Şimdi Ara

**** Taigo Kullananıcıları Ana Forum **** (102. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.027
Cevap
102
Favori
237.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
35. Sırada  bugün en iyi #12
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • TopSecret98 T kullanıcısına yanıt

    Şerit takip şuan bende yok ama önceki aracımda vardı. Birkaç defa kullanmıştım ve direksiyona müdahalesi yüzünden tehlikeli bulduğumdan kullanmaktan vazgeçmiştim. Şerit takip ayarlarında varsa direksiyona müdahale etmeden sadece sesli ikazla (veya titreşimle) uyarma yapması bence daha mantıklı olur.

  • geri geri gelirken çarpmayı engelleyen sistem her zaman çalışmıyor mu arkadaşlar. geçen çok yavaş yavaş park ederken arkadaki araca değdim ama çalışmadı.

  • abormen kullanıcısına yanıt

    Araç ayarları menüsünden kontrol ettiniz mi hocam? Manevra park frenleme aktif mi? Bir de sizin geçen koyduğunuz resimde de var, geri viteste açılan kamera ekranında daire içinde 'A' harfinin olduğu simgeye dokunursanız kapanıyor veya açılıyor.


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/160661766




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blueice76 -- 12 Şubat 2025; 12:46:21 >
  • TopSecret98 T kullanıcısına yanıt

    Benzer çarpışma asistanlarının çalışma prensibi, aynı yönde ilerlediğin önündeki araçlar için geçerli. Sistem maksimum 100 metre gibi bir mesafe aralığında önünde ilerleyen araç ile çarpışmanı engellemek için tasarlanmış. Örneğin, sen 100km hızda giderken, karşından da aynı şeritte 100km hızla gelen bir araç için pek kurtarıcı olamaz. Çünkü sesnörün aracı fark etmesiyle müdahale etme süresi oldukça kısalmış olacak. En fazla kazık fren yapabilir. Tesla olsa belki kurtarır ama Teslanın tarama sistemi 360 derece. Cherry Tiggo larda da arkadaki sensör bu işe yarıyor. Arkadan hızla yaklaşan bir aracı uyarmak için sadece 4lü flaşör yakıyor.

    Özetle; Şerit takip seni çarpışmadan korumaz. Direksiyona ani müdahalede zaten devre dışı kalıyor ve sesli uyarı veriyor. Kısaca, çarpışma öncesindeki manevra ve kaçışı sürücü yapmak zorunda.





  • abormen kullanıcısına yanıt

    Sistem sürekli olarak kontrolün sürücüde olup olmadığını kontrol ediyor. Direksiyonda ellerin olmasını, fren pedalında veya gaz pedalında ayak olup olmadığını saptayabiliyor. Aracın hareketlerine göre sürüş halinde mi yoksa park etme halinde mi olduğunu ayırt edebilir.


    Özetle; Aracın sistemi "Park etme" esnasında kontrolün sürücüde olduğunu algıladığı için, arkadaki aracın tamponuna değecek kadar dahi girsen kazık fren (manivela freni) yapmıyor. Sadece sesli uyarı verir.

    Fakat, ön veya arka sensörler, vites konumu D 'de yaklaşık 15km hızdayken bir cisim algılarsa ve ayaklarınız pedallarda değilse ve direksiyona müdahaleniz yoksa o zaman devreye giriyor. Yani dur-kalk trafikte nadir de olsa fren yapabilir.


    Bunu trafiğe kapalı bir yerde, aracın arkasına veya önüne büyük bir karton kutu koyarak deneyebilirsiniz.

  • Uğur83 kullanıcısına yanıt

    Sürücü manevra yapmak istese de şerit takip direksiyona müdahale ediyor ya o durumdan bahsediyorum. Eğer çarpışma ihtimalinde şerit takip devre dışı kalıyorsa sıkıntı yok. Tabi radarın devrede olması lazım ki önden hızla yaklaşan aracı tespit etsin. Araçta radar yoksa veya aktif değilse şerit takip devreden çıkmaz o zaman. Şerit takip olan Taigo'ların hepsinde radar (ACC ve Front assit) yok mesela.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TopSecret98 -- 12 Şubat 2025; 13:14:4 >
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.