Şimdi Ara

SUV V.S ARAÇLARIN HIZ LİMİTLERİ -EGM DEN YANIT GELDİ!!! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
1
Favori
41.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karavelioglu
    Sayın Göde,

    Yaptığınız hesaplama yanlış. Doğrusu söyle olmalıdır;

    120+12 = 132 km/s (makimum yasal hız)
    133 ile 156 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    157 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    İkinci örnekte;

    80+8 = 88 km/s (maksimum yasal hız)
    89 ile 104 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    105 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    Yanlış bilgi ve bilgilendirme nedeniyle sizin ve forumu okuyanların
    mağdur duruma düşebilecekleri düşünülerek bu düzeltme yapılmıştır.

    Teşekkür ederim Sayın Karavelioğlu,

    Hesaplamayı kendim yapmadım, aldığım kaynakta bu şekilde yazıyordu. Karayolları Trafik Kanunun Ceza Yönetmeliğine baktım, % 10-30 ve %30'dan fazlası hükmü belirtiliyor ama hesaplama formatı belirtilmiyor.

    http://trfdenetleme.iem.gov.tr/cezarehberi.aspx

    51/2-a Hız sınırlarını % 10’dan % 30’a (otuz dahil) kadar aşmak, Sürücülere 154,00 TL. Peşin 115,50 TL. 10 Puan
    51/2-b Hız sınırlarını % 30’dan fazla aşmak, Sürücülere 319,00 TL. Peşin 239,25 TL. 15 Puan

  • Geriye doğru 1 yıl içinde 5 defa ihlal edildiğinde 1 yıl süre ile
  • Sürücü belgesi geri alınanların süresi sonunda psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanının muayenesi sonucunda sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.

    Elimize hesap makinesi aldığımızda hız sınırının otoyolda 120 km/h olduğunu da temel alırsak:
    - Hız sınırı 120 km/h
    - %10'u 12 km, %30'u 36 km, bu durumda ceza (120+12) = 132'de başlar ve (120+36) = 156'da sona erer
    - %30'dan fazlası da 157 km/h ve üstü eder.

    Sanırım doğrusu sizin de ifade ettiğiniz gibi budur.

    Düzeltme için teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Otomobillerin ne zaman şehiriçinde ceza limit 77 oldu? 50+5 km değil mi?

    Ayrıca bu G harfine niye bu kadar takılındı ki,arazi aracı özelliklerini sağlayan araçlara G harfi eklenir.Arazili araç demek işte.Şu an pekbir işe yaramıyor ama ilerde belki yarar diye ümit ediyoruz bu G yi.Çünkü arazi araçlarının motor hacimleri yüksek oluyor bu da ÖTV,MTV demek,işi gerçekten arazide olan kişiler veya bu iş hobi olarak yapmak isteyenlerin önündeki en büyük engel bu şu anda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Otomobillerin ne zaman şehiriçinde ceza limit 77 oldu? 50+5 km değil mi?

    Ayrıca bu G harfine niye bu kadar takılındı ki,arazi aracı özelliklerini sağlayan araçlara G harfi eklenir.Arazili araç demek işte.Şu an pekbir işe yaramıyor ama ilerde belki yarar diye ümit ediyoruz bu G yi.Çünkü arazi araçlarının motor hacimleri yüksek oluyor bu da ÖTV,MTV demek,işi gerçekten arazide olan kişiler veya bu iş hobi olarak yapmak isteyenlerin önündeki en büyük engel bu şu anda.

    Merhaba sayın "tenekekutu" kullanıcı adlı üye;

    Evet sizin de belirtmiş olduğunuz üzere genel olarak otomobillerin şehiriçi hız sınırı 50 + 5 = 55 km/s. dir.

    Ancak Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde son yapılan değişiklikle 100. maddenin sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.

    "İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s'e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur."

    Bu bağlamda bazı büyükşehirlerde UKOME'ler tarafından otomobiller için şehiriçi hız sınırı 70 km/s'e yükseltilmiştir.

    Benim vatandaş olarak karşı çıktığım nokta ise yukarıdaki gerekçelerle bu yönetmelikteki "otomobiller için" ibaresinin yanlış olduğudur. Bu ibarenin kaldırılması gerektiğini düşünüyorum. Gerekçeleri yukarıda ayrıntısı ile mevcuttur.

    Şimdilik net olmamakla birlikte Danıştay'da bir dava açarak "otomobiler için" ibaresinin kaldırılmasını talep etmeyi düşünüyorum.




  • Touaregi söyliyim
    Kimisi Bunun İçin


    Kimiside bunun için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: karavelioglu
    Sayın Göde,

    Yaptığınız hesaplama yanlış. Doğrusu söyle olmalıdır;

    120+12 = 132 km/s (makimum yasal hız)
    133 ile 156 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    157 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    İkinci örnekte;

    80+8 = 88 km/s (maksimum yasal hız)
    89 ile 104 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    105 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    Yanlış bilgi ve bilgilendirme nedeniyle sizin ve forumu okuyanların
    mağdur duruma düşebilecekleri düşünülerek bu düzeltme yapılmıştır.

    Teşekkür ederim Sayın Karavelioğlu,

    Hesaplamayı kendim yapmadım, aldığım kaynakta bu şekilde yazıyordu. Karayolları Trafik Kanunun Ceza Yönetmeliğine baktım, % 10-30 ve %30'dan fazlası hükmü belirtiliyor ama hesaplama formatı belirtilmiyor.

    http://trfdenetleme.iem.gov.tr/cezarehberi.aspx

    51/2-a Hız sınırlarını % 10’dan % 30’a (otuz dahil) kadar aşmak, Sürücülere 154,00 TL. Peşin 115,50 TL. 10 Puan
    51/2-b Hız sınırlarını % 30’dan fazla aşmak, Sürücülere 319,00 TL. Peşin 239,25 TL. 15 Puan

  • Geriye doğru 1 yıl içinde 5 defa ihlal edildiğinde 1 yıl süre ile
  • Sürücü belgesi geri alınanların süresi sonunda psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanının muayenesi sonucunda sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri iade edilir.

    Elimize hesap makinesi aldığımızda hız sınırının otoyolda 120 km/h olduğunu da temel alırsak:
    - Hız sınırı 120 km/h
    - %10'u 12 km, %30'u 36 km, bu durumda ceza (120+12) = 132'de başlar ve (120+36) = 156'da sona erer
    - %30'dan fazlası da 157 km/h ve üstü eder.

    Sanırım doğrusu sizin de ifade ettiğiniz gibi budur.

    Düzeltme için teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

  • Merhaba Sayın Taner Göde,

    Yasadaki "% 10 dan %30'a kadar" ifadesi her ne kadar OLDUKÇA NET bir ifade olsa da;

    Akıllarda HİÇBİR soru işareti bırakmayacak derecede, BÜTÜNÜYLE NET bir ifade olup olmadığı tartışılabilir.

    "%30'luk düşük dereceden ceza hesaplanırken; belirlenen yasal hız sınırı üzerine doğrudan %30 mu
    eklenecektir, yoksa yasal hız sınırı üzerine önce %10 eklenip bulunan sonuç üzerine mi %30 eklenecektir?"

    Şeklinde bir soru akla gelebilir ancak işin doğrusu yasal hız sınırının üzerine doğrudan %30 eklenmesidir.

    Nitekim burada hesaplamayı yapan tarafından (alıntıyı yaptığınız kişi) bir hata yapıldığı görülmektedir.

    Yukarıda doğrudan "Yaptığınız hesaplama yanlış." şeklindeki ifadem biraz sert olmuş sonradan farkına vardım.
    Bunun yerine bu açıklamayı getirebilirdim.

    Bu nedenle bağışlayın.

    Saygılarımla,




  • Dacia duster hangi sınıfa giriyor M1 mi yoksa M1G mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu açalı 11 yıl olmuş vay be...
    11 yıl içinde hilux 4x2 almış satmış biri olarak yazayım cevabı:
    Ruhsatında otomobil yazıyorsa otomobil gibi işlem görüyor.4x4 veya 4x2 olması farketmez.Esas sıkıntı arazi araçlarında çıkıyor.Konuda olduğu gibi qq sorenda duster vs otomobil gibi hız limitine sahip.
    Ama Hilux Amarok vs gibi kamyonet araçlarda 4x2 veya 4x4 olmasına bakılmaksızın hız limiti düşük işlem görüyor.
    Ben bu konuda epey araştırma ve yazışma yaptım.
    Mesela 4x2 hilux hız limiti düşük,muayene yıllık,ruhsatta kamyonet, vergi panelvan vergisi (vergi dairesiyle yaptığım yazışmadan sonra)
    4x4 hilux hız limiti düşük,muayene yıllık, vergi otomobil/arazi taşıtı vergisi (motor hacmine göre)




  • Ruhsatta "otomobil" yazıyorsa otomobillerle aynı hız sınırlarına tabidir. En azından benim 4 sene kullandığım captivada durum buydu.6+1 otomobil di...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gOkO -- 24 Mart 2020; 7:27:2 >
  • rahmetli dedemde 4wd mitsubishi pajero vardı. ruhsatta arazi aracı olarak geçiyordu. muayene filan iki senede birdi. rahmetli süratli de araba kullanırdı 120'nin altında gitmezdi hiç ceza yemedi.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.