Şimdi Ara

SUV Karşılaştırma İsteği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
28.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu işten anlayn biri,

    Tucson, Qasqhi, Tiguan gibi modelleri

    Toureg, Sante Fe, X-Trail, Sonata gibi modelleri

    Karşılaştırması mümkün mü? Eksileri nedir Artıları nedir? Hangi daha avantajlıdır.

    Sayısız aramalarıma rağmen böyle bir karşılaştırma bulamadım...

    Saygılar....



  • Suv alınacaksa şuan 80 bin tl'ye Sorento alınır,almayanı döverler söylemedi demeyin.60'a sportage var fakat motoru biraz düşük.Bu fiyata bu donanımda başka bir suv aramayın derim...Ama şehir içi kullanılacaksa,biraz daha küçük isteniyorsa qasqhi alınır derim ben.
  • karşılaştırma istemiştim. tavsiyen için sağol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan666

    karşılaştırma istemiştim. tavsiyen için sağol
    Aralarında malzeme kalitesi ve işcilik olan en iyisi toureg dir..

    Yeni kasa x trail gercekten gsl bir arabadır..Yeni ozellikleri gercekten cok cezbedici..

    Quasqhi yi almanı tavsiye etmem ne işcilik kalitesi ne de konfor olarak sıfır..

    Vites değişimleri kemikli..Bindim test ettim..Arka alanı da dar..

    Tumseklerde emiş kuvveti cok kotu..Kısacası vasat bir araba diyebilirim..

    Tiguan alınabilecek en iyilerinden..

    Bu arada sorento vasat bir suvdur..Ole almayanı doverler felan demişssiniz sonra imzanıza baktım anladım nedenini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Aralarında malzeme kalitesi ve işcilik olan en iyisi toureg dir..

    Yeni kasa x trail gercekten gsl bir arabadır..Yeni ozellikleri gercekten cok cezbedici..

    Quasqhi yi almanı tavsiye etmem ne işcilik kalitesi ne de konfor olarak sıfır..

    Vites değişimleri kemikli..Bindim test ettim..Arka alanı da dar..

    Tumseklerde emiş kuvveti cok kotu..Kısacası vasat bir araba diyebilirim..

    Tiguan alınabilecek en iyilerinden..

    Bu arada sorento vasat bir suvdur..Ole almayanı doverler felan demişssiniz sonra imzanıza baktım anladım nedenini

    Alıntıları Göster
    Subaru Forester'ı da hesaba katmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Aralarında malzeme kalitesi ve işcilik olan en iyisi toureg dir..

    Yeni kasa x trail gercekten gsl bir arabadır..Yeni ozellikleri gercekten cok cezbedici..

    Quasqhi yi almanı tavsiye etmem ne işcilik kalitesi ne de konfor olarak sıfır..

    Vites değişimleri kemikli..Bindim test ettim..Arka alanı da dar..

    Tumseklerde emiş kuvveti cok kotu..Kısacası vasat bir araba diyebilirim..

    Tiguan alınabilecek en iyilerinden..

    Bu arada sorento vasat bir suvdur..Ole almayanı doverler felan demişssiniz sonra imzanıza baktım anladım nedenini

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE



    Bu arada sorento vasat bir suvdur..Ole almayanı doverler felan demişssiniz sonra imzanıza baktım anladım nedenini





    Boşa laf söylemiyorum,bu fiyata bu kalitede kaç suv çıkartabilirsin bana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE



    Bu arada sorento vasat bir suvdur..Ole almayanı doverler felan demişssiniz sonra imzanıza baktım anladım nedenini





    Boşa laf söylemiyorum,bu fiyata bu kalitede kaç suv çıkartabilirsin bana

    Alıntıları Göster
    touareg bu kategoriden ayri tut.

    digerleri icinden mantiklisida xtrail.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    touareg bu kategoriden ayri tut.

    digerleri icinden mantiklisida xtrail.

    Alıntıları Göster
    sadece suv gibi gözüksün gerisi mpv standartında olsun diyorsan tiguan veya kuga.

    harbiden suv olsun deniyorsa x-trail.

    cr-v de ikisini arasında bir yerde.

    qasqai suv değil, toureg bu araçların çok üstünde bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    sadece suv gibi gözüksün gerisi mpv standartında olsun diyorsan tiguan veya kuga.

    harbiden suv olsun deniyorsa x-trail.

    cr-v de ikisini arasında bir yerde.

    qasqai suv değil, toureg bu araçların çok üstünde bir araç.

    Alıntıları Göster
    Forumda yayınlanan tavan testine bakın,ülkemizde favori olan Sorento'nun haline bakın,bir de Tiguan'a.Tiguan zaten birinci oldu.

    Qashqai zaten SUV değil.Çok yapılan bir hata bu.

    Touareg,çok farklı bir araba.Çok beğeniyorum.X-Trail hakkında bir fikrim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    sadece suv gibi gözüksün gerisi mpv standartında olsun diyorsan tiguan veya kuga.

    harbiden suv olsun deniyorsa x-trail.

    cr-v de ikisini arasında bir yerde.

    qasqai suv değil, toureg bu araçların çok üstünde bir araç.

    Alıntıları Göster
    Touareg' in fiyatı diğerlerinin iki mislinden fazla, karşılaştırmak yanlış olur; daha lüks bir model. Fakat daha yetenekli mi (arazide) hiç sanmıyorum.
    Santa Fe, Sorento ve X-Trail' in artılarını sıralarsak;
    Sorento' nun çok yüksek bir donanımı var. Keza Santa Fe' de bir iki eksik ile oldukça dolu bir araç. X Trail bu konuda bu ikisinin birkaç adım gerisinde kalıyor. Sorento tabiri caizse "yayla gibi" bir araba. Yayıla yayıla üstünde seyahat edebileceğiniz türden bir araç. Yumuşak süspansiyonları, çok geniş iç hacmi, geniş koltukları, ideal diz mesafesi, TV-DVD-Navigasyon özellikli "entartainment" sistemi, soğutmalı gözleri, ısıtmalı koltukları, deri döşemesi ile tam bir seyehat keyfi yaşatıyor. Genişlik konusunda Sorento' ya kafa tutabilecek bir suv varsa o da Santa fe; istendiğinde üçüncü koltuk sırası ile 7 kişilik olarak satın alınabildiğini söylemek yeterli olur sanırım arabanın devasa iç hacmi konusunda. TV-Navigasyon sistemi dışında bir donanım eksiği de yok Santa Fe' nin. Fakat Sorento' nun göze daha çok hitab eden bir iç tasarımı var, daha kaliteli değil, fakat öyle gözüküyor. Eninde sonunda aynı ailenin iki modeli bunlar. Sorento' nun yeni kasası 2010 başlarında satışa sunulacak. Santa Fe ise 2010' un ikinci yarısında makyaj yiyecek. X Trail' ın donanım olarak Santa Fe ve Sorento' dan bir takım eksikleri var. Ayrıca iç mekan kalitesi düşük. özellikle özensiz plastik kısımlar oldukça fazla. Ayrıca X Trail daha sert bir araç, ön planda konfor yok.
    Motor olarak Sorento, Santa Fe' nin ilerisinde. 2.5 litrelik dizel motoru 170 beygir güç üretiyor. Öte yandan Santa Fe' nin dizel motoru ise 140 beygir, torku daha düşük. X Trail' ın 2.0 litrelik dizel motoru ise 150 beygir güç üretiyor.
    Sorento' da sürüş modunu direksiyonun sağındaki kol ile üç farklı konumda belirleyebiliyorsunuz. Bunları sırasıyla konfor, arazi ve ağır arazi olarak sıralayabiliriz. Arazi konumuna alındığında %50-50 dağılımlı 4*4 aktif oluyor. Santa Fe' de ise böyle bir şansınız yok. Araç sürüş esnasında topladığı veriler ile kendi kararını kendisi veriyor, asfaltta önden çekişli olarak ilerliyor, arazi koşullarında 4*4. Her iki araçta aslında arazi şartlarında oldukça yetenekli, Sorento' nun yaklaşma ve uzaklaşma açıları biraz daha avantaj sağlıyor, %50-50 dağılımın manuel olarak aktif edilmesi aslında bir başka avantaj. Öte yandan Nissan X-Trail, Sorento ve Santa Fe' den bu konuda öne çıkıyor. Nissan arazi konusunda oldukça yetenekli. Eğim iniş kontrol sistemi, tırmanış kontrol sistemi gibi programlar sayesinde sürücüye adeta yapılacak iş bırakmıyor. Her üç araçta da elbette kilit diferansiyel bulunduğunu belirteyim, arazi şartlarında oldukça belirleyici bir özellik.
    Düz yolda performans olarak çok fazla memnuniyet verecek taşıtlar değil bunlar. Santa Fe 13-14 saniyede 0-100 hızlanmasını tamamlıyor. Ara hızlanmalar çok iyi değil. Süspansiyonları başarılı, çok fazla yatma eğilimi yok. Sorento nispeten daha iyi ivmeleniyor fakat süspansiyonları inanılmaz derecede yumuşak.virajlarda fazlasıyla yana yatma sorunu var, güven vermiyor. X Trail nispeten daha sert süspnasiyonlara sahip, fakat sadece bunlara kıyasla, hızlanması, esneklik değerleri oldukça kötü.
    Full+full, Sorento 2.5L Dizel X-Force' ların fiyatı şu an 80 bin TL. Fiyatlarının bu kadar düşmesinin sebebi 2010' da yeni kasasının satılacak olması. Hyundai Santa-Fe 2.2 dizellerin fiyatı 84 bin TL. X Trail ise 82 bin TL.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    Touareg' in fiyatı diğerlerinin iki mislinden fazla, karşılaştırmak yanlış olur; daha lüks bir model. Fakat daha yetenekli mi (arazide) hiç sanmıyorum.
    Santa Fe, Sorento ve X-Trail' in artılarını sıralarsak;
    Sorento' nun çok yüksek bir donanımı var. Keza Santa Fe' de bir iki eksik ile oldukça dolu bir araç. X Trail bu konuda bu ikisinin birkaç adım gerisinde kalıyor. Sorento tabiri caizse "yayla gibi" bir araba. Yayıla yayıla üstünde seyahat edebileceğiniz türden bir araç. Yumuşak süspansiyonları, çok geniş iç hacmi, geniş koltukları, ideal diz mesafesi, TV-DVD-Navigasyon özellikli "entartainment" sistemi, soğutmalı gözleri, ısıtmalı koltukları, deri döşemesi ile tam bir seyehat keyfi yaşatıyor. Genişlik konusunda Sorento' ya kafa tutabilecek bir suv varsa o da Santa fe; istendiğinde üçüncü koltuk sırası ile 7 kişilik olarak satın alınabildiğini söylemek yeterli olur sanırım arabanın devasa iç hacmi konusunda. TV-Navigasyon sistemi dışında bir donanım eksiği de yok Santa Fe' nin. Fakat Sorento' nun göze daha çok hitab eden bir iç tasarımı var, daha kaliteli değil, fakat öyle gözüküyor. Eninde sonunda aynı ailenin iki modeli bunlar. Sorento' nun yeni kasası 2010 başlarında satışa sunulacak. Santa Fe ise 2010' un ikinci yarısında makyaj yiyecek. X Trail' ın donanım olarak Santa Fe ve Sorento' dan bir takım eksikleri var. Ayrıca iç mekan kalitesi düşük. özellikle özensiz plastik kısımlar oldukça fazla. Ayrıca X Trail daha sert bir araç, ön planda konfor yok.
    Motor olarak Sorento, Santa Fe' nin ilerisinde. 2.5 litrelik dizel motoru 170 beygir güç üretiyor. Öte yandan Santa Fe' nin dizel motoru ise 140 beygir, torku daha düşük. X Trail' ın 2.0 litrelik dizel motoru ise 150 beygir güç üretiyor.
    Sorento' da sürüş modunu direksiyonun sağındaki kol ile üç farklı konumda belirleyebiliyorsunuz. Bunları sırasıyla konfor, arazi ve ağır arazi olarak sıralayabiliriz. Arazi konumuna alındığında %50-50 dağılımlı 4*4 aktif oluyor. Santa Fe' de ise böyle bir şansınız yok. Araç sürüş esnasında topladığı veriler ile kendi kararını kendisi veriyor, asfaltta önden çekişli olarak ilerliyor, arazi koşullarında 4*4. Her iki araçta aslında arazi şartlarında oldukça yetenekli, Sorento' nun yaklaşma ve uzaklaşma açıları biraz daha avantaj sağlıyor, %50-50 dağılımın manuel olarak aktif edilmesi aslında bir başka avantaj. Öte yandan Nissan X-Trail, Sorento ve Santa Fe' den bu konuda öne çıkıyor. Nissan arazi konusunda oldukça yetenekli. Eğim iniş kontrol sistemi, tırmanış kontrol sistemi gibi programlar sayesinde sürücüye adeta yapılacak iş bırakmıyor. Her üç araçta da elbette kilit diferansiyel bulunduğunu belirteyim, arazi şartlarında oldukça belirleyici bir özellik.
    Düz yolda performans olarak çok fazla memnuniyet verecek taşıtlar değil bunlar. Santa Fe 13-14 saniyede 0-100 hızlanmasını tamamlıyor. Ara hızlanmalar çok iyi değil. Süspansiyonları başarılı, çok fazla yatma eğilimi yok. Sorento nispeten daha iyi ivmeleniyor fakat süspansiyonları inanılmaz derecede yumuşak.virajlarda fazlasıyla yana yatma sorunu var, güven vermiyor. X Trail nispeten daha sert süspnasiyonlara sahip, fakat sadece bunlara kıyasla, hızlanması, esneklik değerleri oldukça kötü.
    Full+full, Sorento 2.5L Dizel X-Force' ların fiyatı şu an 80 bin TL. Fiyatlarının bu kadar düşmesinin sebebi 2010' da yeni kasasının satılacak olması. Hyundai Santa-Fe 2.2 dizellerin fiyatı 84 bin TL. X Trail ise 82 bin TL.

    Alıntıları Göster
    2.2 santa FE 155 hp ve içlerinde euro ncap ten daha başarılısı. X-trail ses sistemi ile başlar cam açma kapama düğmelerine kadar malzeme kalitesi berbat. 2.5 sorento 170 hp ama arka aks bağımsız süspansiyon değil yol tutuşunda bence son sırada. Bende kısmetse Santa Fe 3.3 veya 2.7 benzinli almayı düşünüyorum tabi yer türkiye değil, içlerinde incelediklerim arasında en kaliteli ve güzel işçilik olarak santa fe diyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_solider

    2.2 santa FE 155 hp ve içlerinde euro ncap ten daha başarılısı. X-trail ses sistemi ile başlar cam açma kapama düğmelerine kadar malzeme kalitesi berbat. 2.5 sorento 170 hp ama arka aks bağımsız süspansiyon değil yol tutuşunda bence son sırada. Bende kısmetse Santa Fe 3.3 veya 2.7 benzinli almayı düşünüyorum tabi yer türkiye değil, içlerinde incelediklerim arasında en kaliteli ve güzel işçilik olarak santa fe diyorum :)

    Alıntıları Göster
    Touareg'e arazide digerlerinden basarili demek araca hakaret etmek gibi birsey olur...

    Diger suvlarin hangisi 60cmlik sudan gecme ve %45 egimlerden gecme gibi bir kabiliyeti vardir.

    Arabayada haksizlik yapmayin cnm bu kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Touareg'e arazide digerlerinden basarili demek araca hakaret etmek gibi birsey olur...

    Diger suvlarin hangisi 60cmlik sudan gecme ve %45 egimlerden gecme gibi bir kabiliyeti vardir.

    Arabayada haksizlik yapmayin cnm bu kadar.

    Alıntıları Göster
    Bence sağlam araç alın, öncelikle de
    www.euroncap.com vehttp://www.iihs.org/ratings/default.aspx
    sayfalarına bakın.

    Fiyat olarak bir limitin altında olan giriş ve orta sınıf SUV'lerin sonuçları aşağıda...
    Kazaların %75'ini oluşturan önden çarpmalarda Euroncap testlerinde
    XC60 15,53
    Freelander 14,92
    Tiguan 14,25
    Koleos 13,12
    Kuga 12,7

    Raw4 12.4
    Santa Fe 12,34
    Outlander 12,3
    CRV 12,25
    Captiva 12,23
    Vitara 10,9
    X-Trail 8,59
    Sorento 8,52 puan.

    Bunlardan ilk 5'ü 5 yıldız aldılar.


    Bu testlere İİHS'nin takla testleri eklenince en iyiler Tiguan ile Forester olarak görünüyor.
    Bkz
    http://www.iihs.org/news/rss/pr032409.html
    http://www.xprts-llc.com/
    http://www.centerforinjuryresearch.org/

    SWR (Strength-to-weight ratio) dedikleri aracın tavanının direnci ile kilosu arasındaki oran (yüksek iyidir)
    Sorento da 1.9
    Sportage'da 2.4
    CRV'de 2.8
    Volvo XC90'da 4.6
    Forester 4.6
    Tiguan'da 5.8 saptanmış
    http://www.iihs.org/ratings/roof/detailsbyclass.aspx?58

    SUV'lerin ağırlık merkezi diğer araçlardan yüksek olduğundan iyi yol tutması ve tavanının sağlamlığı çok önemli.

    Bkz: auto motor sport sayı 09 eylül 2008 MASTER TEST

    ( opel antara - mitsubish outlender - ford kuga - nissan xtrail - peugeot4007 - land rover freelander - chevrolet captiva - honda crv - renault koleos - toyota rav4 - vw tiguan )
    1- şehir içi hızında geyik testi en iyi = vw tiguan
    2- u split fren testi en iyi = 1.kuga 2.vw tiguan
    3- ıslak zeminde engel aşma testi en iyi = vw tiguan
    4- slalom testi en iyi = vw tiguan
    5- hızlı şerit değiştirme testi en iyi = vw tiguan
    6- viraj stabilite testi en iyi = vw tiguan
    7-genel görüş açısı = 1.crv 2.koleos 3. tiguan
    8-ön görüş açısı = vw tiguan
    9-park görüş açısı = vw tiguan
    10-iç mekan gürültüsü =vw tiguan
    11-arazi kabiliyeti=1.Land rover freelander 2.vw tiguan
    12- genel sürüş hissi = vw tiguan

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2008-kompakte-suv-elf-kompakte-suv-im-vergleich-753549.html?item=http://images.marken.auto-motor-und-sport.de/media/mdb/38911.jpg?r_900x600

    Param olsaydı Q5 ya da Volvo XC60 almak isterdim ama dolu versiyonları çok pahalıydı (Tiguanx2 gibi).


    Sağlamlığı (önden, yandan, arkadan-whiplash ve tavan testleri ile kanıtlı) yanısıra, 1.4 motor olmasına bağlı olarak düşük vergi dilimine girmesi ve ÖTV indiriminden maksimum faydalanmasından dolayı Tiguan mantıklı geldi. VW kalitesi ve güvencesi de önemliydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autograph

    Bence sağlam araç alın, öncelikle de
    www.euroncap.com vehttp://www.iihs.org/ratings/default.aspx
    sayfalarına bakın.

    Fiyat olarak bir limitin altında olan giriş ve orta sınıf SUV'lerin sonuçları aşağıda...
    Kazaların %75'ini oluşturan önden çarpmalarda Euroncap testlerinde
    XC60 15,53
    Freelander 14,92
    Tiguan 14,25
    Koleos 13,12
    Kuga 12,7

    Raw4 12.4
    Santa Fe 12,34
    Outlander 12,3
    CRV 12,25
    Captiva 12,23
    Vitara 10,9
    X-Trail 8,59
    Sorento 8,52 puan.

    Bunlardan ilk 5'ü 5 yıldız aldılar.


    Bu testlere İİHS'nin takla testleri eklenince en iyiler Tiguan ile Forester olarak görünüyor.
    Bkz
    http://www.iihs.org/news/rss/pr032409.html
    http://www.xprts-llc.com/
    http://www.centerforinjuryresearch.org/

    SWR (Strength-to-weight ratio) dedikleri aracın tavanının direnci ile kilosu arasındaki oran (yüksek iyidir)
    Sorento da 1.9
    Sportage'da 2.4
    CRV'de 2.8
    Volvo XC90'da 4.6
    Forester 4.6
    Tiguan'da 5.8 saptanmış
    http://www.iihs.org/ratings/roof/detailsbyclass.aspx?58

    SUV'lerin ağırlık merkezi diğer araçlardan yüksek olduğundan iyi yol tutması ve tavanının sağlamlığı çok önemli.

    Bkz: auto motor sport sayı 09 eylül 2008 MASTER TEST

    ( opel antara - mitsubish outlender - ford kuga - nissan xtrail - peugeot4007 - land rover freelander - chevrolet captiva - honda crv - renault koleos - toyota rav4 - vw tiguan )
    1- şehir içi hızında geyik testi en iyi = vw tiguan
    2- u split fren testi en iyi = 1.kuga 2.vw tiguan
    3- ıslak zeminde engel aşma testi en iyi = vw tiguan
    4- slalom testi en iyi = vw tiguan
    5- hızlı şerit değiştirme testi en iyi = vw tiguan
    6- viraj stabilite testi en iyi = vw tiguan
    7-genel görüş açısı = 1.crv 2.koleos 3. tiguan
    8-ön görüş açısı = vw tiguan
    9-park görüş açısı = vw tiguan
    10-iç mekan gürültüsü =vw tiguan
    11-arazi kabiliyeti=1.Land rover freelander 2.vw tiguan
    12- genel sürüş hissi = vw tiguan

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/master-test-2008-kompakte-suv-elf-kompakte-suv-im-vergleich-753549.html?item=http://images.marken.auto-motor-und-sport.de/media/mdb/38911.jpg?r_900x600

    Param olsaydı Q5 ya da Volvo XC60 almak isterdim ama dolu versiyonları çok pahalıydı (Tiguanx2 gibi).


    Sağlamlığı (önden, yandan, arkadan-whiplash ve tavan testleri ile kanıtlı) yanısıra, 1.4 motor olmasına bağlı olarak düşük vergi dilimine girmesi ve ÖTV indiriminden maksimum faydalanmasından dolayı Tiguan mantıklı geldi. VW kalitesi ve güvencesi de önemliydi.

    Alıntıları Göster
    performans olarak renault kaleos saydıklarından daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    performans olarak renault kaleos saydıklarından daha iyi.

    Alıntıları Göster
    Qashqai bir kere X-Trail'in küçük kardeşi.

    Ben bildiğim araçtan bahsedersem sanırım daha yararlı olurum. Yaklaşık 1 yıl önce X-Trail 2.0 dCi aldık.

    Yaklaşık o bütçede alabileceğimiz diğer Suv'lar ise Sorento, Captiva, Compass filandı. Almadan önce çok araştırdık; Hem test sürüşü filan yaptık hem de türk ve yabancı forumlarda okuduk, videolardan testleri izledik. Şu an kim ne derse desin. O sınıfta LR Freelander2'den sonra alınabilecek en bütün araç X-Trail. Tiguan vs gibi araçlarda ilk sert bir eğimde ön tamponu oraya bırakırsınız.

    Karşılaştıralacak o kadar çok şey var ama ben en belirgin özelliklerinde bahsedeyim. Aklınıza takılan herhangi bir soru varsa memnuniyetle yanıtlarım araç hakkında.

    -Eğer sadece asfalt perfomansı istiyorsanız. İlla ki X-Trail almanıza gerek yok. Çünkü potansiyeli olan bir aracı alıp kullanmamaktansa daha ucuz ya da daha şehirli bir Suv almanızı tavsiye ederim. All mode, 4X2, 4X4 gibi üç şekilde gücü yere aktarma şansınız var X-Trailde. Ayrıca eğim iniş kontrol sistemi de mevcut yani çoğu rakibinde olmayan arazide işinize yaracak çekiş sistemleri var...

    -Şehir içi trafiğinde (Mersin koşullarında bahsediyorum) normal koşullarda 8 - 8.5 litre ortalamayla geziyoruz. Sürekli dip gaz kalkıp perfonmaslı kullandığınızda ise 9.5 - 10 lt... Uzun yolda Cruise Control'u kullanırsanız 7.5 seviyelerinde gezersiniz.

    -Frenler ise kesinlikle iyi değil! Tamam 1.5 tonluk kütle vs ama 43+ metre durma mesafesi gerçekten bu araç için uzun bence. Tabi bu durumdan ailede sadece ben şikayetçiyim. Çünkü bu birazda sürüş tarzıyla alakalı.

    -Bizdeki araç 6 viteslik otomatik versiyon. Bir yakınımızda LR Freelander2 var onla karşılaştırdığımda vites geçişleri daha hissedilir ve yavaş. Ama bu tabi ki FR2 ile mukayese edildiğindeki durum.

    - 0 - 100 hızlanmasında Otomatik Captiva'yla denedik. Geçtik, arada dağlar kadar fark yoktu ama geçtik.


    - Otoyolda son sürat denemesinde ben 206 km/h'yi gördüm. Çekiş sistemini 4X2'yi alıp vitesi de tiptronik olarak kontrol edersem belki biraz daha artırabilirim bu sürati. Fakat çok da bir şey değişmez. Ancak eğim filan bulmak lazım daha yüksek süratler için.

    -Araçta yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Esp, 6'lı cd çalar, sunroof, deri koltuk, bluetooth vs mevcut. Kullanılan malzemelerin kalitesi de kesinlikle yeterli.

    -Tepelerdeki projektörleri ise kesinlikle seveceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    performans olarak renault kaleos saydıklarından daha iyi.

    Alıntıları Göster
    tiguan
    almış götürmüş geriye hiç bir teknik birincilik bırakmamış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DR059

    Qashqai bir kere X-Trail'in küçük kardeşi.

    Ben bildiğim araçtan bahsedersem sanırım daha yararlı olurum. Yaklaşık 1 yıl önce X-Trail 2.0 dCi aldık.

    Yaklaşık o bütçede alabileceğimiz diğer Suv'lar ise Sorento, Captiva, Compass filandı. Almadan önce çok araştırdık; Hem test sürüşü filan yaptık hem de türk ve yabancı forumlarda okuduk, videolardan testleri izledik. Şu an kim ne derse desin. O sınıfta LR Freelander2'den sonra alınabilecek en bütün araç X-Trail. Tiguan vs gibi araçlarda ilk sert bir eğimde ön tamponu oraya bırakırsınız.

    Karşılaştıralacak o kadar çok şey var ama ben en belirgin özelliklerinde bahsedeyim. Aklınıza takılan herhangi bir soru varsa memnuniyetle yanıtlarım araç hakkında.

    -Eğer sadece asfalt perfomansı istiyorsanız. İlla ki X-Trail almanıza gerek yok. Çünkü potansiyeli olan bir aracı alıp kullanmamaktansa daha ucuz ya da daha şehirli bir Suv almanızı tavsiye ederim. All mode, 4X2, 4X4 gibi üç şekilde gücü yere aktarma şansınız var X-Trailde. Ayrıca eğim iniş kontrol sistemi de mevcut yani çoğu rakibinde olmayan arazide işinize yaracak çekiş sistemleri var...

    -Şehir içi trafiğinde (Mersin koşullarında bahsediyorum) normal koşullarda 8 - 8.5 litre ortalamayla geziyoruz. Sürekli dip gaz kalkıp perfonmaslı kullandığınızda ise 9.5 - 10 lt... Uzun yolda Cruise Control'u kullanırsanız 7.5 seviyelerinde gezersiniz.

    -Frenler ise kesinlikle iyi değil! Tamam 1.5 tonluk kütle vs ama 43+ metre durma mesafesi gerçekten bu araç için uzun bence. Tabi bu durumdan ailede sadece ben şikayetçiyim. Çünkü bu birazda sürüş tarzıyla alakalı.

    -Bizdeki araç 6 viteslik otomatik versiyon. Bir yakınımızda LR Freelander2 var onla karşılaştırdığımda vites geçişleri daha hissedilir ve yavaş. Ama bu tabi ki FR2 ile mukayese edildiğindeki durum.

    - 0 - 100 hızlanmasında Otomatik Captiva'yla denedik. Geçtik, arada dağlar kadar fark yoktu ama geçtik.


    - Otoyolda son sürat denemesinde ben 206 km/h'yi gördüm. Çekiş sistemini 4X2'yi alıp vitesi de tiptronik olarak kontrol edersem belki biraz daha artırabilirim bu sürati. Fakat çok da bir şey değişmez. Ancak eğim filan bulmak lazım daha yüksek süratler için.

    -Araçta yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Esp, 6'lı cd çalar, sunroof, deri koltuk, bluetooth vs mevcut. Kullanılan malzemelerin kalitesi de kesinlikle yeterli.

    -Tepelerdeki projektörleri ise kesinlikle seveceksiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: can3*

    Qashqai bir kere X-Trail'in küçük kardeşi.

    Ben bildiğim araçtan bahsedersem sanırım daha yararlı olurum. Yaklaşık 1 yıl önce X-Trail 2.0 dCi aldık.

    Yaklaşık o bütçede alabileceğimiz diğer Suv'lar ise Sorento, Captiva, Compass filandı. Almadan önce çok araştırdık; Hem test sürüşü filan yaptık hem de türk ve yabancı forumlarda okuduk, videolardan testleri izledik. Şu an kim ne derse desin. O sınıfta LR Freelander2'den sonra alınabilecek en bütün araç X-Trail. Tiguan vs gibi araçlarda ilk sert bir eğimde ön tamponu oraya bırakırsınız.

    Karşılaştıralacak o kadar çok şey var ama ben en belirgin özelliklerinde bahsedeyim. Aklınıza takılan herhangi bir soru varsa memnuniyetle yanıtlarım araç hakkında.

    -Eğer sadece asfalt perfomansı istiyorsanız. İlla ki X-Trail almanıza gerek yok. Çünkü potansiyeli olan bir aracı alıp kullanmamaktansa daha ucuz ya da daha şehirli bir Suv almanızı tavsiye ederim. All mode, 4X2, 4X4 gibi üç şekilde gücü yere aktarma şansınız var X-Trailde. Ayrıca eğim iniş kontrol sistemi de mevcut yani çoğu rakibinde olmayan arazide işinize yaracak çekiş sistemleri var...

    -Şehir içi trafiğinde (Mersin koşullarında bahsediyorum) normal koşullarda 8 - 8.5 litre ortalamayla geziyoruz. Sürekli dip gaz kalkıp perfonmaslı kullandığınızda ise 9.5 - 10 lt... Uzun yolda Cruise Control'u kullanırsanız 7.5 seviyelerinde gezersiniz.

    -Frenler ise kesinlikle iyi değil! Tamam 1.5 tonluk kütle vs ama 43+ metre durma mesafesi gerçekten bu araç için uzun bence. Tabi bu durumdan ailede sadece ben şikayetçiyim. Çünkü bu birazda sürüş tarzıyla alakalı.

    -Bizdeki araç 6 viteslik otomatik versiyon. Bir yakınımızda LR Freelander2 var onla karşılaştırdığımda vites geçişleri daha hissedilir ve yavaş. Ama bu tabi ki FR2 ile mukayese edildiğindeki durum.

    - 0 - 100 hızlanmasında Otomatik Captiva'yla denedik. Geçtik, arada dağlar kadar fark yoktu ama geçtik.


    - Otoyolda son sürat denemesinde ben 206 km/h'yi gördüm. Çekiş sistemini 4X2'yi alıp vitesi de tiptronik olarak kontrol edersem belki biraz daha artırabilirim bu sürati. Fakat çok da bir şey değişmez. Ancak eğim filan bulmak lazım daha yüksek süratler için.

    -Araçta yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Esp, 6'lı cd çalar, sunroof, deri koltuk, bluetooth vs mevcut. Kullanılan malzemelerin kalitesi de kesinlikle yeterli.

    -Tepelerdeki projektörleri ise kesinlikle seveceksiniz.


    Güle güle kullanınn güzel araç.

    Ben de Tiguan'ı almadan önce incelediğim araçlardan biriydi X-trail.
    Ancak siz avantajlarını yazmışınız, ben de gördüğüm dezavantajlarını yazayım X-trail'in.
    1- Dediğiniz gibi frenleri iyi değil. Tiguanla 5 metre fark (43-38) varki yeri gelir 1 metre hayat kurtarır.
    2- Euroncap testlerinde Sorentoyo dışarıda bırakırsanız güncel modeller içinde en güvensizi.
    3- Dışı çok geniş olmasına rağmen hemen hemen tüm modellerden dar olan iç mekanı.
    Diz mesafesi olarak bu sınıftan 3-4 cm dar. iç genişlik olarak önde 5 cm arkada 3-4 cm dar. Bu cmler ne kadar öemli demeyin firmalar 1 cm diz mesafesi için bile inanılmaz uğraşıyorlar.

    Motoru ve 4x4 sürüş sistemi gerçekten başarılı.
    Ama hangimiz gerçek off-road yapıyoruz ki.

    Tiguanın ön tamponu yolda kalır demişniz ama
    Track-Field alırsanız.
    Yaklaşma açısı 28
    Ayrılma açısı 25
    Rampa açısı 20 derece

    Xtrailde ise sırasıyla 29/23/20 derece.
    Göründüğü üzere yaklaşma açısında 1 derece geride olan tiguan ayrılma açısında 2 derece avantaj sunuyor. Aslında pek fark olmadığını görebiliyorsunuz.

    En önemlisi şu şartlarda %14'ük indirimin olduğu 1600cc altında motoru olan tek 4x4 araç.
    Qashqai demeyin 4x4 değil 4x4 olanı ise 2000cc.

    4x4ü de başta da yazdığım gibi offroad şartları için değil ama, altının 20 cm gibi yüksek olması nedeniyle piknik- kır gezilerinde ve daha da önemlisi, karlı yollarda sağlayacağı avantaj nedeniyle almak istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autograph

    quote:

    Orjinalden alıntı: can3*

    Qashqai bir kere X-Trail'in küçük kardeşi.

    Ben bildiğim araçtan bahsedersem sanırım daha yararlı olurum. Yaklaşık 1 yıl önce X-Trail 2.0 dCi aldık.

    Yaklaşık o bütçede alabileceğimiz diğer Suv'lar ise Sorento, Captiva, Compass filandı. Almadan önce çok araştırdık; Hem test sürüşü filan yaptık hem de türk ve yabancı forumlarda okuduk, videolardan testleri izledik. Şu an kim ne derse desin. O sınıfta LR Freelander2'den sonra alınabilecek en bütün araç X-Trail. Tiguan vs gibi araçlarda ilk sert bir eğimde ön tamponu oraya bırakırsınız.

    Karşılaştıralacak o kadar çok şey var ama ben en belirgin özelliklerinde bahsedeyim. Aklınıza takılan herhangi bir soru varsa memnuniyetle yanıtlarım araç hakkında.

    -Eğer sadece asfalt perfomansı istiyorsanız. İlla ki X-Trail almanıza gerek yok. Çünkü potansiyeli olan bir aracı alıp kullanmamaktansa daha ucuz ya da daha şehirli bir Suv almanızı tavsiye ederim. All mode, 4X2, 4X4 gibi üç şekilde gücü yere aktarma şansınız var X-Trailde. Ayrıca eğim iniş kontrol sistemi de mevcut yani çoğu rakibinde olmayan arazide işinize yaracak çekiş sistemleri var...

    -Şehir içi trafiğinde (Mersin koşullarında bahsediyorum) normal koşullarda 8 - 8.5 litre ortalamayla geziyoruz. Sürekli dip gaz kalkıp perfonmaslı kullandığınızda ise 9.5 - 10 lt... Uzun yolda Cruise Control'u kullanırsanız 7.5 seviyelerinde gezersiniz.

    -Frenler ise kesinlikle iyi değil! Tamam 1.5 tonluk kütle vs ama 43+ metre durma mesafesi gerçekten bu araç için uzun bence. Tabi bu durumdan ailede sadece ben şikayetçiyim. Çünkü bu birazda sürüş tarzıyla alakalı.

    -Bizdeki araç 6 viteslik otomatik versiyon. Bir yakınımızda LR Freelander2 var onla karşılaştırdığımda vites geçişleri daha hissedilir ve yavaş. Ama bu tabi ki FR2 ile mukayese edildiğindeki durum.

    - 0 - 100 hızlanmasında Otomatik Captiva'yla denedik. Geçtik, arada dağlar kadar fark yoktu ama geçtik.


    - Otoyolda son sürat denemesinde ben 206 km/h'yi gördüm. Çekiş sistemini 4X2'yi alıp vitesi de tiptronik olarak kontrol edersem belki biraz daha artırabilirim bu sürati. Fakat çok da bir şey değişmez. Ancak eğim filan bulmak lazım daha yüksek süratler için.

    -Araçta yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, Esp, 6'lı cd çalar, sunroof, deri koltuk, bluetooth vs mevcut. Kullanılan malzemelerin kalitesi de kesinlikle yeterli.

    -Tepelerdeki projektörleri ise kesinlikle seveceksiniz.


    Güle güle kullanınn güzel araç.

    Ben de Tiguan'ı almadan önce incelediğim araçlardan biriydi X-trail.
    Ancak siz avantajlarını yazmışınız, ben de gördüğüm dezavantajlarını yazayım X-trail'in.
    1- Dediğiniz gibi frenleri iyi değil. Tiguanla 5 metre fark (43-38) varki yeri gelir 1 metre hayat kurtarır.
    2- Euroncap testlerinde Sorentoyo dışarıda bırakırsanız güncel modeller içinde en güvensizi.
    3- Dışı çok geniş olmasına rağmen hemen hemen tüm modellerden dar olan iç mekanı.
    Diz mesafesi olarak bu sınıftan 3-4 cm dar. iç genişlik olarak önde 5 cm arkada 3-4 cm dar. Bu cmler ne kadar öemli demeyin firmalar 1 cm diz mesafesi için bile inanılmaz uğraşıyorlar.

    Motoru ve 4x4 sürüş sistemi gerçekten başarılı.
    Ama hangimiz gerçek off-road yapıyoruz ki.

    Tiguanın ön tamponu yolda kalır demişniz ama
    Track-Field alırsanız.
    Yaklaşma açısı 28
    Ayrılma açısı 25
    Rampa açısı 20 derece

    Xtrailde ise sırasıyla 29/23/20 derece.
    Göründüğü üzere yaklaşma açısında 1 derece geride olan tiguan ayrılma açısında 2 derece avantaj sunuyor. Aslında pek fark olmadığını görebiliyorsunuz.

    En önemlisi şu şartlarda %14'ük indirimin olduğu 1600cc altında motoru olan tek 4x4 araç.
    Qashqai demeyin 4x4 değil 4x4 olanı ise 2000cc.

    4x4ü de başta da yazdığım gibi offroad şartları için değil ama, altının 20 cm gibi yüksek olması nedeniyle piknik- kır gezilerinde ve daha da önemlisi, karlı yollarda sağlayacağı avantaj nedeniyle almak istedim.

    Alıntıları Göster
    Cebinde paran varsa tiguan 2.0 Tdi veya toureg alabilirsin ama toureg fazla tutulmadı.
    Bütcenize göre Tiguan, Santa Fe, Qashqai arasında tercih yapabilirsiniz.
    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OctaviA_1907 -- 10 Mayıs 2009; 13:30:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OctaviA_1907

    Cebinde paran varsa tiguan 2.0 Tdi veya toureg alabilirsin ama toureg fazla tutulmadı.
    Bütcenize göre Tiguan, Santa Fe, Qashqai arasında tercih yapabilirsiniz.
    Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    volkswagenin olduğü ortamda mercedes bmw yoksa kıyaslama yapılması mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mclearen -- 10 Mayıs 2009; 14:07:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mclearen

    volkswagenin olduğü ortamda mercedes bmw yoksa kıyaslama yapılması mantıksız

    Alıntıları Göster
    Testlere bakarak Tiguan'ın rakiplerinden önde olduğunu görebiliyoruz.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.