Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben golfleri pek bilmiyorum.. ama normalde otomatik vites kutusunun yağ çubuğu motorun hemen yanında(önden çekişli araçlarda sağda,arkadan itişli olanlarda motorun arkasında) olur.zaten golf önden çekişli bir araç o yüzden motorun sağ tarafında bir çubuk olması gerekir.bazı araçlarda bu çubuk olur ama bazılarında olmaz.mesela kuzenimin 2001 volvosunda motorun sağında bu çubuk var. ama diğer bir kuzenin aracı olan honda crvde 1999 model araçta yağ çubuğu yok.


    eğer senin aracında da yoksa kontrol yapman imkansız.bu durumda servisten yardım almak gerekir.bu arada aracın tiptronik ise yani hem otomatik hem manuel kullanıma izin veren bir sistem varsa o zaman çubuk olmayabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 28 Şubat 2010; 2:53:56 >
  • bende 2000 model otomatik polo araç var.Sorunsuz çalışıyor fakat özellikle soğuklarda ilk çalıştığında motor ısınana kadar ilk kalkışta 1 ci vitesten ikiye geçince büyük bir darbe sesi geliyor.Ne kadar az gazla 2 ye geçse bile darbe şiddetli oluyor.ne yapmam lazım acaba
  • merhaba


    sorununuzun sebebi vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki 1 ve 2 numaralı vitesleri kontrol eden solenoid(elektronik valf)tir.bir önceki sayfada bu valfin bulunduğu valve body adlı parçanın resmini vermiştim.bu solenoid değişebilmektedir.çıkma veya yeni olarak bulabilirsin.aracın Vw olduğundan parça konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum.bu parça resmini verdiğim valve body adlı gövdenin içinde bulunur.ama merak etmeyin değişimi oldukça kolaydır. değişim sonrasında sorununuz bitecektir.


    iyi günler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Guzel kardesim burda yardimci olmak icin bir konu acmissin sizin cok iyi bildiginiz bir konuda herkes ayni derecede bilgili olacak diye bisey yok. Anlasilir diye yazdigin bazi seyler konu ile ilgisi, bilgisi olmayan yada yeterli olmayan biri icin anlasilmaz olabilir. Bu sekilde tersleyici sekilde yazacaksaniz hic yardimci olmayin daha iyi. Yazdigim msg dikkatli okursaniz benim sorum gayet anlasilir ve basit. Bu gecisleri yaptiktan sonra olcecegimiz hangi yag? Sanzuman yagi ise 2004 model Golf tam otomatik aracta nerde olur? Diye sordum cunki ben sanzuma yagi ile ilgli bir yer gormuyorum bilmiyorum. Belkide sadece serviste kontrol edilebilir.




    VW grubunda yağ çubuğu yoktur. Aracı lifte almanız ve şanzımanın üstündeki yağ kontrol tapasını açarak yağa bakmanız gerekir. Parmağınızı tapadan sokunca yağ tapadan en fazla 2-3mm altta olmalıdır.

    VW grubunda şanzıman üstündeki yağ kontrol tapası ile yağ boşaltma tapası ayrıdır. Boşaltma tapası tam alttayken kontrol tapası daha yukarıda ve daha büyüktür.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


    Üstteki resimde sol yanda görülen büyük tapa kontrol tapası, alttaki küçük tapa da boşaltma tapasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 28 Şubat 2010; 15:27:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    merhaba


    sorununuzun sebebi vites kutusunun içinde yer alan elektronik kontrol birimindeki 1 ve 2 numaralı vitesleri kontrol eden solenoid(elektronik valf)tir.bir önceki sayfada bu valfin bulunduğu valve body adlı parçanın resmini vermiştim.bu solenoid değişebilmektedir.çıkma veya yeni olarak bulabilirsin.aracın Vw olduğundan parça konusunda sıkıntı olacağını sanmıyorum.bu parça resmini verdiğim valve body adlı gövdenin içinde bulunur.ama merak etmeyin değişimi oldukça kolaydır. değişim sonrasında sorununuz bitecektir.


    iyi günler..

    Teşekkür ederim mete bey.Bu arabanın şanzıman yağı hiç değişmedi.Ben yağdan sanıyordum.Dediğiniz parçanın ömrü nasıl tespit edilir hemen yapılmasımı lazımdır.Dediğiniz parçanın çıkmasını nasıl bulurum.Teşekkürler




  • sevgili arkadaşım,


    zaten bu sorun yağın hiç değişmemesi sonucu oluşur.çünkü otomatik vites kutusu yağı da aynı motor yağı gibi belli bir sürede özelliğini yitirir.aracınız 10 yaşında ve 10 senedir yağ hiç değişmemiş.normalde 5 sene önce değişmesi gerekirdi.. 10 sene boyunca motor yağı hiç değişmese neler olurdu bir düşünün.. ama forumda da birçok kişi otomatik yağının değişmesi gerektiğini bilmiyor.ancak bir sorun çıkınca akıllarına geliyor..


    otomatik vites kutusu yağları 60,000 km de bir veya 5 senede bir hangisi daha önce gelirse değişmelidir.

    size geçmiş olsun diyorum.. umarım aracı yaptırdıktan sonra da artık yağın değişmesi gerektiğini hatırlarsınız..
  • merhaba meteg hocam benim araçta 4 ileri otomatik. Geçen yıl vuruntulu kalkma boşa atma gibi sorunları vardı. Yaptırdım. Yaklaşık 30k km geçti. Şimdi ise motor ısı göstergesi çeyreğe gelmeden araca yüklenirsem arıza ışığı yakım 3. viteste kalmaya çalışıyor. çok zor viteş düşürüyor ve 4. vitese yükseltmiyor. Kontağı açıp kapatınca düzeliyor hiçsorun vermiyor. Isınana kadar biraz sakin kullanırsam yine hiç sorun vermiyor.

    Benim sorunda selenoidlerden mi?
  • sizin sorununuz vites kutusu yağ hararet müşüründen olabilir veya solenoid de olabilir.solenoidler vitesin büyüme küçülme gibi her türlü işleminden sorumludur.daha önceki cevaplarımda resmini de verdiğim valve body parçasının içinde birkaç tane solenoid ve yağ hararet müşürü bulunur.araç soğuk da olsa sıcak da vites kutusunda herhangi bir anormallik olmaması gerekir.bence tamiri yaptırdığınız yere gidip durumu anlatın.size az bir süre de olsa garanti vermiş olmaları gerekir.
  • otomatik vites 1999-2000 model honda civic almayı düşünüyorum. 1.4 iS modeli sedan veya hb modeli alacağım. ve almayı düşündüğüm arabada brc sıralı sistem lpg var. 130.000 km'de.

    aracı henüz görmedim. bu aracı önerir misiniz? servisemi götüreyim yoksa sanayiyemi (anlayan bir ustaya)? aynı aracın manuel vites olanınımı almalıyım?

    bütçem 13-14bin lira olduğundan ve honda civic'ten hoşlandığım için bu araca bakıyorum. bu fiyat aralığında başka araba ilgilimi çekmiyor. elimdeki renault19 europe ile idare ederim aksi taktirde...

    not: 235bin km de otomatik vites honda civic 1.4 1998 model lpg'li araç alınır mı?
  • teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sizin sorununuz vites kutusu yağ hararet müşüründen olabilir veya solenoid de olabilir.solenoidler vitesin büyüme küçülme gibi her türlü işleminden sorumludur.daha önceki cevaplarımda resmini de verdiğim valve body parçasının içinde birkaç tane solenoid ve yağ hararet müşürü bulunur.araç soğuk da olsa sıcak da vites kutusunda herhangi bir anormallik olmaması gerekir.bence tamiri yaptırdığınız yere gidip durumu anlatın.size az bir süre de olsa garanti vermiş olmaları gerekir.


    Yaptırdığım yer ankarada ben urfada görevdeyim. Telefon konuştum gel halledelim dedi ama işte fırsat olmuyor. Hocam yağ müşürü ise daha mı pahalı olur selonide göre?
  • selamlar..
    çok başarılı bir başlık olmuş.

    ben fiat albea speedgear(subaru cvt tork konvertörlü ve 6 vites seçmeli özelliği bulunan kutu kullanıyorum.)(orijinal fabrika çıkışlı)
    selenia tutela ng-cvt 75W-80 yağından başka yağ asla kullanılmaz ve 20.000 km de bir filtre ile birlikte yağ değişimi yazıyor kitabında...

    sevis 20.000 km yanlış yazılmış diyerek 40.000 km de filtreyi değiştirmeden yağı tutela cı/2 10W (dextron2) ile değiştirdi .itiraz ettim ve durumu fiat'a bildirince doğru yağla değiştirdiler .değiştirme işini tork konvertörü boşaltılamadığı için 2 kez yapıp en son filtreyi değiştirip tekrar doğru yağ koydular...o günden beri her 20.000 de filtre ve yağı değiştiriyorum..araç 80.000 de ve hiç sorun yok gibi...sadece eskiden 1 veya 2 dakika biraz yüksek devirlerde vites değiştirip normale dönerken şimdi bu süre kışın 10,yazın 5 dakikaya kadar uzadı...
  • flava,


    bahsettiğin araçtaki vites sistemi CVT tabir edilen ve özellikle hondanın tercih ettiği bir sistemdir.bu sistemde birçok kayış ve uzayıp kısalan kasnaklar bulunur..klasik otomatik vites sistemlerine göre en büyük avantaj çok hızlı değişebilen vitesler ve geçişlerin hiç hissedilmemesidir.ama araç 130,000 de demişsin eğer sahibi 70,000 de yağı değiştirdi ise ve bakım yapılmışsa korkacak birşey yok.ama araç bu kmye gelene kadar nasıl kullanılmış herhangi bir sorun olmuş mu bilmek lazım.eğer olmamışsa alınabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    flava,


    bahsettiğin araçtaki vites sistemi CVT tabir edilen ve özellikle hondanın tercih ettiği bir sistemdir.bu sistemde birçok kayış ve uzayıp kısalan kasnaklar bulunur..klasik otomatik vites sistemlerine göre en büyük avantaj çok hızlı değişebilen vitesler ve geçişlerin hiç hissedilmemesidir.ama araç 130,000 de demişsin eğer sahibi 70,000 de yağı değiştirdi ise ve bakım yapılmışsa korkacak birşey yok.ama araç bu kmye gelene kadar nasıl kullanılmış herhangi bir sorun olmuş mu bilmek lazım.eğer olmamışsa alınabilir..


    Hocam yanlış anlaşılma oldu sanırım. Civic'te o dönemde CVT kullanılmadı. Klasik tork konvertörlü 4 ileri şanzıman var. Jazz ile karıştırmış olabilirsiniz.
  • **** Sayin meteg; Cevap icin tesekkur ederim. Benim aracta boyle bir cubuk bulunmuyormus.

    ****Sayin O.B.K; Cozum ve yardiminiz icin tesekkur ederim. Aracimizda sanzuman yag cubugu olmadigini ogrendim Haziran ayi gibi keyfe keder agir bir bakim yaptirmayi dusunuyorum o zaman kontrol ettirecegim. Su an icin bir problem gorunmuyor varsada ben hissetmiyorum.
  • OBK arkadaşımızın düzeltmesi üzerine honda ile ilgili cevabı değiştiriyorum.. arkadaşımız aracın 130,000 olduğunu söylemiş tahmin ederim ki şanzıman yağı değiştirilmemiştir.bu yüzden bu aracı almaya niyetliyseniz bir özel serviste veya otomatik şanzıman özel serivisinde şanzımanı kontrol ettirin.eğer sağlamsa yağını değiştirtin.. ve o zaman alın.. normalde bu aracın şanzıman yağı 70,000 kmde değişmeliydi bu km 60,000 geçilmiş.bence riskli bir durum söz konusu.. dediğim gibi kontrol ettirmeden ve yağı değiştirmeden katiyen almayın aracı...
  • Sayın meteg, sizde çok sık rastgelmişsinizdir. Bazı markaların otomatik vitesleri çok dayanıklıdır, bazıları ise çok berbattır denir hep. Örneğin dayanıklılar için hep honda, toyota, mercedes gibi örnekler verilirken, dayanıksızlar içinde renault, peugeot ve citroen gibi genelde fransız markalarının araçları örnek gösterilir. Bu genel kanı kesin doğru mudur yoksa istisnaları var mıdır?
    Peki bu dayanıksız diye adı çıkmış olan DP0/AL4 model tam otomatik şanzımana sahip fransız araçları örneğin clio, megane, modus, laguna, 206, 307, 406 gibi araçların şanzımanlarına gerekli bakım özenilerek yapılsa bile belli bir kilometrede yine su koyverirler mi yada bakımı yapılan ve bilinçli kullanılan tam otomatik şanzımanlar fransız bile olsa :) herhangi bir üretim hatası yoksa illaki uzun ömürlü olur mu? Kısacası ülkemizde otomobille ilgili hemen her konuda çok sık karşılaştığımız "adı çıkmış dokuza inmez sekize" anlayışı otomatik şanzımanlarda da geçerli midir?




  • Sayın Meteg,

    2002 model otm. civic sahibiyim ve sıfır aldığımız günden beri servisde düzenli bakımları yapılıyor. Şanzuman yağı ilk olarak 60000 km de ondan sonra ise 40000 km'de bir değişti. Şu anda araç 150000 km olmak üzere, haftaya bakıma götürürüm. En son 140000 kmde yağ değişmişdi. Uzun bir süredir sabahları motor soğukken vites geçişleri uzuyor, vites değişirken motor devri artıyor. Son zamanlarda ise şöyle bir sorun olmaya başladı; şanzıman soğukken araç devir yükseltiyor, mesela 4. vitesde 80 ile giderken normalde devir 2000 olması gerekirken 2400-2500 lerde oluyor, ancak bir süre gittikten sonra (sanırım şanzuman yeterli ısıya ulaşınca) düzeliyor. Düz vitesde debriyajın kaçırmasına benzer bir durum. Servise sorunca şanzumandaki kavramaların aşınmaya başladığını ve sorun artınca değişmesi gerektiğini söylediler. Ben otm. şanzımanlarda kavramanın tork konvektörü ile sağlandığını sanıyorum, yanılıyormuyum acaba. sizin bu konudaki görüşlerinizi öğrenmek isterim. Şimdiden teşekkür ederim.




  • soru için teşekkürler,


    bazı araba üreticileri otomatik vites kutularını kendileri üretirler.bazıları ise başka firmalara üretttirirler.. otomatik şanzıman aslında her araba üreticisi için külfettir.ek maliyettir bu yüzden firmalar maliyeti çok yükseltmeden vites kutusunu üretmek veya ürettirmek derdindedirler.işte bu durum nedeniyle kullanılan parçaların kalitesi ile de aslında bir otomatik şanzımanın ömrünün ne olacağı dayanıklı olup olmayacağı üretim aşamasında belli olur.mesela benim sahibi olduğum ve Türkiyede de az da olsa bulunan volvo 850 96 model aracımdaki otomatik vites kutusu üretim aşamasında hatalı üretilmiş.firma bunu fark ettiğinde araç çoktan satılmış hatta el değiştirmişti ben de 3.sahibiyim.. meğerse firma belli şasi numaralarına sahip o dönemde üretilen volvolardaki otomatik vites kutusunun sorunlu olduğunu duyurmuş ama aracın ilk sahibi fark etmemiş.araç 2.sahibinde iken kutu sorun çıkarmış ve araç yolda kalmıştır.buna bir de aracın sahibinin vites kutusunun bakımını ihmali eklenince araç 3 sahibi olan bana geldiğinde vites kutusu komple değişmek zorunda kalmıştır. maliyet 5-6 bin tl yi bulmuştur.(volvo 850 deki otomatik vites üretim hataları çok fazladır.avrupa ve amerikada onbinlerce volvonun (850) vites kutuları bu sorundan muzdarip olmuştur.volvo vites kutusunu ürettirdiği japon Aisin Aw firmasına bu kutuları yeniden revize ettirererk ürettirmiş ve tespit edilen araçlardaki mağduriyet giderilmiştir.ilginç olansa 1997 senesinde piyasaya çıkan s70 (850 serisinin sonraki kasası) ndaki aynı firmanın ürettiği vites kutularında bu sorun asla meydana gelmemiştir.sebebi kullanılan malzemelerin iyileştirilmiş olmasıdır.

    bir diğer örnekte ise eniştemin 1999 yılında opelin 100. yılı özel üretimi olan sıfır olarak aldığı vectra da araç ilk haftada vites kutusunda meydana gelen gürültü nedeniyle servise başvurmuş ve garanti kapsamında otomatik şanzıman sökülerek sıfırı araca takılmış ve kendisine teslim edilmiştir.bahsi geçen araç bugün lpgli ve 350,000 km de olup vites kutusunda başka sorun meydana gelmemiştir.bunları size niye anlattım eğer yeni aracınızda otomatik vites kutusunda bir anormallik olduğunu seziyorsanız derhal hemen servise başvurun.üretim hatalarında firmalar garanti devam eden araçlarda sizden tek kuruş almadan kutuyu onarmak veya yenisini takmak zorundadır.sonuç olarak bu sistemler insan yapısıdır yani hatalar olabilir ama esas olan şey bu tür hataların önüne geçebilmek için otomatik vites kutusu bakımlarının zamanında mutlaka yapılması ve 15 günde bir özellikle eski araçlarda yağ seviyesi kontrol edilmelidir.eksik seviye arızalara davetiye çıkarır.ayrıca yağ renginde olabilecek bir değişiklik(sağlıklısı kan kırmızısıdır) durumunda mesela kahverengi,siyah ve muhtemel bir yanık kokusu durumunda da yağ kmye bakılmaksızın değiştirilmelidir.değişen yağ da kısa sürede rengi atıyorsa o zaman bu kutuda ciddi bir sorun olduğu düşünülmeli ve detaylı kontrolden geçmeli ve daha sonra bu kutuyu tamir ettirmek,değiştirmek veya aracı hurdaya ayırmak gibi seçenekler üzerinde durulmalıdır.ama gerçek olan şey şudur yüzdesel olarak bir oranlama yapacak olursak:

    otomatik vites kutularında sorun çıkma sebeplerinde yüzdeler:

    1-bakımın zamanında yapılmaması ve yağın değişmemesi %70 (ülkemizde çoğu insan hatta birçok araç servisi yağın değişmesinin gerektiğini bilmiyor.sebebi de bilgisizlik)
    2-eksik yağ seviyesi ile aracın sürülmesi sonucu kutunun hasar görmesi %20 (gene birçok kişi seviyenin belli aralıklarla kontrol edilip gerekirse tamamlanması gerektiğini bilmiyor)
    3-üretimde meydana gelen hatalar sonucu durumun farkında olunmaması nedeniyle oluşan arızalar %10 (yeni araçlarda çok önemli


    görüldüğü gibi burada en az paya üretim hataları sahiptir.çoğunlukla sorun yaşanma sebebi gereken zamanda yağı değiştirmemek ve hiç değiştirmemek dün forumda bir arkadaşın polo classic aracının (2000) model 10 senedir hiç vites kutusu yağının değişmediğini okuduk ve kutudan mekanik sesler geldiğini söyledi.. 10 sene bir yağ bir mekanizmada kalırsa esas sorun çıkmaması garip olurdu..


    otomatik vites araç almak isteyen ama çekinenlerin yapacağı tek şey şudur özellikle ikinci elde.. aracın vites kutusu yağ değişimi gereken km de yapılmış mı? araçta vites geçişlerinde bir gariplik veya mekanik ses var mı? bunlar araç test edilerek öğrenilir veya özel bir otomatik şanzıman servisinde araç kontrol edilir.eğer sağlamsa araç alınır.

    ÖZELLİKLE DİKKAT ÇEKMEK İSTİYORUM.BİR YAĞIN ÖMRÜ SONSUZ DEĞİLDİR.MOTOR YAĞI GİBİ OTOMATİK VİTES KUTUSU YAĞLARI DA BELLİ BİR KM YA DA SÜRE SONUNDA ÖZELLİĞİNİ YİTİRİR.ÇAMURLAŞIR BALÇIKLAŞIR SONRASINDA İSE VİTES KUTUSU SAATLİ BİR BOMBAYA DÖNER.

    aracınızın motor yağını 2 sene hiç değiştirmeyin bakalım.. neler olur? yoruma bile gerek yok motorunuz zarar görür kaçınılmaz olarak..


    hepinize sevgiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mart 2010; 16:00:15 >




  • suzitusi selamlar,


    şimdi honda araçlarda hem klasik tip tork konvertörlü şanzımanlar hem de cvtler kullanılıyor eğer vites kutunuz klasik tip tork konvertörlü olandan ise sorunun tork konvertöründen olma ihtimali var.gerçi 150,000 km bence tork konvertörünün aşınması için erken diye düşünüyorum.. tork konvertöründen biraz daha emin olabilmek için şunu yapın..


    araçla belli bir hızla dik bir rampaya girin mesela 50 derecelik.. rampaya 80 ile girdiniz diyelim eğer konvertörünüz sağlamsa 80 ile o rampayı tamamlayabilmeniz gerekir.yoksa hızı rampanın yarısında üçte iki oranında kaybedersiniz.eğer 80 ile girdiğiniz rampada rampa yarısında hızınız 50 ye kadar inerse konvertör sorunlu demektir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.