Şimdi Ara

Taksiciler Neden Dizele Dönüyor(mu)!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
4.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tüm forum dostları malum lpg araştırması yapıyorum,çevremdeki bir kaç taksi durağına uğradım çünkü en çok km yi onlar yapıyor diye bşraz sohbetten sonra duraktaki 40 aracın 30u dizel miş...
    peki lpg dönüşümü daha ucuz değil mi neden dizel dediğimde lpg yi biz öğrendik tecrübelerimiz çok oldu diyerek (yaka silkme tavrında) cevap verdiler...

    arkadaşım hiç arabanı bozdurma çok da zorluyorsda seni yakıt dizel al sende kafan rahat olsun dediler...

    şimdi sizin de yorumlarınızı istiyorum sizde biraz dikkat ederseniz taksilerde dizel sayısının lpg lileri geçtiğini görürsünüz...

    yani onlar bizden daha mı az düşünüyor tasarrufu???
    ne diyorsunuz???



  • sorunun cevabı çok nasit... Dizel motor üreticileri ellerindeki motorları satmak için reklam kampanyaları düzenlediler. Herkese tüm otomotiv firmaları dizeli önerdi fakat kimse bakım maliyetlerinden çevre kirliliğinden bahsetmedi... ve sonucta böyle bir dönüşüm başladı. hatırlar mısınız bir dönem arcopal marka tabaklar girdi herkesin evine... yine reklam gerçeği göstermeme oyunları bunlar
  • Bu konu ile ilgili birçok karşılaştırma bulunuyor...

    En ekonomik dizellere hodri meydan!!! (DİZEL - LPG Kıyaslaması)
    http://forum.donanimhaber.com/m_6861582/tm.htm

    DİZEL mi? BENZİNLİMİ mi ? Neden?
    http://forum.donanimhaber.com/m_7110223/tm.htm

    Selam ile...

  • quote:

    Orjinalden alıntı: polaristanbul

    sorunun cevabı çok nasit... Dizel motor üreticileri ellerindeki motorları satmak için reklam kampanyaları düzenlediler. Herkese tüm otomotiv firmaları dizeli önerdi fakat kimse bakım maliyetlerinden çevre kirliliğinden bahsetmedi... ve sonucta böyle bir dönüşüm başladı. hatırlar mısınız bir dönem arcopal marka tabaklar girdi herkesin evine... yine reklam gerçeği göstermeme oyunları bunlar



    "Allah"aşkına kim çevreyi düşünüyor devlet bile düşünmüyor ki teşvik etmiyor (kapalı otopark meselesi, araç muayenesinin daha pahalı olması...v.s)

    yani biraz dürüst olalım hangi lpg ye dönen kişi çevre için döndü
    yanii taksiclerinin dediği bizim 1 saatimiz çok değerli aracımızı sürekli lpg sorunları için bağlayamayız ki diyorlar ne bileyim golf aracımı da görünce işi fazla da uzatmak istemeyip sadece bizim duraktakileri değil her görügüğün taksiye dikkat et LPG limi DİZEL mi diye dedi..
    değmez kardeşim pişman olursunu deyip kesip attılar...
    benim de aklım karıştı tabii
    gerçekten de çoğu dizel...
    yani bi paradox yok mu bu işte!!!




  • Çünkü taksiciler ve müşterileri eski tip lpg'lerden çok çektiler.
    Hem arıza hem koku hem de bagaj yönünden,

    Yeni sıralı sistemler de bagaj sorunu harici diğer problemler çözülmüş olsa da bir kere adı çıktı, ayrıca sıralı sistem takan bile 300-500'ün hesabını yapıp ucuzunu taktırdığı için benzer sorunlardan kurtulamadılar.

    Dolayısıyla dizellerin yaygınlaşması ile birlikte taksicilerin de dizele dönmesi makul karşılanmalı..

    Selam ve dua ile
  • Üstelik araba az da olsa performansından düşüyo bide bu kredi olayları kolaylaşınca herkes döndü dizele herkesin kafası rahat adam ha ayarı kaçacak ha patlıcak die bi endişesi yok en iiyisi disel
  • dizeller çok kaliteli üretiliyor artık avrupada araçların %70 i dizel olmuş bile
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dizel araçlar, LPG li araçlara göre, hem deha performanslı, hem daha güvenli hemde daha sorunsuzdur. LPG li otomobilin tek avantajı ise ; EKONOMİ sidir. Ancak dizel araç kadar güvenli, ve sorunsuz değildir.

    DİZEL= Güven, performans, ekonomi
    LPG = Ekonomi


    TERCİH SİZİN....
  • trafikte bir sürü araç var
    iyi sürücü var kötüsü var
    geldi birisi çarptı depona alev aldı diyelim
    tv den izliyoruz çoğu insan yanan araba görmüştür canlı canlı
    gösterisi var halk olayı var şuyu var buyu var
    benzin gibi lpg gibi yanıcı parlayıcı patlayıcı yakıtlar kullanılırmı dizel varken
  • Eğer sıfır araba alacaksan ve yakıtı düşünüyorsan dizel LPG'den daha mantıklı. O yüzden son zamanlarda yeni alınan taksilerin dizel olması gayet normal. Zaten genelde hepsi nispeten ucuz olan Albea veya Hyundai Accent.
  • bakım aralıkları çok uzun 30.000km de bir ve çok ekonomik yakıt olarak motor aynı zamanda çok çok daha uzun ömürlü 250.000km de triger bakımı var ama bildiğiniz Triger kayış sistemi değil Zincir sistemi...Tüm Common Rail araçlarda bu şekilde bu sebeble dizel daha makul
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    Triger kayış sistemi değil Zincir sistemi...Tüm Common Rail araçlarda bu şekilde bu sebeble dizel daha makul


    tüm dizel araçların triggerleri zincirlimi
    ve bakım 30000 km

    bunun teyidini istiyorum lütfen
    bir kişi bunu teyit etsin mümkünse ..
    passatın 2.0 tdi motorundaki trigger zincirmi yani
  • Eski kasa corollanın dizellerini çok görüyorum taksiler..

    Çünkü yeni kasa çıkmadan ellerindeki stokları bitirmek için dizel motoru vurup bir şekilde sattılar..

    ---------------


    Geçen hafta kadıköye arabasız indim ve dönüşte taksiye bindim..

    Araç bir önceki corollaydı ve dizeldi..Dizel oluşunu taksiden inerken anladım..

    Gayet sessiz ve performanslıydı.:Tabi taksici abimize ucundan gaz verdimde öle anladım gidişini..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    Triger kayış sistemi değil Zincir sistemi...Tüm Common Rail araçlarda bu şekilde bu sebeble dizel daha makul


    tüm dizel araçların triggerleri zincirlimi
    ve bakım 30000 km

    bunun teyidini istiyorum lütfen
    bir kişi bunu teyit etsin mümkünse ..
    passatın 2.0 tdi motorundaki trigger zincirmi yani



    yazımda bakacak olursak Common rail dizeller için söyledim

    Tdi motor pompa meme teknolojisi eksi nesil dizeldir ve Trigeri zincirli değil...!!!
  • bır suru para ver lpg sıstemı taktır ,arabanın heryerını delık desık ettır , ruhsata ıslet yok muayeneydı yok ayar tutmamasıydı yok bagajın kuculmesıydı.....
    bunlarla ugrasacagına alıırsın bır dızel pasa pasa bınersın....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    Triger kayış sistemi değil Zincir sistemi...Tüm Common Rail araçlarda bu şekilde bu sebeble dizel daha makul


    tüm dizel araçların triggerleri zincirlimi
    ve bakım 30000 km

    bunun teyidini istiyorum lütfen
    bir kişi bunu teyit etsin mümkünse ..
    passatın 2.0 tdi motorundaki trigger zincirmi yani



    yazımda bakacak olursak Common rail dizeller için söyledim

    Tdi motor pompa meme teknolojisi eksi nesil dizeldir ve Trigeri zincirli değil...!!!

    neden kızıyorsunki sorduk işte
    ayrıca hangi d segmenti araçlar common rail acaba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    Triger kayış sistemi değil Zincir sistemi...Tüm Common Rail araçlarda bu şekilde bu sebeble dizel daha makul


    tüm dizel araçların triggerleri zincirlimi
    ve bakım 30000 km

    bunun teyidini istiyorum lütfen
    bir kişi bunu teyit etsin mümkünse ..
    passatın 2.0 tdi motorundaki trigger zincirmi yani



    yazımda bakacak olursak Common rail dizeller için söyledim

    Tdi motor pompa meme teknolojisi eksi nesil dizeldir ve Trigeri zincirli değil...!!!

    neden kızıyorsunki sorduk işte
    ayrıca hangi d segmenti araçlar common rail acaba



    ben kızmadım be dostum sadece cevapladım ...kızma durumu senin algıdaki durumla ilgili ben sadece cevap verdim ve asla kızmam böle durumlarda çünkü burda bilgi paylaşılıyor ve paylaştıkça güzelleşiyor...yanlış anlamaya sebeb verecek bir vurgu yaptı isem yine özürü bir borç bilirim




  • sorun yok ..

    dizel ile düzel
    hayat böyle daha güzel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atp-tr -- 18 Mayıs 2007; 19:17:12 >
  • taksicilerin dizele döndüyünü söyleyemem bunu taksiciler içinden gelen biri olarak söylüyorum

    dizelin taksici için ekonomikliyi sadece yakıttan geliyor

    yakıt kalitesi yüüznden enjektörler devamlı tıkanıyor ve enjektörler pahalı

    söförler turbo araç kullanamya aşina olmadığından 50.000 e varmadan turbosu bozulanlar var

    yetmezmiş gibi çalışma düzeni yüzünden bakımsız kalan hassas dizel motorlar devamlı olarak arıza çıkarıyorlar bilinçsiz şöförler yüzünden bir sürü motor indiren var dizel motorların yeni motoru en az 5000 ytl ye çıkıyor parçaları pahalı

    o yüzden yeni taksi alacaklar tercihlerini benzinli alıp lpg den yana kullanıyor şu an dizel kullananlar ya yeni aldığı için deyişemiyordur yada işe yeni igrecektir dizelin ekonomik olacağını sanıyordur yada şöförü yoktur kendisi çalışıyordur aracına düzenli bakıyordur


    anlayacağınız taksilerde rağbet hala lpg den yana özellikle yeni lpg teknolojisi sayesinde eski sorunların kalmadığını herkes biliyor ve avantajları

    yakıt konusunda dizel kadar ekonomik

    performans kaybı yok

    yakıt kalitesi konusunda seçiçi deyil

    motor yaptırmak dizel kadar ayrıntılı olmadığından her yerde yapılabiliyor ve dizelin yarı fiyarından daha aşşağıya yaptırılaibliyor

    şöförlerin kazmalıklarına dizelden daha fazla tahammül edebiliyorlar bakım aralıkları konusunda dizellerden daha esnekler bakım zamanı geçse bile çıkacak arızalar dizel kadar ağır olmuyor

    ve tabiki motor parçaları daha ucuz ve dizelden daha az turbo gibi kötü kullanımda devamlı arıza çıkaracak tekonolojiler barındırmıyor




  • dizel araba kullanmak beceri ve deneyim ister, motordan anlamak,motordan gelen sesleri duyup ayırt edebilmek gerekir. heleki yeni nesil dizellerde işin içine bir de turbo giriyor. sürücünün beceri ve kabiliyeti, sürüş tekniği motorun ömrünü belirliyor. ticari arabaların da 7/24 calıştıgı ve 1 denfazla sürücü değiştirdiği göz önünde bulundurulursa motorun ömrünün kısalıgı da anlaşılmış olur. dizel arabanın sesi de kokusu da nazı niyazı pahalı bakımı da sorundur benim gibi yılda 15-20 bin km yapan birisi için.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.