Şimdi Ara

sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
46.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: fourtyfour

    Aynadaki çizginin solunda dışbükey bölgede araç görmüyorsam, kör noktaya denk gelen bölgede bir araç olmadığından %100 emin olabilir miyim rahatça sollama yapabilir miyim

    %100 emin olmak birkaç kere çıplak gözle görmeyle olur düşüncesindeyim.rahatça sollama yapılamaz.

    Alıntıları Göster
    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.

    Alıntıları Göster
    ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 6 Nisan 2010; 16:51:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.


    Bir dönem bende denedim bu şekilde kullanmayı, denildiği gibi görünürlüğü arttırıyor ama rahat edemedim, ne bileyim sanki aracın arka yanındaki arabayı değilde başka yerleri gösteriyormuş gibi bir hisse kapılıyordum sürekli, çözümü migrostan 2.25tl'ye aldığım kör nokta aynasıyla çözdüm.

     sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.


    Bir dönem bende denedim bu şekilde kullanmayı, denildiği gibi görünürlüğü arttırıyor ama rahat edemedim, ne bileyim sanki aracın arka yanındaki arabayı değilde başka yerleri gösteriyormuş gibi bir hisse kapılıyordum sürekli, çözümü migrostan 2.25tl'ye aldığım kör nokta aynasıyla çözdüm.

     sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor


    Alıntıları Göster
    volvo BLIS ayna altına kamera konumlandırarak görüntüyü orta ekrana vererek ve sürücüyü sesli ikazla uyararak hareket etmesini sağlayabiliyor...

     sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.

    her zaman olağan durumdur;darbiryere geri yanaşmak gerekince eskiden kamyon kapısını açıp geri gittiğimiz gibimi gideceğiz.
    benim için ideal ayna ayarı:koltuğa rahat oturunca sağ ve sol bordayı silme görmek şeklinde ayarlanan aynadır.kör nokta önemlidir onun içinde arkadaş belirtmiş az bir paraya küçük dışbükey ayna takmak.en azından bazı durumlarda faydası olur.iyi sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    volvo BLIS ayna altına kamera konumlandırarak görüntüyü orta ekrana vererek ve sürücüyü sesli ikazla uyararak hareket etmesini sağlayabiliyor...

     sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor


    Alıntıları Göster
    o dış dikizdeki çizgi, aynanın ısıtması yani resistansı da olabilir. böyle bişiy vardı galiba ama emin değilim. opellerde görmüştüm sanki..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.

    aklıma, sağlık bilgisi için aldığım trafik kitabındaki bilgiler geldi ve oradaki bir söz;
    "trafik kuralları uzun uğraşlar sonucu biriken bilgi birikimi ile denenmiş olarak oluşturulmuştur". ve kitapta v.s. de aynalarda hezerfen arkadaşımızın dediği şekilde ayarlanır.
    bazen öyle anlar oluyorki yandaki araca yakın mesefede önüne girmek gerekiyor. sizin dediğiniz şekilde bu aracın tampon mesafesini ölçemezsiniz. üst dikiz aynasından da bunu anlayamazsınız.

    geri geri gelmede ayrı bir mevzu olur zaten
    aynalarınızı eski haline getirmenizi nacizane tavsiye ederim.




  • En nefret ettiğim ve bi türlü şu sorunu çözemediğim,defalarca kaza atlattığım şey kör noktalardı Demek 2 milyonluk bu aynalar bu sorunu en aza indiriyordu öğrendiğim iyi oldu :(
  • bu soru daha once sorulmus,işte cevabı


    quote:

    Orijinalden alıntı: mde




     sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor


    Çift açılı ayna olarak geçer teknik kataloglarda. Konkav, dışbükey, kör nokta engelleyici ayna gibi adlandırmaları da mevcuttur.

    Noktalı kısmın sol tarafı dışa dönük, sağ tarafı içe dönüktür. Sol kısımda kalan alandan, aracın orta direkten itibaren geniş açıya giren alanını görürsünüz. Bu alanı normal aynalar göstermez. Bu şekilde göstermeyen aynalarda bu alanı görmek için ya dönüp bakmalısınız ya da aynaya doğru eğilmelisiniz. Bu açılı görüş normal aynalarda görüş alanına girmeyen nesneleri görmenizi sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.

    aynalar, arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlanır, hem araç, hem kör nokta, hem de şerit görülür, yolcu kapılarının açık olup olmadığı da bu şekilde kontrol edilmiş olur. eskiden beri benim bildiğim kural böyledir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yan aynalarınızı olabildiğince dışa açın.
    yan aynaya baktığınızda kendi aracınızı asssla görmeyin.
    yan ayna arkadan gelen araçlar için değil, yandaki araçları görmek için yapılmıştır.
    yan aynalarını mümkün olduğunca dışa doğru açarsanız,
    aracınızdaki kör nokta sayısı 2 den 4 e çıkıyor.
    ama kör nokta alanları o kadar azalıyorki,
    sanki kör nokta yokmuş gibi oluyor.
    bu tarz bir sürüşe alışmak biraz zaman alır,
    ama daha sonra kör noktasız, güvenli sürüşler yapmış olursunuz.
    bana gelen mailde böyle yazıyordu ve ben 2006 dan beri yan aynalarım mümkün oolduğunca dışa doğru açarak kullanıyorum
    benim gibi yapan 3- 5 insan gördüm diğer şöförlerin % 90 ı yan aynalarını kendi arabalarını görecek şekilde ayarlıyor.
    acaba o 3-5 şöför mü yanlış yapıyor? yoksa % 90 mı?
    hep bunu merak ederim.

    aynalar, arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlanır, hem araç, hem kör nokta, hem de şerit görülür, yolcu kapılarının açık olup olmadığı da bu şekilde kontrol edilmiş olur. eskiden beri benim bildiğim kural böyledir

    Alıntıları Göster
    bu 2 tllik aynaları resimde olduğu gibi sadece aynanın sağ altına mı takmak gerek?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert.1907

    bu 2 tllik aynaları resimde olduğu gibi sadece aynanın sağ altına mı takmak gerek?

    Alıntıları Göster
    yarın bana gelen maili buraya koyacağım.
    power point gösterisi şeklinde idi.
    yan aynalara baktığınızda kendi aracını asla görmeyin deniyordu.
    hatta yan aynaları mümkün olduğunca dışa açın deniyordu.
    belki orda daha açıklayıcı olur.
    eğer biz yanlış yapıyorsak, burdakiler sayesinde kendimizi düzeltmiş oluruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yarın bana gelen maili buraya koyacağım.
    power point gösterisi şeklinde idi.
    yan aynalara baktığınızda kendi aracını asla görmeyin deniyordu.
    hatta yan aynaları mümkün olduğunca dışa açın deniyordu.
    belki orda daha açıklayıcı olur.
    eğer biz yanlış yapıyorsak, burdakiler sayesinde kendimizi düzeltmiş oluruz.


    Aracın kaportasını görmediğimizde tarifi zor bi hisse kapılıyor insanAyrıca bu konuyu gördükden sonra o şekil kullanmayı denedim alışması zor gibi ayrıca bilinçaltın ayna bişi göstermiyor bakmaya gerek yok diyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KRHTH

    quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    yarın bana gelen maili buraya koyacağım.
    power point gösterisi şeklinde idi.
    yan aynalara baktığınızda kendi aracını asla görmeyin deniyordu.
    hatta yan aynaları mümkün olduğunca dışa açın deniyordu.
    belki orda daha açıklayıcı olur.
    eğer biz yanlış yapıyorsak, burdakiler sayesinde kendimizi düzeltmiş oluruz.


    Aracın kaportasını görmediğimizde tarifi zor bi hisse kapılıyor insanAyrıca bu konuyu gördükden sonra o şekil kullanmayı denedim alışması zor gibi ayrıca bilinçaltın ayna bişi göstermiyor bakmaya gerek yok diyor

    Alıntıları Göster
    şerit değiştirirken göz ucuyla anlık bakmak lazım sağ veya sol şeride. en kesin çözümdür.

    kullandığınız aracın aynaları küçükse daha da önem kazanıyor bu durum.

    tabi sağa sola bakacağım derken en önemlisi önünüzdeki araç ani fren vs. yaparsa üstüne çıkmak olasıdır o yüzden püf noktası çok önemli; göz ucuyla "anlık" bakacaksınız, bir saniye bile değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 6 Nisan 2010; 12:12:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    şerit değiştirirken göz ucuyla anlık bakmak lazım sağ veya sol şeride. en kesin çözümdür.

    kullandığınız aracın aynaları küçükse daha da önem kazanıyor bu durum.

    tabi sağa sola bakacağım derken en önemlisi önünüzdeki araç ani fren vs. yaparsa üstüne çıkmak olasıdır o yüzden püf noktası çok önemli; göz ucuyla "anlık" bakacaksınız, bir saniye bile değil.

    Alıntıları Göster
    Bizim ülkemizde pek bilinmese de yurtdışında ehliyet alırken en öenmli kurallarda biri olarak sollama esaslarına bakılır. Sadece aynalara bakmak bile yeterli kabul edilmez illaki başınızı hafif çevirerek omuz hizasından bir kontrol yapmanız gerekir.

    İlk defa okuyanlara zahmetli gibi gelse de,zamanla reflex haline gelen bu hareketle ne hayatnızı 2.5 YTL'lik bir aynaya ne de dalgın olabilen ruh halinize bırakmamış olursunuz.

    not: Volvo ve MB'deki güvenlik teknolojileri keşke her araçta mecburi olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    şerit değiştirirken göz ucuyla anlık bakmak lazım sağ veya sol şeride. en kesin çözümdür.

    kullandığınız aracın aynaları küçükse daha da önem kazanıyor bu durum.

    tabi sağa sola bakacağım derken en önemlisi önünüzdeki araç ani fren vs. yaparsa üstüne çıkmak olasıdır o yüzden püf noktası çok önemli; göz ucuyla "anlık" bakacaksınız, bir saniye bile değil.

    Alıntıları Göster
    Yalnız o dış bükey kısıma dikkat edilmezse gözden kaçabiliyor. Dış bükey olduğu için görüntü düz yüzeydeki gibi net değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Yalnız o dış bükey kısıma dikkat edilmezse gözden kaçabiliyor. Dış bükey olduğu için görüntü düz yüzeydeki gibi net değil.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bende tecrübelerime dayanarak şu kadarını söyleyeyim,aynalardan sağ arka ve sol arkamı kontrol eder eğer dönüş yapıyorsam muhakkak kafamı çevirip yan tarafa bakarım bu bana babadan tavsiyedir, en sağlıklı yöntem bu olsa gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazım19 -- 6 Nisan 2010; 15:05:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşlar bende tecrübelerime dayanarak şu kadarını söyleyeyim,aynalardan sağ arka ve sol arkamı kontrol eder eğer dönüş yapıyorsam muhakkak kafamı çevirip yan tarafa bakarım bu bana babadan tavsiyedir, en sağlıklı yöntem bu olsa gerek

    Alıntıları Göster
    Kör noktayı çözmenin en ideal yöntemi hafif öne eğilmektir. Alışırsanız bu durum en basitidi. Açıkçası ben o sonradan alınan aynaya falan güvenemem ve zaten hoş da gözükmüyor. Kör noktaya dikkat ettiğimiz gibi başkasının kör noktasında da kalmamalıyız. Mesela ben ya geçerim aracı ya da gerisinde dururm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seka_1905

    Kör noktayı çözmenin en ideal yöntemi hafif öne eğilmektir. Alışırsanız bu durum en basitidi. Açıkçası ben o sonradan alınan aynaya falan güvenemem ve zaten hoş da gözükmüyor. Kör noktaya dikkat ettiğimiz gibi başkasının kör noktasında da kalmamalıyız. Mesela ben ya geçerim aracı ya da gerisinde dururm

    Alıntıları Göster
    Connect'in en sevdiğim yanı diyebilirim..Her iki tarafın tasarımı da aynı..Bunun üstüne ayna tanımam





  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.Yalçın

    Connect'in en sevdiğim yanı diyebilirim..Her iki tarafın tasarımı da aynı..Bunun üstüne ayna tanımam



    Alıntıları Göster
    çok çok önemli bir konu... fiat panda aracımda yok bu olay resmen paranoyak oldum eğilip daha büyük açı görüyorum bazen... risk tabiki...

    bmw de hiç böyle bir durum olmuyor bu bahsedilen açılı ayna sayesinde.... 2 tarafa da koymuşlar çok daha güven veriyor.....

    benimde bir an önce ufak kör nokta aynası alıp panda ya takmam lazım... ancak zaten küçücük aynası var iyice ufalıcak gibi ?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.