Şimdi Ara

Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sonradan sürtünme katsayısı değiştirilebilir mi?
    Mesela ön arka tampon ekleri bu sürtünmeyi azaltır mı, veya aracın alt tarafını komple düz ince sac yapsak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • http://www.sekizsilindir.com/2016/03/aerodinamik-nedir-Cw-Cd-Cx-ruzgar-direnc-surukleme.html

    Ancak o arac icin yapilmis parcalarin faydasi olur, sirf guzel gorunuyor diye hesapsiz imal edilen parcalar ters etki yapar.

    Arabanin seklinin guzel olması ile de alakasi yok bu degerin.

    Mesela forumca tipsiz ilan edilen attrage mitsubishinin iddiasina gore ruzgar surtunme katsayisinda sinifinda en dusuk degere sahiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 4 Mart 2018; 22:31:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava sürtünmesinden bahsediyorsunuz sanırım.

    Zeminin düz olması yararlı olur zannımca hava ne kadar düz kayarsa o kadar iyi. Zemindeki düzensizlikler hava akışına engel olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürtünme katsayısı belli hızda giden arabanın havayı delerken yarattığı direnç.Araba üreticileri arabaya en uygun şekli rüzgar tünelinde çeşitli araba profilleri ile test ederler. Bu direncin düşük olması elbette arabanın daha az güç harcayarak gitmesini, dolayısıyla yakıt harcamasını sağlar.

    Ancak sadece en düşük direnç değil ayrıca arabanın yola daha çok yapışmasına ve yol tutuşuna katkı sağlayan şekle de sahip olması gerekir. Yani sürat arttıkça arabanın etrafın dan geçen hava arabayı daha çok yere yapıştırmalıdır.Bazı üst düzey arabalarda bulunan arkadaki diffüzör belki az bir miktar yakıt sarfiyatını arttırır ama daha iyi yol tutuşu sağlar.

    Süratli giderken motorun ve hatta lastiklerin verimli soğumasını sağlayan araba şekli gibi başka faktörler de var araba kaporta tasarımında tabi.

    Üretici tüm bunların optimum dengesini ,estetiği ve üretim maliyetlerini de göz önüne alarak sağlamaya çalışır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pej -- 4 Mart 2018; 23:10:11 >




  • Civic bu konuda iyi. Jilet gibi öne uzanıyor ve tavan ile birleşiyor. Ön camı en uzun araçlardan belki ilk sıradadır. Fakat gel gör ki kocaman yan aynaları var. Aslında çok iyi ama sürtünmeyi artırıyor.

    Bir de kaza yapınca çok hasar oluyor bu sivrilik yüzünden

    Sürtünme azaldıkça rüzgarı daha iyi yarıyor. Mesela cama hiç yağmur değmiyor. Kuşa çarpsan, cama taş sıçrasa sekip gidiyor ne bileyim iyi bişey işte..

    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 4 Mart 2018; 23:32:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kişisel yaptığım modifiyeleri buna örnek gösterebilirim. Aracımın orjinali şu şekilde iken;


    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Ben yine aracımın farklı bir motor ve donanımında bulunan "orjinal" parçalarını kendi araba taktırdım. Arkasına yanal destekleri olan bir spoiler ve tampona ek parça. Hafif ve aerodinamik jantlar.

    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Ön tarafa ise rüzgarın rahatça akmasını sağlamak için tamamen kapalı ön panjur:

    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Bu şekilde tamamen stok olan birebir aynı olan araca göre gözle görülür yakıtta avantaj sağlıyorum.

    Piyasada satılan aracın orjinal ekipmanı olmayan çoğu parça arabanın aerodinamiğini olumsuz etkiler. Benim gibi üst donanım ve motor bir araç alıp da eski neslin parçalarını takan daha bir kişiyi görmedim. Millet görüntünün peşinde.




  • ekoman245 kullanıcısına yanıt
    Konu ile alakasi olacak ama o jantlari da fren dostu bir jant takimi ile degistirirseniz hem gittiğiniz kadar durursunuz hem de cevre ve goze yararli bir durum olur. :) Eski model dendigine gore Jantlar herhande dedenin beetle'tan :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet yazdiklariniz etki edebilir. Ama tasarimin disinda aracin altini komple sac ile kaplamak yuksek hizlarda beklenmeyen etkiler yapabilir ayrica araca 40-50Kg ek yuk demektir dusuk hizlarda bu yuk ek yakit tuketimne neden olacaktir.


    Hava surtunme direnci genellikle sehirler arasinda ve cephe ruzgarli yollarda farki gorulur genellikle aracin onune takilan duz parcalar bir gorunmez tampon yaratarak iceriye fazla miktarda ruzgar girmesini engeller ancak tasarimi buna uygun olmayan bazi modeller de hava emis kisitlanacagi icin yine yakit tuketimi artabilir.

    Aracin arkasina yapilann aksesuar ise genellikle surtunme degil turbulansi yonetmek ile alakali olabilir cunku sadece surtunmeye uygun arac yaparsiniz cok ince bir yumurta gibi olmali bu surtunmeyi cok dusurur a yol tutusu bir o kadar azaltir.

    Bu nedenle hava sürtünme katsayisiyla ugrasmaya calismak nedeniyle bagajda fazla gereksiz yuk tasimamak olabildiğince yumusak kullanmak veya lastik taban genisligini 5-10% inceltmek cok daha kolay yakit tasarrufu saglar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Mart 2018; 5:29:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekoman245

    Kişisel yaptığım modifiyeleri buna örnek gösterebilirim. Aracımın orjinali şu şekilde iken;


    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Ben yine aracımın farklı bir motor ve donanımında bulunan "orjinal" parçalarını kendi araba taktırdım. Arkasına yanal destekleri olan bir spoiler ve tampona ek parça. Hafif ve aerodinamik jantlar.

    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Ön tarafa ise rüzgarın rahatça akmasını sağlamak için tamamen kapalı ön panjur:

    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Bu şekilde tamamen stok olan birebir aynı olan araca göre gözle görülür yakıtta avantaj sağlıyorum.

    Piyasada satılan aracın orjinal ekipmanı olmayan çoğu parça arabanın aerodinamiğini olumsuz etkiler. Benim gibi üst donanım ve motor bir araç alıp da eski neslin parçalarını takan daha bir kişiyi görmedim. Millet görüntünün peşinde.



    Allah kaza bela vermesin aracınız çok güzel.

    Aslında derdim yakıt değil yakıttan memnunum ama araca biraz görsellik katmak istiyorum. Görsellik katarken de gözle görülmeyen başka yerlerinden almak istemiyorum o yüzden fikir alışverişi için konuyu açtım.

    Apaçiler gibi ezbere arabayı düşürmek de istemiyorum. Bu arada aracım Lada Vega, altı üstü Lada diyenlerin şimdiden kulakları çınlasın.



    Sürtünme katsayısı tam olarak nedir?

    Resimdekiler arkadaşlarımın araçları. Soldaki stock, sağdaki ise araca göre üretilmiş tuning parçaları. O zaman sağdakine göre yapsak aşağı yukarı sizin aldığınız verim kadar verim alabiliriz heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Evet yazdiklariniz etki edebilir. Ama tasarimin disinda aracin altini komple sac ile kaplamak yuksek hizlarda beklenmeyen etkiler yapabilir ayrica araca 40-50Kg ek yuk demektir dusuk hizlarda bu yuk ek yakit tuketimne neden olacaktir.


    Hava surtunme direnci genellikle sehirler arasinda ve cephe ruzgarli yollarda farki gorulur genellikle aracin onune takilan duz parcalar bir gorunmez tampon yaratarak iceriye fazla miktarda ruzgar girmesini engeller ancak tasarimi buna uygun olmayan bazi modeller de hava emis kisitlanacagi icin yine yakit tuketimi artabilir.

    Aracin arkasina yapilann aksesuar ise genellikle surtunme degil turbulansi yonetmek ile alakali olabilir cunku sadece surtunmeye uygun arac yaparsiniz cok ince bir yumurta gibi olmali bu surtunmeyi cok dusurur a yol tutusu bir o kadar azaltir.

    Bu nedenle hava sürtünme katsayisiyla ugrasmaya calismak nedeniyle bagajda fazla gereksiz yuk tasimamak olabildiğince yumusak kullanmak veya lastik taban genisligini 5-10% inceltmek cok daha kolay yakit tasarrufu saglar

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

    Dediklerinizi yaptım zaten, stepneyi kaldırdım, sıra ağırlık merkezini aşağıya çekmek adına 60 litrelik tüp yerine stepneye simit tüp takmaya geldi. Amacım hem görsellik katıp hemde verimden uzaklaşmamak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Aksine damla formundaki araclarin hava surtunme katsayilari cok daha iyi misal rcz iyi bi ornek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol hava ruzgar olmak uzere uc tane. Aracta dis govdede yaptigin her degisiklik hava ve ruzgar direncini etkiler . Altta yani teker grubundakiler de yol direncini etkiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracin bagaj dosemesini arka stepnesi krikosu reflektor bijon vb ekstra agirlik getirebilecek her donanimini bagaja yag dokuldugu icin cikartip yikamistim 3-4 gun yerine takamadim ve oyle kullandim araci gozlemlerim ise cekis bi hayli artti ara hizlanmalar falan fakat yol tutusu azaldi her sert girdigim virajda arac arkasini birakma egilimine giriyordu bagajdaki 40-50 kilo cok seyi degistiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Aracin bagaj dosemesini arka stepnesi krikosu reflektor bijon vb ekstra agirlik getirebilecek her donanimini bagaja yag dokuldugu icin cikartip yikamistim 3-4 gun yerine takamadim ve oyle kullandim araci gozlemlerim ise cekis bi hayli artti ara hizlanmalar falan fakat yol tutusu azaldi her sert girdigim virajda arac arkasini birakma egilimine giriyordu bagajdaki 40-50 kilo cok seyi degistiriyor

    Eskiden öğrenciyken oto dergileri çok alırdım. Audi TT idi yanlış hatırlamıyorsam. Yüksek süratlerde araç havalandığından servise mi ne çağırıp ekstra ağırlık ve arka spoiler koyduklarını okumuştum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Evet hem yol tutuş hem ekonomi her arabada ayni anda olmuyor. :)



    Lpg varmış zaten :) en iyi ekonomi iyi bujiler, dogru AFR ayari ve temiz filtreler ile oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jantlar 97 model Audi A3 orjinal jantları. Jant lastik 11.5kg geliyor. Frenlerin soğuması için yeterince büyük delikler mevcut ve aracım çok iyi duruyor. Hepsi mühendislik hesaplamaları ile belirleniyor içiniz rahat olsun.

    Ayrıca görüntü ile işim yok. Kullanışlılık ve verimlilik önemli. Arabayı yere sürtecek kadar basan, 17" jant takan apaçiler benden uzak dursun lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekoman245 -- 5 Mart 2018; 21:49:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ekoman245 kullanıcısına yanıt
    Eger Diskleri sogutuyor ve sizin gozunuze hos geliyorsa sorun yok.
    Bu tarz jantlari hybridlerde goruyoruz ama onlarda rejeneratif fren sistemi nedeniyle fren disklerine bizim arabalariniz kadar ihtiyac duymuyorlar.

    Aklima Civic Hybrid Turkiye versiyonundaki jantlar geldi, frenler yazin dag inislerinde kendinden geciyordu :)

    Her 17" apaçi demek de biraz ayip olmamis mi ? Adam ister 17 takar ister 20 ne istiyorsa onu takar, isterse i3 janti takar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Mart 2018; 22:23:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözüme hoş gelmiyor tabii ki. Görünüşünü beğendiğimi söylemedim, hatta kötü. Ama konu verimlilik olduğunda bir kaç adım öndeyim.

    Yere sürtecek kadar basıp, 17" jant takanlar dedim; sadece jantta bir sorun yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ekoman245 kullanıcısına yanıt
    Anladım, keyifli sürüşler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Aerodinamisi kötü oldun ama bu kadar tipsiz olmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.