maalesef yok zaten net bilgim olsa şunu al diyebilirdim.burada önemli olan konu şu,
dexron6 özelliğinde yağ bulman gerekiyor.yağın üreticisi yani markası önemli değil.
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
tuncay merhaba,
zayıf bir ihtimal da olsa vardır zaten 10 tl demişsin 10 tl lik yağın sentetik olması bence zor ihtimal.yağ kutusunun arkasındaki bilgilere bir bak.. ne yazıyor?
kutuya baktım. sentetik olup olmadığı hakkında hiç bir bilgi yok. Araçla 20 km falan gittikten sonra çok yüksek devirde vites değiştirmeye başladı. Tam sentetik yağ olmadığından böyle yapıyor olabilir mi? İçindeki 1.5 litre zifte dönmüş yağla böyle yapmıyordu.
Dün nihayet bende motor kulaklarını değiştirdim. Şanzımanda oluşan titremeyle ilgili sorunların yarısını çözdü diyebilirim. Vakit yetmediği için orta kulak veya adı her neyse onu değiştiremedik. Tahminim onuda değiştirince sıkıntılarım çok büyük oranda çözülecek. Son kalan kulak için biraz ayar yapılmıştı. O ayardan sonra bazı vibrasyon sorunları yer değiştirdi. Bu yüzden kesin olarak onunda değişmesi veya tamir edilmesinin faydalı olacağını düşünüyorum. Mesela değişen ve ayar yapılan kulaktan önce vites R pozisyonuna getirilince şiddetli bir titreme oluyordu ve şu an o sorundan eser yok. Şimdi daha sakin olan N ve D konumunda titremeler arttı. İnşallah bu hafta her şey netleşecek.
Değişen motor kulaklarının resimlerini ekliyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: JCRSO
hocamk bu otomatik şanzıman yağ değişimleinde atf3 özelikli yağ markası fark edermi mesala bu bakımda esso lt 71141 lt 30 tl civarı castrolda atf3 yağ litresi 15 tl eğer farketmez ise yağı kendim alıp gideceğimde
hocam unutunuz gene
Meteg hocam vites geçişlerindeki tepme yi en çok hangi kulak emer bu konuda bilginiz var mı.
jcrso,
bu hafta sonu benim için biraz yorucu geçti beni mazur gör lütfen.. atf yağında standart önemlidir.markadan ziyade yani dexron 3 olan bir yağ olsun yeter..
umutech,
en çok tork kolu adı verilen alt ve üst kısımdaki kulak şasiye bağlanan etkiler..
anladım hocam altı değiştirdim sadece d konumunda duduğum zaman ki titremeyi aldı üstte illa değişecek yani birde şanzımanda varmış o çok önemli değil mi vites geçişlerinde ki tepme için dediğim gibi özellikle yavaşlarken araç çok tepki veriyor
Merhaba,
Size bir sorum olacaktı. 2007 model bir honda civic otm. sahibiyim. Son zamanlarda motor yükte değilken ( yokuş inerken) vites 2 den 3 e geçtikten sonra bir zırıldama sesi duyuyorum. Ses çok az, teybi ve havalandırmayı kapatınca duyuluyor.
Servise sordum avare dişlisi yapıyor, değişmesi lazım dediler. Bu avare dişlisi nedir? Değiştirtmezsem ne olur? Bu işlem için şanzımanı indirmemiz gerek dediler. Anlayacağınız üzerine tuzlu bir işlem.
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Saygılarımla.
yecee belli bir devirdemi yoksa sadece 3. viteste mi?
Sadece 2 den 3. vitese geçişlerde yapıyor. Devir 1500 civarına düşüyor. (motor yükte değilken, yokuş inerken ya da düz yolda yavaş hızlanırken). Eğer yokuş çıkarken( motor yükteyken ) vites değiştirirse ( 2 den 3e) bu sesi yapmıyor.
Pardon bir önceki emailimde "avare dişlisi" yazmışım "avare bilyası" olacaktı.
İlginize teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak
quote:
Orijinalden alıntı: meteg
tuncay merhaba,
zayıf bir ihtimal da olsa vardır zaten 10 tl demişsin 10 tl lik yağın sentetik olması bence zor ihtimal.yağ kutusunun arkasındaki bilgilere bir bak.. ne yazıyor?
kutuya baktım. sentetik olup olmadığı hakkında hiç bir bilgi yok. Araçla 20 km falan gittikten sonra çok yüksek devirde vites değiştirmeye başladı. Tam sentetik yağ olmadığından böyle yapıyor olabilir mi? İçindeki 1.5 litre zifte dönmüş yağla böyle yapmıyordu.
Hocam üsteki soruma bir soru daha ekleyeyim. Aşağıda linkini koyduğum ürünün yorumları genelde iyi. kullananlar vites geçişlerinin çok yumaşadığını söylüyor. Siz ne dersiniz?
HOCAM VİTES GEÇİŞLERİNDEKİ VURUNTU SARSINTI BENİDE CANIMDAN BEZDİRDİ METEG HOCAM ONAYLARSA BEN HEMEN ALIP DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM BU ÜRÜNÜ BUNA BENZER BİR ÜRÜN WÜRTH DE VARDI GALİBA AMA KULLANICI YORUMU GÖRMEDİĞİM İÇİN DENEMEYE CESARET EDEMEDİM.
bir konuyu açıklığa kavuşturmamız lazım.. bugüne kadar ben buradan sizlere görmediğim araçlar hakkında yorum yaptım.yani hiçbirinizin aracını görmedim ve sürmedim.normalde bir aracın özellikle otomatik vitesli bir aracın vites geçişlerinde vuruntu olmamalıdır.(vuruntu dediğim geçiş sırasında çıkacak bir olağanüstü gümbürtü veya tüm aracı sarsacak bir sestir.) eğer bu durum varsa bu vites kutusu iç paçalarında hasar var demektir.özellikle balata ve solenoidlerde.. zaten balataları bitiren solenoidlerin görevlerini yapamamalarıdır.ama altını çizmek isterim kesin teşhis için aracın vites kutusunun makine ile basınç testi şarttır.eğer gerçekten de bu durum varsa yani vuruntu ve anormal sesler ve de sarsıntı o zaman motor silk'in otomatilk şanzıman katkısı vites kutusunu açtırmadan önce son bir deneme için çözüm olabilir.fakat eğer kutu içi parçalarında hasar varsa bu katkı da ancak geçici bir çözüm olacak ve eninde sonunda vites kutunuz araçtan indirilerek sökülmek ve onarılmak zorunda kalacaktır.sadece ve sadece solenoidlerin değişiminde kutunun araçtan inmesi gerekmez..
bilginize...
quote:
Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak
Hocam üsteki soruma bir soru daha ekleyeyim. Aşağıda linkini koyduğum ürünün yorumları genelde iyi. kullananlar vites geçişlerinin çok yumaşadığını söylüyor. Siz ne dersiniz?
Bu ürünle ilgili biraz araştırma yaptım. Şahsen denemek istiyorum. Ama benim araca bunu nasıl ekleyebilirim onu çözemedim.
quote:
MOTORSILK
Uygulama şekli: ATF kullanan tüm otomatik ve manuel şanzımanlarda kullanılabilir. Motor çalışırken bir tam şişe (10 oz) ekleyin
hocam bence uğraşma katkıyı al ustaya götür kendisi eklesin tanıdıksa para bile almaz zaten.
sanzımanimda hic bir sıkıntım yok yaginida yeni degistim acaba bu motorsilk katkisindan atmamin bir yarari olr mu koruyucu olsun v.s olsun senin dusuncen ne bu konuda meteg hocam
meteg hocam öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
5 aydır Otomatik vites marea araba kullanıcısıyım. Bu güne kadar vitesle ilgili bir problem hissetmedim :) Geçen gün arabayı yıkamaya götürdüm. Adam arabayı çalıştırdı D ye alırken tak diye ses duydum dışardan. Ben arabanın içindeyken hiç ses duymazdım. Dedim ki acaba dışardan mı duyuluyo bu ses ya da adam vites değiştirirken frene felan mı tam basmadı anlayamadım. Aynı şekilde geri vitese alırkende ses duydum dışardan. Sizin bu konudaki fikrinizi merak ediyorum.
Saygılarımla...
ne yazık ki oto yıkama veya otopark görevlileri otomatik konusunda dikkatsizdir..otomatik vitesli bir aracı hareket ettirirken uyulması gereken bir takım kurallar vardır.en büyük yanlış özellikle geri geri bir park alanına girilecekken araç tamamen durmadan R ye alınmasıdır vitesin.. otomatik vitesli bir araç D den R ye veya R den D ye alınmadan TAMAMEN hareketsiz olmalıdır.buna uyulmaması durumunda vites kutunuz normalden daha çok ve çabuk aşınır.duyduğunuz ses bu yüzdendir.
Merhaba,
2003 model Clio HB Otomatik vites aracım var, 111000 km'de ben aldığımda 76000'di. Şu ana kadar otomatik şanzıman yağının değiştiğini sanmıyorum ama Mete hocamın forumunu okuduktan sonra (daha önce yetkili servisteki "usta"ların aksini söylemesine karşın) yağ değişiminin gerektiğine karar verdim. Bu araca uygun yağ bahsedilen yağlardan (Decron'du sanırım) 3 numara mıdır? ve Ankara'da bu işi yapabilecek Tuna garajı dışında servis var mı?
inimicus selam,
aracınızda kullanılması gerekli yağ dexron3g dir.dexron3g yağın standardıdır.marka değildir kullanılan marka önemli değildir standart önemlidir.. renault araçlarda genelde Elf kullanılıyor..