar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: intimidator

    relicks ve vezir arkadasim tesekkurler bilgiler icin..
    arabanin master silindiri degistirttigim mekanige gidecegim ve kontrol ettirecegim. Hazir arabayi lift.e kaldirmisken fren hortumlarini da kontrol etmesini soyleyecegim. Umarim bunlardan biridir ve kolayca halledilir.. Gercekten bu durum artik sikinti vermeye basladi..
    Sonucu bildiririm, bu hepimizin basina gelebilir..
    saygilar


    seni arşimet gibi buldum buldum diye göreriz işallah ,
  • şimdi bir mekanizmada kaçak ihtimali akla geliyor tabi ama araçda abs de var devreye girmiyor demişssin araç sonuçra elektornik bir fren dağılım sistemi var madem ön sisitemi kontrol etttirdin arka sistemleride bi kontrol ettir baktın gene olmadı anahtarları servise bırak böy böyle şaka gelecek bi durum değil fren sistemi sonuçta aracı komple bi kontrol ettsin bilgisar sistemine felan bağlıyorlar aracı aman sakata gelmesinde dikkat et şakası bile kötü abs sonuçta arabada devreye girmiyo diyon ama sistemde bi arıza olursa kilitlenme veya frenin tutmaması felan Allah göstermesin ihmal etme....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.