Arkadaşlar merhaba aklıma takılan bir şey var. Bildiğiniz gibi SUV araçlar yerden yüksek olmaları sonucunda daha fazla savruluyor, geyik testi gibi testlerde çok zorlanıyor. Acaba bu araçlar bu yüzden daha fazla mı kazaya karışıyor ? Bununla ilgili bir istatistik var mıdır acaba ? |
Suv araçlar ile daha çok mu kaza yapılıyor?
-
-
her suv öyle savrulmuyor hocam. geyik testinde spor arabaları sollayan suv da var. Tucson 2015-2018 kasası geyik testinde çok iyi çıkmış mesela.
Jeep Renegade gibi bazı modeller kolay devriliyor ama hepsi öyle değil sonuçta.
-
Bence alakası yok, SUV aracı limitine kadar zorlamadıktan sonra neden kaza yapsın? Limitine kadar zorlanan her aracın, kaza yapma potansiyeli artar. Örneğin D Segmentin de bence en çok kaza yapan araç BMW 3 Serisidir. Neden??? BMW kötü bir araç olduğu için mi ya da yol tutuşu kötü olduğu için mi? Alıcı kitlesi nedeniyle, nerde araçla yanlama hastası, sürat delisi olan ve maddi gücü yerinde olanlar varsa gidip bu aracı alıyor ve çoğunluğu aracı düzgün kullanmak gibi bir gayeleri olmayınca sonuç bu.
-
Bu konuda segmentin ağır abileri hariç hiç bir Suv ya da B crossover gibi ağırlık merkezi biraz yüksek araçlara zerre kadar güvenmiyorum.
Maalesef kuzenimi bu yüzden kaybettik, c sedan araçtan sıfır aldığı hyundai bayona geçti, tutunma kaybından savrulup takla atan araçta vefat etti. İddia ediyorum ki eski sedan aracıyla bu kaza mümkün değildi. Elbette takdiri ilahi. Allah rahmet eylesin.
Yandı ciğerlerimiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
başınız sağ olsun hocam...
-
Basiniz sagolsun hocam. Suv.lar carpisma esnasinda daha guvenli ama, yol tutusta eksiklikleri var maalesefquote:
Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı
Bu konuda segmentin ağır abileri hariç hiç bir Suv ya da B crossover gibi ağırlık merkezi biraz yüksek araçlara zerre kadar güvenmiyorum.
Maalesef kuzenimi bu yüzden kaybettik, c sedan araçtan sıfır aldığı hyundai bayona geçti, tutunma kaybından savrulup takla atan araçta vefat etti. İddia ediyorum ki eski sedan aracıyla bu kaza mümkün değildi. Elbette takdiri ilahi. Allah rahmet eylesin.
Yandı ciğerlerimiz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam bu dediğiniz suv ile sedan çarpışmasında mı geçerli ?
-
https://forum.donanimhaber.com/arac-buyuklugu-agirligi-ve-yuksekliginin-guvenligine-etkisi-iihs-euro-ncap--149099109#149099109
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sedan/hb hepsiquote:
Orijinalden alıntı: KararanBitkiHocam bu dediğiniz suv ile sedan çarpışmasında mı geçerli ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Daha yuksekte olduğu icin oyle diyor.
Yüksek olan her zaman avantajlidir. Hem kafa kafaya carpismada hem de tir dorsesi altina girerken.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Limitleri yüksek araçla da ciddi kazalar yapılabilir. Çevremdeki Bmw otomobillerin sıfır alınanları hariç hepsi pertten toplama. Limitini etken hissettiren otomobil daha güvenli olur. Hissiz otomobiller bu yönden daha tehlikeli. Cruise control ve elektrikli direksiyon ileri seviye otonom taşıtlar hariç yasaklanmalı.
Suv alanlar yüksek oturmanın güvenli olduğu ve aracın cüssesini görenlerin yol vereceği hissiyatı ile hareket ettiği zaman kaza yapabileceğini düşünüyorum. Zırhlı sedan sayısı ile suv sayısı eşit olsaydı onlar için de benzer mantık kurulabilirdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yerden yüksek her arabaya da suv denmemeli.Ustte arkadaşın verdiği örnek hyundai bayon ,egea cross vs bunlar ancak işimi görsün diye alınabilecek teneke araclar .Bunu bilerek direksiyonuna geçmek lazım .Önceki aracim honda civicti ford kugaya geçtim. Kugada tank gibi güvenli hissediyorum .Civicte üzerime üzerime gelen otomobiller kugada olmuyor .Her aracın bazı gereklilikleri var.Yol tutuşu başarılı olmasina rağmen civicteki gibi 140-150 ile viraja da girmem mesela .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 3 Eylül 2022; 18:5:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
genelde SUV kullananlar trafik kurallarını hiçe sayan magandalar oluyor ondan dolayıdır kazaları…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla aile SUV aracında ben de böyleyim genelde kafayı sokana, kavşak içindeyken beni beklemeyenlere karşı gel hele gel diyerek yan kapısına doğru gidiyorum korkudan yol veriyorlar.
Bu bence yüksek araca binince güçlü olduğunu sanmanın vermiş olduğu ego ile kazalar artabilir ama burası Türkiye el arabası kullansa herkes yine ölümlü kaza yaparlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Eylül 2022; 19:59:39 > -
-
Hayatlarında suva binmemis şahıslar saçma sapan yorumlar yapmış hele maganda yorumu fecaat
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Senin de iyi ki bı kugan var sanırsın Ferrari her konuda yere göğe sigdiramiyon
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Var tabi .
Paraminan aldim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jocker35 -- 3 Eylül 2022; 23:46:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu konuda segmentin ağır abileri hariç hiç bir Suv ya da B crossover gibi ağırlık merkezi biraz yüksek araçlara zerre kadar güvenmiyorum.
Maalesef kuzenimi bu yüzden kaybettik, c sedan araçtan sıfır aldığı hyundai bayona geçti, tutunma kaybından savrulup takla atan araçta vefat etti. İddia ediyorum ki eski sedan aracıyla bu kaza mümkün değildi. Elbette takdiri ilahi. Allah rahmet eylesin. Yandı ciğerlerimiz. |
Bence alakası yok, SUV aracı limitine kadar zorlamadıktan sonra neden kaza yapsın? Limitine kadar zorlanan her aracın, kaza yapma potansiyeli artar. Örneğin D Segmentin de bence en çok kaza yapan araç BMW 3 Serisidir. Neden??? BMW kötü bir araç olduğu için mi ya da yol tutuşu kötü olduğu için mi? Alıcı kitlesi nedeniyle, nerde araçla yanlama hastası, sürat delisi olan ve maddi gücü yerinde olanlar varsa gidip bu aracı alıyor ve çoğunluğu aracı düzgün kullanmak gibi bir gayeleri olmayınca sonuç bu. |
Herkes aptal bir siz akıllısınız zaten. İnsanlar niye suv alıyormuş yok yüksek hbmiş cart curt. Ya kardeşim herkesin kilosu bir değil, boyu bir değil, yaşı bir değil, ihtiyaçları bir değil. İnsanlar İHTİYAÇlarına göre tercih yapıyor. Babama bir kere Qashqai aldık adam o gün bugündür sedan/hb araç sevmiyor inip binemiyor bile. Yaşı geldi dizleri ağrıyor rahatça alçak arabaya binemiyor. Ayrıca suv araca yük yüklemek de çok kolay. Bagajına yükleme yapması için 40 takla atmasına gerek kalmıyor poşetini bırakıyor alıyor rahatça. İstediği her yola sürebiliyor, altı değdi altı sürttü derdi yok. Çukura düştüm lastik yarıldı derdi yok. Herkes yol tutuştan dem vurmuş. Gören de F1 pilotu sanar. Yok limitlerde gezmekmiş yok sedanla 160'la girdiğin viraja 140'la suvla girsen devrilmişmiş. Zaten hız sınırları belli. Senede 4-5 kere 160 yapacağım diye çevreye hakim olma hissinden, rahat inip binmekten, bolca kullanışlı özellikten, her yola rahat rahat gitme lüksünden feragat edeceğim öyle mi? |
5 serisi ile X5’in ic trim benzerligi haricinde ozellikle mekanik ve yuruyen aksam olarak uzaktan yakindan alakasi yok, talihsiz bir yorum olmus bu
|
Her şey kullandığın aracın limitlerini bilmek ile alakalı. En iyi yol tutan aracı da kullansan limitleri bilmeyince kaza yaparsın. Aracı tanımak, biraz zaman geçirmek lazım.
Tüm bunları bir kenara bırakırsak, SUV tarzı araçlar genellikle hatchback veya sedan muadillerinden daha güvenli oluyorlar. Ayrıca tüm kasa tiplerini kullanmış birisi olarak söylüyorum, SUV araçlar hız limitleri içerisinde kullanımı en rahat araçlar. Görüş açıları iyi, kullanımı rahat vs. Elbette limit üstüne çıkıldığında yüksekliğin etkisiyle daha zor kontrole sahipler diğerlerinden |
Aslında SUV araclari Hiz sınırları cercevesinde insancil kullandiginizda daha guvenlidir.
1.Yüksek araç Hız hissiyati daha fazla oluşturur. 120 ile Mercedes E kasa ile giderken ve Mercedes GLE ile giderken farkli hissiyatlar olur. Bunun en büyük nedeni ruzgar direncinin cikardigi ruzgar sesi, buyuk tekerleklerin yaptigi surtunme ve ugultudur..Buna ek olarak Yukarida konumlandiginizda Savrulma Kuvveti ile vucudunuz kafaniz boynunuz daha fazla momente maruz kalir. Bu da uzun yolda daha yorucu olur. Hizli gitme isteğini torpuler. 2. Yüksek aracta görüş , alcak araca gore daha fazladir. Bunun iki nedeni vardir, Farlar gece daha yukarida konumlanir, oturma pozisyonu sedan bir araca gore 40-50cm daha fazladir. Bu da daha ileriyi gormenizi saglar, ayrica pek cok SUV aracta Cam boyu daha fazladir. Bu da 360° hakimiyeti artirir. 3. SUV arac kullanirken, Araziye daha elverisli yapildigindan süspansiyon daha yumusak olur, bu da virajlarda yatmayi artirir. Bir sedan gibi yol tutmasini beklemeyin. Ama arazi kabiliyeti nedeniyle, yoldaki tumsek ve cukurlarda sedan kadar problem yaratmaz lastik yarmaz vs. 4. SUV kutlesi daha yuksek oldugundan, devrilme eglimi fazla olsa da seda ile yapilan carpismalarda cok daha avantajli durumdadir. Kisacasi Kendini bilene SUV daha guvenli. Kendini bilmeyen zaten bisiklet kullansa bile düşer ölür. |
semih babasının arabasını forumda övüyor |
Benzer içerikler
- egzoz emisyon muayeneden kaç gün önce yapılır
- 18 yaş araç kiralama
- plastik duba arabayı çizer mi
- 4 mevsim lastik alınır mı
- transporter tutulan modeli
- bmw jeep 2024
- byd seal ne zaman gelecek
- honda crv 2023
- peugeot 3008 hibrit yorumlar
- bmw x1 elektrikli menzil
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X