Şimdi Ara

Tam otomatiğin Çift kavramaya olan üstünlüğü (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
27
Favori
20.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: st_emx

    Opel deki 6 ileri at ler geliştirilmiş tam otomatik, lock-up clutch hepsi mevcut.



    http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh7/amp/&ved=2ahUKEwifpobI1tfYAhUQJewKHXf4AO4QFjAKegUIxQEQAQ&usg=AOvVaw2uGbGLuIrOBXYTEzjx4QSl&ampcf=1/

    Değil hocam değil. Buyrun hem 308 ile hem astra ile test edin yine aisin üretimi fakat geleneksel tipte bir şanzıman astradaki. Yeni 2.0 insigniada eat6-8 varmış diye duydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soyle soylemek gerek,%2 kayip var demissiniz ortalama ki fazlasi ile iyimser bir rakam.Kayip cok daha fazla.Markadan markaya modelden modele sanz8manin kaydirmadan kilitlendigi devirler hizlar degisiyor.Bazisi 60km ye kadar kilitlenmez.ike bazisi 40km de kilitleniyor.Bu olay cift kavramaya gore buyuk kayip.

    Mutlaka cift kavrama karsisinda tuketim dezavantaji var ozellikle sehir icinde.

    Ozellikle yuksek devir yapamiyor tork konvertorluler.7000 devri ancak buluyor yapilan devir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten astrada kullanılan şanzıman eat6 dır demedim. Corsa/astra/insignia (2.0 dizel hariç) da kullanılan şanzımanlar Gm üretimi 6t30, 6t40, 6t45, 50,60,70 seri şanzımanlar. Bunlar eski 4 ileri versiyonlarının geliştirilmiş halleri. Linkteki özelliklere göre bu şanzımanlar yeni nesil Eat6, zf gibi tam otomatik şanzımanlardaki özelliklerin bir çoğunu barındırıyor. Mutlaka eksileri vardır fakat kilitli kavrama gibi önemli özelliklerede sahiptirler.



    http://www.opel-infos.de/getriebe/6t.html



    http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh7/amp/&ved=2ahUKEwieqoeEitjYAhWnO5oKHdCFAaYQFjAKegUIxQEQAQ&usg=AOvVaw2uGbGLuIrOBXYTEzjx4QSl&ampcf=1/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amac onemli, saliseler icinde vites degistirilmesi sizin icin elzemse cift kavrama, diger her turlu tork konvertorlulerden biri.



    Bir kere sarf malzemesi yok, cift kavramada benzin kurusunun yanina kmde 2-3 kurusta kavrama icin yazmak lazim unutmayin.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • st_emx kullanıcısına yanıt
    Diğer bahsedilen modern tam otomatiklere göre çok geç kitliyor, ilk 2 viteste fazla kaçırıyorlar. Vites küçültme büyütme hızları da pek iyi değil, ayrıca vites düşürmeye devir yükselecek diye hiç cevap vermiyor bazen. Sorunsuzluğu, 6 ileri olması, konforu güzeli onun dışında neyini geliştirmişler anlamadım ben o şanzımanın. Yine de daha iyisini eğer bilmiyorsanız, kullanmamışsanız iyi şanzıman bence.
  • İncelediğim bir konuydu, isabet oldu forumda da güncel tartışılması.



    Bir sorum var:



    Punto dualogic kullanıyorum. Baskı balata da yeniledim yakın tarihte. Kullanmaktan da memnunum. Ancak, aracı değişmek istiyorum km 110binlere geldi. Vs.



    Corsa D tam otomatik olanlar, tork konvertörlü geçiyor doğru mu?

    dualogicten daha kötü olacağını düşünmüyorum. Bakım vs. Maliyetli değildir heralde. Kullanan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkans.

    İncelediğim bir konuydu, isabet oldu forumda da güncel tartışılması.



    Bir sorum var:



    Punto dualogic kullanıyorum. Baskı balata da yeniledim yakın tarihte. Kullanmaktan da memnunum. Ancak, aracı değişmek istiyorum km 110binlere geldi. Vs.



    Corsa D tam otomatik olanlar, tork konvertörlü geçiyor doğru mu?

    dualogicten daha kötü olacağını düşünmüyorum. Bakım vs. Maliyetli değildir heralde. Kullanan var mı?

    Detaya sahip değilim fakat 4 ileri olanları tam otomatiktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ZF8 den DSG 7 ileri kuru kavrama (dq200)ya geçiş yaptım.

    ZF8

    +Araç pürüssüz bir şekilde ilerliyordu. Yağ gibi gidiyordu.
    +Park ederken arabayı geri kaydırmada yavaş hareket etmede hiç bir sıkıntı yaşamıyordum. Hassas hareketler yapılabiliyordu.
    +8 ileri olduğundan sanırım 130 da giderken 2200 devirde gidiyordu baya iyiydi.
    +Kararlı bi şanzımandı ve hızlıydı.
    +İstediğim hızda titreşimsiz gidebiliyordum.

    -Çok yaktırıyordu.
    -1 den 2 ye geçerken bazen sarsıyor özellikle yeni çalıştığında.

    DSG7 (Dq200)

    +Vites geçişleri gerçekten hızlı.
    +1 den 2 ye dahi olsa vites geçişleri hiç hissedilmiyor.
    +Az yaktırıyor.

    -Araç kalkarken motor çok titriyor biraz ara gaz veriyor gibi oluyor bu konforsuz oluyor. Aynı zamanda dururken istediğin hızda gidemiyorsun bir yerden sonra (5kmh) titreme başlıyor.
    -Park ederken yavaş yavaş geri gdiemiyorum araba hızlı kayıyor çözemedim.
    -Şanzıman bozulacak korkusu :D

    Ben ZF8 den daha memnundum ama bu da fena değil.




  • sanki konuda cvt şanzıman es geçiliyor gibi geldi.
    1.2 c-hr cvt üzerinden konuşuyorum. o araçta turbo benzinli
    hem ekonomik hemde atik. ayrıca manuel kullanma şansıda veriyor.

    aslında ne kadar mantıklıdır bilmem ama bence şuan ki manuel sistem yerine debraj kaldırılıp cvt mantığı ile manuel debrajsız bir sistem yapılsa. araya hiç otomatik karıştırılmasa ve tamamen mekanik at vitesi devam et yapılsa güzel olmazmıydı. bizim derdimiz trafikte debraja basmak değil mi? hem vites geçişi hissettirmez hemde trafikte ayağımız yormaz. robotize bir sistemede ihtiyaç duyulmaz. ayrıca bu sistemde 7 9 vites yapmakta kolay olur.
  • En güzeli lenco ve benzerleri

    Tam otomatiğin  Çift kavramaya olan üstünlüğü
  • Çok güzel konu olmuş hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 2006 Corolla otomatik var. Şanzımanı nazar değmesin ama taş gibi, arabam 142 binde, açıkçası beni uzun yıllar götüreceğini düşünüyorum. Fakat trafikte, uzun ışıklarda N ye alıyorum, frene tam basıyorum, D ye aldıktan 5-10 sn sonra hareket etmeye özen gösteriyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic

    Bende 2006 Corolla otomatik var. Şanzımanı nazar değmesin ama taş gibi, arabam 142 binde, açıkçası beni uzun yıllar götüreceğini düşünüyorum. Fakat trafikte, uzun ışıklarda N ye alıyorum, frene tam basıyorum, D ye aldıktan 5-10 sn sonra hareket etmeye özen gösteriyorum

    Hocam n konumuna almanıza gerek yok tam otomatiklerde,yine ısınır ama baskı,olmadığı için çok elzem değil diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B46CB32A -- 16 Ocak 2018; 15:47:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir konu teşekkürler.
    Tam da beni anlatmışsınız. DSG hiç kullanamadım, ısınıyordu sürekli, trafikte dur kalk çıkmak zorunda olduğum bir yokuş vardı genzimi yakıyordu bazen kokusu. Nitekim sattım.
    İ30 2013 tam otomatik aldım, benim gibiler için en uygunu tam otomatik ama bunlar da çok yakıyor işte. Eksi artı teraziye koyduğunda biraz fazla yakıt ödemeyi göze alıyorsun işte.
  • Trafiksiz bir şehirde 1,6 dizel DCT kullanıyorum. Mükemmel çalışıyor. Hiç bir kararsızlık, sorun, gecikme, silkeleme yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic

    Bende 2006 Corolla otomatik var. Şanzımanı nazar değmesin ama taş gibi, arabam 142 binde, açıkçası beni uzun yıllar götüreceğini düşünüyorum. Fakat trafikte, uzun ışıklarda N ye alıyorum, frene tam basıyorum, D ye aldıktan 5-10 sn sonra hareket etmeye özen gösteriyorum

    Hocam n konumuna almanıza gerek yok tam otomatiklerde,yine ısınır ama baskı,olmadığı için çok elzem değil diye biliyorum.

    Anlıyorum, ancak arabayı D'den N'ye aldığımda motorun sesi azalıyor, sanki araba rahatlamış gibi ses geliyor. D'deyken araba ileri ivme yapmak için motor sesi de ona göre geliyor. Bunu da internetten okuduğuma göre yapıyorum. Mesela trafik ışıklarında yeşilin yanmasına 30 saniye kalmışsa N'ye alıyorsun,7-8 saniye kala ayağım frende D'ye alıyorum ve ilk kalkışı gaza dokunmadan aracın kendi hızıyla yapıyorum.

    Başlık gerçekten güzel tartışmamızı sürdürebiliriz. Tecrübeleri dinlemek isterim.




  • 80 model mersedes de rolanti Torku yeni nesil araçlardan yüksektir.



    Tam otomatik araçlara da yokuş kalkış desteği konuyor. Eger kacirmayacak olsa bu özellik balatalarin gereksiz yıpranmasına yol açacağından iptal edilirdi.

    Birde ben motorun rolantideki gücü yetmediğinde kacirir diyorum 1 litrelik araç kaçırabilir diye itiraz ediyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 16 Ocak 2018; 16:17:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kopser123 K kullanıcısına yanıt
    bende sizin tam tersi. dq200 den zf8 e geçtim. dq200 dsg ile hele biraz km yapın. şanzımanın kalibrasyonu bahs ettiğiniz sebeplerden zamanla bozuluyor. zf8 doğru biraz fazla yaktırıyor onuda eco pro ile çözmüşler. dikkatli kullanımda faydasını görüyorsunuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic

    Bende 2006 Corolla otomatik var. Şanzımanı nazar değmesin ama taş gibi, arabam 142 binde, açıkçası beni uzun yıllar götüreceğini düşünüyorum. Fakat trafikte, uzun ışıklarda N ye alıyorum, frene tam basıyorum, D ye aldıktan 5-10 sn sonra hareket etmeye özen gösteriyorum

    Hocam n konumuna almanıza gerek yok tam otomatiklerde,yine ısınır ama baskı,olmadığı için çok elzem değil diye biliyorum.

    Anlıyorum, ancak arabayı D'den N'ye aldığımda motorun sesi azalıyor, sanki araba rahatlamış gibi ses geliyor. D'deyken araba ileri ivme yapmak için motor sesi de ona göre geliyor. Bunu da internetten okuduğuma göre yapıyorum. Mesela trafik ışıklarında yeşilin yanmasına 30 saniye kalmışsa N'ye alıyorsun,7-8 saniye kala ayağım frende D'ye alıyorum ve ilk kalkışı gaza dokunmadan aracın kendi hızıyla yapıyorum.

    Başlık gerçekten güzel tartışmamızı sürdürebiliriz. Tecrübeleri dinlemek isterim.



    Hill holder mı neydi, bizim civic yokuşta beklediğiniz zaman geri kaçırma değilde yokuş desteği tarafından önce tutulup sonra bırakılıyor. Ayağı firenden çektiğiniz zaman 0.5 sn süreniz var, isterseniz geriye boşta gidebiliyor D modundayken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 16 Ocak 2018; 16:21:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mitrovic

    Bende 2006 Corolla otomatik var. Şanzımanı nazar değmesin ama taş gibi, arabam 142 binde, açıkçası beni uzun yıllar götüreceğini düşünüyorum. Fakat trafikte, uzun ışıklarda N ye alıyorum, frene tam basıyorum, D ye aldıktan 5-10 sn sonra hareket etmeye özen gösteriyorum

    Hocam n konumuna almanıza gerek yok tam otomatiklerde,yine ısınır ama baskı,olmadığı için çok elzem değil diye biliyorum.

    Anlıyorum, ancak arabayı D'den N'ye aldığımda motorun sesi azalıyor, sanki araba rahatlamış gibi ses geliyor. D'deyken araba ileri ivme yapmak için motor sesi de ona göre geliyor. Bunu da internetten okuduğuma göre yapıyorum. Mesela trafik ışıklarında yeşilin yanmasına 30 saniye kalmışsa N'ye alıyorsun,7-8 saniye kala ayağım frende D'ye alıyorum ve ilk kalkışı gaza dokunmadan aracın kendi hızıyla yapıyorum.

    Başlık gerçekten güzel tartışmamızı sürdürebiliriz. Tecrübeleri dinlemek isterim.



    Hill holder mı neydi, bizim civic yokuşta beklediğiniz zaman geri kaçırma değilde yokuş desteği tarafından önce tutulup sonra bırakılıyor. Ayağı firenden çektiğiniz zaman 0.5 sn süreniz var, isterseniz geriye boşta gidebiliyor D modundayken.

    308 de benzeri var 3 saniye tutuyor aşırı dik rampalarda sonra yavaş yavaş gidiyor geriye birden salmıyor tork girişi olduğundan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.