Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    suzitusi selamlar,


    şimdi honda araçlarda hem klasik tip tork konvertörlü şanzımanlar hem de cvtler kullanılıyor eğer vites kutunuz klasik tip tork konvertörlü olandan ise sorunun tork konvertöründen olma ihtimali var.gerçi 150,000 km bence tork konvertörünün aşınması için erken diye düşünüyorum.. tork konvertöründen biraz daha emin olabilmek için şunu yapın..


    araçla belli bir hızla dik bir rampaya girin mesela 50 derecelik.. rampaya 80 ile girdiniz diyelim eğer konvertörünüz sağlamsa 80 ile o rampayı tamamlayabilmeniz gerekir.yoksa hızı rampanın yarısında üçte iki oranında kaybedersiniz.eğer 80 ile girdiğiniz rampada rampa yarısında hızınız 50 ye kadar inerse konvertör sorunlu demektir.


    Cevap için teşekkürler, araç 4 ileri klasik tip şanzumanlı. bu tip şanzumanda kavrama nerede bulunur acaba. Bir de, sorun tork konvektöründeyse bunun tamiratının olmadığını duymuştum, doğrumudur.




  • tekrar selam,


    kavrama tork konvertörünün kendisidir.tork konvertöründe olabilecek bir bozukluk (aşınma,şekil değiştirme vb) sorun yaratabilir.aslında konvertörün tamiri vardır.bu işi yapan yerler İst ve Ankarada var.konvertör tornalanır ve fabrika ölçülerine getirilir.

    konvertör ne yapar nasıl yapar? aşağıda:


    http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon__dosyalar/image004.jpg&imgrefurl=http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon_.htm&h=300&w=552&sz=27&tbnid=MaykvjYNz81t0M:&tbnh=72&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3Dtork%2Bkonvert%25C3%25B6r%25C3%25BC&hl=tr&usg=__EEc9oHr-E_dBmhr7dW7Xov3TGt8=&ei=jcmLS_67C4u74ga7xeWkDw&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CBAQ9QEwAw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Mart 2010; 16:07:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    otomatik vites kutularında sorun çıkma sebeplerinde yüzdeler:

    1-bakımın zamanında yapılmaması ve yağın değişmemesi %70 (ülkemizde çoğu insan hatta birçok araç servisi yağın değişmesinin gerektiğini bilmiyor.sebebi de bilgisizlik)
    2-eksik yağ seviyesi ile aracın sürülmesi sonucu kutunun hasar görmesi %20 (gene birçok kişi seviyenin belli aralıklarla kontrol edilip gerekirse tamamlanması gerektiğini bilmiyor)
    3-üretimde meydana gelen hatalar sonucu durumun farkında olunmaması nedeniyle oluşan arızalar %10 (yeni araçlarda çok önemli



    Selamlar, 1. maddede bahsettiğiniz bakım da neler yapılmalıdır. Bende 97 model honda var, tork konvertörlü, yağını değiştirmekle yetiniyorum, ustaya; "bu şanzmanda filtre falan temizlenecek, bakılacak bişey yok mu?" dedim, yok dedi, bazı şanzımanlarda filtre temizliğifalan da gerekiyormuş..Gerçekten yağ dışında bi işlemi yokmudur..




  • eurocv,


    size doğru söylenmiş bu araçlarda filtre yoktur... yapmanız gereken yağı boşalttırıp yeni yağ koymdurmaktır.. özel bir otomatik şanzıman servisinde veya aracınızın özel serivisinde bu işlem kolayca yapılır..
  • arkadaşlar ben de dualogic fiat linea almayı düşünüyorum ama bazı arkadaşlar manuel viteslisini almamı söylüyor. kullanan ya da bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. dualogic şanzıman nasıldır, kronik sorunları var mıdır. ileride önemli sorunlar yaşatır mı bana?
  • METEG ustam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.Volvo bölümünde de ilgili yazılarınızın hepsini okudum.Foruma katkıda olsun diye Ankara da otomatik şanzuman servisi arayanlar varsa Tuna Garajı en iyisidir.Sahibi Sermet Usta.Burda sizin veridiğiniz bilgilerin aynılarını kendi aracımın bakımını yaptırırken Sermet ustadan almıştım.İlgilenenler içinwww.tunagaraji.com
  • sayın meteg
    -----------------
    2000 model"subaru legacy"otomatik şanzımanlı,4x4 araç aldık.bu araçların şanzımanı hakkında bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.
    yağ değişim peryodu-kullanılan yağ-yağ seviye bakımı.olası arızaları veya sık karşılaşılan arızaları gibi bilgiler.şimdiden teşekkür ederim.
    eski bir bakımcı sürücü olduğum için biraz detay bilgi istedim.
  • pavuryas verdiğin bilgi için teşekkürler, benim otomatik şanzıman onarımı veya servisi için önerebileceğim yerler istanbul ve izmir ile sınırlı.. bu yüzden ankara ile ilgili yer önermeniz çok iyi olmuş..


    korkutefe,

    dualogic,asm,mmt vb gibi isimler farklı üreticilerin yarı otomatik vites kutularına verdiği isimdir.dualogic sistemin fiattaki adıdır.fakat bu sistemlerin bildiğimiz otomatik vitesler ile bir benzerliği veya alakası yoktur.bu sistemde sürücü bölümünde debriyaj pedalı yoktur ama arka planda debriyaj vites kutusu tarafından yönetilmektedir.bu sistemin çalışması ve vites değişimleri ve performansı birçok kişi tarafından hantal bulunmuştur.bu sistem kullanıldığı motorun gücünü klasik otomatik şanzımandan da çok törpülemektedir.vites geçişlerinde bocalamalar yaşanmaktadır.. özellikle hızlanma değerleri çok kötüdür (ara hızlanma ve 0-100) bu yüzden forumda size manuel alın dediklerini tahmin ediyorum.kısacası araçtan performans beklemiyorsanız bu sisteme sahip bir araç alabilirsiniz..

    hezerfen,

    subarunun vites kutuları hakkında arıza istatistiği bilgim yok, subaru kullanmışlığım da pek yok.ama diğer emsaller içinde subaru vites kutuları genel anlamda sorunsuz olarak bilinir.klasik tip otomatik şanzımanlarda belli periyodlarda yağ değişimi,ve 2-3 haftada bir de yağ seviyesi kontrolü gereklidir.şanzıman yağının değişim periyodları konunun en başında yazıldığı için tekrarlamıyorum..

    kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sizin sorununuz vites kutusu yağ hararet müşüründen olabilir veya solenoid de olabilir.solenoidler vitesin büyüme küçülme gibi her türlü işleminden sorumludur.daha önceki cevaplarımda resmini de verdiğim valve body parçasının içinde birkaç tane solenoid ve yağ hararet müşürü bulunur.araç soğuk da olsa sıcak da vites kutusunda herhangi bir anormallik olmaması gerekir.bence tamiri yaptırdığınız yere gidip durumu anlatın.size az bir süre de olsa garanti vermiş olmaları gerekir.


    Yaptırdığım yer ankarada ben urfada görevdeyim. Telefon konuştum gel halledelim dedi ama işte fırsat olmuyor. Hocam yağ müşürü ise daha mı pahalı olur selonide göre?

    ekleme: meteg hocam Laguna otomatiklerde şanzıman yağı kontrolünün nereden yapıldığını biliyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncays44 -- 1 Mart 2010; 22:27:41 >




  • Sayın meteg,

    Passat 2.0 FSI tiptronic aracım var. 2 ve 3. visteslerde vuruntu ve sartıntı yapıyor özellikle 2 de şanzıman aşağı inecek gibi oluyor. Isındıkca dahada beter oluyor. Son 2 ayda bu hale geldi nasıl oldu anlamadım. WV servisinde onu bunu değiştiririz düzelmezse bunlarıda yaparız olmazsa yeni şanzıman alırsınız dediler. Şaka gibi konuşuyolar. Parasal kısmına girmiyorum bile. Benim nereden başlamam gerekli yardımcı olursanız sevinirim.
  • bahadır selam,


    aracın kaç model ve kmsi kaç şu anda? önce bunları bilmem gerekiyor..
  • tuncay,


    lagunalar konusunda çok bilgim yok.. normalde yağ çubuğu motorun hemen yanında olur.ve sarı ya da turuncu renkte olur çubuğu.. model yılına bağlı olarak 2000 li yıllardan sonra motor bölümünde çubuk olmayabiliyor.bu durumda araç lifte kaldırılıyor ve vites kutusu üzerinde bulunan iki adet tapa tespit ediliyor.bir tapa alt tarafta oluyor bu boşaltmak için.. bir diğeri de kontrol ve dolum için üst veya yan tarafta oluyor.

    ama kesin cevap için önce motor bölümüne bak çubuk var mı? yoksa yukarıda yazdığım gibi olacaktır.
  • sayın meteg
    ------------------
    cevabınız için teşekkür ederim.faydalı başlık açtığınızdan emin olabilirsiniz.kolay gelsin.
  • lagunalarda kontrol cubuğu yok,kapalı tip meteg arkadaşın dediği gibi 2 vidalı sistem var fakat kontrol yapılmıyor doldur boşalt yapılıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korkutefe

    arkadaşlar ben de dualogic fiat linea almayı düşünüyorum ama bazı arkadaşlar manuel viteslisini almamı söylüyor. kullanan ya da bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. dualogic şanzıman nasıldır, kronik sorunları var mıdır. ileride önemli sorunlar yaşatır mı bana?


    Selam, ablamda lancia ypsilon var, linea'daki vites ile aynı. Bir süredir 4'ten 3'e geçerken cart diye ses geliyordu, aralık ayında garantisi bitmeden önce servise götürdüm, senkromeçin arızalı olduğunu söylediler ve hiç uğraştırmadan garantiden değişim yaptılar, şimdi bir sorun yok. Şanzuman robotik yani çalışma prensibi düz vites gibi ama otomatik olarak da kullanılıyor. Şanzumanın tek ve en gıcık edici sorunu vites yükseltirken çok yavaş ve bu sebeble öne yığılma oluyor. Kullanmadan tahmin etmek biraz zor olabilir ama ben sırf bu yüzden manuel almayı tercih ederim. Ayrıca bu yavaşlık sollamalarda da çok ciddi dez avantaja neden oluyor. Bence imkanın varsa bu vitesi bir test et ondan sonra almaya veya almamaya karar ver.




  • meteg usta merhaba,

    1998 model Polo sahibiyim. Arabam 4 ileri tork konvetorlü klasik otomatik vites.
    Şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Aracımda valve body olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
  • inşallah bir aksilik olmazsa honda civic otomatik vites bir araç alacağım (1999 veya 2000 model). aracı almadan önce kendi ustama götüreceğim fakat otomatik şanzımandan iyi anladığından emin değilim.
    istanbul avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz usta veya servis nereye gidebilirim (küçükçekmecede oturuyorum).

    Ayrıca sıralı sistem lpg'li bir araç alacağım veya taktıracağım. lpg'nin otomatik vites bir araca zarara varmıdır?

    not:
    paylaşılan bilgiler için emeği geçen herkese teşekkürler. çok faydalı oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fLaVa -- 2 Mart 2010; 16:17:40 >
  • flava merhaba,


    Zeytinburnu sanayide önder oto(otomatik şanzıman servisi) var.ustanın adı sabahattin telefonu da 02125827548.. kendisi gayet ilgili birisidir. tavsiye ederim..
  • sn. Metag usta.... Birkaç gündür forumda inceliyorum. 2001 carisma otomatik aracım var. Örneğin, D konumunda giderken vites kendini (sanıyorum 3 e) sabitliyor tabi devir 2500 ise 3500 4000 e çıkıyor. Aynı anda hem gidiyorum hem de N yanıp sönüyor.. tabi motor arıza yanıyor. Bilgisayara bağlandığında TÜRBİN GİRİŞi VERİSİ arızası P0715 hata kodunu veriyor... Araç LPG li. Aracı istop edip yeniden çalıştırdığımda vites normale dönüyor. Arıza lambası birkaç çalışmadan sonra kendiliğinden sönüyor... 1,5 aydır falan var. Bana da yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    bahadır selam,


    aracın kaç model ve kmsi kaç şu anda? önce bunları bilmem gerekiyor..


    2006 model 87120km de araba.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.