Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.872
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomatik opel vectra a kullanıcısıyım... sabahları hava soğukken arabayı çalıştırıp gittiğimde S ışığı yanıp sönüyor... arabayı durdurup tekrar çalıştırıp gittiğimde sorun yok.... sadece hava soğukken oluyor bu...sebebi nedir acaba...

    not: aracın vites geçişlerinde sorun yok...yağ gibi... vitesin değiştiğini hissetmiyorum bile..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    karbon 12

    planetin ötmeye başlaması bir aşınma işareti olup kutunun da yaşı düşünülünce normaldir.eğer sesten kurtulmak istersen bu kutunun tamir takımı adı verilen setini alman gerekir.belli yerlerde bu ve benzeri kutuların parçalarını satan yerler var. mesela maslak oto sanayide..dikkat etmen gereken doğru kutunun tamir takımını almaktır.bu çok önemlidir.


    Teşekkür ederim. Şimdiye kadar filtre, conta vs. de sorun yaşamamıştım, demek ki dişliler de bulunabiliyor...
  • wehby,


    S ışığının yanıp sönmesi otomatik vites kutusunda arıza kaydı olduğunu belirtir.araç bilgisayara bağlanarak arıza kodu alınabilir.ancak o zaman lambanın neden yandığı anlaşılabilir.
  • meteg usta elerine ssaglik,keske bu konuyu yaklasik uc sene once gorseydim ( gerci ozaman da bu konu daha yazilmamis ama.) otomatik sanzimanda yag seviyesi gercekten onemli.ah ah o yag seviyesi basima nedertler acdi zamaninda, bi biseniz oturur benimle aglarsinisiz . otomatik sanzimana gercekten isin ehli ustalara baktirmak cok onemli.ve boyle ustalari bulmak gercekten guc.
  • volvo sahibi olarak önceden otomatik şanzıman ve yağ değişimi hakkında fazla bir bilgim yoktu ta ki yeni bir araç alıp özel servisin şanzıman yağının değişmesini söyleyinceye kadar. yapılan kontrollerde şanzıman yağının kahrengiden siyaha döndüğü ve değişmesi gerektiği söylendi. aynen meteq üstadımızın dediği gibi arabam 56000 de olduğu için değişsin dedim. ancak koyulan yağın yabancı isimli yerli üretim bir yağ farketim. hemen başka özel volvo servislerini aradım onlar bana yağı en kısa zamanda mobil atf 220 ile değiştirmem gerektiğini söylediler. biraz araştırınca mobil atf 220 320 castrol dt-q gibi yağların 90 lı yılların ortasındaki otomatik şanzımanlar için olduğunu ve yeni şanzımanların şartlarını karşılamadıklarını gördüm. volvo nun 5 ileri geartronic viteslerinde birçok yeni model arabanın şanzımanın gereklerini karşılayan(jws 3309) yağın mobil atf 3309 olduğunu öğrendim hemen bir mobil bayisini arayıp yağı sordum. türkiye ye bu yağın gelmediğini söylediler.
    bende elim mahkum volvo yetkili servisinde yağı değiştireyim dedim adamlar 1 litre yağa 40 tl fiyat çektiler ohaaa dedim tabi ki içimden çünkü sağlıklı bir değişim için en az 12 lt yağ gerekiyordu.
    mobil 3309'u yurtdışında yaşayan akrabama getirteyim dedim. oradan da bi fiyat geldi lt si 10 tl civarında aradaki farka bakar mısınız.
    biraz daha internette volvo forumlarında dolaşırken volvonun kullandığı otomatik şanzımanın aisin diye bir japon firmasından aldığını bu firmanın da toyotanın alt firması olduğunu, volvo orjinal atf yağı mobil atf 3309 ve toyota atf t-ıv yağlarının aynı olduğunu üretici firmanın mobil olduğunu değişenin sadece etiketler olduğunu öğrendim. şimdi yarın toyota bayisinden fiyat almayı düşünüyorum lt başına 10-15 lira verirlerse alıp hemen soluğu maslak ta bülent ustanın yanında alıcam.

    kısadan hisse 1) yurtdışında yetkili servislerin adı dealership değil stealership olarak değiştirilmiş
    2) mobil castrol hala türkiyeye direksiyon yağı olarak bile kullanılan eski tip yağları ithal etmekte ancak modern yağların adı bile geçmemekte
    3) eğer aracınız şanzıman sistemi jws 3309 şartlarına uygun yağ istiyorsa ya dışarıdan mobil atf 3309 getirtin yada toyota atf t-ıv alın




  • Metag usta faydalı bilgiler için çok teşekkürler.
    Benin 2003 peugeot206 otomatik vites aracım var. Size bir sorum olacak kafama takılıyor.
    Sabahları genelde aracı çalıştırıp biraz ısındıktan sonra hareket ediyorum.
    Hareket esnasında biraz fazla yüklenirsem 1 den 2ye geçerken zorlanma ve gecikme oluyor. Bir kaç dakika sonra araç yeterince ısıınca sanırım hiçbir problem kalmıyor. Acaba bu durum normal midir?
    Belki soracaksınız esikiden de yapıyormydu diye aracı yeni aldım sayılır kış aylarında özellikle dikkatimi çekti.
    durum şanzumanla mı acaba ısınmayan motor ile mi ilgilidir? teşekkürler.
  • yağ konusu önemlidir.. aslında çok basittir tek yapmanız gereken belli zamanlarda seviye ölçmek eksikse tamamlamaktır.eksik yağ sorun yaratır.ayrıca yağ rengi ve kalitesi de önemlidir.konunun başında uzun uzun anlattım o yüzden tekrarlamıyorum burada.. seviye ölçümü yaparsanız eksilen yağı tamamlarsanız ve zamanı geldiğinde yağı değiştirirseniz otomatik şanzıman ile kolay kolay sorun yaşamazsınız.. olay bundan ibarettir.

    eczek,

    bahsettiğin konuyu da bu konun başında yazdım.. aracınızın vites kutusu 5 iler ilse yani 5 ileri otomatik ise o zaman 3309 yani dex5 kullanmanız gerekiyor.volvo otomatik vites kutularını aisin firmasına ürettirdi.manuel olanları kendisi üretti.bu kutular yani otomatik olanlar yağ konusunda çok hassastır.yanlış yağ kullanımı bu kutuları kısa sürede bozar. bu konunun iyice anlaşılması için tekrar yazacağım ama bundan sonra lütfen dikkatli okuyun aynı şeyleri baştan tekrar tekrar yazmayacağım.sorusu olanlar önce konuyu en baştan okusunlar..

    1- dexron1 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

    2-dexron2D 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..

    3-dexron 2E buraya dikkat.. 2E demek bu yağın elektronik kontrol birimi yani valve body olan kutularda kullanılır.2e nin e si elektronik kutularda kullanım için olduğunu belirtmek içindir.

    4-dexron3 elektronik kontrol birimi olan 2e den daha gelişmiş olan kutularda kullanılır.2e ve 3 aslında benzer yağlardır.2e yarı sentetik 3 ise tam sentetiktir.

    5-dexron 4vr5.. son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.

    BU YAĞLAR SADECE TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ VEYA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.

    aşağıda valve body nin bir resmini göreceksiniz..bu parça içinde yağın dolaştığı kanallar içerir.ve vites değişimine göre belli kanallar kapanır veya açılır.bu kanallardan bazılarının açılmaması veya yeterince açılmaması kutuda vuruntu ve diğer sorunlara sebep olur.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Şubat 2010; 23:39:17 >




  • mahallenin delisi,


    aracın anladığım kadarı ile tiptronik.. bu kutularda gecikme olabilir.bunun sebebi kullanılan kutu ecusu dur soğuk motorda kutu ecusu motor ecusuna sinyal yollayarak ateşlemeyi rötara alır vites geçişi yumuşak olsun diye sen de gaza yüklenince rötarda olan ateşleme nedeni ile kutu ve motor tam performans sağlayamaz..ayrıca ısınmayan motor ve şanzımanında etkisi vardır sonuç olarak soğuk bir motorda olduğu gibi soğuk vites kutusu da tam performans sağlamayabilir.zaten ısındıktan sonra sorun kalmıyor demişsin.bence durum normal.. normal olmayan bu sırada vites kutusundan herhangi bir katırtı ve kuturtu yani bir mekanik ses gelmesi olur.ancak bu olursa korkmak gerekir.

    bence sizin aracınızdaki durum tamamen normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    mahallenin delisi,


    aracın anladığım kadarı ile tiptronik.. bu kutularda gecikme olabilir.bunun sebebi kullanılan kutu ecusu dur soğuk motorda kutu ecusu motor ecusuna sinyal yollayarak ateşlemeyi rötara alır vites geçişi yumuşak olsun diye sen de gaza yüklenince rötarda olan ateşleme nedeni ile kutu ve motor tam performans sağlayamaz..ayrıca ısınmayan motor ve şanzımanında etkisi vardır sonuç olarak soğuk bir motorda olduğu gibi soğuk vites kutusu da tam performans sağlamayabilir.zaten ısındıktan sonra sorun kalmıyor demişsin.bence durum normal.. normal olmayan bu sırada vites kutusundan herhangi bir katırtı ve kuturtu yani bir mekanik ses gelmesi olur.ancak bu olursa korkmak gerekir.

    bence sizin aracınızdaki durum tamamen normal.

    Ustam çok teşekkürler rahatlattınız beni. Araç otomatik ama ısınınca yani 500-600 metre gidince hem motor ve hemde kutu ısınıyor ve araç noral şekilde gidiyor. Kutudan herhangibir ses mekanik bir gürültü gelmiyor.
    Saygılar...




  • merhabalar,
    Aracım 1999 model Honda Accord 3.0 V6.
    Otomatik şanzıman yağıını değiştireceğim.
    Benim için en uygun yağ hangisidir.
  • teşekkürler meteq usta dediğin gibi ben de 3309 arıyorum. ama başta 4 ve 5 maddeleri atlamışsın ondan kafam karıştı bi sorayım dedim. volvo atf mobil 3309 toyota t-ıv hepsinin aynı olduğunu iddia ediyorlar hem de mobil usa arayıp sormuşlar. dedikleri gibi bu yağlar aynıysa hemen değiştiricem

    bal974 arabanın modelini ve markasını mobil türkiye teknik servise telefonla söyle sana en uygun yağın hangisi olduğunu söylerler. hüseyin bey ilgileniyor.

    telefon numarası mobil türkiye internet sayfasında var. mobil koy kafan ağrımasın

    saygılar
  • merhaba eczek,


    3309 demek dexron 4 ya da 5 demektir.bu yağlardan biri yarı sentetik diğer tam sentetiktir.aslında olay şudur firmalar yağlara farklı isimler verirler.. mesela mobil 3309 derken toyota -iv diyor iv roman rakamında 4 demektir.yani dexron 4. nesil ve daha önce de ifade ettiğim gibi 5 ileri otomatik vites kutularında kullanımı uygundur.sizin kafanızı karıştıran şey yağların farklı şekilde isimlendirilmesidir. ama alında tek yapılması gereken yağ kutusunun arkasına bakıp hangi standarta sahip olduğunu okumaktır.bu yağ dex 4 ve 5 özellikleri taşır.üreten firma bunu ya 4 özelliğinde üretmiştir ya da 5..


    merhaba,

    honda accorddaki vites kutusu 4 ileri otomatiktir.o yüzden kullanmanız gereken yağ dexron3 tür.


    iyi günler..
  • quote:



    merhaba,

    bir sorum olacaktı. Otomatik vites honda civic araca sahibim. Son zamanlarda, hava soğukken araç 3. vitese geçerken sarsılıyor. Ancak ısınınca hiç bir sorun kalmıyor pamuk gibi geçişler yapıyor. Sizce bir sorun var mıdır?

    Teşekkürler.

    Saygılarımla.



    quote:



    Cevap veren herkese çok teşekkürler :)

    Şimdi selenoid olsa her 3. vitese geçişte yapması gerekmez mi? sabah motor soğukken 4 den (direksiyondaki mandalla) 3 düşürünce sadece 1 kere sarsıntılı geçebiliyor. Onun dışında bir sorunu yok. Eğer bırakırsam, kendi kullanırsa, geçişler çok daha sarsıntısız. (motor soğukken bile)

    aslında durmaya yakın motor freni yapıyorum, direksiyondaki kulaklıklarla, sorun sadece 4 den 3 geçerken oluyor. 2 den 3 bir sorun yok.

    Bu durumda yağ olma olasılığı daha mı fazla?

    Saygılarımla.



    kusura bakmayın tekrar yazıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    merhaba,

    honda accorddaki vites kutusu 4 ileri otomatiktir.o yüzden kullanmanız gereken yağ dexron3 tür.


    iyi günler..


    Teşekkür ederim
    Geçen gün yağ değişimini usta yaptı, "bugün kullan, kanallardaki yağ değişsin, yarın tekrar değiştirelim" dedi.
    Kullandığı yağ dexron 2 idi. Markası da "Energy" diye yerli bir markaydı???

    Benim içime hiç sinmediği için sormak istedim.
    Şimdi dexron 3 bulup, yanımda götüreceğim
    Ama ilk aşamada dexron 2 konması sorun olur mu?,
    sonuçta tıpayı açarak yağın hepsini boşaltamıyorlar.
  • bal974,


    dün konuya bir sürü şey yazdım.. belli ki okumamışsın.. lütfen tekrar tekrar bana aynı şeyleri yazdırmayın.çünkü bu iş çok zaman alıyor bu şekilde devam ederse bu konunun kilitlenmesini istemek zorunda kalacağım.dünkü yazıda sizlere farklı yağların birbiri ile uyumlu olmadığını yazdım.bu demektir ki dex2 gereken araca dex3 3 gerekene de 2 konulmaz.konulursa vites kutuları hasar görür.bu kadar basit.

    vites kutusuna daha önce eski tip yağ kondu ise o zaman yağ boşaltılırken bir miktar yağ kutuda kalacaktır bu konuda birşey yapmak zor.ama kalan kısım mutlaka dex3 olmalıdır.aslında yağ değişimleri özel bir makine ile yapılmalıdır.ama bu makine türkiyede sanırım yok.o yüzden eski bir miktar yağ kalacaktır kutuda..
  • bugün toyotayı arayıp sordum toyota t-ıv 114 tl hem de beş litre volvo aynı yağı 160 a hem de 4 litre olarak satıyor. hemen 10 litre alıp bülent ustanın yanına koştum önceki gün volvo yetkili servisinde 4 litre koydurmuştum. bugün de bülent ustada 10 litreyi doldur boşalt yöntemiyle doldurduk. toplamda 14 litre şanzıman yağı gitti. dönüşte şanzıman pamuk gibi olmuş geçişler gayet sessiz ve rahat. arabanın vites değiştirdiğini bile anlamıyorum. maşallah!!!. aynen meteq ustanın dediği gibi kaliteli ve uygun yağ koyduğunuz zaman şanzımanın rahatladığını kısa vadede bile anlıyorsunuz. meteq usta teşekkürler.
  • bir de meteq usta o yurtdışındaki cihazla boşaltmaya flushing diyorlar yanılmıyorsam. ve forumlarda okuduğum kadarıyla tavsiye edilen bişey değil en iyisi bol yağla doldur boşalt yapmak tabii biraz masraflı olsada
  • Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.

    1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
    2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
    3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

    4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

    5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
    6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.


    Sayin meteg

    Yazdiklarinizi dikkatle okudum onceki sorumada cevap vermissiniz ama araba konusunda cahilligimi bagislayin lutfen bu 3 madde de bahsedilen olayi nasil gerceklestirecegiz? Bu Sanzuman yagi nerde ve nasil olculuyor? Motor yagini kontrol eder gibi sanzuman yagida kontrol edilebiliyormu? Acikcasi aracimin otomatik sanzumani ile gordugum ve bildigim vites topuzu ve kademeler? Aracim 2004 model Golf.

    Tesekkurler




  • cemele,

    anlaşılması zor birşey yazdığımı sanmıyorum,


    aracın çalışır durumda olacak rölantide ve motorun normal çalışma sıcaklığında olacak.. daha sonra vites kolunu sırasıyla tüm konumlara getireceksin.. P den başlayıp sonuna kadar.. her konumda 2 saniye bekleyeceksin, daha sonra 2 dakika bekleyerek seviyeyi ölçeceksin.. 2004 model golf demişsin hem manuel hem de otomatik olan vites kutusu mu bu? eğer öyleyse bu işi serviste yaptıracaksın.2002 model üstü araçlara yağ çubuğu olmayabilyor özellikle hem otomatik hem manuel olan tiptroniklerde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cemele,

    anlaşılması zor birşey yazdığımı sanmıyorum,


    aracın çalışır durumda olacak rölantide ve motorun normal çalışma sıcaklığında olacak.. daha sonra vites kolunu sırasıyla tüm konumlara getireceksin.. P den başlayıp sonuna kadar.. her konumda 2 saniye bekleyeceksin, daha sonra 2 dakika bekleyerek seviyeyi ölçeceksin.. 2004 model golf demişsin hem manuel hem de otomatik olan vites kutusu mu bu? eğer öyleyse bu işi serviste yaptıracaksın.2002 model üstü araçlara yağ çubuğu olmayabilyor özellikle hem otomatik hem manuel olan tiptroniklerde..



    Guzel kardesim burda yardimci olmak icin bir konu acmissin sizin cok iyi bildiginiz bir konuda herkes ayni derecede bilgili olacak diye bisey yok. Anlasilir diye yazdigin bazi seyler konu ile ilgisi, bilgisi olmayan yada yeterli olmayan biri icin anlasilmaz olabilir. Bu sekilde tersleyici sekilde yazacaksaniz hic yardimci olmayin daha iyi. Yazdigim msg dikkatli okursaniz benim sorum gayet anlasilir ve basit. Bu gecisleri yaptiktan sonra olcecegimiz hangi yag? Sanzuman yagi ise 2004 model Golf tam otomatik aracta nerde olur? Diye sordum cunki ben sanzuma yagi ile ilgli bir yer gormuyorum bilmiyorum. Belkide sadece serviste kontrol edilebilir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.