Şimdi Ara

Taksiciler Neden Dizele Dönüyor(mu)!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
0
Favori
4.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hayy ağzınıza sağlık bak ne güzel yorumlar...
    tebrikler;
    @vezir & @tolga2000

    benim duymak istediklerimde bunlar...
    tolga daha önceki aracımda benim dizel C3 dü benim şikayetim yoktu sarfiyatı da süperdi
    ş.arası geçen yıl 11ykrş yakıyordu fakat benim golf hastalığım var çok uygun temiz GOLF V buldum ve aracımı takas ettim... ama bakıyorum öncede alıştım ekonomik gezmeye GOLF fazla yakmamasına rağmen dokunuyor aartık ee benzin 3lira
    bende dönüşüm niyetindeyim ama araştırıyorum 40yerden laf ne bileyim bugün @gökhandişli nin başına gelen
    birde dediğim gibi huısusi taksi duraklarıyla oturup konuştum...
    "aman abi yazık değil mi arabana bozucaksın orjinalliğini,bak biz bile artık dizele döndük (durağından net örnek veriyor) 40aracımızın 30u dizel kalan 10 da yenilerken dizel alacak...
    astarı yüzeünden pahalı" dediler lafıda fazla uzatmak istemeyerek "sakın girme" diyerek noktaladılar...

    benim de kararsızlığım iyice arttı tabii malum biliyorsunuz bağaj sendromum var (bilmeyen kalmadı)
    ne bileyim şaşırdım yorumlarınızla yön bulmaya çalışıyorum




  • şu an CNG kullanabilmemiz için gerekli alt yapı hazır değil.
  • aslında vestelin yakında açıklayacağı buluşu mu diyelim ürünü mü diyelim yeni bir alternatif kaynağı kullanımımıza sunacak o da doğalgazdan enerji üetimi bunu ara basamaklarında hidrojen üretimi söz konusu olacak vy bunu bor yan sanayi ürünü kullanarak depolamak olası olacak 3-5 yıl içinde bu forumda artık bu teknolojileri tartışıyor olacağız .Benim özde yorumum LPG altın çağı geri kalmak üzere bunu CNG ve altenatif dizel ve biraz da hidrojenli yakıtlara bırrakmak zorunda .Çünkü bütün petrol ürünleri için baz olan petrolün alış fiyatı devamlı yükselmektedir.LPG de petrolden üretildiği için satış fiyatı artacaktır.Benim tahminim seçimlerden sonra bu lPG ye okkalı bir zam geleceği ve pazarın yönünü değiştireceğidir. Sonuçta bu gazın ucuz satılması için bir neden yoktur ve mufaklarda kullanım miktarının üstüne geçenbir otogaz ve dökme gaz pazarı oluşmuştur. bu pazardan vergi alınması için devlet kafasını ilk kaldırdığı anda alternatif arayışları bitirecek bir zama yapacaktır.Tabii ki bunlar benim şahsi yorumum .ancak benim de tecrübeyle bildiğim şeyler var.

    www.kojenerasyon.com
    kojenerasyon.com
    http://www.kojenerasyon.com/haber/ea/main.htm




  • Benim lpg kiti CNG de de kullanılabiliyor, sadece boru ve tüpü değiltirmek yeterli, Ankarada 2 yerde bu hizmet var , şuan yaygın değil Doğalgaz lpg gibi depolanamıyor kolay kolay o yüzden yaygınlaşması zaman alır, ancak lt si 0,70 ykr kalorisi de yüksek, yaygınlaşsa tadından binilmez...
  • en doğrusunu yapmuışsınız gelecekğe yatırım böyle olmalı.Merak etmeyin yaygınlaşacak ,özellikle ev dolum kitleri satılmaya başlanırsa veya büyük firmalara lisans verilirse gelecek doğalgaz ve hidrojendedir.Bunu çocuklarımız değil kendimiz kullanarak göreceğiz.Çok yakında bekleyin, takip edin göreceksiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Benim lpg kiti CNG de de kullanılabiliyor, sadece boru ve tüpü değiltirmek yeterli, Ankarada 2 yerde bu hizmet var , şuan yaygın değil Doğalgaz lpg gibi depolanamıyor kolay kolay o yüzden yaygınlaşması zaman alır, ancak lt si 0,70 ykr kalorisi de yüksek, yaygınlaşsa tadından binilmez...
  • Gün gelir politikalar olur ya değişir lpg fiyatı artar cazibesini kaybederse hiç yoktan aracın menzili yaklaşık 2 katına çıkmış olacak :) o sıraya kadar lpg sistemim çoktan kara geçmiş olacak araçta aksesuar olacak,

    Dünyada hibrit araçlar çoğalmaya başladı, lpg - benzin de hibrit bir araç sonuçta, Volvo nun konsolunda Bi-Fuel düğmesi (LPG/benzin) aslında lpg nin araçlarda gerçekten güvenle kullanılabileceğini gösteriyor.

    Yukarıda arkadaş güzel bir konuya değinmiş, geri kazanımın taksicilerde farklı olduğu, doğrudur, taksici dizel den elde edeceği kar yıllara sair hessaplanırsa mantıklıdır, onun bekleyecek vakti vardır, ama bizler ben kendi adıma çok sık araç değiştirn biriyim hep de zarar ederim satınca :) bana göre dizelin uygun olmadığını gördüm, ben 2.2 milyara taktırdım, turbo olmayan modeller 1.2 milyardan başlar fiyat, dizel araç alırken benzinli ile arasında .çok daha fazla fark vardır, satarkende öyle yüksekten satılmaz insanlar 2. el dizelden hep korkarlar.... bugün 2000 model passat 1.8T ile 2000 model passat TDI arasında hemen hemen hiç fiat farkı yoktur....

    http://www.auto.ag/mediac/400_0/media/BIFUEL~3.jpg

    http://www.relationbrand.com/secure/login/medit/users/volvo/_news-Juni_2005_linkmail_bifuel/2.jpg

    http://www.volvoclub.ru/UPLOAD/Image/digest/digest7pg5.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgao2000 -- 22 Mayıs 2007; 16:07:00 >




  • hibrit araçların çalışma sistemi farklıdır yakıtın hibrit olması olayı değildir.Yoksa tüm lpg araç kullanıcılarına hibrit araç denmesi gerekir ki çok yanlış olur.

    Unutmayalım ki teknoloji de yakıt sistemleri ile beraber gelişmektedir.Ancak dizelde de teknoloji değişmekte ve arıza oranlarında ciddi düşüşler vardır.Ancak yakıttan kaynaklanan arızalar hiçbir zaman bitmeyebilir.
    euro dizel ile normal dizel arasında araç ömrünü etkileyen çok şey vardır.Bu ancak uzun kullanımlar sonrasında ortya çıkacak olan bir şey olduğu için ikinci elde dizelin korkulan birşey olması , tamamen kullanıcı kaynaklıdır.Yoksa teknoloji olarak kalite açısından bir fark yoktur.Nasıl her sigaraya başlayan hemen zararını görmüyor uzun vadede sakıncaları çıkıyor ise dizel de aynı bu şekilde işleyen bir mekanizma vardır.Yoksa teknoloji ve uzun ömür açısından dizel sistemi üstündür.Bu üstünlük yakıt yanma verimi açısından ve düşük devir açısından olmaktadır.Bu konular çok tartışıldı ancak taksicilerimiz açısından eğer yakıt ultra dizel olacak ise bu doğru çözümdür.Eski köye yeni yol yapmak bizlerin en çok sevdiği şeydir ve bunda çok başarılıyız.Ancak ucuz olsa en doru yakıt benzindir ve benzinli motordur.Olaya tek yönden bakılmamalı, herkezin çıkarı ve fayda beklentisi farklı olacağı için çözümü de farklı olacaktır.




  • 2. elde yegane korku, bir önceki sahibinin nasıl yakıt kullandığının bilinemmesi, ben dizel fiestayı satarken tüm opet fişlerini birlikte verince alıcının içi rahatladı, herkes fişleri saklamıyor... hele hele uzun yolda ucuz ırak petrolüne denk gelirseniz geçmiş olsun, kışın sulu karışım yüzünden enjeksiyonalrı donan turbo dizel yeni araçlar çok sayıda... yoksa dizel motorlar benzinli motorlara nazarn çook fazla uzun ömürlüdür, 2. eldeki korku bu yüzdendir...
  • aslında çok az kişi bilir ki, ırak petrolü dünyanın en kaliteli petrolünden biridir.Ancak doğru rafine edilme kaydıyla.Güneydoğuda bir aralar ham petrolü direk kamyonlara koyup kullanıyorlardı, motor yesede fiyatı bedavaya geldiği için yapıyorlar idi.Sizin duyduğunuz bu olmasın.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    2. elde yegane korku, bir önceki sahibinin nasıl yakıt kullandığının bilinemmesi, ben dizel fiestayı satarken tüm opet fişlerini birlikte verince alıcının içi rahatladı, herkes fişleri saklamıyor... hele hele uzun yolda ucuz ırak petrolüne denk gelirseniz geçmiş olsun, kışın sulu karışım yüzünden enjeksiyonalrı donan turbo dizel yeni araçlar çok sayıda... yoksa dizel motorlar benzinli motorlara nazarn çook fazla uzun ömürlüdür, 2. eldeki korku bu yüzdendir...




  • Kamyoncuların talep ettiği, içinde ne olduğu tam belli olmayan ucuz ancak kamyon motorlarını çevirebilen düşük kötü yakıt.
  • yok be kardeşim öyle deme ..

    ırak yakıtına birşey diyemem ama

    hakkı ile getirsinler kaçağı içine solvent katmasınlar ..

    iranın ne benzinini nede mazotunu hiç bir şeye değişmem ..

    o yakıtların ne oktanını ne setanını türkiye de sanmıyorum ki tuttursunlar

    adamlar 2 defa kazanalım diye hem kaçak hemde şikeli satıyorlar ..

    gidip iranda benzin dolduruyorlar adamlar

    araba resmen nefes alıyor


    geçenlerde trabzonda uçak düştü hatırlıyormusunuz ..

    irana gidiyordu o uçak

    adamlar gitmiş normal 98 oktan benzin almışlar ..

    o adamlar salakmı afedersin 98 oktan benzin koysunlar

    adamlar zannettiki irandaki 98 oktan benziin gibi kaliteli ..

    çünkü normalde 98 oktan benzin o uçağın normal yakıtı

    gel gör ki türkiyedeki 98 oktan uçağı uçurmadı ..

    irandan aynı benzini alsalardı düşmezlerdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 22 Mayıs 2007; 18:29:35 >




  • dikkat ettiyseniz taksiler eskiden hep şahin di ve doal olarak da lpg liydi.

    ama artık hep fiat doblo 1.3 jtd... geçen geç vakit dolmuş bulamadım taksiye bindim taksiciyle konuşduk..

    adam çok memnun,şahin den bahsedince adam allah korusun bida dior

    lpg performans diye bişiy bırakmıor arabada. dizel her yer artık
  • Karbüratörlü şahinde düşer tabiki, sıralı enjeksiyon sistemlerinde fark anlaşılmayacak düzeydedir, ah bir denemeden sürmeden kullanmadan yorum yapmasak ... hep kulaktan dolma işler peşindeyiz, devir değişti ayıp artık internet 2 tık karşınızda biraz araştıma yapın yahu, performans diye birşey bırakmıyormuş.... tüm yazdığımız çizdiklerimiz bir kalemde boşa çıkmış anlaşılan...

    O taksici arkadaşa benip tüplü passatı vereyim ağzı kulaklarında gezsin azzzcık ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgao2000 -- 23 Mayıs 2007; 0:10:35 >
  • tolga kardeşim bende bugun akşam aracımı bıraktım servise tartarini taktırmak üzere. biliyorsun 2004 VW golf 4 pasific 1.6 16V. yarından itibaren bende lpgli kullanacagım aracımı inşallah. sana birşey soracagım sen taktırdıktan sonra birkaç depo bitirip ayara falan götürdünmü aleti. böyle bir durum sözkonusu değilmiş sordum bugun üzerine basa basa. var mı bir bilgin ? bir de cekiş düşecek diye korkum var yokuş yukarı 130 la cıktıgım yerleri yine aynı hızla cıkabilirmiyimn dersin ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Karbüratörlü şahinde düşer tabiki, sıralı enjeksiyon sistemlerinde fark anlaşılmayacak düzeydedir, ah bir denemeden sürmeden kullanmadan yorum yapmasak ... hep kulaktan dolma işler peşindeyiz, devir değişti ayıp artık internet 2 tık karşınızda biraz araştıma yapın yahu, performans diye birşey bırakmıyormuş.... tüm yazdığımız çizdiklerimiz bir kalemde boşa çıkmış anlaşılan...

    O taksici arkadaşa benip tüplü passatı vereyim ağzı kulaklarında gezsin azzzcık ...




  • Aynı hızla çıkarsın fark olmaz, 3-4 depo sonra beni ayara çağırdılar..... Memnun kalacaksın ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikemal80

    tolga kardeşim bende bugun akşam aracımı bıraktım servise tartarini taktırmak üzere. biliyorsun 2004 VW golf 4 pasific 1.6 16V. yarından itibaren bende lpgli kullanacagım aracımı inşallah. sana birşey soracagım sen taktırdıktan sonra birkaç depo bitirip ayara falan götürdünmü aleti. böyle bir durum sözkonusu değilmiş sordum bugun üzerine basa basa. var mı bir bilgin ? bir de cekiş düşecek diye korkum var yokuş yukarı 130 la cıktıgım yerleri yine aynı hızla cıkabilirmiyimn dersin ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Karbüratörlü şahinde düşer tabiki, sıralı enjeksiyon sistemlerinde fark anlaşılmayacak düzeydedir, ah bir denemeden sürmeden kullanmadan yorum yapmasak ... hep kulaktan dolma işler peşindeyiz, devir değişti ayıp artık internet 2 tık karşınızda biraz araştıma yapın yahu, performans diye birşey bırakmıyormuş.... tüm yazdığımız çizdiklerimiz bir kalemde boşa çıkmış anlaşılan...

    O taksici arkadaşa benip tüplü passatı vereyim ağzı kulaklarında gezsin azzzcık ...




    @alikemal dostum sevindim senin adına hadi hayırlısı ünal bey'e benden selam söyle;)
    istanbulla bidaha konuşsun
    senin hemen test etme imkanında olucak malum 100km yol yapıcaksın bu ii deponu bence hemen doldur montajdan sonra kaş'a gelince bi daha doldurursun izlenimlerini bekliyoruz...

    tolga ben şahsen sıralı kullandım honda civic ve mitsubishi carisma tabii düzde kesinlikle farketmiyor
    ama benim son derece rahat çıktığım yokuşlarda vites küçültme gerekebilyor...
    esneklikte hissediliyor... senin turbo 150hp olduğu için fark daha az olabilir...
    ama ben bu farkı önemsemiyorum...devir ekonomi devri:)




  • Dizel de iyidir hoştur torku yğksektir ama belli bir devirden sonra artık araç hızlanmaz, mesela bu da dizelin negatif taraflarından, düşük devir aralıklarında yüksek güç üretir ama üst devirlerde artık araç hızlanmaz, yük sek hızda sollamalarda dikkatli olmak gerek..
  • zaten koçları kuşlarlar yeterince zengin ettik
    yıllarca bu millete kuşları satarak kuşa çevirdiler bizi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    dikkat ettiyseniz taksiler eskiden hep şahin di ve doal olarak da lpg liydi.

    ama artık hep fiat doblo 1.3 jtd... geçen geç vakit dolmuş bulamadım taksiye bindim taksiciyle konuşduk..

    adam çok memnun,şahin den bahsedince adam allah korusun bida dior

    lpg performans diye bişiy bırakmıor arabada. dizel her yer artık
  • yok arkadaşım ne dizeli hyundai araçlara bak ne kadar fazla onların hepsi lpg li
    ayrıca dizel arabada 100 000 den sonra toparlanamaz hale geliyor ben yeni lpg takdırtım ford focus TARTARİNİ MARKA hiç bi değişiklik yok inşallah ta iyi olur..50.000 km yaparsam km ,120 ytl kar ederim
    buda 6000 ytl kar yapar bu tutar arabanın %40 yapıyorsa bence çok karlı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bdemrel

    yok arkadaşım ne dizeli hyundai araçlara bak ne kadar fazla onların hepsi lpg li
    ayrıca dizel arabada 100 000 den sonra toparlanamaz hale geliyor ben yeni lpg takdırtım ford focus TARTARİNİ MARKA hiç bi değişiklik yok inşallah ta iyi olur..50.000 km yaparsam km ,120 ytl kar ederim
    buda 6000 ytl kar yapar bu tutar arabanın %40 yapıyorsa bence çok karlı



    vayy bee ne araştırmalar sonucu lpg taktırmışımm heyy gidi günlerr,taksicilerin bile arkasına bakıyordum lpg mi dizel mi? diyee

    şimdii ohh bee boşunaymış onca sorularrr kafamdakii tüm soru işaretleri silindi kafamda...
    dünya varmışş bee (eskiden evden çıkamadığım için yeni keşfettim)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.