Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
752.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Artık meteg hocamız bizlere otomatik şanzımanlar konusunda 'Otomobil Genel' ve 'Otomobil Yardım' ana başlıkları altında müsait oldukça yardım edecektir.

    Sorularınızı yöneltebilirsiniz, bilginiz olsun.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Sevgili meteg ustacım öncelikler saygılarımı bildiririm Toyota otomatik vites konusunda nasıldır (1.6 sol hb oto)
  • Ders cok sıkıcı oldugundan bende foruma bakayim dedim, cok guzel bir konu olmus tebrik ederim.
    Benim eklemek istedigim, 4x4 araclarin arazi sanzimani acisindan 30.000km yag degisimi icin uygun gorulen kilometredir.
    Yalniz sunu soylemek istiyorum, en azindan bu forumdan oturu biraz otomobille ilgisi olanlar gidip serviste havaya para harcamasin. Defalarca soyledim, range rover bakim maliyeti sarf malzemelerinden ibaret olarak 80tl'ye maloluyor. Sayet ben bu islem icin servise gitsem parca fiyatlarindaki komisyondan tutun iscilige kadar bir suru gereksiz kalem eklenecektir faturaya.
    Hic bilginiz alakaniz yoksa bile bana ulasin memnuniyetle yardim ederim herkese.
    Kendi aracimin otm. sanziman yag ve filte degisimi 150-170tl gibi bir rakam tutuyorken malesef buyuk bir hata yaparak 0km olarak aldigimiz focus icin ayni islem otokoc'ta 550tl olarak karsilik buldu. İtiraz ettigimde ise garantiyi one surduler, mecburen onaylamak zorunda kaldik.
    Dedigim gibi eger araciniz garanti kapsaminda degil ise size onerim yetkili servislerden uzak durmaniz, tekrar soyluyorum bu konuda yardimci olmaktan memnuniyet duyarim. Ornek olarak Coskun foruma girdiginde dogus'un balata ve volan icin verdigi fiyati, bizim ise "orjinal" parcalar kullanarak ne kadara mal ettigimizi yazabilir. ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 24 Şubat 2010; 17:10:53 >




  • selamlar bohemamca,


    toyota otomatik vites kutuları oldukça sorunsuzdur.arıza yüzdesi ise oldukça düşüktür.. bu konuyu açmama vesile olan volvo araçlardaki Aisin Aw üretimi olan otomatik vites kutuları da japon malı olmasına rağmen maalesef arıza yüzdesi çok yüksektir.otomatik vite sorunu yaşamayan bir volvo 850 veya 960 modeli hemen hemen yok gibidir.

    bence aisin firması toyotadan ibret almalı bu konuda..
  • merhaba,

    bir sorum olacaktı. Otomatik vites honda civic araca sahibim. Son zamanlarda, hava soğukken araç 3. vitese geçerken sarsılıyor. Ancak ısınınca hiç bir sorun kalmıyor pamuk gibi geçişler yapıyor. Sizce bir sorun var mıdır?

    Teşekkürler.

    Saygılarımla.
  • otomatik vites kutularında 'valve body' adı verilen bir parça bulunur.bu parça içerisinde solenoidler bulunur.bunlar vites geçişlerinden sorumludur.bunlarda arıza olabilir.vites kutusuna göre 2,3,4,6 gibi sayıda olabilirler.bence sizin 3. vitesi kontrol eden solenoidde sorun olabilir.bunun içinde kutunun valve body adı verilen parçası açılıp solenoid kontrol edilmelidir.ama eğer sorun solenoidde değilse o zaman durum çok daha ciddi demektir.çünkü kutu soğukken birşey yok diyorsunuz ama ısınınca sorun oluyor diyorsunuz.bence 3 numaralı vitesi kontrol eden solenodin değilşmesi gerekebilir..


    özel bir honda veya otomatik vites servisine giderseniz sorununuz çözülür.ama çoğu zaman servisler para kazanmak için komple kutu değişimi önerirler..bu da çok pahalıya mal olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeecee

    merhaba,

    bir sorum olacaktı. Otomatik vites honda civic araca sahibim. Son zamanlarda, hava soğukken araç 3. vitese geçerken sarsılıyor. Ancak ısınınca hiç bir sorun kalmıyor pamuk gibi geçişler yapıyor. Sizce bir sorun var mıdır?

    Teşekkürler.

    Saygılarımla.

    3. üncü vitese geçerken motor devri kaç oluyor?
    motor soğukken tam güç veremez, 3. vitese geçtiği anda, sizde aracı düşük devirde kullanıyorsanız, 3. vitesinde oran ı göz önüne alındığında motorda yığılma dolayısıyla sarsıntı olabilir.
    aracı birazcık yüksek devirde kullanıp 3. vites geçişini kontrol ediniz.
  • @Meteg hocam, başlığın hayırlı olsun

    Umarım şevkin kırılmadan hep bizlerle bilgilerini paylaşırsın.

    Herkesin kendi uzmanlık alanında soruları elinden geldiğince, dili döndüğünce cevaplaması forumu zenginleştiriyor.


    quote:

    Orijinalden alıntı: yeecee

    merhaba,

    bir sorum olacaktı. Otomatik vites honda civic araca sahibim. Son zamanlarda, hava soğukken araç 3. vitese geçerken sarsılıyor. Ancak ısınınca hiç bir sorun kalmıyor pamuk gibi geçişler yapıyor. Sizce bir sorun var mıdır?

    Teşekkürler.

    Saygılarımla.


    @Yeecee hocam araç soğukken geçişte sıkıntı var demiş. Benim böyle durumlarda aklıma herşeyden önce yağ gelir. Sebebi yağın düşük sıcaklıkta yeterli viskoziteyi gösterememesidir.

    En son ne zaman değiştiği bilinmiyorsa bence yağa da bakmakta fayda var.




  • teşekkür ederim OBK.. umarım faydam olur insanlara azıcık..


    arkadaşın sorunu bence solenoid kaynaklı çünkü yağ sıcaklığına göre farklı tepki veriyor ve diğer viteslerde yok bu sorun o yüzden solenoiddir diye düşünüyorum.. günümüz otomatik vites kutuları gerekli durumlarda ateşlemeyi bile rötara alabilyor vites geçişleri sarsıntısız olsun diye.. ama bence olan şey arkadaşın 3. vites solenoidinde arıza olma ihtimali..

    bir otomatik vites servisine giderse kesin olarak anlaşılır durum.
  • Herkese selamlar. Açıkça yazayım, konuyu okumadım ama göz gezdirdiğim kadarıyla çok güzel çok önemli bilgiler olduğu kesin. Hemen yer imlerime ekliyorum. :)

    Araçlarımızın motor, şanzıman ve kaporta bakımları evet çok önemli. Ama bu bakımlar her zaman yetkili serviste yapıldığında en iyisi olmayabiliyor. Ya iş tam layıkıyla yapılmıyor, ya epey pahalıya patlıyor ya da her ikisi birden gerçekleşiyor. Benim de mübarek volan setim değişti geçen hafta. Can (RqJnr) sağolsun beni tanıştırdığı ustasına gittik. Kendisi o sırada suya girip motoruna su çeken yeni kasa Mercedes Vito'ya kaskonun verdiği orjinal yıldızlı parçalarla sıfır motor yapıyordu. Sağolsun benim de işimi gördü, volanımı söktü yenisini taktı. Ben VW Tamaş Bakırköy'ü telefonla arayıp volan seti fiyatını sorduğumda tamı tamına 2100 TL cevabını aldım. Pazarlık için yüzyüze görüşüp de ömrümden ömür gitmesini istemediğimden Maslak Sanayi'deki Üçel Otomotiv'den orjinal Sachs volan setimi azcık pazarlıkla nakit 680 liraya aldım, cüzi bir şanzıman indirme işçiliğiyle debriyaj ilk günkünden daha iyi hale geldi. :)

    İşin özü, motor, şanzıman ve kaportayla ilgili bakım ya da uygulama yaptıracağınız zaman lütfen bunu burada forumla paylaşın. Bizim ya da başkalarının tavsiyelerine de kulak verin. Hem içiniz rahat olsun hem de paranız cebinizde kalsın.




  • çok iyi olmuş bunu yazdığın joushkun...


    benzer bir durum yüzünden meydana gelen tartışma sonrası ben volvo bölümündeki konumu kilitletmek zorunda kaldım.. sebebi ise insanların konuyu anlamaması bu tür paylaşımlar olası polemiklerin de önüne geçecektir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    çok iyi olmuş bunu yazdığın joushkun...


    benzer bir durum yüzünden meydana gelen tartışma sonrası ben volvo bölümündeki konumu kilitletmek zorunda kaldım.. sebebi ise insanların konuyu anlamaması bu tür paylaşımlar olası polemiklerin de önüne geçecektir..


    Sayın meteg o konuyu görmüştüm. 10 sayfadan fazlaydı sanırım, ama gereksiz bir tartışma yüzünden kitlendi gitti. Bu ve benzeri konularda kavgadan çok yardımlaşmanın ön plana çıkmasını diliyorum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun
    İşin özü, motor, şanzıman ve kaportayla ilgili bakım ya da uygulama yaptıracağınız zaman lütfen bunu burada forumla paylaşın. Bizim ya da başkalarının tavsiyelerine de kulak verin. Hem içiniz rahat olsun hem de paranız cebinizde kalsın.


    Peki o zaman... benim sorum geldi :)) Aklıma soru getirdiniz. Sn. Meteg veya bir yanıtlayan olursa sevinirim.

    Birinci viteste iken hareketli olan planeter dişliler ötmeye başladı. Bunu yaşayanlar ve otm. şanzıman servisleri bu haliyle daha çok uzun kullanılabildiğini söylüyorlar, ama pek de alaka göstermediler. Fakat bu sesten kurtulmak istiyorsam eğer ne yapmak gerekir? Bu dişliler bir servis takımı olarak satılır mı? Yoksa şanzıman değişimi gerekli mi?

    GM'in '84 üretimi THM 125 C şanzımanı. 5-6 sene önce hiç beklemediğim halde Taksim'de öylesine sorduğum ilk dükkandan hız için governör parçasını bulmuştum. Şimdi orada o dükkan yok. Belki daha sık rastlanan bu arızanın parçaları var mıdır?




  • Gercekten cok faydali bir konu, otomatik vitesli arac kullanimi artiyor, bu konuya cok ihtiyac var. Basta meteg olmak uzere katkisi olan herkese tesekkurler.

    Sorularim:
    1. Otomatik vites konusunda yeterli uzman/usta olmadigi soylenir hep, bu gercekten dogru mudur?
    2. Otomatik vites ureticileri hakkinda bilgi verir misiniz? Kisaca hangi marka hangi ureticiden tedarik eder?
    3. Hyundai marka otomobillerin otomatik vites kutulari nasil bilinir?
    4. '96 Hyundai Accent aracimda vitesi geri "R" konumuna aldigimda aracta cok sarsinti oluyor, vites gectikten sonra sarsinti da kesiliyor, anlik birsey, ama cok rahatsiz edici, neden kaynaklanabilir acaba? Ayrica vites kolunun baglandigi yer ve civari uzun sureli arac kullaniminda, ozellikle uzun yolda cok isiniyor, bunu sag dizimle de hissedebiliyorum, bunun bir mahsuru var mi ve nasil bir onlem alinabilir?

    Cevaplariniz icin cok tesekkurler...
  • Cevap veren herkese çok teşekkürler :)

    Şimdi selenoid olsa her 3. vitese geçişte yapması gerekmez mi? sabah motor soğukken 4 den (direksiyondaki mandalla) 3 düşürünce sadece 1 kere sarsıntılı geçebiliyor. Onun dışında bir sorunu yok. Eğer bırakırsam, kendi kullanırsa, geçişler çok daha sarsıntısız. (motor soğukken bile)

    aslında durmaya yakın motor freni yapıyorum, direksiyondaki kulaklıklarla, sorun sadece 4 den 3 geçerken oluyor. 2 den 3 bir sorun yok.

    Bu durumda yağ olma olasılığı daha mı fazla?

    Saygılarımla.
  • Otomatik sanzuman hakkindaki konu basligi ve cevaplar icin tesekkurler.

    2004 model otomatik Golf kullaniyorum. Vitesler P -R-N-D-3-2-1 seklinde. Tespit ettigim bir nokta var; Arac rampada durdugu zaman ayagim fren pedalinda iken el frenini cekip P ye aliyorum. Tekrar araci calistirdigim zaman vites gecisi cok sert oluyor. ( Bu durum yukun sanzumana binmesinden mi kaynaklaniyor)

    Eger El freni cekili iken ayagimi fren pedalindan cekip daha sonra P ye alirsan herhangi bir sertlik yok cok yumusak sekilde vites P den D ye yada R ye geciyor.

    Sorum ise herhangi bir gozlemledigim sorun olmamasina ragmen varsada ben farkedemiyor olabilirim.

    * Yag degisiminin gerekli olup olmadigi icin mutlaka yetkili bir servisemi gitmemiz gerekiyor? Mutelemen yag degisimi olmadi arac 72000 km de. Surus esnasinda aracin hizlanmasi ve devir yukselmesinde sorun olmuyor.

    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemele -- 25 Şubat 2010; 9:37:41 >
  • Selamlar bende 2003 peugeot bva kullanıcısıyım. Benim sorum şu olacak. LPG ustası aracı takıp ilk test sürüşüne çıkınca bana otomatik vites böyle belli olur diyip bayırda durdu ve ayağını gazdan çekti. Tam sorunsuz otomatik vites kaydırmaz derken benim araç geri geri gitmeye başladı. Bir şey demedi. Ancak benim bildiğim tiptronik araçlarda bu geri kaçırma durumu oluyor. Yani dik olmayan bayırlarda sorun yok ama çok dik bayırlarda aracım geri kaçırıyor... En azından arkadaşımız cliosundada aynı durum söz konusuymuş... Bu durum normal midir?

    Aracı 2. el 87000 km2de aldım şu anda 97000 km'de. Sanırım şanzıman yağı değişmemiş. Yağı değiştirmek istiyorum ancak lpg'li olduğundan yetkili servis sanırım değiştirmez. Normal bir peugeot servisi değiştirebilir mi yoksa otomatik vites ustası bulmak daha mı doğru olur? Şimdiden teşekkürler...
  • aracınız bva mı yoksa triptonik mi? BVA fransızca (Boisse Vitesse du Automatique) harflerinin ilk harflerinden oluşur ve klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutusu demektir.ama 2003 peugeot araçlarda bildiğim kadarı ile BVA yok. klasik tip otomatik vites kutularında belli bir eğime kadar ki bu çoğu zaman 40 derecedir maksimum geri kayma olmaz.ama tiptronik olanlarda geri kayma olur ve bu da tamamen normaldir.

    yağ değişimi konusuna gelince bunu özel bir otomaitik şanzıman servisi yapacaktır.


    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Şubat 2010; 17:38:01 >
  • cemele,


    rampada araç yükü şanzımana daha çok biner.. o yüzden durum normaldir... el freni çekili iken ayağını frenden çekip P ye alman daha iyidir ve vites kutusunu daha az yorarsın.şanzıman yağını ve seviyesini de kontrol etmeni öneririm.nasıl yapılacağı konunun en başında anlatılmıştır. durum el verdikçe vites kutusu yağ sıcaklığını aşırı artırma ihtimaline karşı ve yıpranmaya karşı rampalar hariç beklemelerde P veya N ye almanızı öneririm.özellikle trafikte 1 dakikayı geçen beklemelerde vites D konumunda ayak frende 1 dakikadan fazla beklemelerde yağ sıcalığı çok artar.fakat özellikle belirtmek isterim ki N konumu sadece ve sadece aracı çalıştırırken ve beklemelerde kullanım için uygundur.ve daima el freni çekili olmalıdır.ayrıca aracınızı P konumuna güvenip rampada sakın el frensiz bırakmayın yoksa tekerlekleri kilitleyen kilit kırılırsa araç hareket edip kazalara sebep olur.




  • zuniga nickli arkadaşım,


    otomatik vites kutusunda yeterli usta yoktur doğru.. daha doğrusu usta çoktur da gerçekten usta olanlar azdır.çünkü bu sistemleri öğrenmek uzun zaman alır.ve öğrenmek haricinde uygulamaya geçmek ve tamir yaptıkça da ustalaşma da artar.benim öğrenme sürecim 5-6 seneyi buldu.. ZF (Zahnrad Fabrik) Alman firmasında öğrendim.. otomatik sistemler son derece karmaşıktır ve firmadan firmaya da fark vardır. otomatik vites kutuları 3 nesilden oluşur..

    1.nesil sadece hirdolik sisteme ve yağlamaya dayalı eski nesil vites kutuları.. hidrolik sistem modüle edilir ve hidrolilk basıncı arttıkça ve gaza daha çok basıldıkça vites atışları gecikir.. az basılırsa erken değişim olur.

    2-nesil hem hidrolik hem de elektronik sistemler bulunan nesildir bu sistemde vites geçiş zamanları valve body ve ecu tarafından belirlenir.

    3.neside tamamen elektronik sistemler kontrolü ele almıştır.. örnek olarak tiptronic vites kutuları bu kutulardaki yağlar da farklıdır..çoğu zaman uzun ömürlüdür.


    başlıca otomatik vites kutusu üreten firmalar Zahnrad Fabrik(Zf), bmw,audi gibi araçlarda bu firmanın kutuları vardır.Aisin Aw, volvo toyota honda gibi firmaların kutularını üretir.japon merkezlidir.Gm hepimizce malum firma da otomatik vites kutuları üretir çoğu amerikan ve uzak doğu aracında Hyundai gibi bu firmanın kutuları bulunur.bu üç firma başlıca üreticilerdir.

    hyundai otomatik vites kutuları sorunsuz olarak bilinir.arıza istatistiği düşüktür.

    hyundai aracınızdaki r konumunda oluşan sarsıntı geri vites balata ve bandının aşınmış olduğunun göstergesidir.geri vitese geçmeme durumu olmadıkça birşey yapmasanız da olur.ama yağınız eğer eskidi ise bence yenilenmelidir.konunun en başını iyice okumanı öneririm.ısınma derken ne kadar bir ısınma var belli bir ısınma olacaktır ve normaldir ama aşırı olmaması gerekir.






    karbon 12

    planetin ötmeye başlaması bir aşınma işareti olup kutunun da yaşı düşünülünce normaldir.eğer sesten kurtulmak istersen bu kutunun tamir takımı adı verilen setini alman gerekir.belli yerlerde bu ve benzeri kutuların parçalarını satan yerler var. mesela maslak oto sanayide..dikkat etmen gereken doğru kutunun tamir takımını almaktır.bu çok önemlidir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.