Şimdi Ara

Tam otomatiğin Çift kavramaya olan üstünlüğü (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
27
Favori
20.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir çok arkadaş olaya masraf yönünden bakıyor ama yeni alınan bir araçla ( üstelik de sıfır ) yollarda kalmak ve yaşanan kepazelikleri kimse görmüyor. Ayrıca devamlı servise bakıma giden bir araca da bakmadıkları oluyormuş. Doğru veya yanlış bilemem ama ben anlatanların yalancısıyım.

    Özetle DSG başarısız bir şanzımandır. Kimse kabul etmese de pişmanlıktır.

    Şimdi, "Ama çok hızlı vites değiştiriyor nasıl başarısız dersin." diyenler çıkacaktır. Çok hızlı da yolda bırakıyor, masraf çıkartıyor. Onu ne yapacağız ?
  • @BOLDVIPER Görüşünüze katılıyorum,bu mesaj farklı bir forumda birinin başına gelmiş o kısmı kaçırmışsınız.İlla Volkswagen alacağım diyorsanız manuel almanızı öneririm ben de.

    @hboluk Haklısınız insanlar risk almak istemiyor, hele böylesine tomarla para verip de alınan araçta kafası rahat araç sürmek herkesin en doğal hakkı.Ben bu yüzden vw alacak olsam almazdım ki almadım da
  • Rica ederiz. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuda emeği geçenlere teşekkürler. Çok faydalı olmuş .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hboluk H kullanıcısına yanıt
    Ben 3 senedir kullanıyorum. Mükemmel bir şanzıman. Etrafımda da yıllardır kullananlar var herkes çok memnun. Çok seri ve kararlılığı yerinde. Siz dsg sahibi olmadığınız için memnun değilsiniz tabi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ben 3 senedir kullanıyorum. Mükemmel bir şanzıman. Etrafımda da yıllardır kullananlar var herkes çok memnun. Çok seri ve kararlılığı yerinde. Siz dsg sahibi olmadığınız için memnun değilsiniz tabi
    1.4 TSI Passat 2017 DSG de kullandım.
    Dur kalklarda o yarım kavrama olayı ve bazen vitesi titreterek atmasını bizzat yaşadım.
    Şuan 2018 Şirket aracım daha 30bin km de megane 1.5 dci edc. Onda da aynı. Titreme var.kavrama bazen yapmıyor.
    Çift kavramaların hepsi aynı. savunulacak bir yanı yok.
    Tork konventörlü candır. canandır.

    Amerika da VW Jetta da neden 8 ileri tork konventorlü şanzımana geçti ? DSG ye noldu ?

    Çift kavrama sorundan başka birşey değil.
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Dsg mi kararlı şanzıman

    Hayatımda dsg gibi kararsız bir şanzıman görmedim yoğun trafikte 1-2 diyerek kafayı yiyor... Geriye atarsın ben napacaktim diye soracak kıvama geliyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    İçinden geçilmiş araçlarla denemissiniz demek ki. Ben daha bir kere kararsız kaldığını görmedim. Gayet seri .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dsg nin vites geçişleri mest etse de günümüz tork konvertörleri acayip derecede gelişti. Pöjonun 8 ilerisi falan harika bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Neyin kararsızlık olup neyin olmadığını anlayacak vasıfa sahipmisin ki? Daha DSG şanzımanı -eğer beğenmişsen- nasıl tanımlayacağını bilmiyorsun, hiç kimse "mükemmel" diyemez DSG şanzımana. En ağır fanboy bile şöyle bir durur düşünür ne diyorum ben diye, senin mükemmel diyebilmen bile neden sizin gibi bir mamül satın alıp anında onun kulu kölesi haline gelen tiplerin kaale alınmaması gerektiğinin açık kanıtı.

    DSG şanzıman çok hızlıdır. Gerçekten çok verimlidir, kaybı yoktur. Tüketimi arttırmaz, hatta performans iyileştirir. Özellikle vites yükseltmeler çok konforludur. Hatta kendi kişisel görüşüm, özellikle performanslı modellerde çok da keyifli şanzımandır. Ancak DSG'nin temel başarıları burada sona erer, yokuş aşağı başlar. Belli bir süre sonra sarf malzeme (kavrama) değişim ihtiyacı duyan bir şanzımandır. Sadece şu durum bile mükemmellik iddiasını çökertir DSG fanboyunun. Tabi burada kalmaz, yoğun trafikte, özellikle sıcakta baskı balata ısınma sorunları sık görülür. Park manevraları keskindir, bir ayak fren üzerinde bekler ki kavrama devreye girip araç fırlamasın diye. Tork konvertörlü şanzıman gibi pürüzsüz ilk hareket yapamaz (gerçi sen bu dezavantajı anlamamışsındır bile). Ayrıca iç yapısının hassasiyeti, arızaya yatkınlığı, şimdiye kadar millete çektirmişliği ayrı bir konudur.

    Mükemmelliğin kelime anlamı kusursuzluk demektir, eksiksizlik hatasızlık, her konuda üstün başarı anlamına gelir. Görüldüğü gibi DSG'de bu durum söz konusu dahi değildir. Belki 8 ileri ZF gibi bir şanzıman için kullanılabilir bu tanım ki, o da belki. Yani sen evvela otur hangi türkçe kelime nerede kullanılır onu öğren, sonra yap bence DSG partizanlığını.




  • Civic dizel ZF 9 ileri otomatik kullanıyorum. Çift kavramalı asla almazdım. Ömürleri kesinlikle kısa ve sorun çıkaracak. Özellikle İstanbul’da çok riskli

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Ben 30 bin km dir kullanıyorum bu şanzımanı daha bi kusurunu görmedim. Sen kac bin km kullandında bana vasiftan bahsediyorsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Sana 10 bin TL ye varan bir kavrama değişimi ile gelirse o zamanda bu kadar övebilecek misin?

    Dsg hızlıdır hoştur mükemmel vites yükseltir ama düşürme işine gelince sınıfta kalır... Hill holder yoksa geriye kaydirir veya yarım debriyaj yaparak balatayı yemeye başlar... Düşünün yüz binlerce tl verip şanzıman ısındı çek sağa diyen bir sistem var

    Bugün dünyanın en iyi şanzımanlarını üreten firmalar belli ZF ve Aisin'dir.

    VW bile bizim gibi ülkelere dsg neden illeti verirken amerikaya neden tork konvertörlü Jetta ve diğer modellerini satıyor hiç düşündün mü?

    Varsin aracım 1 litre fazla yaksin 1 sn daha geç 100 e çıkayım ama sorunsuz olsun. Vites geçişlerine gelince gel bindirem aracıma vites geçtiğini anlamazsın

    Artık eskisi gibi değil tork konvertörlü şanzımanlar çok konforlu oldular.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Hic bir markanın fanatiği olmadım çok şükür. İyi mal övgüyü hak eder. Her aracı 30 40 bin binip satmisimdir. Honda nin ve Kia nin tam otomatiklerini kullandım. Taş gibi evladiyelik falan ama çok yavaş. Bunu ani hızlanma yada sollama yapacağından hissediyorsun. Hatta Honda ani sollamalarda tehlike bile yaratabilir. Şimdi bu şanzımanlardan sonra şimdi Opel in tam otomatigini alma arifesindeyim. DSG gibi keyif vereceğini sanmıyorum ama araç değişme vaktim geldi bir de onu deneyelim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Beni boşver sen. Kuvvetle muhtemel sen DSG'nin ne olduğunu bilmezken tr'ye gelen ilk DSG'li araçlardan Golf GT DSG arkadaşımda vardı, 2007 model. Kendim de VW CC kullandım bir süre.

    Mesele şanzıman veya araba değil, tavır, fanboyluk. Yukarıda yazdığım herşey kelimesi kelimesine doğru, hem iyisini hem kötüsünü yazdım, kabul edebiliyormusun? Hayır. Ben kullanıyorum, 30bin km oldu bir sorun yaşamadım tavsiye ederim desen kimse sana birşey demez. Fakat çıkıp muhteşem şanzıman, mükemmel şanzıman, bozulduğu falan yok, kullanmayanlar konuşuyor dediğiniz anda amacınız ortaya çıkıyor. Sen bilgi paylaşmıyorsun ki, aracını pazarlıyorsun. Yakıt konularında da yaptığın abartılı paylaşımlar da ortada. Bu yüzden ne kadar kullandın, bindin mi falan konularına girme, size özel üretilmiyor o araçlar.

    Ayrıca DSG'nin üstünlük iddiasında olduğu yıllar bitti. Çok çok iyi tork konvertörlü şanzımanlar var artık. Mükemmellik iddiasında zaten bulunamazsınız da, üstünlük olayı da muammada. Performans otomobillerinde işe yaramaktan başka bir vasfı kalmadığı gibi, o araçlarda bile klasik modern otomatiklere geçiyor herkes.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Hic bir markanın fanatiği olmadım çok şükür. İyi mal övgüyü hak eder. Her aracı 30 40 bin binip satmisimdir. Honda nin ve Kia nin tam otomatiklerini kullandım. Taş gibi evladiyelik falan ama çok yavaş. Bunu ani hızlanma yada sollama yapacağından hissediyorsun. Hatta Honda ani sollamalarda tehlike bile yaratabilir. Şimdi bu şanzımanlardan sonra şimdi Opel in tam otomatigini alma arifesindeyim. DSG gibi keyif vereceğini sanmıyorum ama araç değişme vaktim geldi bir de onu deneyelim.
    Opel alacağınızı erken söylemeniz iyi oldu o zaman kendimizi "1.4 turbo varken dizele gerek yok" "1.4 turbo şehiriçi 5 litre yakıyor", "1.4 turbo 13 km ortalama hızda 8.5 litre yakıyor", "1.4 turbo ile 3 yetişkin 2 çocuk ve bagaj dolu iken Antalya'dan Korkuteli'ne 220 km hızla gittim" tarzı mesajlara alıştıralım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Neyin ne yaktığını herkes iyi biliyor sen rahat ol. 1.2 TSI vergi avantajı ile 10 bin km ye kadar tüm dizellerin eline su döker. Diğer benzinli araçlar için geçerli değil bu durum. Yeni aracım olarak 1.6 dizel otomatik Insignia yi seçtim. Yaza değişmeyi planlıyorum . Gerek donanım gerek boyut olarak ihtiyacımı karşılıyor . Gönül isterdi ki 150 act bir Passat almak ama inşallah ilerde onda olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rbcntechnic -- 20 Mart 2019; 22:37:18 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Haklısın başka hiçbir benzinli motor nasa teknolojisi ile üretilen Dohc olması dışında takdir edilebilecek hiçbir artısı olmayan otto çevrimli 1.2 tsi kadar az yakamaz.

    Soranlara da fanboy değilim dersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EAT8 çıksın ve yaygınlaşsın bu konuyu hortlatın pls.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Ben 30 bin km dir kullanıyorum bu şanzımanı daha bi kusurunu görmedim. Sen kac bin km kullandında bana vasiftan bahsediyorsun.
    30 bin binip satarsan tabi göremezsin
    Cihanair bile kavrama mekatronik dsg ile uğraşamam noktasına geldi,ayyuka,çıktı herşey.Bence fazla zorlama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.