< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B46CB32A -- 14 Ocak 2018; 10:47:43 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B46CB32A -- 14 Ocak 2018; 10:47:43 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hepsinin kendine göre avantaj ve dezavantajları vardır.
Hiçbir çift kavramalı şanzıman sistemi vitesi D konumuna atıp, vitesle alakanızı kesebileceğiniz şanzımanlar değildir. Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik ve vites aralıkları çok kısa olduğu için trafik ve yol durumuna göre manuel müdahalelere ihtiyaç duyarlar. Özellikle uzun süre yokuş yukarı bir trafikteyseniz ve otomatikte çıkıyorsanız, araç çok fazla 1 den 2, 2 den 1, 1 den 2, 2 den 1'e yarım debriyaj yapacağı için ısınıp sizi yolda bırakabilecektir. Ya da kavrama ciddi şeklide zayıflayacaktır. çünkü 1. vitesleri yok gibidir. Yarım kavrar ve 2'ye geçerler. Bu işi sürekli yaparlarsa ısınırlar. Soğutmak için aracı yarım saat, bir saat beklemeniz gerekecektir. En önemli husus dururken frene tam basılmasıdır. Çünkü frene tam basarsanız kavrama tamamen ayrılır. Eğer frene tam basmıyorsanız geçmiş olsun o şanzıman elinizde kalır. Trafikte her durduğunda vitesi N konumuna çekenler iyi bir niyetle gereksiz bir iş yapıyorlar. Bunun yerine frene tam basın. Vitese karışmayın. Kısaltması her ne olursa olsun çift kavramalı şanzımanlar kararlılık ararlar. Gaza kararlı basıp gideceksin. Frene kararlı basıp duracaksın. Örneğin en basit önlem, trafikte biraz gidip duruyorsanız. Aracı manuele çekin ve 2. vitese geçmesini engelleyin. Gerekirse 1. viteste 3000 devire kadar çıksın araç. Ama kavrama çok sık 1 ile 2 arası tutup bırakmasın. Çift kavramalı şanzımanları kullanmadan önce iyi anlayan ve zayıf yönlerini manuel müdahalelerle düzeltebilen sürücüler uzun yıllar sorunsuzca kullanabiliyorlar ama gördüğüm kadarıyla bu sayı çok çok az ki herkes forumlarda şikayet ediyor. Okumak, araştırıp öğrenmekten çok çoğunlukla bilen ya da bildiğini sanan(!) birilerine şu nasıl bu nasıl diye sormayı sevdiğimiz için çoğu kişi önceleri, otomatik ama az yakıyor. vites geçişi hiç hissedilmiyor. Müthiş birşey abi bu diye diye bu sistemi övdüler. Şimdide aman çift kavrama araç alma bozulursa altından kalkamazsın, kronik sorunlu, dayanıklı değil gibi sebep göstermeden nasihatlar veriyor. İstanbul'da şehir içi trafikte araç kullanan ve bu aracı eşi ve çocuğuyla ortak kullanan kişiler bence kesinlikle çift kavrama araç almamalı. Tam otomatik modellere yönelmeli. Servisler bile şanzıman problemleri için açık açık istanbul trafiği yüzünden oluyor diyorlar. Bu sebeple vitesi D'ye atar yoluma bakarım. Gerisi beni ilgilendirmez mantığı çift kavramalı şanzımanlarda patlıyor. Artık bazı satıcı bayiler video çekip paylaşıyorlar. DCT nasıl kullanılır, DSG nasıl kullanılır, EDC nasıl kullanılır vs. Araç alırken eğitimler veriyorlar. Sonra biz size anlattık. Eğitim verdik deyip sorumluluk kabul etmiyorlar. Bu konularda bir sürü makale, veri, bilgili ve yıllarca bu şanzımanları sorun yaşamadan kullanmış insanların paylaştığı videolar var. Bunları okuyup, izleyip kullanım hatalarınızı düzeltirseniz sorunsuzca uzun kilometreler çift kavramalı şanzımanları kullanırsınız. Hee otomatik değil mi kardeşim. Bir sürü para verdik. Ben trafikte belli hallerde bu aracı manuele alacaksam ne diye otomatik araba aldım. Atarım D'ye gerisine karışmam diyen bir zihniyetteyseniz merak etmeyin o şanzıman eninde sonunda sizi kavrayacaktır. O zaman da yanınca yandım demeyeceksin. Çünkü hata sizin. Ya bu araçları almayacaksınız. Alıyorsanız da düşünce yapınızı değiştirip aracı şanzımanın istediği gibi kullanacaksınız. Tekrar söylüyorum. Çift kavrama içeren yarı otomatik şanzımanları kullanmak için bu şanzımanlar hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Az yakıyor diye diye forumlarda insanlara DSG al EDC al DCT al diye tavsiyelerde bulundular ama bu şanzımanları içeren araçları alanlar tam otomatik şanzımanlı araçlarmış gibi kullandılar. Bir araba için herşey yakıttan ibaret değildir. Az yakar az yakar sonra bir sorun çıkarır. Hooop gitti tüm tasarrufun. Nerde kaldı az yakması. Çift kavramalı sanzıman içeren araçlarda insanlar tam da bu olayı yaşadı. Örneğin ben dizel manuel aracımı değiştirip otomatik bir araç almayı düşünüyorum. Aracı sürekli kendim kullanacak olsam gidip 1.0 ecoTSI DSG ibiza alacağım. Çünkü bu konuda çok fazla araştırma yaptım ve dezavantajlarını iyi bildiğim için uzun süreler sorunsuzca kullanacağıma inanıyorum. Ama araç benden çok eşimde olacağı için mantıklı düşününce İbiza'yı alamıyorum. Tabiri caizse 7 ileri otomatik abii, az yakıyor yaaa diye ağzımdan salyalar aka aka aracın üzerine atlayamıyorum. O yüzden Hyundai i20 active 1.4 tam otomatik alacağım. Çok yakarsa da yakıtı lpg ile çözeceğim. Aracın Lpg uyumu var. Garantiyi de bozmuyorlar. Ya da benzinde binerim. Çift kavramalı şanzımanlar kağıt üzerinde çok başarılı verilere sahipler. Ama iş pratiğe gelince, uzun ömürlü olması ve kağıt üzerindeki bu mükemmel verilere ulaşabilmesi için sizin yardımınıza ihtiyacı var. Örneğin arkadaşım 1.2 TSI DSG ile 8-8,5 litre yakıyor. Yani her güzelin bir kötü yanı var. Tam otomatik olsun. vitesle işim olmasın dersin çok yakar ama size vitesi unutturur. Vites aralıkları uzundur. Kararsızlık yaşamaz. Ayrıca sağlamdırlar. Çift kavrama olsun dersin. Tam otomatikten 1-1,5 lt az yakar. Pürüzsüz vites geçişi ve performans sunar ama aklın viteste araç kullanırsın. Yarı otomatik olsun dersin. O da belli durumlarda kararsız kalır. Vites geçişleri hissedilir. Manuel müdahalelere ihtiyaç duyar. CVT ise tork dayanımı konusunda zayıf. Torku yüksek dizel araçlarda sorun yaşama riski yüksek ama geliştirilebilir gibi duruyor. Nissan Micra ve Toyota Yaris gibi düşük torklu araçlarda sorunsuz ve basit bir sistem. Yani herşeyi bir arada adama vermiyorlar. Mesela ben tam otomatiğe karar verdim ve çok yakmasını göze aldım. |
paragraf nedir bilir misiniz
|
Çift kavrama bir balondur, iyi güzel günlük kullanımdaki arabalarda sahip olundu ancak geleceği yok.
Çift kavrama şanzımanların 15-20 seneden uzun ömrü yok, bir makinacı olarak yazıyorum, bu sistem hiçbir aklı başında olan veya iyi niyetli düşüncelerle halka sunulacak bir teknoloji değildir, tamamen kar amaçlı satılan bir teknolojidir. Bugün yollarda 197x model w115-w123 kasa otomatik mercedesleri görebiliriz çok rahat, şanzımanları da sapasağlamdır, sağlamdır çünkü şanzımanın yönetilebilmesi için elektronik aksam veya aşırı hassas bileşenler kullanılmamaktadır. Yine makinacılar bilirler, en hareketli parçanın en sağlam olması en uzun ömürlü olması hedeflenir ancak bakıldığında çift kavrama doğası gereği narin olan bir makina, sürekli yüksek sürtünme kuvvetleriyle çalışan bir makina. Diğer taraftan diyeceksiniz ki, 'e düz vites arabalar da kuru kavrama onlar da sürekli sürtünme ile çalışıyor' buna cevabım da yukarıda söylediğim gibi iyi niyetli bir insan çift kavrama gibi uzun ömürlü olmayan bir şanzımanı koymaz, düz vitesli bir arabanın onarım maliyetleri ile otomatikleştirilmiş çift kavramalı şanzımanlarının onarım maliyetlerinin uzaktan yakından alakası yoktur, düz şanzımanın ustası yetişebilir iken bu gibi şanzımanların ustasının yetişmesi neredeyse imkansız olduğu gibi binlerce bileşenden oluştuğu için küçücük bir elektronik bileşenin arızalanması nedeniyle 2-3 bin €'luk masraf çıkartması aşırı olası... Düz vitesli herhangi bir arabanın şanzımanının başına gelebilecek en kötü şeyde bile komple şanzımanın değişmesi çok çok daha uygun fiyatlara denk gelmektedir... Görün bakın, 5-10 sene sonra 'dsg maliyeti arabanın maliyeti geçti' gibi konularla karşılaşacağız, dünya dsgli araç çöplüğüne dönecek... (Avrupa gibi yaş ortalaması düşük ülkeler için çok problem olmasa bile bizler için bu kombinasyon mantıklı değil.) |
Tam otomatik araç da geri kaçırır. Eger yokuş dik ise ve motorun rölantide ürettiği tork aracı sabit tutmaya yada kaldırmaya yetmiyorsa araç gaz verene kadar kacirir.
|
Tam otomatik olsun 4 ileri olsun yemişim çift kavramayı
|
Türkiye de en güzeli onun eşyasında olandır. En güzel ev onundur en güzel otomobil onundur. En güzel vites onun kullandığı vitesdir. Manuel aracı varsa Manuel otomatiği eser. Dsg varsa dsg tam otomatiği ezer. LPG li araba kullanıyorsa LPG candır az yakar. Benzinli ise arabanın keyfini alın dizelin masrafı çok olur. Dizel arabası olanlar sen ne kadar yakıyorsun o kadar para verilir mi der. Vw alınır mı derler,Fransız arabası alınır mı derler. Opel çok bozdu derler. Japon arabaları sorun çıkarmaz sorun çıkacak yeniliği yok derler. Derler de derler . Bu ülkede Samsung kullanıyorsan en iyi Samsung Apple kullanıyorsan en iyisi Apple dır. Şimdi bunu xiomi kullananlar da ekleniyor. Xiomi en iyisi ya derler.
Özet. Bu ülkede herkesin kullandığı mal en iyidir en avantajlıdır en uygunu odur. Diğerleri kötüdür |
Otomotiv endüstrisinin tarihsel gelişimi.
Tam otomatik - tek kavrama-çift kavrama- tam otomatik. Çift kavramalar bana para çarpma makinası olarak icat edilmiş gibi geliyor. |
Çift Kavrama Şanzımanlar çıkmasaydı Tam otomatikler hala 4 ileride takılı kalacaktı. Ne zaman DSG ve türevleri çıktı çoğu firma tutuşmaya başladı. Lock up clutch falan bunlar büyük yenilikler verimi arttıran ve yakıt tüketimini azaltan.
Ayrıca tam otomatiklerin avantajı olarak yakıt tüketimi ve hızlı vites değişimi gösterilemez. ZF8 için falan konuşuyorsak o başka burada aynı paraya alabileceğimiz çift kavrama ve tam otomatikten bahsediyorsak tabii. Kaydırma olayı da yıl 2018 hala geriye kaydıran araç var mı ki ? Yine de ZF8 mi DSG mi derseniz ZF8 derim ama bunun haricindeki tam otomatikler için bir üstünlük söz konusu değil. |
60.000 de Fluence EDC aracım vites kutusu kontrol yazıp sadece 1.vitese geçmiyor. Kontağı kapatıp açınca düzeliyor.
1.Beyin (DSG de mekatronik) değişti. 3.200 2.Kavrama 4.000 3.Robot 800 Değiştirildi. Ve sorun hala devam ediyor. Trafikte 1 le kalkamamak. İşi bildiğini sanıp bir b.k bilmeyen Ustalarla uğraşıp durmak. Günlerce arabasız kalmak da cabası. Otomatiğin icadından beri arızalanan şanzıman sayısı son 10 yıldır DSG EDC denen belaların arıza sayısından çok çok azdır bundan eminim. Şu konuyu okuyanlara tavsiyem. ÇİFT KAVRAMALI DSG EDC PS DCT VS TÜREVLERİ OLAN ARAÇLARI ALMAYIN ALDIRMAYIN. BİZİM PARAMIZLA BİZİ KOBAY OLARAK KULLANAN KAN EMİCİLERE PARANIZI KAPTIRMAYIN. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 13 Ocak 2018; 17:50:11 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 9 Mayıs 2018; 9:21:54 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Ocak 2018; 0:51:19 > |