Şimdi Ara

sürücü tarafındaki aynadaki çizgi ne anlama geliyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
46.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 92 Model toyoto corolla gli de de vardı.
  • elimdeki power point sunumu şeklindeki dosyayı buraya nasıl koyabilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seka_1905

    Kör noktayı çözmenin en ideal yöntemi hafif öne eğilmektir. Alışırsanız bu durum en basitidi. Açıkçası ben o sonradan alınan aynaya falan güvenemem ve zaten hoş da gözükmüyor. Kör noktaya dikkat ettiğimiz gibi başkasının kör noktasında da kalmamalıyız. Mesela ben ya geçerim aracı ya da gerisinde dururm


    Ben de bu yöntemi kullanıyorum. Belki de 15 yıldır o tür aynası olan bir araca sahip olmadığım için bilemiyorum ama bir türlü alışamadım o aynalara. Eşin dostun aracına bindiğimde hep dikkatimi dağıtıyor hatta bazen görüntü aynanın iki bölgesine birden denk gelebiliyor. Ben alışamadım. Zaten yıllarca Tempra kullandım. Bilen bilir bu araçların sol aynasında nesneler olduğundan daha ufak görünmüyor. DOlayısıyla oldukça ölü noktası var. Sürekli öne doğru eğilerek hallediyordum durumu. Şuanki aracımda sol aynada da nesneler olduğundan ufak. Yine de alışkanlıktan öne doğru eğiliyorum.

    Bunun yanında aldığım başka önlemler de var. Mesela mutlaka sinyal veririm şerit değiştirirken ve öyle sinyal verir vermez atlamam diğer şeride. Birkaç saniye bekler ve yavaş yavaş kayarım, eğer göremediğim bir araç olursa mutlaka bir düt der. Ama öne doğru eğilince kör nokta kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 7 Nisan 2010; 10:21:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    bende simetri hastalığı var.
    aslında ingiltereden sağ taraf için (onlarda sürücü tarafı) de dış bükey ayna getirtmeyi bile düşünüyorum
    en fazla 50 liradır.



    Simetri hastalığım yok ama bende her iki tarafta da çift açılı.

    Küçük bir püf noktası da benden olsun araçlarımızın çoğu sağ sol aynası simetrik. Servise 1 adet açılı ayna içi deyip ,sağ tarafa da taktırabilirsiniz. Maliyet 20-30tl civarı olur.

    Her halükarda dış yüzeylerdeki bozulmalar daha fazlaca olduğundan dikkat etmek lazım.
  • kalabalık bir yolda gidiyorsam kafamı çevirip bakmadan kesinlikle sollamaya çıkmam. ya da şerit değiştirmem. aynalarla bu iş çözümlenemez çünkü beyin düz yoluna bakarken sonra bir anda aynadan algıladığı açıları toplayıp ha tamam araba yokmuş diyip sonra da tekrar karşıya odaklanamıyor. en azından ben rahat hissetmiyorum gördüklerime güvenirken. çünkü birkaç kez araba yok derken tam çıkacakken aracı farkettim yan tarafta göz ucuyla. o zamanlar sadece aynadan bakıyordum.

    dış değil çok bükey de olsa aynaya güvenmemek gerek. hareketli araç anlık şekilde yer değiştirip gözden kaçabilir. sabit durmuyor yandaki araç.
  • Gerçekten çok önemli araçlardaki bu tümsek aynalar.Her araçta standart olmalı bence.daha önce şirkette 2008 model linealar vardı ve bu araçlarda bu çizgi yoktu.Baya bir eksikliğini hissetmiştim ve şaşırmıştım 2008 model bir araçta olmamamasına.
  • Babam ehliyetini Berlin'de almış. Sınavda şerit değiştirirken kör noktayı kontrol etmeyince hemen '' İn arabadan'' demişler.
    Ben ehliyetimi 98 de alırken , birisi yolun kenarındaki trafik levhasını 302 ile devirmişti gene de ehliyet almıştı.
  • arkadaşlar, aynaya bakın sinyali verin, araç yoksa 5 sn bekleyin, hala araç yoksa geçin yani şeride, 5 sn'de sizden hızlıysa araç geçer, yavaşsa aynada görünmeye başlar,

    aynaya bakarken hafif öne eğilmek bence en mantıklısı, şehir içi yoğun trafikte yarım saniye de olsa baş çevirmek, takip mesafesinin katledildiği ülkemizde kötü sonuçlar doğurabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    arkadaşlar, aynaya bakın sinyali verin, araç yoksa 5 sn bekleyin, hala araç yoksa geçin yani şeride, 5 sn'de sizden hızlıysa araç geçer, yavaşsa aynada görünmeye başlar,

    aynaya bakarken hafif öne eğilmek bence en mantıklısı, şehir içi yoğun trafikte yarım saniye de olsa baş çevirmek, takip mesafesinin katledildiği ülkemizde kötü sonuçlar doğurabilir


    Bence de eğilmek en mantıklısı...
  • aynaya bakarken hafifçe öne eğilmek demek, aynaları dışa açmak demek değilmi?
    bu iki hareketin sonuçları aynı değilmi?
  • Ben aynada araç yoksa bir de hızlıca kafamı sola geriye çevirir bakarım öyle şerit değiştiririm,yok mu böyle yapan ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Faux Carnival

    Evet, ayna dış kısmına doğru biraz daha tümsekleşiyor. Çok çok yararlı ve gerekli bir özellik! Geçen ben de kör noktanın gazabına uğradım. Giydiriyordum güzelim GL420 CDI'a.

    sayenizde öğrenmiş olduk
  • 14 yıldır aynaları mumkun oldugunca dışa açarım..hatta buna ragmen aynaya bakacaksam bıraz öne dogru eğilip bakarım..sinyalsiz şerit vs değiştirmem..sonuç olarakta 14 yılda hiçbir tehlike atlatmadım kör noktaya yakalanmadım...
  • 2 yıllık konu HORTLAMIŞ ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    2 yıllık konu HORTLAMIŞ ...

    ben de hep merak ederdim ne bu çizgi diye. Hiç aklıma gelmedi kör nokta.2 yıl sonra da ben hortlatayım konuyu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cambaz_4387 -- 18 Ekim 2014; 2:38:48 >
  • Ben şimdilik kafamı sağa ya da sola çeviriyorum. Aynaya ufak kör nokta aynalarından hiç düşünmedim. Yeni alacağım araçta kör nokta uyarısı gibi bir özellik varmış Opsiyon da olsa alacağım çok gerekli bir şey.
  • Son anda aynaya bakıp sola çıkmaktansa, sollamaya karar verildiği andan itibaren belirli zaman aralıkları ile devamlı bakılırsa kör nokta durumu yaşanmaz. Bu da ne demek; "önündeki arabanın dibine kadar girip sonra aniden sollama" demek...
  • 1 yılı aşmış son yorum süresi. Artık hortlama zamanı gelmişti ben yapayım bari :)
    Bu kör noktayı gösteren ufak aynalar kullanışlı oluyor mu ?
    Şu ana kadar hafif öne eğilerek bakmayı deniyorum sürekli olarak.
  • 5 yıldır otomobil kullanıyorum sol aynanın açısına bir türlü karar veremedim,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.