Şimdi Ara

SUV V.S ARAÇLARIN HIZ LİMİTLERİ -EGM DEN YANIT GELDİ!!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
1
Favori
41.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu olayla birlikte başka bir olay daha anlatayım.Benim X3 ün ruhsatında arazi taşıtı(bence tamamen saçma) yazıyor.Arabayı ilk karayolları muayenede ederken muayene geçerlilik süresini 1 sene koymuştu.1 sene bittiğinde muayene işi TUV e geçmişti.Yapan çocuk abi bu değişti sana bir kıyak?? yapayum muayeneni 2 sene yapıyorum dedi.Geçen trafik jandarma çevirdi.Senin muayenede terslik var dedi,bende durumu anlattım.Adam benim haberim yok belki yazı daha gelmemiştir dedi.
    2008 ağustos ayında hendek otobanında x3 le radara girmişim,peşimden fotoğraflı ceza kağıdı geldi.Fotoda 150 km yazıyordu gelen ceza da 1. kademeydi.

    Bu arada danıştay kararını arabada tutma fikri iyiymiş,her ne kadar beni kapsamasa da..
  • Raif bey oralarda bir karışıklık var. Benim aracımda hem arazi taşıtı hem de M1G yazıyor ve ilk muayene de 2012 olarak verilmiş...
  • Konu sonunda doğru yere bağlanmış. Ama ilk açıldığında hız limitlerini sorduğu anlaşılmıyordu. Bir de değinmek istediğim bir konu var ; cayenne in 280 km/h lik sınırı onun maks. çıkabildiği hız değil, üreticisi tarafından belirlenmiş maks. hızıdır. yani cayenne' in turbo s versiyonu çok rahat 300km/h üstü görür ama o araca 300 üstü göstermenin kazandıracağı bir şey olacağını sanmıyorum. Zaten cüssesi büyük bir araçla aşırı hızlara çıkmak da ne kadar mantıklıdır orası tartışılır. Bence cayenne, q7 tarzı araçlara 180-200 km/h Türkiye şartları için yeter de artar fazlasına lüzum yok

  • ML63 AMG varken, hız limitinin önemi yok sanırım..




     SUV V.S ARAÇLARIN HIZ LİMİTLERİ -EGM DEN YANIT GELDİ!!!



    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    bu araçlar içinde performansı en iyi olanı q7. otobanda otomobillerin yakalaması zor q7 yi.


    cayenne turbo s diye bi alet var.300 kmh onun için çocuk oyuncağı





  • ruhsatta
    opel antara 4x4
    otomobil
    m1

    bu durumda araçların teknik özelliği (ruhsatta yazan) bilinmeden radar cezası yazılmaması gerekli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    ML63 AMG varken, hız limitinin önemi yok sanırım..




     SUV V.S ARAÇLARIN HIZ LİMİTLERİ -EGM DEN YANIT GELDİ!!!



    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    bu araçlar içinde performansı en iyi olanı q7. otobanda otomobillerin yakalaması zor q7 yi.


    cayenne turbo s diye bi alet var.300 kmh onun için çocuk oyuncağı




    x6 M rulazz
    o değilde şaka bi yana öküz gibi arabalar piyasadaki birçok otomobilden iyi gidiyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    ML63 AMG varken, hız limitinin önemi yok sanırım..




     SUV V.S ARAÇLARIN HIZ LİMİTLERİ -EGM DEN YANIT GELDİ!!!



    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    bu araçlar içinde performansı en iyi olanı q7. otobanda otomobillerin yakalaması zor q7 yi.


    cayenne turbo s diye bi alet var.300 kmh onun için çocuk oyuncağı




    x6 M rulazz
    o değilde şaka bi yana öküz gibi arabalar piyasadaki birçok otomobilden iyi gidiyor....




    o öküz gibi arabaların motorları 500 ps üstünde de ondan iyi gidiyor




  • quote:

    Orijinalden al�nt�: meta80


    ruhsatta
    opel antara 4x4
    otomobil
    m1

    bu durumda ara�lar�n teknik �zelli�i (ruhsatta yazan) bilinmeden radar cezas� yaz�lmamas� gerekli

    Mehmet Bey,
    Aynı sedanların limitlerinde kullanma hakkımız var. Ben dün hem trafik.gov.tr'deki 4. bölümü hem de Danıştay kararını bastım ve aracın torpidosuna koydum. Umarım gerekmez ama gerekirse göstermek için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    http://www.trafik.org/hiz_limitleri.htm

    Her yil meydana gelen kazaların % 13’u asiri hizdan meydana gelmektedir.



    Bunu yazanin bilimsel bir veri ortaya koyamayacagina kalibimi basarim.

    dileyen yorum yapmadan once su yaziyi okuyabilir.

    hizlimitleri.blogspot.com
    Hız Limitleri nedir, ne değildir?
    http://hizlimitleri.blogspot.com/2009/12/hz-limitleri.html


    Bu %13 rakaminin genelde nasil elde edildigi ise gayet acik. Kaza sonrasi raporlar yazilirken, kaza nedeni ile asiri hiz diye bir gerekce bilimsellik olmaksizin yazilinca iste bize de boylesine yaniltici sonuclar hakkinda yorum yapmak dusuyor.

    Almanya'da sehirler arasi yollarin %65'i Hiz Limitsiz iken, ne hikmet ise orada daha az kaza verisi var..!

    Biz de ise,

    Hatali Serit degistirme,
    Hatali, guvenlik tedbiri alinmayan park,
    trafigi dusuk hizla kilitleme,
    kavsaklarda dikkatsizlik,
    yanlis yol duzenlemeleri,
    bolca cahilin karayollarinda yer almasi

    hep Asiri hiz diye gecer istatistiklere.

    Bu ise bir aldatmacadir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sallaso -- 4 Ocak 2010; 13:11:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue night

    bunun cevabı; resmi sitelerine girip galeriler bölümünden iç bölüme bakıp kadranı görebilmek



    klasik bi cevap ama en mantıklısı bu

    Çocukken arabaların kadranına bakar aaa bu bu kadar yapıyormuş derdik. O günler geldi aklıma nedense.
  • Bu topik epey faydali olmus. Tesekkurler.

    4x4 arac olup M1G sinifi yaziyorsa normal araclar gibi hiz yapabiliriz, isin ozeti bu. Bununla ilgili polis ve jandarmada eskiden kalma kafa karisikliklari olabilir, bunun farkinda olmamiz gerekiyor.
  • Bende grand vitara dizel almayi düşünüyordum. Ancak ruhsatta M1G olarakmi geciyor acaba bunlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reign_

    Bende grand vitara dizel almayi düşünüyordum. Ancak ruhsatta M1G olarakmi geciyor acaba bunlar?


    Bunu sıfır alacaksanız Suzuki satış temsilcilerine sormanız, ikinci el alacaksanız Ruhsata bakmanız gerekir.

    Muhtemelen M1G'dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sallaso -- 24 Şubat 2010; 17:13:02 >
  • Hız sınırı ile ilgili Karayolları yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre otomobiller artık bölünmüş yollarda 110 kilometre hızla gidebilecek.

    Araç sınıflarına göre hız sınırlamaları şöyle:

    ARAÇ CİNSİ


    YERLEŞİM
    YERİ
    İÇİNDE


    YERLEŞİM YERİ DIŞINDA


    OTOYOLLARDA

    ŞEHİRLERARASI
    ÇİFT YÖNLÜ
    KARAYOLLARINDA


    BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA

    Otomobil (M1), (M1G),


    50


    90


    110


    120

    Minibüs (M2),


    50


    80


    90


    100

    Otobüs (M2-M3),


    50


    80


    90


    100

    Kamyonet (N1), N1G)


    50


    80


    85


    95

    Kamyon (N2-N3),
    Çekici (N2-N3)


    50


    80


    85


    90

    Motosiklet (L3)


    50


    80


    90


    100

    Motosiklet (L4, L5, L7)


    50


    70


    80


    80

    Motorlu bisiklet (L1, L2, L6)
    Motorsuz bisiklet


    30


    45


    45


    Giremez

    Tehlikeli madde taşıyan araçlar ve özel yük taşıma izin belgesi veya özel izin belgesi ile karayoluna çıkan araçlarda (Belgelerinde aksine bir hüküm yoksa)


    30


    50


    50


    60

    Lastik tekerlekli traktörler


    20


    30


    40


    Giremez

    Arızalı bir aracı çeken araçlar


    20


    20


    30


    40

    İş makineleri


    20


    20


    20


    Yolun yapım, bakım
    veya işletilmesinden
    sorumlu kuruluştan
    izin alınmadan girilmez
    giremez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caddy LİFE 1.9 TDI

    Hız sınırı ile ilgili Karayolları yönetmeliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre otomobiller artık bölünmüş yollarda 110 kilometre hızla gidebilecek.

    Araç sınıflarına göre hız sınırlamaları şöyle:

    ARAÇ CİNSİ


    YERLEŞİM
    YERİ
    İÇİNDE


    YERLEŞİM YERİ DIŞINDA


    OTOYOLLARDA

    ŞEHİRLERARASI
    ÇİFT YÖNLÜ
    KARAYOLLARINDA


    BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA

    Otomobil (M1), (M1G),


    50


    90


    110


    120

    Minibüs (M2),


    50


    80


    90


    100

    Otobüs (M2-M3),


    50


    80


    90


    100

    Kamyonet (N1), N1G)


    50


    80


    85


    95

    Kamyon (N2-N3),
    Çekici (N2-N3)


    50


    80


    85


    90

    Motosiklet (L3)


    50


    80


    90


    100

    Motosiklet (L4, L5, L7)


    50


    70


    80


    80

    Motorlu bisiklet (L1, L2, L6)
    Motorsuz bisiklet


    30


    45


    45


    Giremez

    Tehlikeli madde taşıyan araçlar ve özel yük taşıma izin belgesi veya özel izin belgesi ile karayoluna çıkan araçlarda (Belgelerinde aksine bir hüküm yoksa)


    30


    50


    50


    60

    Lastik tekerlekli traktörler


    20


    30


    40


    Giremez

    Arızalı bir aracı çeken araçlar


    20


    20


    30


    40

    İş makineleri


    20


    20


    20


    Yolun yapım, bakım
    veya işletilmesinden
    sorumlu kuruluştan
    izin alınmadan girilmez
    giremez

    ibretlik paylaşım...

    bir baksanız kopyalayıp yapıştırdıklarınız nasıl görünüyor




  • Bizim ülkemizde şeritler ters arkadaş. Kamyonla otobüsler soldan 150 ile gidiyorlar,minibüsler ortadan 120 ile,otomobiller sağdan 100 le gidiyorlar. Daha doğrusu insanlarımız ters. Makas atan Scanıa Topliner gördüm yaaa... Ne saçma sapan kurallarımız var. Hatalı sürücüye basacaksın 1000 TL cezayı bak bakalım bir daha yapıyor mu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazloo -- 14 Kasım 2010; 11:21:00 >
  • Ülkeme bak. Bir iş ancak bu kadar karışabilir.
    Cezayı kesenin yasadan, yönetmelikten haberi yok.
    Ruhsatlar çelişkili çıkabiliyor, bugün M1G sınıfında tescil edilen aracın aynısı geçmişte arazi taşıtı sınıfında gösterilmiş olabiliyor.
    Muayene periyodu desen ayrı saçmalık. Ticari tescilliysen sık sık kontrol edecem arabanı, hususi isen araban yaşlı ve bakımsız da olsa 2 yıl freni tutmayan, farı bozuk araba kullan, bakmam.
    Birçok eski otomobilden çok daha üstün özelliklere, güvenlik donanımına sahip ABS hatta artık ESP'si olan (Doblo Fiorino vb) araçlar kamyonet olarak tescil edilip 80 hızla kısıtlansınlar. Ticari kullanılmadıkları halde vergi avantajından ticari olarak tescil edilsinler.
    Aynı araç sadece tescil farkından dolayı farklı muayene periyodu, farklı hız sınırı, köprü geçiş hakkı vs ye sahip olsun.

    Ölme eşeğim ölme..

    Sahi eşeğin hız sınırı, muayene periyodu, boğaziçi köprüsünden geçme hakkı nedir? Bilen var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako

    adamlar onca para veriyorlar ama kendisinin yarı fiyatina olan araçlarla aynı hız sınırında olamıyorlar


    Benim hız sınırım 120+12 = 132 km/h ve bunu
    %10'dan %30'a kadar aşarsam (133-172 km/h) düşük ceza ve
    %30'dan fazla aşarsam (173 km/h ve üstü) yüksek ceza alıyorum.

    Onların hız sınırı 80+8 = 88 km/H ve aynı şekilde
    %10'dan %30'a kadar aşarlarsa (89-115 km/h) düşük ceza ve
    %30'dan fazla aşarlarsa (116 km/h ve üstü) yüksek ceza alıyorlar
    .

    Sayın Göde,

    Yaptığınız hesaplama yanlış. Doğrusu söyle olmalıdır;

    120+12 = 132 km/s (makimum yasal hız)
    133 ile 156 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    157 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    İkinci örnekte;

    80+8 = 88 km/s (maksimum yasal hız)
    89 ile 104 km/s arasında (birinci dereceden cezayı gerektirir)
    105 ve üzeri (daha üst dereceden cezayı gerektirir)

    Yanlış bilgi ve bilgilendirme nedeniyle sizin ve forumu okuyanların
    mağdur duruma düşebilecekleri düşünülerek bu düzeltme yapılmıştır.




  • artık hız sınırını cozduk ankarada. Heryer radar doldu cunku. Benım tek ıstegim insanlar serit cızgısı ıcınde araba surebılsın yeter



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plectrum -- 18 Nisan 2012; 17:52:07 >
  • Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde son yapılan düzenlemelere göre
    gerçekten komik durumlar ortaya çıkmaktadır;

    Örneğin 1972 model bir Murat 124 otomobile sırf otomobil sınıfında olduğu
    için şehir içinde 77 km/s sürat ile seyir etmesine yasal olarak imkan vereceksiniz;

    Diğer taraftan (makra belirtmiyorum) koltuk sayısı kadar otomatik
    emniyet kemeri bulanan, ABS, 6 adet airbag gibi son derece gelişmiş
    güvenlik donanımlarına ve konfora sahip, çoğu otomobilden çok daha
    konforlu, otomobilden bir farkı bulunmayan, hatta ÖTV sinin daha yüksek ödenmesi
    koşulu ile otomobil olarak da trafiğe tescili yaptırılabilen panelvan tipi
    bir araca yine şehir içinde 56 km/s süratle seyir etti diye ceza yazacaksınız.

    Bu olmaz! İnsanlar buna gülerler. Konu Danıştay'a gitse muhtemelen bir
    yürütmeyi durdurma veya iptal kararı alınarak çözüm bulunabilir diye düşünüyorum
    ancak buna gerek kalmadan her ne kadar bu sorunun çözümü güç de olsa ilgili
    Bakanlıklar bu komik duruma bir hal çaresi bulmalıdır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.