Şimdi Ara

Sürekli Düşük devir Kullanmak Motoru sağırlaştırırmı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
1
Favori
6.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla benim fark ettiğim bir şey var. Kendi duyumlarım, okuduklarım, bildiklerim bir kenara..

    2008 Jetta benzinli aracım vardı. Vites değişimleri 2500-3000 arası yaparım hep. Neyse aracı bir gün, hatta bir gün bile değil enişteme verdim. Motor gücü 102 beygir dolayısı ile bu eniştemi kesmez ama oldu ya ihtiyacı vardı o gün verdim. Aracı geri aldım, araç uçuyordu resmen. Ne yönden? 1 vitesi, 2 vitesi, 3 vitesi bayağı performanslı gidiyordu. Yani sanki aracı 10 beygir arttırmış gibi. Kendisi biraz agresif kullanır. Agresif derken yüksek devirlerde vites değiştirir..

    Bu aracımdan öncede, 2004 model kedi gözlü Polo aracım vardı. 2006 yılında aldım, 2010 yılında filan sattım. Alan kişiye tel ettim, (farklı şehire gitti) nasıl vardın mı dedim? "Abi araç muhteşem, kız gibi araç, motoru bile açılmamış" diye ifade kullandı. Kendi kendime, "Ulan bende mi bir gariplik var, millet mi deli kullanıyor" diye düşünce geçmişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 28 Aralık 2012; 4:28:56 >




  • millet düşük devir gidince benzin yakmıyor zannediyor ama bu sefer benzin pompası cayır cayır çalışıyor, ne kaa ekmek o kaa köfte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    benim i30 dizelde neden 1800 devire gelince vites artır diyor?

    vites atıncada araba 1200 devirlerden devam ediyor?

    bence artık yeni nesil motorlarda öyle birşey yok

    Octavia da öyle. Ama biz kendi bildiğimiz gibi kullanma kararı aldık kayınpederle. Çok salak bir şey çünkü. Hafif sıkışık trafikte ona uyup vitesi yükseltiyorsun biraz gazdan ayağını çekiyorsun saniyeler içinde titreme yapıyor. Aman salla dedik bu böyle kullanılmaz kendi bildiğine devam. Arada kulak arada devir saati o ekranı görmezden gelin bence.
    O ekran tümüyle düz sıkışık olmayan yollar için yapılmış basit yazılımlı bir program başka bir şey değil. Belki o koşullarda yakıt ekonomisi falan yaptırıyordur ama geri kalan yerlerde hikaye.

    Bence önümüzdeki yıllarda yoldan tekerlerden sıkıştırma odacıklarından bilgi alarak şunu yap bunu yap derse belki ama şuan gereksiz bir programlama.




  • gaza ne kadar basarsan o kadar yakıt pompalarsın, motor kaç devirle çalışıyorsa ona göre pompalama yapmak lazım. düşük devirde gaza basmak motora yakamayacağı kadar çok yakıt göndermek olur; yüksek devire göre hem yakıt tüketimi artar hem performans azalır hem de motor yıpranır.

    benim tecrübe ettiğim bu. gaza ne kadar basmak istiyorsanız onunla orantılı bir devirde kullanırsınız problem oluşturacak durum olmaz ve yanma verimi yüksek olur. ben %95 tasarruf için düşük devirle (1500-2000) kullanırım ama kalan %5 kullandığımda performans isterim ve 2500-3500 devirde kullanırım. ( 1.5 dci )
    otomatik vites aracınız varsa eğer devir göstergesine bakın o da böyle davranır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gaza hafifçe bastığınızda herhangi bir boğulma titreme olmadan araba rahatça topluyorsa gayet ideal devir demektir.
    Ben kendi arabamda 2300-2400 gibi vites değiştiriyorum 2000 devir şehiriçinde normal kullanımda gayt yeterli oluyor.

    Zaten Arabanın kendisi 2300 devire gelince ekonomi için vites arttır diyor biz hala sağırlaştırır öldürür diye burda yorumlar yapıyoruz.
    Demekki bu arabaları yapanlar arabalar bir an önce sağırlaşıp bozulsun istiyorlar :)

    Ha performans için veya arabanın motorunu işleyen demir ışıldar misali canlı tutmak için arada yüksek devirlere çıkılabir belki o konuda bişey diyemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krom7 -- 28 Aralık 2012; 11:47:00 >
  • yazdığım şeyler tamamen sezgisel, psikolojik ve hiç bir test vs olmadan tarafımdan yapılmış, düşünülmüş, inanılmıştır

    arkadaşlar bazen aracı hareket ettirdikten sonra, 1. viteste 2.500rpm civarındayken dipgaz veriyorum, sanki aracı tutan bir şey var, gidip gitmeme konusunda kararsız kalıyor vs vs, aracı biraz sert kullandıktan sonra aynı denemeyi yaptığım zaman, araç aynı şartlarda patinaja düşüyor, 2. vitese geçtikten sonra da ufak bir miktar patinajına devam ediyor.. kurum dediğiniz şey tam olarak bu mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForumcuKolik

    Düşük devir kullanmak aracı sağlaştırırmı Benzinli araç Honda civic 1000-2300 arası vites değişimi yapıyorum arada bi redline yapıyorum sağırlaşma olmasın diye.

    1.6 Benzinli Opel Astra kullanıyoruz. Araç gaz yemiyordu, sürekli özellikle sogukken titriyordu ve çekişi titreye titreye yapıyordu. Isındıkça düzeliyordu. Sorunu özel servis çözemedi bizde Opel'e ait servise getirdik. Araç motor soguk oldugu için kontrol edilemedi ve serviste bıraktık, ertesi gün almaya gittigimizde bahsettiginiz kullanım tarzından dolayı bu sorunun meydana geldigini, aracı belli bir süre yüksek devirlerde kullanmamızı ve sorunun düzelecegini söyledier. Bunun üzerine aracı servisten alıp şehilerarası yola çıktım. 1 saat kadar virajlı yollarda canını çıkardım. 5-6 bin devir arası sportif sürüşle. Sonra araçtaki bütün sorun düzeldi. Üzerinden aylar geçti, tık demedi araç. Sürekli düşük devirlerde araç kullanmayın!




  • Merc Komp. Motordan vazgeçmesi sebeplerinden biri, büyük Motorların normal şartlarda alçak devirlerde kullanınca Kurum yapma olanağı fazla olduğundan
  • Bizim Vianodada arıza lambası yandı yarın servise gidecek. Büyük ihtimalle düşük devir kurbanı oldu. Otobana çıkıp gazı kökleyince sönüyor sonra sakin sürüşe geçince tekrar yanıyor. Lamba yanarken çekişten düşüyor ve 3 deviri geçmiyor. Sanırım DPF den .
  • benzinli araçlarda 1500 devirin altına düşmeyin 2000 veya 2500 devirde uygun viteste gidin örneğin 5i viteste 2500 ile bayır çıkamıyosanız 4cü viteste 2500le cıkın 5ci viteste 3500 de cıkacağı içi o bayırı daha fazla benzin yakar. 5ci viteste 1500de sürülürse veya yüksel vites düşük devir (1500 1700 gibi) motora zarar vereceği kanatindeyim. bu arada belirmek isterim boşa atmak çok az bir benzin yakar tasaruf için motora güveniyorsanız boşa atın güvenmiyorsanız viteste gidin :)
  • ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    valla bilemiyorum.

    mesela 2005 corolla aracım var otomatik, düz yolda sakin kullanımda vitesi 1900-2000 devir arasında değiştiriyor ve araba atmosferik benzinli. hiç de zararını, boğulduğunu görmedim sessiz sessiz gidiyoruz işte.


    Aynen oyle.

    Otomatik araclarin hepsi gaz pedali sabitken max vites min devir secer.

    Bir bizim millet akilli zaten 5000 devirde vites degistiriyor neymis kurum yaparmis sagirlasirmis. Yav he he.

    5000 devirde vitesmi değişir. araba eşek gibi böğürür o devirde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dengesiz_boy -- 28 Aralık 2012; 17:48:15 >




  • Benzinin kurşunlu olduğu zamanlarda başa belaydı bu durum. Kurşunlu benzin çok daha fazla ve inatçı sediment bırakıyordu. Şimdi ise doğru sürüş tekniği ile kurum probleminden kaçabiliyorum.

    Kurumun yakılıp dışarı atılabilmesi için silindir ısılarının yüksek olmasına ihtiyaç var. Yüksek devir bunun bir yöntemi, yüksek yük ise ikinci yöntemi. Motor devri yüksek tutulduğu zaman aslında yük azaltılmış oluyor. Tabii motorun temizlik açısından optimum olduğu düşük devirli kullanımı öğrenmek biraz tecrübe ve zaman istiyor.

    Şimdiki yakıt kalitesiyle düşük devirlerde karbonu aşırıya kaçırmadan uzun süre kullanabiliyorum.
  • Yolcu otobusleri kamyonlar 2000dd ile gidiyor hep. Yılda da yüzbinlerce km yapıyor. Bunlarda kulak mulak kalmamıştır artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    benim i30 dizelde neden 1800 devire gelince vites artır diyor?

    vites atıncada araba 1200 devirlerden devam ediyor?

    bence artık yeni nesil motorlarda öyle birşey yok

    Octavia da öyle. Ama biz kendi bildiğimiz gibi kullanma kararı aldık kayınpederle. Çok salak bir şey çünkü. Hafif sıkışık trafikte ona uyup vitesi yükseltiyorsun biraz gazdan ayağını çekiyorsun saniyeler içinde titreme yapıyor. Aman salla dedik bu böyle kullanılmaz kendi bildiğine devam. Arada kulak arada devir saati o ekranı görmezden gelin bence.
    O ekran tümüyle düz sıkışık olmayan yollar için yapılmış basit yazılımlı bir program başka bir şey değil. Belki o koşullarda yakıt ekonomisi falan yaptırıyordur ama geri kalan yerlerde hikaye.

    Bence önümüzdeki yıllarda yoldan tekerlerden sıkıştırma odacıklarından bilgi alarak şunu yap bunu yap derse belki ama şuan gereksiz bir programlama.

    kesinlikle bende kendi bildiğim devirli sürüşümü yapıyorum




  • Bu kadar tartışmadan sonra özetle sonuç: Arabanın kendine gelmesi için arada bir bağırtmak lazım.

    Bu durumda benim sorum şu:

    İstanbul gibi bir yerde kurum temizliği için nasıl yüksek devire çıkacağız? 2. ve 3. viteste mi yapacağız bunu şimdi? Yaparsak aynı işi görür mü?

    Cevapları alalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engineer97s

    Bu kadar tartışmadan sonra özetle sonuç: Arabanın kendine gelmesi için arada bir bağırtmak lazım.

    Bu durumda benim sorum şu:

    İstanbul gibi bir yerde kurum temizliği için nasıl yüksek devire çıkacağız? 2. ve 3. viteste mi yapacağız bunu şimdi? Yaparsak aynı işi görür mü?

    Cevapları alalım.

    evet

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart

    Devir/dk yalnız devir/km değil




  • peki LPG li araçlar açısından durum ne oluyor ? hani temiz yakıt falan olmasından dolayı farklı bir durum oluşuyor mu. ya da LPG li araçlarda düşük devirlerde gitmek benzinliye göre daha mı az zararlıdır ?
  • Burda çok güzel bilgiler var artık ben de biraz devirli kullanırım.Gaza basacak olursam yani hızlanmak istersem vites düşürürüm.Oldukça basit ve kullanışlı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.