Şimdi Ara

SUV Araç Almayı Düşünüyoruz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
21.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biz bir suv araç almayı düşünüyoruz adaylar; Ford Kuga,Nissan X-trail ,Chevrolet Captiva,Toyota RAV 4 ve Suzuki grand vitara.2.el kesinlikle düşünmüyoruz.Bu araç hakıında ezbere bilgisi olan değil gerçekten kulanan insanların yorum yapmasının daha sağlıklı olacağı kanatindeyim.Birde 'Suv veya 4x4 araca ne gerek var dağa mı çıkacaksın' tarzı yorumların dikkate alınmaycağını belirtmek isterim.Suzuki grand vitara gittiğmiz bayide yoktu.Eylülün sonuna doğru 2012 model olarak gelecekmiş.Toyota RAV 4 bayi özel siparişle geliyormuş bayide test aracı bile yoktu ancak siparişle 2011 model olarak geliyormuş.Nissan X-trail'de ise bayinin önüne yeni zift döküldüğü için onunla test sürüşü yapma imkanı bulamadık. Baktığımız araçlar hakıında ufak izlenimlerimiz. FORD KUGA:Test sürüşünü yapan babamdı.power shift şanzıman ve motoru beğendiği söyledi.Ama bindiğimiz araç 2 yıllık ve 33 km'de olmasına rağmen deri direksiyounun soyulmaya başlaması bizde soru işaretine yol açtı.Çünkü bizim suzuki swift 1.5 AT 2 yıllık olmasına rağmen böyle bir şey yok.Buna rağmen arka koltuk genişliği baktığımız x-trail'de yoktu ve arka tarafın ön taraftan biraz daha yüksekte olması bizim hoşumuza giden özelliklerdendi.CHEVROLET CAPTİVA:Bu aracın en çok hoşumuza gideni genişliğiydi.Test sürüşünü yapan kişi babam olduğunu için motor konusnunda kuga'yı daha iyi bulduğunu söyedi.Captiva bizim en çok beğendiğimiz araçtı captivadaki genişliği baktığımız Ford Kuga ve Nissan X-trailde yoktu.Ama bu aracın hem bu kadar geniş hem bu kadar donanımlı olupta 2011 model fiyatlarının ucuz olması biraz bizde soru işareti bırakmadı değil.NİSSAN X-TRAİL:Arka koltuğu Ford Kuga dan dar olması beğenmediğimiz özelliğiydi.Aracın öndeki iki koltuğu mükemmmel ama sanki arkayı düşünmemişler gibi bizde izlenim bıraktı.Test sürüşü yapamadık ama yapsaydık belki daha iyi izlenimlerimiz olabilirdi.Araçlarda 2011ve 2012 model diye bir ayrım yapmayı düşünmüyoruz zaten baktığımız araçlardada 2011 ve 2012 modelleri arasında bir farklılık yok.







  • Bu konuda bende çok araştırma yaptım zaten yıllardır otomobil piyasasını yakından takip ederim.

    Anladığım kadarıyla alacağınız araçları belirlemiş içinden seçim yapmak istiyorsunuz.

    Bende x-trail ve captivayı test etmiştim. Captivanın motorunun sesli olduğu aklımda kaldı. X-trail hoşuma gitmişti.

    Konuyu birqaz bilgiler ışığında değerlendirirsek;

    Güvenlik açısından incelersek ve euroncap'ı baz alırsak burada 5 yıldız alan tek araç Ford Kuga. Qasphai ile aynı platformu paylaşan x-trail 4 yıldızda kalmış. captiva rav4 ve vitara da 4 yıldız almışlar.

    Motor ve şanzıman olarak incelersek,

    Günümüzde çoğu üretici çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlara yönelmekte. bu şanzzımanlar verimlilikleri ile öne çıkmaktalar. Hızlı vştes değişimleri ve daha düşük yakıt tüketimi sunabilmeleri avantajları. Bu teknolojiye sahip tek araç yine Ford Kuga. Diğer araçlar geleneksel tam otomatik şanzımana sahipler.

    Dizayn olarak incelersek ki bu herkese göre değişebilir ancak Kuga ve Captiva şık araçlar bence. kuga bence çok sportif bir dizayna sahip. Vitara, rav 4 ve x trail daha geçmişi çağrıştıran modeller.

    İç hacim konusunda ise captiva ve x trail diğer modellere göre avantajlı. Kuga'nın hoşuma giden yanı arka koltuklarının yüksek pozisyonu.

    Malzeme ve kalite konusunda ise bence hiç bir seçenek çok başarılı değil. Kuga dahil plastik kaliteleri vasat.

    Satış performansı olarak bakıldığında Captiva diğerlerinin uzak ara önünde onu Kuga takip etmekte. İkinci el değeri olarak incelenirse ki burada Kuga da ve captivada değer kaybı az olacaktır.

    Genel bir bakış yaparsak ise bu araçların tamamı yakında ya kasa değiştirecek yada makyajlanacak. Kuga'nın 2012 sonunda yeni kasası çıkacak ve yni focusun başarılı kalite seviyesine çıkacak.

    captiva makyajlanıyor çok yakında piyasada olur motoru artık 2.2 litre olacak. bu sebeple ellerindeki araçları bitirmeye çalışıyor olabilirler.

    Rav 4 artık bence çok eskidi defalarca akyaj yapıldı iç mekanı bence çok kalitesiz motor hacmi de 2.2 litre vergi dezavantajı var

    suzuki vaitara da eskidi zaten dizelde otomatik seçeneği yok.

    X-trail yakın zamanda makyaj gördü. 2 sene sonra yeni kasası çıkacaktır.

    Bu bağlamda benim ilk tercihim Kuga olurdu ve bu araç benim uzak ara birincimdir.

    ikinci tercihim x-trail, capitva 3. seçeneğim olurdu, . 4 rav 4 , 5 ise vitaradır benim nazarımda.

    Deri direksiyonun soyulma olayına gelince bence aracın kullanım şekliyle çok alakalıdır. Araç güneşte çok beklerse ve kullanan kişi araca özen göstermezse bu durum kaçınılmaz ama araca gözü gibi bakan insanlarda bu sıkıntı en kalitesiz malzemede bile yaşanmaz.

    Ancak bazen fabrikasyon hatalarda olmuyor değil. Benim arkadaşımda renault megane aldı 2. ay direksiyon ve vites topuzu soyuldu benim grande punto aracımda ise 4 yıl botunca 100bin km geçmeme raşmen sadece deride ufak çatlaklar meydana geldi.




  • makyajlı captiva Türkiye'ye 2.0 motorla gelecekmiş
  • bu aralıkta alınacak araç Kuga'dır.
  • selamlar. ben de bi ara suv almayı düşünüyordum. senin dediğin araçların hepsini inceledim, hepsinde sürüş deneyimi yaşadım.
    benden sana süper bi suv tavsiyesi. KIA SPORTAGE 2011. bu arabayı eski kasa spo'larla veya eski sorentolarla karşılaştırma. ben arabayı şehir içinde binmek için alacaktım. o yüzde bu aracın 1.6 benzinli 4x2 modeli bana yeterdi. yaklaşık 2 ay bu araçla yatıp kalktım. ama almadım. beğenmediğim için değil, maddi sıkıntılardan dolayı alamadım sportage'yi:) o kadar param yoktu. (jaguar x-type aldım) ama kesinlikle alacağım sportage'yi durumum elverirse. 60 bin tl sıfırı ve en dolusu. öyle boş olan dolulardan değil. ne ararsan var. sadece 1.6 motorlarda otomatik vites seçeneği yok. araziye çıkacam illa diyosan 2.0 4x4 alacaksın o zaman. otomatik viteste mevcut. ama fiyat aralığı iki motor seçeneği arasında bayağı bi fark var.




  • Fiyatlarini ve teknik ozelliklerini bilmiyorum ama yeni X-Trail cok güzel bence (Makyajlandi sanirim yeni X-Trail derken makyajli olanini kastediyorum)
  • Vw Tiguan ' ede bir bakın isterseniz ..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vw cc almayı düşünüyorum..
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quadream

    bu aralıkta alınacak araç Kuga'dır.


    Katılıyorum
  • Quashqai'yi karşılaştırmaya bile almam. Diğerleri arasında gerçek 4x4 olan SUZUKI Grand Vitara'dır.

    1- Sürekli 4-çeker: Düz-asfalt yol şartları için gerekli olMAyan, yakıt tüketimini artıran bir özellik gibi görünebilir AMA 100km/saat sabit hızda yakıt tüketimi zaten 6,5 lt/100km mazot, yani oldukça makul, sürekli 4-çeker olmanın avantajların,ı asfalt bile olsa rampa ve virajlarda fazlasıyla hissedersiniz. Kuga, Captiva, Sportage otomatik olarak 4-çeker moda girer ve çıkar. X-Trail ise SANIRIM manuel olarak da 4-çekere alınabiliyor.

    2- Orta diferansiyel kilidi: Normalde çekiş gücünün, yani torkun %47'ye kadarını ön aksa, %53'e kadarını da arka aksa dağıtırken, orta-diferansiyel kilidi sayesinde, tork ön ve arka akslara %50-%50 eşit dağıtılır. Bu kilit BELKİ diğerlerinde de olabilir.

    3- 4L= Low Range modu: İşte GERÇEK arazi taşıtlarının omazsa olmazı. SANIRIM bir tek SUZUKI Grand Vitara'da mevcut. Düşük devirde 2 katı tork sağlar. En güzel örneği; 15-20cm karla kaplı ASFALT yolda, diğerleri saplandıkları yerde debelenirken, G.V'yla yanlarından geçer gidersiniz.

    HAAA, buraya kadar sıraladıklarım 4x4 olarak avantajlarıydı.
    Hep asfaltta kullanılacaksa diğerleri arasından seçim yapın G.V'yı hiç düşünmeyin.
    (Daha önce G.V. hakkında yazdıklarımı okursanız, neden böyle yazdığımı kolayca anlarsınız)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 22 Ağustos 2011; 11:56:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Quashqai'yi karşılaştırmaya bile almam. Diğerleri arasında gerçek 4x4 olan SUZUKI Grand Vitara'dır.

    1- Sürekli 4-çeker: Düz-asfalt yol şartları için gerekli olMAyan, yakıt tüketimini artıran bir özellik gibi görünebilir AMA 100km/saat sabit hızda yakıt tüketimi zaten 6,5 lt/100km mazot, yani oldukça makul, sürekli 4-çeker olmanın avantajların,ı asfalt bile olsa rampa ve virajlarda fazlasıyla hissedersiniz. Kuga, Captiva, Sportage otomatik olarak 4-çeker moda girer ve çıkar. X-Trail ise SANIRIM manuel olarak da 4-çekere alınabiliyor.

    2- Orta diferansiyel kilidi: Normalde çekiş gücünün, yani torkun %47'ye kadarını ön aksa, %53'e kadarını da arka aksa dağıtırken, orta-diferansiyel kilidi sayesinde, tork ön ve arka akslara %50-%50 eşit dağıtılır. Bu kilit BELKİ diğerlerinde de olabilir.

    3- 4L= Low Range modu: İşte GERÇEK arazi taşıtlarının omazsa olmazı. SANIRIM bşr tek SUZUKI Grand Vitara'da mevcut. Düşük devirde 2 katı tork sağlar. En güzel örneği; 15-20cm karla kaplı ASFALT yolda, diğerleri saplandıkları yerde debelenirken, G.V'yla yanlarından geçer gidersiniz.

    HAAA, buraya kadar sıraladıklarım 4x4 olarak avantajlarıydı.
    Hep asfaltta kullanılacaksa diğerleri arasından seçim yapın G.V'yı hiç düşünmeyin.
    (Daha önce G.V. hakkında yazdıklarımı okursanız, neden böyle yazdığımı kolayca anlarsınız)




    Bahsetmiş olduğunuz 4L modu x-trailde de mevcut.

    Karla kaplı zeminde ise en önemli aracın lastikleri eğer lastik yolu tuttmaz ise geresi teferruat. İyi bir lastikle tüm 4x4 olan bu araçların güvenli sürüşe imkan tanıyacaklarını düşünüyorum. Konuyu açan kişinin de çok yüksek arazi performansı beklediğini düşünmüyorum. G. V. bence gerçekten başarılı bir araçtı ama eskidi umarım yeni nesli günümüze daha uygun olur. Ki yeni swift Suzuki'nin iyi yolda olduğunun kanıtıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    Bahsetmiş olduğunuz 4L modu x-trailde de mevcut.

    Karla kaplı zeminde ise en önemli aracın lastikleri eğer lastik yolu tuttmaz ise geresi teferruat.
    İyi bir lastikle tüm 4x4 olan bu araçların güvenli sürüşe imkan tanıyacaklarını düşünüyorum.
    Konuyu açan kişinin de çok yüksek arazi performansı beklediğini düşünmüyorum.
    G. V. bence gerçekten başarılı bir araçtı ama eskidi umarım yeni nesli günümüze daha uygun olur.
    Ki yeni swift Suzuki'nin iyi yolda olduğunun kanıtıdır.
    Nissan X-Trail ZATEN beğendiğim bi arazi taşıt idi AMA 4H-Lock ve 4L olup olmadığını bilmiyorDUM..
    Nissan-Türkiye web sitesinde, hep ALL-MODE 4x4-i sisteminden bahsediliyor ama tam olarak hangi mode'ları içerdiği hakkında ayrıntı verilmiyor.
    4L de mevcut ise, diğer arazi ve sürüş güvenliği özellikleriyle birlikte GERÇEKTEN üst sıralarda yer alır.
    Geriye tek AMA önemli bir sorun kalır: Baz versiyonun, Kuga Selective'den neredeyse 15.000TL pahalı olması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quattroporte'S

    selamlar. ben de bi ara suv almayı düşünüyordum. senin dediğin araçların hepsini inceledim, hepsinde sürüş deneyimi yaşadım.
    benden sana süper bi suv tavsiyesi. KIA SPORTAGE 2011. bu arabayı eski kasa spo'larla veya eski sorentolarla karşılaştırma. ben arabayı şehir içinde binmek için alacaktım. o yüzde bu aracın 1.6 benzinli 4x2 modeli bana yeterdi. yaklaşık 2 ay bu araçla yatıp kalktım. ama almadım. beğenmediğim için değil, maddi sıkıntılardan dolayı alamadım sportage'yi:) o kadar param yoktu. (jaguar x-type aldım) ama kesinlikle alacağım sportage'yi durumum elverirse. 60 bin tl sıfırı ve en dolusu. öyle boş olan dolulardan değil. ne ararsan var. sadece 1.6 motorlarda otomatik vites seçeneği yok. araziye çıkacam illa diyosan 2.0 4x4 alacaksın o zaman. otomatik viteste mevcut. ama fiyat aralığı iki motor seçeneği arasında bayağı bi fark var.


    bilgiler için sağol ama kesin 4x4 düşünüyoruz Kia Sportage 4x4'leri euro'dan satıldığı için vazgeçtik




  • Eğer farklı alternatiflere de bakarım diyorsanız.

    Skoda Yeti'de önemli bir seçenek bence.

    Renault Koles'ta düşünülebilir. Ayrıca Ssangyong Koranda da inclenebilir.

    Tabi VW Tiguan'da iyi bir seçenek
  • Hocam üç ay önce Sıfır captiva aldık babama. Bizde tiguanla captiva arasında kalmıştık. Fakat captiğva bize daha geniş geldi. Captivayı high artı 3 ekran navigasyon gerigörüş kamera vs. ile aldık. Tiguanın dizelini ve captivadaki özelliklerle almaya kalkınca çok büyük fiyat farkı çıkınca vazgeçtik tiguandan. Araba şuan 5 binde. Dar sokaklarda ve kapalı alanda camınız açıksa captivanın homurtusu baya duyuluyor ama uzun yolda ve ya hızlandıkça problem olmuyor. 2000 motor 2 ton arabayı rahatça hızlandırabiliyor. Biz araçtan memnunuz. Fakat çok ufak şeylerdeb kısmışlar o biraz üzdü beni ... Mesala şoför camı haric otomatik kapanmıyo elinizle illa basılı tutacaksınız. Zaten kumandadan kapanmıyor.Plastik malzemede çok fazla kullanılmış. Küçük detaylar hariç gerçekten çok iyi araç.
  • Kuga, Honda HRV, Nissan x-trail
  • Ben bir 4*4 kullanicisi olarak sana tavsiyem amerikan arabalaridir ornegin:Dodge Nitro,ben bu aracin sahibiyim diye atmiyorum bunu belirtmek isterim.
    4*4 kullanmak istiyorsan yok ekonomik olsun motor kucuk olsun yakit fazla harcamiyim demek bence yanlis olur!cunku 4*4 Araclar zaten guc isteyen araclardir.aksi taktirde o 4cekerler sadece sus olarak eklenmistir araca.
    Dodge nitro ozellikleri soyle:
    Bebimkisi yurtdisindan getirildigi icin ozelligi biraz farkli yani motor hacmi 3.7 6 silindir 210 hp. 318 tork mukemmel bir hizi ve kalkisi var..ama trdeki ozellikleri soyle
    Motor 2.8 v 4ilindir.otomatik sanziman towhaul ozelligi. 190 hp..280 tork.esp,abs,bas,4 ceker her tekeri ayri ayri calisir o anki teker baskisina gore..
    4 hava yastigi.agirlik 2 ton..4 teker de disk..otomatik klima.0-100 km ye 8 sn..
    Araci yol tutusu oldukca guzel.aracin icinde kullanilan malzeme ve plastikler tam bir suv araca gore urrtilmis esnek ayni zamanda sert ki araba cok sarsilmaya maruz kalsa bile takirtilar cikmiyor aractan.
    Yakit harcamasina gelince benimki 3.7 motor ve soyle harciyor:
    Sehirici: 100km-en fazla trafik gazlamadan sonra 12 lt.
    Sehirdisi:9 lt




  • bunların içinden olmasada en iyi sıfır araç volkswagen tiguan derim
  • hiçbirini kullanmadım ama captiva tuttu bende beğeniyorum

    fakat asıl beğendiğim araç bunların içinde suzuki grand vitara

     SUV Araç Almayı Düşünüyoruz
  •  SUV Araç Almayı Düşünüyoruz
  • captiva 4X4 değil araç sadece gerekli şartlarda 4 çekere geçiyor normalde önden çekişli diye biliyorum
    onun dışında kazık süspansiyonlar ve çok yakan motoruyla alınmaz diyorum. ama birde o yayla gibi iç mekanı varki insanı cezbediyor işte. iç mekan çok sıkıcı oda eksi olarak yazılabilir

    x-trail'i cok zamna önce kısa bir süre olarak kullanmıstım hafızamda captivadan cok daha iyi olarak yer etmiş

    kuga kullanmadım ama bu araçlar içinde onu tercih ederdim sanırım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.