Şu arabanın bile yol tutuşu birçok suvcuktan daha iyidir |
Suv araçlar ile daha çok mu kaza yapılıyor? (3. sayfa)
-
-
En başta yanlışlık lastik ile ilgili,
Suv araçların lastiği farklıdır. Ve genellikle 100 km üstüne çıkılmaz. Atx. Örneğin benim land, 240 hp ve çoğu Sedan dan istersem daha hızlı gidebilirim. Ama bunun için önce lastiği değiştirmem gerekir. Eee lastiği değiştirip dağda kullanmayacaksam neden suv alayım? Bu güne kadar otobanda en fazla 140 sollarken yaptım. Normal hızım hep 90-100.
Suv araç güvenli bir araçtır. Ama suv araç öyle 160 hızında gidilen bir araç değildir. Gidiyorsa o suv değildir. Çünkü suv olması için lastik farklı olur. Evet asfalt lastiği takıp suv kullanabilirsin, yazın kar montu alıpta plaja da gidebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet çok çabuk kayıyo yüksek olduğu için. Özellikle yere yakın arabadan suva geçerseniz bu duruma dikkat etmeniz gerek
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamam işte
Söylediklerinizin hepsi suv araçların binek araçlardan “araba özelinde” geride olduğunun açıklaması
Tercih nedenleri “kalite” harici özellikler
Alt sürtmesi
Bagaj
Binerken rahat etmek
Çukura düşmek vs vs
Neticede tartışılan 2 ürün araba
Suva daha rahat inip binebilirsin , eşyayı da fazla koyabilirsin vs
Ama aynı üreticinin bile D sedanı veya suvu ile 1500 km yola gidip gelsen o zaman araba ile alakalı özelliklerde ikisi arasındaki farkı anlarsın
1500-2000-2500 km yol gelen gurbetçilere bak
Ben çok kaldım onlarla Hırvatistan da Sırbistan’da kuyruklarda
10 arabanın 7-8 i binektir , 1-2 MPV dir , suv azdır
Olan suvlarda genelde d+ lux suvlardır
Onlarda muhtemelen d binek aracı aratmaz
Kullanmadığım için yorum yapmayayım
Kusura bakmada 3-5 bin km yol yapan adam yola hangi arabanın daha iyi gittiğini senden iyi bilsin
Yoksa tavan yüksektir çevreyi iyi göreceksindir vs vs
Veya yük taşıyacaksındır daha bunun kamyonu kamyoneti var
Sen istersin paranı alacak olan üretici üretir
Çok tartışılacak konu bile değil aslında
Yani yıkarıda söylediklerinin hepsi doğru
Suv un olayı zaten anlattıkların , birazda çok eskilerden kalan ( eskiler bilir ) bilinçaltındaki jeep lüksüne çağrışım yapması
Bence tabi …
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
İnsanların artık belli bir zamandan sonra hıza ve virajlara hızlı girmeye doyması lazım. Tamam 20 35 yaş arası hızlı sürdün bitti artık ondan sonra SUV almak rahat etmek gerekiyor. SUV arabalar hatta Doblo arabalar o kadar rahat ki bu arabalara geçtikten sonra ben niye yıllarca kendime eziyet etmişim. Daha suv hiç sürmedim hayatımda ama doblo sürdüm o kadar rahat ki insan uzun yola gider hiç de sıkılmaz. Ama hb veya sedan arabayla bir an önce yol bitsin diye hızlı süratli gitmeye çalışıyor herkes keyif alınmıyor.
-
Bence yazmayı unutmuşsunuz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sığmıyorum kardeşlerim inerken binerken acı çekiyorum hoş param olmadığı için hb araç bakıyorum ama bir suv ya da sizin tabiriniz suvcuk her ne b.k ile adlandırırsanız binmesi inmesi çok daha rahat içindeyken etrafa hakim olma hissiyatıda oldukça iyi. Ben mesela civicğe binerken acı çekiyorum resmen anneannem var o hiç binemiyor arabaya sırf inmesi binmesi rahat diye suvcuk aldık.
Sanırsın 3.0 motor 250hp arabalara biniyormuş gibi gazlaması bilmem nesi diyorsunuz 1.2 tsi ile gazlasan ne gazlamasan ne yahu.🤣
Arabadan da anlamıyoruz suvcuk seviyoruz oldu mu. Siz çok anlıyorsunuz alın sürün keyfini sürün kimse size zorla yerden yüksek araba sürün demiyor zaten. Herkesin keyfi kendine.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 25 Eylül 2022; 16:30:17 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
semih babasının arabasını forumda övüyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
annemde c5a 23 cm yükseklik babamda 2004 hyundai sonata 15 cm yükseklik var.
sonataya binerken dünyanın eforunu sarf etmek gerekiyor inmesi kolay ama binmesi bi hayli zor diz kapaklarım acı çekiyor üstelik koltuk yere yakın olduğu için çevreyi rahatça göremiyorum
ama c5 te durum bambaşka binip inmesi hem kolay hemde koltuk yukarda olduğu için çevreyi rahatça görebiliyorsun millete yukarıdan bakmakta ayrı bi his
sedanı övenler bi gerçek SUV a binsin fikriniz değişir belki:)
suv araç candır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabii ki de daha azdır Hocam da, SUV araç alan bir kişi de herhalde aracı viraj limitlerini zorlamak için almaz değil mi??? SUV aracın kullanım amacı tamamen farklıdır.
-
Limitleri zorlasanız da, önünüze geyik de eşşek de at da çıksa yeni nesil hiç bir suvcukla sorun olmaz..
En fazla olacağı ağırlık merkezi yüksek olduğu için Esp aşırı sert devreye girer ve arabayı çok sert yavaşlatır. Normal binekte daha akıcı olur bu işlem hızınız o denli düşmez. ama suv ile de çizginizden çıkmaz, takla atmaz, oraya buraya uçmazsınız.
Konudaki herkes Esp'yi unutmuş. Suv viraja sedan gibi girmeyebilir. Onun gibi sürmesi zevkli olmayabilir, virajdan viraja akarken garip hissettirebilir. lakin sürüş güvenliği konusunda hiç sorun yok, çünkü Esp var.
Bir kişi yazmış akrabam öldü Suv yüzünden diye de.. öncelikle Allah gani gani rahmet eylesin. ancak akrabanız bu yüzden ölmedi içinizi rahat tutabilirsiniz.
Yol tutuş faktörüne de çok anlam yüklüyorsunuz.. eskisi gibi önem arzeden bir konu değil. otomobiller çok elektronik tabanlı, limit aştırmıyor zaten. tüm dünyada yollarda hız limitleri çok katı ve araç yoğunluğu fazla. dağ yollar bile gidiş geliş olmuş. her otomobil azami derecede güvenli. sadece performans otomobillerinde sportif araçlarda öne çıkan bir kavram artık dünyada.. günlük otomobillerde yıllar önceki gibi önem teşkil etmiyor. bunun yerine insanlar günlük başarımlara çok daha odaklı araç alırken
kolay iniş biniş, kaldırıma rahat kapı baca açış.
yerden yükseklik, oraya buraya inme çıkma altı vurmama
rahat yüksek görüş açısı, hakim oturuş
isteyene ufak tefek offroad
arabanın markası bildik olsun, güzel yapılı dursun tamam işte..
-
otomobiller çok elektronik tabanlı, limit aştırmıyor zaten.quote:
Orijinalden alıntı: SuperVeloceJotaLimitleri zorlasanız da, önünüze geyik de eşşek de at da çıksa yeni nesil hiç bir suvcukla sorun olmaz..
En fazla olacağı ağırlık merkezi yüksek olduğu için Esp aşırı sert devreye girer ve arabayı çok sert yavaşlatır. Normal binekte daha akıcı olur bu işlem hızınız o denli düşmez. ama suv ile de çizginizden çıkmaz, takla atmaz, oraya buraya uçmazsınız.
Konudaki herkes Esp'yi unutmuş. Suv viraja sedan gibi girmeyebilir. Onun gibi sürmesi zevkli olmayabilir, virajdan viraja akarken garip hissettirebilir. lakin sürüş güvenliği konusunda hiç sorun yok, çünkü Esp var.
Bir kişi yazmış akrabam öldü Suv yüzünden diye de.. öncelikle Allah gani gani rahmet eylesin. ancak akrabanız bu yüzden ölmedi içinizi rahat tutabilirsiniz.
Yol tutuş faktörüne de çok anlam yüklüyorsunuz.. eskisi gibi önem arzeden bir konu değil. otomobiller çok elektronik tabanlı, limit aştırmıyor zaten. tüm dünyada yollarda hız limitleri çok katı ve araç yoğunluğu fazla. dağ yollar bile gidiş geliş olmuş. her otomobil azami derecede güvenli. sadece performans otomobillerinde sportif araçlarda öne çıkan bir kavram artık dünyada.. günlük otomobillerde yıllar önceki gibi önem teşkil etmiyor. bunun yerine insanlar günlük başarımlara çok daha odaklı araç alırken
kolay iniş biniş, kaldırıma rahat kapı baca açış.
yerden yükseklik, oraya buraya inme çıkma altı vurmama
rahat yüksek görüş açısı, hakim oturuş
isteyene ufak tefek offroad
arabanın markası bildik olsun, güzel yapılı dursun tamam işte..
Abartmissiniz hocam. Gaza basinca gitmeyen, direksiyonu cevirince donmeyen arac gormedim
Her arabada limiti asabilirsiniz
- Araclarin limiti degisken oldugu icin bazi aksiyonlar kimi arac icin son derece normal limitler dahilindeyken, kimi araclar icin asiri limit asimidir
- Limiti asma derecenize ve aracin kabiliyetine gore esp performansi sizi kurtarirsa hayatiniza devam edersiniz. Kurtarmazsa uzucu olur
Suv.lerin limitlerinin dusuk oldugu bir gercek. Alacak arkadaslar kendilerine uygun olup olmadigini iyice degerlendirerek karar versinler ki sorun yasamasinlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 26 Eylül 2022; 14:0:2 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
""Araclarin limiti degisken oldugu icin bazi aksiyonlar kimi arac icin son derece normal limitler dahilindeyken, kimi araclar icin asiri limit asimidir""
yazmışsınız. aşırı limit aşımı olamıyor zaten onu demek istiyorum, dikkatlice okuyunuz. Bmw 330i'nin limitine kadjar gelemiyor ki orada ne olup bittiğindan bahsedelim? Esp höt bakalım otur yerine diyor. düz yolda iki sağ sol yapıyorsun araba ne yapıyor ediyor görmek için.. hemen ışık yanıyor göstergede yaptırmıyor kart kurt espnin tetiklediği balata sesleri geliyor.
Ama sen çıkarsın bir viraja olması gerekenin 40kmh üstünde girersin..o zaman tabiki patlarsın esp ne yapsın. lakin bunu Bmwde de yaparsın Audi'de de..lamborghini'de veya Porschede.. hatta bu araçlara kaza riski daha bile yüksek. müthis tutunma limitlerine rağmen.
Esp olmasaydı limitin düsük olması hakkatten problemdi. geçmişte böyleydi zaten, iyi tutan ve iyi kontrol edilen araba hayat kurtarırdı... yuruyen elektronik desteksiz yalnız kaldığı icin mühendisler de buna gore dizayn yapardı. artık yağmurda 200le gitmek tamgaz her viraja girmek vesaire gibi sacma sapan bisey yapmazsanız Esp kurtarır mpv de olsa Suvde sedan da olsa fark etmez merak etmeyin.. araba yerden yuksek diye kimseyi kaybetmezsiniz. antika amerikan Suvlarında olacak seyler bunlar
-
Duz yolda niye sag sol yapiyorsun arkadasim?quote:
Orijinalden alıntı: SuperVeloceJota""Araclarin limiti degisken oldugu icin bazi aksiyonlar kimi arac icin son derece normal limitler dahilindeyken, kimi araclar icin asiri limit asimidir""
yazmışsınız. aşırı limit aşımı olamıyor zaten onu demek istiyorum, dikkatlice okuyunuz. Bmw 330i'nin limitine kadjar gelemiyor ki orada ne olup bittiğindan bahsedelim? Esp höt bakalım otur yerine diyor. düz yolda iki sağ sol yapıyorsun araba ne yapıyor ediyor görmek için.. hemen ışık yanıyor göstergede yaptırmıyor kart kurt espnin tetiklediği balata sesleri geliyor.
Ama sen çıkarsın bir viraja olması gerekenin 40kmh üstünde girersin..o zaman tabiki patlarsın esp ne yapsın. lakin bunu Bmwde de yaparsın Audi'de de..lamborghini'de veya Porschede.. hatta bu araçlara kaza riski daha bile yüksek. müthis tutunma limitlerine rağmen.
Esp olmasaydı limitin düsük olması hakkatten problemdi. geçmişte böyleydi zaten, iyi tutan ve iyi kontrol edilen araba hayat kurtarırdı... yuruyen elektronik desteksiz yalnız kaldığı icin mühendisler de buna gore dizayn yapardı. artık yağmurda 200le gitmek tamgaz her viraja girmek vesaire gibi sacma sapan bisey yapmazsanız Esp kurtarır mpv de olsa Suvde sedan da olsa fark etmez merak etmeyin.. araba yerden yuksek diye kimseyi kaybetmezsiniz. antika amerikan Suvlarında olacak seyler bunlar
140 ile normal seyir halinde giderken, fark etmeden ters acili, rampa asagi ve keskin donuslu virajda bir de yuklu arabayla kalirsan gorursun limitin nasil asildigini
Limiti asma olayini tartismaya acmayalim lutfen. Limitin asilip asilmayacagi surucu ve cevre sartlari kontrolundedir. Araclar bunu denetim altinda tutamaz
Defacto olan bir sey var. Suv kullanan insan daha sakin ve temkinli kullanmali. Otoban suruslerine de cok uygun degiller
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Senelerce sedan ve ticariler sw araçların yerini aldı, şimdide corsa polonun yerden 10 cm yükseğine binerek jipe bindiğini zanneden bir kesim türedi. Dolayısıyla bu ülkede hiçbir zaman sw araç tutmadı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 26 Eylül 2022; 15:19:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Polo = T Roc
Tiguan = jetta
Corsa = crossland
Astra = Grandland vb.
Liste bu şekilde uzar gider
Bizim millette jipe biniyorum zanneder.
Daha hangi segment olduğunu bilmeden araba sahibi olan büyük bir kesim var bu ülkede
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 26 Eylül 2022; 15:24:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
konuda okuduğum yorumlar ışığında:
hemen gidip bulabildiğim en eski ve tercihen kabak lastikleri taktıracağım, bu sayede daha temkinli seyredip, kaza riskimi minimize etmiş olacağım.
hatta birini de patlak takıp arabanın dengesini de iyice bozarsam temkinden öyle bir kullanırım ki iyiden iyiye sıfırlanır risk.
-
Tartısacak birşey yok aslında da demek istediğimi hala anlamıyorsun..
veya Suv derken 98 model Explorer falan anlıyorsun. Espnin nasıl çalıştığını da bilmediğini düşünmüyorum da neyse anlaşamayacaz belli :) ziyanı yok
-
esp arabanının limitini arttırmaz, (hatta azaltır) sadece sıradan bir sürücünün ulaşabileceği limiti profesyonel sürücüye yaklaştırır
aracın limitini fizik kuralları belirler,
onu da aks-iz mesafeleri, ağırlık- ağırlık merkezi, lastik ebatı ve hamuru ile lastiklerin yere basış açılarını belirleyen süspansiyon sistemi ve saşi rijitidesi belirler.
bizim kullandığımız arabalar arasında bunların içinde de en dramatik fark ağırlık merkezlerinde oluyor.
sonuç olarak 265 taban lastikli bir macan 225 tabanlı sıradan bir golf limitine bile çıkamıyor.
-
Yıllarca suv kullandım.yol tutuşlarını beğenmiyorum.ama artıları da var elbette yok altını çarptım falan derdi olmuyor.en iyi yol tutuş hatchback araçlarda bence kullandıklarım arasında.favorim ve tavsiyem ford marka araçlar bu konuda...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X