Şimdi Ara

TAM OTOMATİK DİZEL(Tork Konvertörlü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
26.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 98 yılından beri otomatik araç kullanıyorum. İlk araç 98 model VW Polo 1.6 idi .75 bg olmasına rağmen son dişli oranı ve ağırlık uyumu muhtemelen çok iyi ayarlandığı bir modeldi ki çok atak bir araçtı hantallıktan eser yoktu. Kırmızı ışıkta nice büyük araçlar 90-100 km ye kadar geride kalırdı gaza kökleyince. Son hızını da zorlanmadan bulurdu. 100 Km hızda 2.900 dd de giderdi biraz kısa oranlıydı. Şehir dışı klima 4 kişi 6 LT yakardı şehir içi ise 8.5Lt .10 yıl sorunsuz kullandım ve arkadaşıma sattım 2008 den beri oda sorunsuz kullanmakta. Sonraki 1.4 olan ve daha ağır modeller hiç aynı ataklığa ve keyife sahip olamadı.

    Yani tam otomatik olması ille de hantal olmasını gerektirmiyor. Aracın ağırlık-beygir -ve dişli oranlarının uyumlu olması yeterli. 2008 de ise Suzuki swift 1.5 otomatik aldım. O da tam otomatik. Test ettim çok ataktı hemen aldım. vites oranları daha uzun 100Km hızda 2.100 dd ile gidilebiliyor. Ama araç hafif ve de 102 bg olduğundan çok seri ve keyifli . Şehir dışı 6 LT şehir içi ise 7.5 Lt den fazla yakmıyor.

    Bu sene ise ikinci bir araç şart oldu ve kendime ikinci el 2000 model bir golf 1.9tdi otomatik adım. Muhteşem tork ve ivmelenme ile çok keyifli. Bence Dizel araçlarda otomatik kesinlikle konvertörlü olmalı. Çünkü yok turbonun devri gelsin filan diye bir bekleme sözkonusu yok tam otomatiklerde. Gaza bastığınız anda 3000-3500 devire fırlıyor ve ardından müthiş bir ivmelenme geliyor tabiki. Yani turbo her an elinizde hazır :) gaza kökleyin yeter. Şehir içi 6.5-7Lt yakıyor. uzun yol henüz gitmedim.

    Bence tam otomatik sistemler konfor ve sağlamlık açısından henüz vazgeçilebilir değiller. Diğer sistemler henüz oturamadı bir türlü. ileride mutlaka yeni başka sistemlerde gelir yada elektrikli araçlar çıkınca her şey değişir.

    Önemli olan aracı mutlaka denemek. Az çok beygir -ağırlık oranını kestirip uygun modelleri deneyip almak. Hem tam otomatik hemde seri ve ekonomik araçlar mevcut arayıp bulmak lazım :)

    100 Km de 0.5 bilemedim 1 LT için bu konfordan vaz geçilmez.




  • kaynar

    vw modellerinde 2006 den beri dsg var.onlarda tam otomatik olmadığı için(dsg) güvenilir değiller

    2000 model değilde şöyle 2008 üstü 5 ileri tam otomatik yok benim bildiğim.

    4 ileriler 5 ileriden fazl yakıyormuş.

    bir sürü yarı otomatik modeli var easytronik-mmt-dulogic gibi.tork konvertörlü olanların hepsi aynı mı acaba.yoksa modeli varda biz mi bilmiyoruz

    yani mondeo nun tam otomatiği ile hondanın otomatiği aynı değildir heralde.

    tam otomatiklerde en iyisi yine honda mıdır acaba
  • Aynen dediğiniz gibi maalesef son yıllarda tam otomatik modeller çok az ya da yok gibi . Bir yarı otomatik furyası var. Az yakıyor ve daha seri oluyor diye ama sağlamlığı güvenilirliği henüz oturamadı görünüyor. Pazarlama strajesi midir ? maliyet i düşük müdür ? onu bilmem.

    Suzuki Swiftler tam otomatik, Sx4 de öyle , Vitara da... Ben swifti alırken 1. neden arabanın güzelliği ve fiyat donanımı ve aynı anda tam otomatik oluşuydu. O fiyatta o kategoride başka araç yoktu.

    Şimdiki suziler de tam otomatik ama maalesef motor 1.2 olmuş. Gidermi bilmem denemek lazım. Aracım ötv si düştü ama fiyatlar da arttı yani kar marjlarını iyice artırmış oldular. Ben yenileyecek olsam herhalde tercih etmem 1.2 motor.

    SX4 ler 1.6 kuvvetli motor var beğenenler için tercih edilebilir bir araç. Japon ve alman araçlar kalite de daha önde ve uzun ömürlü bence. Japonlar almanlara göre daha sorunsuz. Almanlar daha sağlam ve tok.

    Hyundai de bakılabilir. Ablama 2004 getz almıştık oldukça tok geniş bir araçtı fiyat iyi idi. Ama deneme sürüşü yapmadan aldık. 1350 motor yokuşlarda çok yetersiz mesela azıcık yokuş başladımı 2 kişiden fazlaysa içerisi arac bağırtmadan gitmiyor. Uzun yolda dağlık virajlı yollarda zorlanarak gitti. Ama düz yolda gayet güzel. O kadar yol yaptık zorladık. Yokuş aşağı otobanda 180 gördüm. Uzun vites oranlı bir araçtı 100-130 arası bağırmadan gidersin düz yolda. Bu güne kadar hiç sorun çıkarmadı ne şanzıman ne de motor ne de elektrik aksamdan.

    Yeni i20 i30 veya diğer modelleri daha kuvvetli motorlara sahip. Tam otomatik diye biliyorum. Marka sorunu yoksa tercih edilebilir.

    MAzda 3 de tam otomatik tercih edilesi bir araçtır.

    Honda da tercih edilebilir . Ben hiç kullanmadım. Ama on da da bazı modellerinde yeni ishift diye bir sistem var galiba yarı otomatik gibi birşey.

    Ayrıca garanti süreleri şaşırtmasın sizi , o garantiler neleri kapsıyor onu iyi öğrenin. Bir arıza olduğunda sadece motor garanti kapsamında gibi şeyler söylenmiş Hond.. bayilerinden bu forumda bir yerlerde okumuştum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaynar -- 3 Şubat 2012; 13:24:51 >




  • kaynar

    suziki-mazda-honda nın tam otomatikleri benzinli.ben dizelden bahsediyordum.

    tam otomatik olarak megane- i30 ve ceed var ama onlarda 4 ileri olduğunu biliyorum.yeni 5 ileri gelecekmiş heralde.

    honda bile yeni jazz a tork konvertörü koydu.belkide yakında yarı otomatikler tarih olup tork konverötörü tekrar tahtına kurulacak.biraz az yaktırsalar tamamdır zaten

    yada 100 km de 1 litre fazlalığa kadar katlanılabilir bence

    erg

    megane tam otomatik dizellerin fabrika verisi 7.7 değilmi.sen nasıl 5.6 yakıyorsun.birde otomatiki nasıl meganin sorunlu falan demişlerdi bazı forumlarda sen bir sıkıntı yaşadınmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 3 Şubat 2012; 22:11:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    kaynar

    suziki-mazda-honda nın tam otomatikleri benzinli.ben dizelden bahsediyordum.

    tam otomatik olarak megane- i30 ve ceed var ama onlarda 4 ileri olduğunu biliyorum.yeni 5 ileri gelecekmiş heralde.

    honda bile yeni jazz a tork konvertörü koydu.belkide yakında yarı otomatikler tarih olup tork konverötörü tekrar tahtına kurulacak.biraz az yaktırsalar tamamdır zaten

    yada 100 km de 1 litre fazlalığa kadar katlanılabilir bence

    erg

    megane tam otomatik dizellerin fabrika verisi 7.7 değilmi.sen nasıl 5.6 yakıyorsun.birde otomatiki nasıl meganin sorunlu falan demişlerdi bazı forumlarda sen bir sıkıntı yaşadınmı

    Benim aracım düz vites Megane II dizel, kuzeniminki otomatik dizel MeganeII, karışıklık olmasın :)
    internete göz attığımda aynı aracın testlerine 5,1 - 5,5 lt gibi tüketim sonuçları bulunan testleri buldum.
    Misal düz vites olan benimki :http://www.arabam.com/Test/Renault-Megane-15-dCi-Privilege/Detay-274
    Kuzeniminki şehiriçi sırf dur kalk trafiğinde (istanbul) 7 litreye dayanıyor tüketimi ancak genel ortalaması bahsettiğim gibi 6 küsürlerde. aradaki fark 1 litreye bile çıksa şahsi görüşüm buna değeceği yönünde çünkü vites geçişleri yağ gibi, yokuşlarda kaydırdı etti derdi yok; üstelik tork konvertörlü sistemler yıllardır oturmuş, olgunluk döneminde olan sıkıntısız şanzımanlar. Ancak google' a girip "dsg sorun" veya "dsg şikayet" diye arattırırsanız nekadar çok şey çıktığını görebilirsiniz. (bu arada arama kriterine dsg yerine MMT, EDC, 2Tronic, Easytronic vs.. de yazabilirsiniz.)
    Türkiye'de devletin aşırı uçuk vergi politikası yüzünden malum otomobillerin fiyatları çok yüksek; fiyatları bu derece yüksekken ve malum zırt pırt araba değiştiremnediğimize göre ben maceraya atılıp çakma otomatik alma taraftarı değilim, kaldıki denenmişi olgunlaşmışı kendini kanıtlamışı (gerçek otomatikler) varken..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 4 Şubat 2012; 0:46:46 >




  • serkan99

    Bir dünya para verip de parayla rezil olmak çok kötü birşey. Bence 4 vites olmasını kafanıza çok takmayın. Ağırlk -beygir orantılıysa hele ki dizel diyorsunuz. Dizelin torku zaten yetiyor herşeye.

    Belki biliyorsunuzdur ama yine belirteyim. Tam otomatik şanzımanlı araçlarda motorla şanzıman arasında mekanik bir bağ yoktur. şu süratte şu devirle gidecek diye bir kaide yok. Motor yağ pompasını döndürüyor. O yağda şanzımanın içinde sıkışıp şanzımanı döndürüyor basitçe anlatırsak. Ama bu işi konvertör ayarlıyor. Günümüz modern elektronik beyinli bu şanzımanlarda araç belli bir hıza çıktıktan sonra ekgüce ihtiyaç yoksa konvertör daha düşük devire alabiliyor aracı . 5. vites etkisi yaratıyor :)

    Sürekli 120-130 üstü hızlarda gitmeyecekseniz 5. vitesi aramanıza gerek yok. Olsa iyi olur tabiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkaynar

    98 yılından beri otomatik araç kullanıyorum. İlk araç 98 model VW Polo 1.6 idi .75 bg olmasına rağmen son dişli oranı ve ağırlık uyumu muhtemelen çok iyi ayarlandığı bir modeldi ki çok atak bir araçtı hantallıktan eser yoktu. Kırmızı ışıkta nice büyük araçlar 90-100 km ye kadar geride kalırdı gaza kökleyince. Son hızını da zorlanmadan bulurdu. 100 Km hızda 2.900 dd de giderdi biraz kısa oranlıydı. Şehir dışı klima 4 kişi 6 LT yakardı şehir içi ise 8.5Lt .10 yıl sorunsuz kullandım ve arkadaşıma sattım 2008 den beri oda sorunsuz kullanmakta. Sonraki 1.4 olan ve daha ağır modeller hiç aynı ataklığa ve keyife sahip olamadı.

    Yani tam otomatik olması ille de hantal olmasını gerektirmiyor. Aracın ağırlık-beygir -ve dişli oranlarının uyumlu olması yeterli. 2008 de ise Suzuki swift 1.5 otomatik aldım. O da tam otomatik. Test ettim çok ataktı hemen aldım. vites oranları daha uzun 100Km hızda 2.100 dd ile gidilebiliyor. Ama araç hafif ve de 102 bg olduğundan çok seri ve keyifli . Şehir dışı 6 LT şehir içi ise 7.5 Lt den fazla yakmıyor.

    Bu sene ise ikinci bir araç şart oldu ve kendime ikinci el 2000 model bir golf 1.9tdi otomatik adım. Muhteşem tork ve ivmelenme ile çok keyifli. Bence Dizel araçlarda otomatik kesinlikle konvertörlü olmalı. Çünkü yok turbonun devri gelsin filan diye bir bekleme sözkonusu yok tam otomatiklerde. Gaza bastığınız anda 3000-3500 devire fırlıyor ve ardından müthiş bir ivmelenme geliyor tabiki. Yani turbo her an elinizde hazır :) gaza kökleyin yeter. Şehir içi 6.5-7Lt yakıyor. uzun yol henüz gitmedim.

    Bence tam otomatik sistemler konfor ve sağlamlık açısından henüz vazgeçilebilir değiller. Diğer sistemler henüz oturamadı bir türlü. ileride mutlaka yeni başka sistemlerde gelir yada elektrikli araçlar çıkınca her şey değişir.

    Önemli olan aracı mutlaka denemek. Az çok beygir -ağırlık oranını kestirip uygun modelleri deneyip almak. Hem tam otomatik hemde seri ve ekonomik araçlar mevcut arayıp bulmak lazım :)

    100 Km de 0.5 bilemedim 1 LT için bu konfordan vaz geçilmez.

    Şehir içi 7,5'ten fazla yakmıyor diyorsunuz fakat hyundai forumunda 8,5-9 hatta 9,5 lt şehir içi dizel tüketiminden bahsediliyor ki bu dizel bir araç için hele ki ülkemiz yakıt pahalılığında açık ara dünya şampiyonuyken korkunç bir rakam..Açıkçası çok yakın zamanda dizel ve otomatik bir araç sürecinde olan ben uzun zamandır tam otomatik mi yarı otomatik mi kararsızlığını yaşamaktayım. Yeni i30 dizel otomatiğe beğeni anlamında çok yakın olmama rağmen şehir içi yakıt tüketimi hususundaki endişem yüzünden vazgeçmek üzereyim. İstanbul trafiğinde 9-9,5 lt benim bütçem için çok yüksek..
    Bir de anlamaya çalıştığım bir kunu var , Tork konvertörlü otomatik araçlarda aracın gerçek tork ve beygir değerini hesaplarken fabrika verilerinden %20 düşük olarak mı hesaplamamız gerekiyor ? Yani yine i30'dan örneklemem gerekirse , fabrika verisi 260 nm tork ve 128 bg olan araç , asfalt üzerinde tork konvertörü nedeniyle %20 düşük olarak , yani 208 nm tork ve 102 beygir olarak mı yol alacak ? O halde o kadar para verip aslında kağıt üstündekinden çok daha zayıf ve üstüne üstlük bir o kadar da daha fazla yakıt tüketen bir otomobile mi sahip oluuyoruz ? ? ? ? Yoksa bu güç kaybı sadece ani gaza yüklenmelerde veya vites değişim anlarında yaşanıp sonrasında yani tatlı ivmelenmelerde ve akıcı sürüşte fabrika verisinde mi seyrediyor ? Bu konuda net ve açıklayıcı bilgiye ihtiyacım var bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu
    Şehir içi 7,5'ten fazla yakmıyor diyorsunuz fakat hyundai forumunda 8,5-9 hatta 9,5 lt şehir içi dizel tüketiminden bahsediliyor ki bu dizel bir araç için hele ki ülkemiz yakıt pahalılığında açık ara dünya şampiyonuyken korkunç bir rakam..Açıkçası çok yakın zamanda dizel ve otomatik bir araç sürecinde olan ben uzun zamandır tam otomatik mi yarı otomatik mi kararsızlığını yaşamaktayım. Yeni i30 dizel otomatiğe beğeni anlamında çok yakın olmama rağmen şehir içi yakıt tüketimi hususundaki endişem yüzünden vazgeçmek üzereyim. İstanbul trafiğinde 9-9,5 lt benim bütçem için çok yüksek..
    Bir de anlamaya çalıştığım bir kunu var , Tork konvertörlü otomatik araçlarda aracın gerçek tork ve beygir değerini hesaplarken fabrika verilerinden %20 düşük olarak mı hesaplamamız gerekiyor ? Yani yine i30'dan örneklemem gerekirse , fabrika verisi 260 nm tork ve 128 bg olan araç , asfalt üzerinde tork konvertörü nedeniyle %20 düşük olarak , yani 208 nm tork ve 102 beygir olarak mı yol alacak ? O halde o kadar para verip aslında kağıt üstündekinden çok daha zayıf ve üstüne üstlük bir o kadar da daha fazla yakıt tüketen bir otomobile mi sahip oluuyoruz ? ? ? ? Yoksa bu güç kaybı sadece ani gaza yüklenmelerde veya vites değişim anlarında yaşanıp sonrasında yani tatlı ivmelenmelerde ve akıcı sürüşte fabrika verisinde mi seyrediyor ? Bu konuda net ve açıklayıcı bilgiye ihtiyacım var bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler

    Arkadaşım merhaba,

    Ankara için konuşmam gerekirse; evim işime yakın ama yüksek bir muhitte.

    Abimin evi de işine uzak ama düzayak sayılabilecek bir muhitte.


    Ben şehiriçinde Megane 3 dizel otomatik (EDC) aracımla kışın 7-8 lt arası, yazın da 6-7 lt arası tüketiyorum.

    Abim Citroen Picasso dizel otomatik (MCP) aracıyla kışın 6 lt, yazın da 4,5 lt civarı tüketiyor.


    Yeni i30 ve aynı motor şanzımana sahip Ceed'i birkaç kez test ettim.

    Bu araçlar benim şartlarımda benim Megane'dan 1-1.5 lt fazla yakar.

    Abimin şartlarında ise fark daha da az olacaktır.


    Bu açıdan bakıldığında başkasının şehiriçi trafik değerlerini dikkate alırken ortalama hızı da değerlendirmek gerekir.

    Benim güzergahımda ortalama hızımız 25-30 km civarı çıkıyor.

    Abimin güzergahında 40-50 km civarı çıkar.



    Ama yine de en önemlisi güzergahtaki yokuşlar.

    Abim benim eve geldiğinde ortalama tüketim 6 litrelerden 8 lt ve üstüne çıkıyor çok rahat.


    Siz de başkalarının tüketim değerlerini ortalama hız ve güzergahın yüksekliğini hesaba katarak değerlendirirseniz daha sağlıklı olur.

    Altta yeni i30 test sürüşü izlenimleri konumuz mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_61386948/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    XXX

    Haluk abi sonuç olarak düşük tüketim için tepede değil ovada ev-iş lazım demek istiyorsun değil mi
  • ZF firması ile birçok firma anlaşmalı.

    8 ileri otomatik şanzımana sahip Fiesta, Corsa, Civic, 159, Corolla, Fabia falan artık görmek istiyor insanlar.

    Yada bu şanzımanı taklit etmeliler artık.

    Şöyle 8 ileri otomatik 1.4 Jazz falan süper olurdu.
  • arkadaslar astra h kasa 2005- sonrası kasalardaki easytronicler kaç ileri acaba?
    ve yine focus lardaki(2005 sonrası) kasadaki dizel otomatikler kaç ileri


    şu aralar otomatik arac bakıyorum kendime kafam çarşamba pazarı gibi oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    XXX

    Haluk abi sonuç olarak düşük tüketim için tepede değil ovada ev-iş lazım demek istiyorsun değil mi

    Mümkünse trafik ışığı ve dur-kalk da olmayacak tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrvolkan
    ...ve yine focus lardaki(2005 sonrası) kasadaki dizel otomatikler kaç ileri
    şu aralar otomatik arac bakıyorum kendime kafam çarşamba pazarı gibi oldu



    Focus dizel otomatiklerden uzak durunuz. :)

    Koşarak uzaklaşın oradan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrvolkan
    ...ve yine focus lardaki(2005 sonrası) kasadaki dizel otomatikler kaç ileri
    şu aralar otomatik arac bakıyorum kendime kafam çarşamba pazarı gibi oldu



    Focus dizel otomatiklerden uzak durunuz. :)

    Koşarak uzaklaşın oradan.

    peki benzinli otomatiklerdende uzaklaşalım mıı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu
    Şehir içi 7,5'ten fazla yakmıyor diyorsunuz fakat hyundai forumunda 8,5-9 hatta 9,5 lt şehir içi dizel tüketiminden bahsediliyor ki bu dizel bir araç için hele ki ülkemiz yakıt pahalılığında açık ara dünya şampiyonuyken korkunç bir rakam..Açıkçası çok yakın zamanda dizel ve otomatik bir araç sürecinde olan ben uzun zamandır tam otomatik mi yarı otomatik mi kararsızlığını yaşamaktayım. Yeni i30 dizel otomatiğe beğeni anlamında çok yakın olmama rağmen şehir içi yakıt tüketimi hususundaki endişem yüzünden vazgeçmek üzereyim. İstanbul trafiğinde 9-9,5 lt benim bütçem için çok yüksek..
    Bir de anlamaya çalıştığım bir kunu var , Tork konvertörlü otomatik araçlarda aracın gerçek tork ve beygir değerini hesaplarken fabrika verilerinden %20 düşük olarak mı hesaplamamız gerekiyor ? Yani yine i30'dan örneklemem gerekirse , fabrika verisi 260 nm tork ve 128 bg olan araç , asfalt üzerinde tork konvertörü nedeniyle %20 düşük olarak , yani 208 nm tork ve 102 beygir olarak mı yol alacak ? O halde o kadar para verip aslında kağıt üstündekinden çok daha zayıf ve üstüne üstlük bir o kadar da daha fazla yakıt tüketen bir otomobile mi sahip oluuyoruz ? ? ? ? Yoksa bu güç kaybı sadece ani gaza yüklenmelerde veya vites değişim anlarında yaşanıp sonrasında yani tatlı ivmelenmelerde ve akıcı sürüşte fabrika verisinde mi seyrediyor ? Bu konuda net ve açıklayıcı bilgiye ihtiyacım var bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler

    Arkadaşım merhaba,

    Ankara için konuşmam gerekirse; evim işime yakın ama yüksek bir muhitte.

    Abimin evi de işine uzak ama düzayak sayılabilecek bir muhitte.


    Ben şehiriçinde Megane 3 dizel otomatik (EDC) aracımla kışın 7-8 lt arası, yazın da 6-7 lt arası tüketiyorum.

    Abim Citroen Picasso dizel otomatik (MCP) aracıyla kışın 6 lt, yazın da 4,5 lt civarı tüketiyor.


    Yeni i30 ve aynı motor şanzımana sahip Ceed'i birkaç kez test ettim.

    Bu araçlar benim şartlarımda benim Megane'dan 1-1.5 lt fazla yakar.

    Abimin şartlarında ise fark daha da az olacaktır.


    Bu açıdan bakıldığında başkasının şehiriçi trafik değerlerini dikkate alırken ortalama hızı da değerlendirmek gerekir.

    Benim güzergahımda ortalama hızımız 25-30 km civarı çıkıyor.

    Abimin güzergahında 40-50 km civarı çıkar.



    Ama yine de en önemlisi güzergahtaki yokuşlar.

    Abim benim eve geldiğinde ortalama tüketim 6 litrelerden 8 lt ve üstüne çıkıyor çok rahat.


    Siz de başkalarının tüketim değerlerini ortalama hız ve güzergahın yüksekliğini hesaba katarak değerlendirirseniz daha sağlıklı olur.

    Altta yeni i30 test sürüşü izlenimleri konumuz mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_61386948/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.

    peki i30 ile örneğini verdiğim değer hesaplaması için ne düşünüyorsunuz ? Yani 6 ileri bile olsa tam otomatik araç , fabrika verisinden %20 daha az tork ve beygir gücünde olarak mı dikkate alınmalı yoksa bu durum sadece vites değişme anları ve gaza ani yüklenimlerde mi geçerli ? Özetle tam otomatik şanzımanlı bir araba aslında fabrika verisi değerinden hem tork hem beygir olarak %20 daha zayıftır ve bu satın alırken bu şekilde dikkate almak gerekir diyebilir miyiz ? ? ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu
    Şehir içi 7,5'ten fazla yakmıyor diyorsunuz fakat hyundai forumunda 8,5-9 hatta 9,5 lt şehir içi dizel tüketiminden bahsediliyor ki bu dizel bir araç için hele ki ülkemiz yakıt pahalılığında açık ara dünya şampiyonuyken korkunç bir rakam..Açıkçası çok yakın zamanda dizel ve otomatik bir araç sürecinde olan ben uzun zamandır tam otomatik mi yarı otomatik mi kararsızlığını yaşamaktayım. Yeni i30 dizel otomatiğe beğeni anlamında çok yakın olmama rağmen şehir içi yakıt tüketimi hususundaki endişem yüzünden vazgeçmek üzereyim. İstanbul trafiğinde 9-9,5 lt benim bütçem için çok yüksek..
    Bir de anlamaya çalıştığım bir kunu var , Tork konvertörlü otomatik araçlarda aracın gerçek tork ve beygir değerini hesaplarken fabrika verilerinden %20 düşük olarak mı hesaplamamız gerekiyor ? Yani yine i30'dan örneklemem gerekirse , fabrika verisi 260 nm tork ve 128 bg olan araç , asfalt üzerinde tork konvertörü nedeniyle %20 düşük olarak , yani 208 nm tork ve 102 beygir olarak mı yol alacak ? O halde o kadar para verip aslında kağıt üstündekinden çok daha zayıf ve üstüne üstlük bir o kadar da daha fazla yakıt tüketen bir otomobile mi sahip oluuyoruz ? ? ? ? Yoksa bu güç kaybı sadece ani gaza yüklenmelerde veya vites değişim anlarında yaşanıp sonrasında yani tatlı ivmelenmelerde ve akıcı sürüşte fabrika verisinde mi seyrediyor ? Bu konuda net ve açıklayıcı bilgiye ihtiyacım var bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler

    Arkadaşım merhaba,

    Ankara için konuşmam gerekirse; evim işime yakın ama yüksek bir muhitte.

    Abimin evi de işine uzak ama düzayak sayılabilecek bir muhitte.


    Ben şehiriçinde Megane 3 dizel otomatik (EDC) aracımla kışın 7-8 lt arası, yazın da 6-7 lt arası tüketiyorum.

    Abim Citroen Picasso dizel otomatik (MCP) aracıyla kışın 6 lt, yazın da 4,5 lt civarı tüketiyor.


    Yeni i30 ve aynı motor şanzımana sahip Ceed'i birkaç kez test ettim.

    Bu araçlar benim şartlarımda benim Megane'dan 1-1.5 lt fazla yakar.

    Abimin şartlarında ise fark daha da az olacaktır.


    Bu açıdan bakıldığında başkasının şehiriçi trafik değerlerini dikkate alırken ortalama hızı da değerlendirmek gerekir.

    Benim güzergahımda ortalama hızımız 25-30 km civarı çıkıyor.

    Abimin güzergahında 40-50 km civarı çıkar.



    Ama yine de en önemlisi güzergahtaki yokuşlar.

    Abim benim eve geldiğinde ortalama tüketim 6 litrelerden 8 lt ve üstüne çıkıyor çok rahat.


    Siz de başkalarının tüketim değerlerini ortalama hız ve güzergahın yüksekliğini hesaba katarak değerlendirirseniz daha sağlıklı olur.

    Altta yeni i30 test sürüşü izlenimleri konumuz mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_61386948/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.

    peki i30 ile örneğini verdiğim değer hesaplaması için ne düşünüyorsunuz ? Yani 6 ileri bile olsa tam otomatik araç , fabrika verisinden %20 daha az tork ve beygir gücünde olarak mı dikkate alınmalı yoksa bu durum sadece vites değişme anları ve gaza ani yüklenimlerde mi geçerli ? Özetle tam otomatik şanzımanlı bir araba aslında fabrika verisi değerinden hem tork hem beygir olarak %20 daha zayıftır ve bu satın alırken bu şekilde dikkate almak gerekir diyebilir miyiz ? ? ?

    Tork konvertörlü araçlar yaklaşık 30-40 km hıza kadar %20 hatta daha büyük oranlara kadar kayıplara sahip olabilir, ancak daha yüksek hızlarda aktarma kayıpları çok düşüktür. Bu nedenle şehir içi kullanımlarda tam otomatik dediğimiz tork konvertörlü şanzımana sahip araçların tüketimi daha yüksektir, ancak şehir dışında bu fark oldukça düşüktür, hatta bazı durumlarda daha düşük tüketime bile sahip olduğu görülmüştür daha uzun vites oranları nedeniyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: aumahanoglu
    Şehir içi 7,5'ten fazla yakmıyor diyorsunuz fakat hyundai forumunda 8,5-9 hatta 9,5 lt şehir içi dizel tüketiminden bahsediliyor ki bu dizel bir araç için hele ki ülkemiz yakıt pahalılığında açık ara dünya şampiyonuyken korkunç bir rakam..Açıkçası çok yakın zamanda dizel ve otomatik bir araç sürecinde olan ben uzun zamandır tam otomatik mi yarı otomatik mi kararsızlığını yaşamaktayım. Yeni i30 dizel otomatiğe beğeni anlamında çok yakın olmama rağmen şehir içi yakıt tüketimi hususundaki endişem yüzünden vazgeçmek üzereyim. İstanbul trafiğinde 9-9,5 lt benim bütçem için çok yüksek..
    Bir de anlamaya çalıştığım bir kunu var , Tork konvertörlü otomatik araçlarda aracın gerçek tork ve beygir değerini hesaplarken fabrika verilerinden %20 düşük olarak mı hesaplamamız gerekiyor ? Yani yine i30'dan örneklemem gerekirse , fabrika verisi 260 nm tork ve 128 bg olan araç , asfalt üzerinde tork konvertörü nedeniyle %20 düşük olarak , yani 208 nm tork ve 102 beygir olarak mı yol alacak ? O halde o kadar para verip aslında kağıt üstündekinden çok daha zayıf ve üstüne üstlük bir o kadar da daha fazla yakıt tüketen bir otomobile mi sahip oluuyoruz ? ? ? ? Yoksa bu güç kaybı sadece ani gaza yüklenmelerde veya vites değişim anlarında yaşanıp sonrasında yani tatlı ivmelenmelerde ve akıcı sürüşte fabrika verisinde mi seyrediyor ? Bu konuda net ve açıklayıcı bilgiye ihtiyacım var bilgisi olan arkadaşların beni aydınlatırsa çok sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler

    Arkadaşım merhaba,

    Ankara için konuşmam gerekirse; evim işime yakın ama yüksek bir muhitte.

    Abimin evi de işine uzak ama düzayak sayılabilecek bir muhitte.


    Ben şehiriçinde Megane 3 dizel otomatik (EDC) aracımla kışın 7-8 lt arası, yazın da 6-7 lt arası tüketiyorum.

    Abim Citroen Picasso dizel otomatik (MCP) aracıyla kışın 6 lt, yazın da 4,5 lt civarı tüketiyor.


    Yeni i30 ve aynı motor şanzımana sahip Ceed'i birkaç kez test ettim.

    Bu araçlar benim şartlarımda benim Megane'dan 1-1.5 lt fazla yakar.

    Abimin şartlarında ise fark daha da az olacaktır.


    Bu açıdan bakıldığında başkasının şehiriçi trafik değerlerini dikkate alırken ortalama hızı da değerlendirmek gerekir.

    Benim güzergahımda ortalama hızımız 25-30 km civarı çıkıyor.

    Abimin güzergahında 40-50 km civarı çıkar.



    Ama yine de en önemlisi güzergahtaki yokuşlar.

    Abim benim eve geldiğinde ortalama tüketim 6 litrelerden 8 lt ve üstüne çıkıyor çok rahat.


    Siz de başkalarının tüketim değerlerini ortalama hız ve güzergahın yüksekliğini hesaba katarak değerlendirirseniz daha sağlıklı olur.

    Altta yeni i30 test sürüşü izlenimleri konumuz mevcut:

    http://forum.donanimhaber.com/m_61386948/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.

    peki i30 ile örneğini verdiğim değer hesaplaması için ne düşünüyorsunuz ? Yani 6 ileri bile olsa tam otomatik araç , fabrika verisinden %20 daha az tork ve beygir gücünde olarak mı dikkate alınmalı yoksa bu durum sadece vites değişme anları ve gaza ani yüklenimlerde mi geçerli ? Özetle tam otomatik şanzımanlı bir araba aslında fabrika verisi değerinden hem tork hem beygir olarak %20 daha zayıftır ve bu satın alırken bu şekilde dikkate almak gerekir diyebilir miyiz ? ? ?

    Tork konvertörlü araçlar yaklaşık 30-40 km hıza kadar %20 hatta daha büyük oranlara kadar kayıplara sahip olabilir, ancak daha yüksek hızlarda aktarma kayıpları çok düşüktür. Bu nedenle şehir içi kullanımlarda tam otomatik dediğimiz tork konvertörlü şanzımana sahip araçların tüketimi daha yüksektir, ancak şehir dışında bu fark oldukça düşüktür, hatta bazı durumlarda daha düşük tüketime bile sahip olduğu görülmüştür daha uzun vites oranları nedeniyle.



    Mitsubishi Carisma 1.8 GDI tam otomatik şanzıman kullanıcısı olarak dediklerinize tamamen katılıyorum.
    Aracım 2001 model, 200.000km'nin üzerinde ve şanzımanım hâlâ orjinal. Tüketimde şehirlerarası yollarda 1.6 araçların bile altına düşüyorum. Şehiriçinde en fazla 8,5-9 gibi rakamlara çıkıyorum.
    Hesapladım, yıllık katettiğim kilometenin %80'i şehirlerarası. Dolayısıyla halimden memnunum. ;)
    Herkese selamlar...




  • 6 ileri tam otamatık Ssang korondo , rexton , actyon Sports ve korando sportslarda var ve Mercedes ile aynı sanzıman olan borg warner kullanıyorlar .
  • DSG, EDC ve yarı otomatik yani otomatikleştirilmiş şanzımanlar daha iyi. Tork konvektörlü şanzımanlar hem daha fazla yakıyor, hem de yakıtı arttırıyor. Hyundai ve Kia'nın kullandıkları onlar.
  • dsg,edc performans ve yakıt olarak tam otomatikten iyide olsa,çıkardığı masrafla tüm ekonomikliği alıp götürüyor

    tam otomatik vitesler sorunsuzluk anlamında dsg ve edc ye göre ezici bir üstünlüğe sahip
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.