Şimdi Ara

Sürekli Düşük devir Kullanmak Motoru sağırlaştırırmı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
1
Favori
6.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart


    Kırmızı ile işaretlediğim kısım yanlış. Bunun dışında iyi bir noktaya değinmişsiniz. Motorun ömrü kilometre olarak değil, devir olarak sınırlıdır. Daima yüksek devirde kullanılan bir motorun, normal devirlerde kullanılan bir motora göre ömrünün daha kısa olacağı açıktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanyıldırım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart

    Devir/dk yalnız devir/km değil

    100 km lik yolu 2000 yada 4000 devir ortalaması ile geçilmiş olsa manasında yazmıştım tabi bunu 1 saati baz alarak hesaplamıştım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanyıldırım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart

    Devir/dk yalnız devir/km değil

    100 km lik yolu 2000 yada 4000 devir ortalaması ile geçilmiş olsa manasında yazmıştım tabi bunu 1 saati baz alarak hesaplamıştım

    5. viteste 100 km/h 'de 2000 devir çeviriyor diyelim 1 saatte 100 km yapar
    Aynı viteste 4000 devirle 200 km/h ile gitse 0.5 saatte tamamlar.Toplam çevirilen devir sayısı eşittir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart


    Kırmızı ile işaretlediğim kısım yanlış. Bunun dışında iyi bir noktaya değinmişsiniz. Motorun ömrü kilometre olarak değil, devir olarak sınırlıdır. Daima yüksek devirde kullanılan bir motorun, normal devirlerde kullanılan bir motora göre ömrünün daha kısa olacağı açıktır.

    motor ömrü konusunda dediğiniz doğru zaten düşük viteste yüksek devir çevirdiği için fark oluşuyor kilometre az ola bilir ama yüksek devirde kullanılmış ise yüksek kilometredeki bir aracın motorundan farkı olmaz.
    ama carbon birikimi konusunda benim bildiğim benzinli araçlarda kurum oluşmaz sonuçta kullanılan yakıtlar farklı zaten dizellerin eksoz sistemi de farklı PDF filitreler ve dahası dizellerin atığı daha fazla ama benzinlide sadece katalizör var gerçeği motor yağları motordaki kurumlaşmayı önlüyor yalnız kullanılan motor yağ çok önemli SM niteliğini taşıyan yağları kullanmak gerek ve yağ nekadar kirli ise demekki yağ görevini yapmış ve motoru temizlemiş anlamına geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    motor ömrü konusunda dediğiniz doğru zaten düşük viteste yüksek devir çevirdiği için fark oluşuyor kilometre az ola bilir ama yüksek devirde kullanılmış ise yüksek kilometredeki bir aracın motorundan farkı olmaz.
    ama carbon birikimi konusunda benim bildiğim benzinli araçlarda kurum oluşmaz sonuçta kullanılan yakıtlar farklı zaten dizellerin eksoz sistemi de farklı PDF filitreler ve dahası dizellerin atığı daha fazla ama benzinlide sadece katalizör var gerçeği motor yağları motordaki kurumlaşmayı önlüyor yalnız kullanılan motor yağ çok önemli SM niteliğini taşıyan yağları kullanmak gerek ve yağ nekadar kirli ise demekki yağ görevini yapmış ve motoru temizlemiş anlamına geliyor

    Devir konusunda ben ne demek istediğinizi anlamıştım zaten.

    Kurumlanma her iki araçta da oluşur. Kurumlanmanın oluşmasının sebebi hidrokarbonlu yakıtların eksik yanma sonu oluşan kurumlardır. Yakıtlar farklı olmasına rağmen her ikisi de hidrokarbon bileşiklerinden meydana gelir. Bu nedenle her iki motorda da kurumlanma meydana gelir. Hangisinde daha fazla olur derseniz, dizel motorda daha fazla olur. Motorinin kalitesi benzine göre daha düşüktür. (eskiden kullanılan kurşunlu benzinde de çok yüksekti)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanyıldırım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanyıldırım

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben yıllardır aracımı düşük devirde kullanıyorum ve çok fazla boşa atıyorum ama gaza basınca'da güzel gidiyor araba sağırlaşsa ne olurki uaçacak halimiz yok şehir içinde zaten hız yapılmıyor birtek otoban oda şahinle bile çıksan 150 yi rahat yapıyor. sağırlaşmasın diye fazla gaza basmak benzini fazla tüketmek demek nekadar düşük devir çevirirsem motor okadar geç yıpranır dk da 4000 dev çevirmek başka 2000 devir çevirmek başka ve bunu yaptığınız kilometreye çarpın. 100 km de 200 d den 120000 devir yapar 100 km'de 4000 d den 240000 yapar ve bunu araç 50-60 000 km ye gelince yapmış olduğu devir farkı çok fazla ve bu arada benzinli araçlarda carbon birikimi olmaz sadece dizellerde olur.
    Dizel araçlar malesef fazla düşük devir kullanılamıyor daha önce'de yazıldığı gibi ağrıza ışığını yakıyor ve temizlemek için biraz yüksek devir istiyor bu olay arkadaşı aracının kullanma kılavuzunda yazıyor ama dizellere her yıl carbon temizliği yapılması şart

    Devir/dk yalnız devir/km değil

    100 km lik yolu 2000 yada 4000 devir ortalaması ile geçilmiş olsa manasında yazmıştım tabi bunu 1 saati baz alarak hesaplamıştım

    5. viteste 100 km/h 'de 2000 devir çeviriyor diyelim 1 saatte 100 km yapar
    Aynı viteste 4000 devirle 200 km/h ile gitse 0.5 saatte tamamlar.Toplam çevirilen devir sayısı eşittir

    ben tam olarak açıklayamadım herhalde ben o dediğiniz gibi hesapladım fakat kast ettiğim şehir içinde 1 günde 100 km yol geçtiniz ve vitesi 2000 devir aralığında değiştirdiniz yada 4000 yani düşük viteste yüksek devir çeviren le düşük devir çeviren motor arasında yukarıda hesapladığım gibi yarı yarıya fark olmasada belli bir devir farkı var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    ben tam olarak açıklayamadım herhalde ben o dediğiniz gibi hesapladım fakat kast ettiğim şehir içinde 1 günde 100 km yol geçtiniz ve vitesi 2000 devir aralığında değiştirdiniz yada 4000 yani düşük viteste yüksek devir çeviren le düşük devir çeviren motor arasında yukarıda hesapladığım gibi yarı yarıya fark olmasada belli bir devir farkı var

    anladım anlatmak istediğinizi haklısınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    motor ömrü konusunda dediğiniz doğru zaten düşük viteste yüksek devir çevirdiği için fark oluşuyor kilometre az ola bilir ama yüksek devirde kullanılmış ise yüksek kilometredeki bir aracın motorundan farkı olmaz.
    ama carbon birikimi konusunda benim bildiğim benzinli araçlarda kurum oluşmaz sonuçta kullanılan yakıtlar farklı zaten dizellerin eksoz sistemi de farklı PDF filitreler ve dahası dizellerin atığı daha fazla ama benzinlide sadece katalizör var gerçeği motor yağları motordaki kurumlaşmayı önlüyor yalnız kullanılan motor yağ çok önemli SM niteliğini taşıyan yağları kullanmak gerek ve yağ nekadar kirli ise demekki yağ görevini yapmış ve motoru temizlemiş anlamına geliyor

    Devir konusunda ben ne demek istediğinizi anlamıştım zaten.

    Kurumlanma her iki araçta da oluşur. Kurumlanmanın oluşmasının sebebi hidrokarbonlu yakıtların eksik yanma sonu oluşan kurumlardır. Yakıtlar farklı olmasına rağmen her ikisi de hidrokarbon bileşiklerinden meydana gelir. Bu nedenle her iki motorda da kurumlanma meydana gelir. Hangisinde daha fazla olur derseniz, dizel motorda daha fazla olur. Motorinin kalitesi benzine göre daha düşüktür. (eskiden kullanılan kurşunlu benzinde de çok yüksekti)

    dediğiniz doğrudur belki ben yanlış bilgi edinmiş olabilirim ama aracımı 8 yıldır sürekli düşük devirde ve şehir içinde kullanıyorum 3000 devrin ütüne çok nadir çıkarım ona rağmen hızlanmam gerektiğinde hiç problem yaşamıyorum yetrki gaza basayım carbon clean da hiç yaptırmadım şimdiye kadar aracım 75000 km de motor testine sokmuştum normalde 80 BG 78 BG çıktı bu fark'da normal demişlerdi




  • VTEC JUST KİCK İN YOO ! :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    Benzinlilerde bu bir sorun teşkil etmiyor bildiğim ancak düşük devirde dizel araçlar kesinlikle kullanılmamalı, bırakın kullanmayı, aracı 1000 RPM nin altında kaldırmak bile zararlı. Benzinli araçlarda bir şey olacağını zannetmiyorum. 2000 devir biraz düşük benzinli için ancak 2500 rpm civarı uygun olacaktır.

    Hocam neden düşük devirde kullanılmamalı dizel araçlar peki?sonuçta yüksek tork üretiyorlar ve devir bantları kısa.

    1500 ila 1000RPM arasında turbonun birincil olarak verimi alınamaz. En önemlı sorun ise yakıt pompasını zorladığı için pompayı yakabilirsiniz ve enjektörlerin tıkanmasına sebebiyet verebilir, daha hızlı kurum ( monoksit ) kaynaklı problemlerden tıkanır. Ara gazı vermeyin ama aracı kaldırırken en azından 1000 devirin üzerinde kaldırmaya gayret edin. Kalkmasına araç gaz vermeseniz de zaten yüksek torkundan dolayı kalkmada sorun yaşamaz.

    Anladım.Bir de forumda bazı arkadaşlar 'turbo açma' olayından bahsediyor. dizel kullanmışlığım yok ama böyle bir şey var mıdır?

    Turbo açma olayından kasıt aracı çalıştırırken ve kapatırken en az 40-50 saniye bekleyin ki turbo devri düşsün, yağlanma mili kontak kapandığında en az sürtünme ile zarar vermesini engellesin, çalıştırırken de yağ jelimsi kıvamda olacağı için biraz ısınması ve alışması adına 1 dakikaya yakın araç rolantide çalıştırılmalıdır.

    bu sadece turbo dizellerde mi geçerli?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    Benzinlilerde bu bir sorun teşkil etmiyor bildiğim ancak düşük devirde dizel araçlar kesinlikle kullanılmamalı, bırakın kullanmayı, aracı 1000 RPM nin altında kaldırmak bile zararlı. Benzinli araçlarda bir şey olacağını zannetmiyorum. 2000 devir biraz düşük benzinli için ancak 2500 rpm civarı uygun olacaktır.

    Hocam neden düşük devirde kullanılmamalı dizel araçlar peki?sonuçta yüksek tork üretiyorlar ve devir bantları kısa.

    1500 ila 1000RPM arasında turbonun birincil olarak verimi alınamaz. En önemlı sorun ise yakıt pompasını zorladığı için pompayı yakabilirsiniz ve enjektörlerin tıkanmasına sebebiyet verebilir, daha hızlı kurum ( monoksit ) kaynaklı problemlerden tıkanır. Ara gazı vermeyin ama aracı kaldırırken en azından 1000 devirin üzerinde kaldırmaya gayret edin. Kalkmasına araç gaz vermeseniz de zaten yüksek torkundan dolayı kalkmada sorun yaşamaz.

    Anladım.Bir de forumda bazı arkadaşlar 'turbo açma' olayından bahsediyor. dizel kullanmışlığım yok ama böyle bir şey var mıdır?

    Turbo açma olayından kasıt aracı çalıştırırken ve kapatırken en az 40-50 saniye bekleyin ki turbo devri düşsün, yağlanma mili kontak kapandığında en az sürtünme ile zarar vermesini engellesin, çalıştırırken de yağ jelimsi kıvamda olacağı için biraz ısınması ve alışması adına 1 dakikaya yakın araç rolantide çalıştırılmalıdır.

    bu sadece turbo dizellerde mi geçerli?

    Eski araçlarda da geçerli ancak turbo dizelli araçlarda daha fazla öneme sahip tabiki.




  • 2500 -3000 aralığını kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12

    bu sadece turbo dizellerde mi geçerli?

    Benzin - Dizel farketmez.

    Turbo bulunan her motor için turbo ömrü açısından yapılması faydalı bir şey.
  • Sagırlaşma olayı gerçekten var ki yok mutlaka denecektir ancak bir müddet devirli kullandıktan sonra gaz pedelına tepkiler ve devirlenme isteği belirgin olarak artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Sürekli yüksek devir kullanmak bizi sağırlaştırır mı peki?

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.