60 km/saat hızın altında, titresime ragmen direksiyona biraz baskı yaptiginizda veya sinyal verdiginizde anlık olarak devre dışı kalıyor. Amacı hızlı trafikte sizi asiste etmek, direksiyonu tutarken sizin yorulmadan yonlendirmenize yardımcı olacak sekilde cevirmek veya dalginsaniz seritten ayrilmakta oldugunuzu hatırlatmak. Kılavuzda zaten belirtmiş sınırlarını: Lane Assist devreye girmeye hazır değil Aşağıdaki koşullarda Lane Assist devreye girmeye hazır değildir (sistem durumu pasif):
Aşağıdaki durumlarda, Lane Assist en az bir taraftan devreye girmeye hazır değildir:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Suat Akman -- 14 Şubat 2025; 10:1:13 > |
**** Taigo Kullananıcıları Ana Forum **** (103. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Bilgi için teşekkürler. Bence sorun şerit takibin hangi durumlarda devreden çıktığı ile ilgili değil de ne kadar kısa sürede devreden çıkmasıyla ilgili. Kazadan kaçınmak için en az 1 saniyeden az sürede refleks göstermek gerek. Evet direksiyona baskı yapınca, sinyal verince devreden çıkıyor. Ama siz baskı yapınca direksiyon da önce karşı bir baskı yapıyor ondan sonra devreden çıkıyor, yani sizin refleks sürenizi çalıyor. Sinyal vermek yine refleks sürenizi çalıyor ki böyle bir durumda zaten sinyal bile veremezsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TopSecret98 -- 14 Şubat 2025; 10:59:47 > -
Bu arada sinyal verip şerit değiştirirken, şeridin içine girene kadar aktif olmuyor. Hızım yüksekken yavaş şerit değiştirmeyi tercih ediyorum ve uzun sürüyor haliyle. Başka araçlarda daha şerit değiştirmeden devreye girebiliyordu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba arkadaşlar bugün kapalı otoparka girerken yokuş aşağı yavaşça iniyordum kepenk açılırken bir anda ekranda kırmızı bir uyarı ile araç frene bastı, bu normal bir durum mudur? Kepengi engel olarak görüp ani frenleme mi yaptı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aynen öyle ani frenleme sistemi devreye girmiş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByEG -- 15 Şubat 2025; 11:16:52 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim hocam. Bir sorum daha olacak: Aracı park ederken bir engele yaklaşırken dit dit diye öterken sabit duran engele yaklaşınca da sistem devreye girer mi yoksa gidip çarpar mıyız?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ani frenleme sisteminde ekrandan çıkan duba sarı renkli mi olmalı beyaz mı acaba aktif olması için
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Otomatik devreye girmesinin yanısıra menuden ''manevra freneleme fonksiyonu'' etkinleştirilmiş olmalıdır diyor. Ayrıca ani fren sonrası belli bir sure tekrar aktif duruma gecmiyor. Onemli oldugunu dusundugum noktalar kırmızı ile isaretli.
Otomatik fren müdahalesi
Park sisteminin otomatik fren müdahalesi, park işlemi sırasında bir engel algıladığında çarpışmanın önlenmesini sağlar.
Fren müdahaleli park sistemi
Donanıma bağlı olarak, araçta manevra veya acil frenleme fonksiyonuna sahip park sistemleri bulunur →
.
UYARI
Otomatik fren müdahalesi, sürücünün dikkatinin yerini alamaz ve yalnızca sistem sınırları dahilinde çalışır. Bazı sürüş durumlarında otomatik fren müdahalesi sınırlı olabilir veya istenmeyen bir şekilde müdahale edebilir ya da hiç müdahale etmeyebilir. Dikkatsiz davranırsanız kaza ve ağır yaralanma ve hatta ölüm riski vardır.
- Her zaman tetikte olun ve yalnızca sisteme güvenmeyin. Tüm sürüş görevlerinin sorumluluğu her zaman sürücüye aittir.
- Tehlikeli bir durumda, aracı bir engelin önünde ayak freni ile frenleyin.
- Park sisteminden gelen uyarılara erken tepki verin, örn. park yardımı.
Otomatik fren müdahalesi ne zaman kullanılabilir?
- Sürücü tarafından park sistemi açılmıştır.
- Park yardımı: Manevra frenleme fonksiyonu bilgi ve eğlence sisteminde etkinleştirilmiştir.
- Araç, manevra sırasında maksimum yakl. 10 km/h (6 mph) hıza kadar sürülür.
Bir otomatik fren müdahalesinde ne olur?
Araç durana kadar frenlenir ve yaklaşık 2 saniye tutulur.
Manevra frenleme fonksiyonu ile otomatik fren müdahalesi. Aracı ayak freni ile durdurun!
Parktan çıkış asistanından otomatik fren müdahalesi. Aracı ayak freni ile durdurun!
Park yardım sistemi: Hız çok yüksek olduğunda veya hasarı azaltmak için araç frenlenebilir.
Donanıma bağlı olarak dijital gösterge tablosunun ekranında bir mesaj gösterilebilir.
Park yardımının manevra frenleme fonksiyonu
Manevra frenleme fonksiyonu, kontak her açıldığında otomatik olarak devreye girer.
Manevra fren fonksiyonu
park yardımının ekran göstergesinde veya araç ayarlarında Park ve manevra menüsünden geçici olarak devre dışı bırakılabilir.
İleri sürüş sırasında park yardımı otomatik olarak devreye girmişse ön alanda otomatik fren müdahalesi yoktur
Park yardımı
.
Bir fren müdahalesinden sonra manevra frenleme fonksiyonu kısa bir mesafe için devre dışı kalabilir veya sadece bir hız kademesi değişikliğinden sonra tekrar işlevsel hale gelir. İlk birkaç metre boyunca dikkatli sürmeye devam edin, örneğin yakınlarda başka engeller varsa.
Manevra frenleme fonksiyonunun kalıcı olarak devre dışı bırakılması, ülkeye bağlı olarak kişiselleştirmenin kullanıcı hesaplarına kaydedilebilir. Volkswagen kullanıcı hesabı değiştirildiğinde ayarlar da otomatik olarak değişir.
Genel bilgiler
Otomatik fren müdahalesi istemeden veya çok sık gerçekleşirse park sistemini geçici olarak kapatın ve aracı dikkatli bir şekilde manevra ettirin, ör. arazide sürerken veya garaja girerken.
Park manevra asistanı, bir engel nedeniyle acil fren yaptıktan sonra park işlemi iptal edilir.
Parktan çıkış asistanı acil fren yaptıktan sonra, yeniden otomatik fren müdahalesi yapılabilmesi için yakl. 10 saniye geçmesi gerekir.
-
Ben bunu plastik dubayla denedim araç 4 tekeri birden kilitledi ve durdu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hangi paket aracınız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X