Şimdi Ara

Tam otomatiğin Çift kavramaya olan üstünlüğü (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
27
Favori
20.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Tam otomatik araç da geri kaçırır. Eger yokuş dik ise ve motorun rölantide ürettiği tork aracı sabit tutmaya yada kaldırmaya yetmiyorsa araç gaz verene kadar kacirir.

    Ben şimdiye kadar geri kaçıran bir tam otomatik görmedim.

    Belki şu yeni nesil Japon ve Kore araçlarının 1.0-1.3 gibi saçma atmosferik motorları kaçırıyor olabilir.


    80 model Mercedes'ler bile geri kaçırmıyor çünkü.

    çok dik yokuşa denk gelmemişsiniz demek ki.

    Tork konvertörünün ileriye atılma kuvvetinden daha büyük bir geri çekme kuvveti uygulanacak olan yokuşta tork konvertörlü de geri kaçırır. Kaçırıyor da.

    Bunun olması normal. Siz görmemiş olabilirsiniz ama tork konvertörlü de çok dik yokuşlarda geri kaçırıyor ama bu demek değildir ki manuelde olduğu gibi freni bıraktığın anda pat diye geri gitmiyor. Ağır ağır geri kaçıyor gaza basılmazsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 16 Ocak 2018; 23:54:53 >




  • olaya maddi açıdan bakarsak yarı otomatiğin bu kadar yerden yere vurulacak bir şanzıman tipi olduğunu düşünmüyorum.
    aracım dizel otomatik edc şanzıman. tam otomatik şanzımanlara göre 1-1.5 lt den çok daha fazla tasarrufu var. (kullandığım civiclere göre 4-5 litre bile diyebilirim)
    geçişleri hissettirmemesi zaten benim için kafi.
    şanzıman bana arıza yaşatmazsa kesinlikle ben daha karlıyım.
    Ha yaşatırsa da uzun vadede en fazla yakıttan tasarruf ettiğim kadar masraf etmiş olurum
  • Tebrikler faydalı bir paylaşım.



    Allah (c.c) razı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim,sizden de Allah razı olsun. Her otomobil severin işine yarayacak bilgiler mevcut umarım bütün otomobil severler okur faydalanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    olaya maddi açıdan bakarsak yarı otomatiğin bu kadar yerden yere vurulacak bir şanzıman tipi olduğunu düşünmüyorum.
    aracım dizel otomatik edc şanzıman. tam otomatik şanzımanlara göre 1-1.5 lt den çok daha fazla tasarrufu var. (kullandığım civiclere göre 4-5 litre bile diyebilirim)
    geçişleri hissettirmemesi zaten benim için kafi.
    şanzıman bana arıza yaşatmazsa kesinlikle ben daha karlıyım.
    Ha yaşatırsa da uzun vadede en fazla yakıttan tasarruf ettiğim kadar masraf etmiş olurum
    Size baski balataniz 5 ila 7 bin lira arasi desem? Ustelik bu ariza degil belli km sonra illa degistirmeniz gereken bir sarf malzemesi.







    Cift kavrama tuketiciye zorla dayatilan, ureticilerin az yakan tam otomatik sanziman gelistirme maliyetine girmemek icin icat ettigi bir sistem bana kalirsa, ayrica gunluk kullanimda hicbirimizin saliselerle degisen viteslere ihtiyacimiz yok.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çift kavrama bana daha keyifli geliyor.Manuele yakın bir hissi var.Ve aralarında en hızlı vites değiştiren de çift kavramalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Valla artik hill hollder diye bir icat var, bisiklete taksan oda geri kaydirmaz yani. Hatta manurl araclar da bile var onlarda kaydirmiyor.



    Illa ustun uber duber alman motorlarina ihtiyac yok anlayacaginiz.



    Hani haberiniz olsun dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar yeri değil ama hazır otomatik konusu iken merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum;

    Aracım egea 1.6 e-torq benzinli. Bildiğim kadarıyla Aisin 6 ileri otomatik kullanılmış. Şimdi aracımla dik yokuşları çıkarken ben sürekli hafiften gaz vermeye devam etsemde araç hız kaybetmeye başlıyor. İllaki gaza yüklenip vites düşürtmek gerekiyor ki devirlenip hızlansın.

    Merak ettiğim nokta gaza yüklenmeden önce ben hafif hafif gaz vermeye devam ettiğim halde neden hızlanmak yerine yavaşlıyor? (Teknik bilgim olmadığı için soruyorum.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Size baski balataniz 5 ila 7 bin lira arasi desem? Ustelik bu ariza degil belli km sonra illa degistirmeniz gereken bir sarf malzemesi.







    Cift kavrama tuketiciye zorla dayatilan, ureticilerin az yakan tam otomatik sanziman gelistirme maliyetine girmemek icin icat ettigi bir sistem bana kalirsa, ayrica gunluk kullanimda hicbirimizin saliselerle degisen viteslere ihtiyacimiz yok.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    baskı balata 1250 liraya var şu anda çıkma.
    evet siz servisine gider orda yaptırırsanız astronomik rakamlar görürsünüz.
    Benim aracım zaten tasarrufuyla bir yılda baskı balata parasını koyuyor cebine. O yüzden üzülmem yani




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Aracımla evin kapalı otoparkından çıkarken tek kişi isem gaza basmadan rampayı yavaşçana çıkabiliyor, yanımda bir kişi varsa rampada asılı kalıyor, iki kişi varsa kesinlikle geri kaçırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    baskı balata 1250 liraya var şu anda çıkma.
    evet siz servisine gider orda yaptırırsanız astronomik rakamlar görürsünüz.
    Benim aracım zaten tasarrufuyla bir yılda baskı balata parasını koyuyor cebine. O yüzden üzülmem yani

    Alıntıları Göster
    Dogrudur bilemem, ama cikmacilarda adet asil parcanin yari fiyatidir genelde, o kadsr ucuza verilen cikma parcadan pek hayir gelecegini sanmam.



    Ayrica bu manuel arac gibi degil takildiktan sonra bilgisayardan ayarlarinin yapilmasi lazim.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Dogrudur bilemem, ama cikmacilarda adet asil parcanin yari fiyatidir genelde, o kadsr ucuza verilen cikma parcadan pek hayir gelecegini sanmam.



    Ayrica bu manuel arac gibi degil takildiktan sonra bilgisayardan ayarlarinin yapilmasi lazim.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    Biliyorum. Ben zaten yılda bir baskı balata kavrama noktasını tanıttırıyorum. İşten anlayan ustam var.
    Orjinal servis zaten 2 bin lira işçilik yazar böyle bi işe. O yüzden onlarla işim olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Biliyorum. Ben zaten yılda bir baskı balata kavrama noktasını tanıttırıyorum. İşten anlayan ustam var.
    Orjinal servis zaten 2 bin lira işçilik yazar böyle bi işe. O yüzden onlarla işim olmaz

    Alıntıları Göster
    Benim fluencim varken ucretsiz yapiyorlardi kavrama noktasi ayarini servisine gore degisiyor demek.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Biraz da ben ekleyeyim bakalım.

    Tork konvertörünün en büyük avantajlarından biri, motordaki güç dalgalanmaları ve burulma titreşimlerini absorbe etmesidir. Bu nedenle tork konvertörlü aracın pürüzsüz akış hissini başka hiçbir tip şanzımanda (çift kuru kavramalı şanzıman da dahi) bulamazsınız.

    Güç aktarımı kaybı devre ve yüke bağlı olarak değişir. Özellikle yüksek yüklerde artar. Fakat lock-up clutch dedikleri kavrama devreye girince tork konvertörü kilitlenir. Kaymayı keser, kayıp olmaz. Mazda skyactiv'in yeni şanzımanı , bu kavramanın devreye girme hızını 60 km'lere kadar düşürdü.

    Tork konvertörü, drag araçlarında bile bolca kullanılır. Motoru doldurup uzamanızı sağlar.(bknz: dodge demon) Güç eşitliği. Motorda tork düşük, devir fazla, tork konvertörünün türbininde devir az, tork yüksek. Bu nedenle ilk gaz tepkileri çok iyidir.

    Tork konvertörlü tam otomatiğin tork dayanımı, tork konvertöründen değil, dişlileri seçen kavrama ve fren plakalarının devasalığından, gezegen dişli sisteminde yörünge dişlilerinde torku 3 dişlinin aynı anda taşımasından beri gelir. Ayrıca manuel ve çift kavrama şanzımanların katili olan ani ve darbeli yük, tork konvertörde asla gerçekleşmediği için ömrü uzundur. Manuel şanzıman bile o kadar tork taşıyıp, o kadar uzun dayanamayabilir.
    İkinci maddede bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum. Zira ActiveSelect (AT6) insigniada 28km yani 3. Vitesten itibaren konvertörün kilitlendiğini düşünüyorum kesin bir kaynağınız var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Çift kavrama bana daha keyifli geliyor.Manuele yakın bir hissi var.Ve aralarında en hızlı vites değiştiren de çift kavramalar.

    yalnız birde vites küçültme ve kickdown yani ani vites küçültme hızı var. Bu konuda tam otomatikler, çift kavramalardan 2 kat hızlı ve yumuşak düşürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 10 Mayıs 2018; 15:47:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Valla artik hill hollder diye bir icat var, bisiklete taksan oda geri kaydirmaz yani. Hatta manurl araclar da bile var onlarda kaydirmiyor.



    Illa ustun uber duber alman motorlarina ihtiyac yok anlayacaginiz.



    Hani haberiniz olsun dedim

    Alıntıları Göster
    Hocam yazınızın sonuna "Hayırlı günler" yazmamışsınız, valla şaşırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam yazınızın sonuna "Hayırlı günler" yazmamışsınız, valla şaşırdım

    Alıntıları Göster
    Unutkanlik oluyor bazen kusura bakmayin :)



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Arkadaşlar yeri değil ama hazır otomatik konusu iken merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum;

    Aracım egea 1.6 e-torq benzinli. Bildiğim kadarıyla Aisin 6 ileri otomatik kullanılmış. Şimdi aracımla dik yokuşları çıkarken ben sürekli hafiften gaz vermeye devam etsemde araç hız kaybetmeye başlıyor. İllaki gaza yüklenip vites düşürtmek gerekiyor ki devirlenip hızlansın.

    Merak ettiğim nokta gaza yüklenmeden önce ben hafif hafif gaz vermeye devam ettiğim halde neden hızlanmak yerine yavaşlıyor? (Teknik bilgim olmadığı için soruyorum.)
    Manuel vitesle, yokuş tırmanırken araç devirden düşünce ne yaparsınız? Vites düşürürsünüz değil mi? Aynı mantık, devirden düşünce, otomatik vites de, vites düşürüyor. Yani araç olması gereken devirde değilse (Uygun vites de ya da diğer bir değişle, olması gerekenden büyük vitesde ise) sizin az verdiğiniz gaz, sadece arabanın bayılmasını sağlar. Bilmem anlatabildim mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Manuel vitesle, yokuş tırmanırken araç devirden düşünce ne yaparsınız? Vites düşürürsünüz değil mi? Aynı mantık, devirden düşünce, otomatik vites de, vites düşürüyor. Yani araç olması gereken devirde değilse (Uygun vites de ya da diğer bir değişle, olması gerekenden büyük vitesde ise) sizin az verdiğiniz gaz, sadece arabanın bayılmasını sağlar. Bilmem anlatabildim mi?

    Alıntıları Göster
    Daha önce hiç araç kullanmadım. Bu bizzat sürdüğüm ilk aracım. Ortopedik engelim nedeniyle manuel zaten kullanma şansım yok. Dediğinizi anladım, vitesi neden kendisi düşür(e)miyor, neden gazı dip gaz yapmamız gerekiyor, oradaki işleyiş nedir onu merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Manuel vitesle, yokuş tırmanırken araç devirden düşünce ne yaparsınız? Vites düşürürsünüz değil mi? Aynı mantık, devirden düşünce, otomatik vites de, vites düşürüyor. Yani araç olması gereken devirde değilse (Uygun vites de ya da diğer bir değişle, olması gerekenden büyük vitesde ise) sizin az verdiğiniz gaz, sadece arabanın bayılmasını sağlar. Bilmem anlatabildim mi?

    Alıntıları Göster
    Arkadas tam olarak onu sormuyordu sanki. Ya siz ya da ben yanlis anladim ama yine ben de yorum yapayim arkadasin sorusuna.



    Tam otomatik sanzimanda arada konvertor var. Siz ayni gazi verseniz bile bu konvertor gucu/devri ihtiyaca gore ayarlayip iletiyor. Siz yokus cikarken gaza ayni bassaniz bile daha fazla guc ihtiyaci olacagi icin araba yavaslar. Konvertor devri yukseltiyor, yeterli olmazsa hizi dusuyor.



    Kendi aracim 4.vites 3bin devirde yokus cikarken 100e kadar dusuyor. Duzlukte 120ile gidiyor. Tamamen konvertorle alakali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.