Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yardımların için çok tşk ederim istanbul levent te oturuyorum önerebilecegin yerler nerelerdir ?
  • meteg,

    yardımlarınız tekrar tşk edrim istanbulda oturuyorum hangi servisleri önerebilirsiz ?
  • tekrar selam,


    yarın pm yolu ile bildireceğim sana burada reklama girebilir vereceğim adres..
  • meteg,

    www.vwtr.net
    GOLF IV Þanzýman Tamiri (Resimli Anlatým) - Golf IV
    http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/golf-iv-sanziman-tamiri-resimli-anlatim-t6134.0.html

    bu sitede adam çok güzel bi sunum hazırlamış masraflar falnda var bakarsan iyi olur
    masrafı çok fazla degil baktıntan sonra bana dönersen sevinirim
    TEŞEKKÜRLER...




  • apow,

    forumda yaşanmış olan polemikler nedeniyle ben sana tamir yeri tavsiyesinde bulunmayacağım.bir de gidersin memnun kalmazsın.. en doğrusu sen kendin bul tamir yaptıracak yeri herkesin kafası rahat olsun.
  • meteg hocam merhaba.

    2001 model 4 ileri tam otomatik lagunaların şanzıman yağı nedir. dextron 3 mü?
  • tuncay selam,

    evet doğrudur dexron 3 kullanılması gereken yağdır.
  • hocam bunlarda da yağ filtresi bulunuyor mu?
  • bulunuyor ama yeri ve çıkarılması çok zor olduğundan filtre değiştirilemiyor.filtrenin değişimi ancak şanzıman tamamen dağıtılırsa mümkün oluyor.doğal olarak her filtre değişimi için şanzıman dağıtılamayacağına göre yağ değişimi ile yetiniliyor..
  • Cevaplarınız için teşekkür ederim.
  • METEG bey,verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.benim 2004 model peugeot 307 sw tiptironik aracım var 2 vitesten 3 e geçişlerde gecikme yapıyor(3200)devirlerde.sabahlarıda 1 den 2 ye sarsıntılı geçiyor araba 74000 de sizce sıkıntı ne olabilir.şimdiden çok teşekkürler.
  • a.b.d nickli arkadaşım,


    bence sıkıntı yağ ile ilgili. yağın değişme vakti gelmiş.. yağ değişimi sonrasında sıkıntı kalmaması gerekir.daha önce de yazdığım gibi otomatik vitesli araçlarda yağ 60,000km veya 6 senede bir değişmelidir.eğer yağ değişimi sonrası sıkıntı devam ederse tekrar konuşuruz..
  • Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.iyi akşamlar
  • Çok faydalı olmuş elinize sağlık.

    Benim 1997 Clio 1.4 RN 3 ileri otomatik vites aracım var. Sadece 2.vitesten 3.vitese araba kendini atıyor ve biraz sesli geçiyor. Fakat aksi geçirli değil. (Yani kick down ile 3'den 2'ye geçerken sorun yok) Onun haricinde aracın otomatik vitesinde geri kaydırma fln çok şükür bir problem, ses fln yok.. Sizde bu neden olabilir? Aracı bir göstersem mi ustaya?
  • kurnugea,


    aracın kmsini de yazsan iyi olurmuş.. şimdi bahsettiğiniz durum normal değil.vites geçişlerinde vuruntu olmaması gerekiyor.. olası sebepler ise diğer soru soran arkadaşlarınki gibi yağ değişimi yapılmamış olabilir..elektronik kontrol valflerinde (solenoid) sorun olabilir.ama bu sorunun büyümemesi açısından aracı en kısa zamanda bir yere göstermenizi tavsiye ederim..
  • METEG bey bugün sanzıman yağını değiştim pek bi düzelme olmadı gibi
  • Öncelikle teşekkürler.

    Aracım şu anda 86.000 km'de. Aslında ben de otomatik şanzımanın yağını değiştirmeyi düşünüyordum. Geçenlerde motor yağı değişimini fln yaptırmıştım fakat şanzımanın yağına bakmadılar. Peki bunun sadece 3. vitese çıkarken olması 3.vitese ait dişlide bir sorun olduğunu gösterir mi?
  • merhaba,

    sadece 3. vites olduğundan ben solenoidde sorun olduğunu düşünüyorum. dişlide olsa araç o vitese geçmez veya vitesden atar.servisler sağolsunlar motora bakarlar ama vites kutusuna bakmazlar çünkü size yeni kutu satmak isterler.. bu yüzden de bakımını yapmazlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    brky06,


    bugün piyasada 4 çeşit otomatik vites kutusu bulunmaktadır.

    1-amt,mmt,easytronic,dualogic gibi üreticiye göre farklı adlandırılan yarı otomatik vites kutusu.bu sistemde debriyaj pedalı yoktur ve sürücü vitesleri el ile büyütür.vites kutusu ise debriyajı kendisi(ecu aracılığı ile) idare eder.en büyük handikapları aracın performansını törpülemeleridir.yani performans bekleyen birisi bu vites kutularını hiç sevmeyebilir.klasik manuelin yanına bile yaklaşamaz..

    2-tiptronic,multitronic,geartronic gibi adlandırılan hem otomatik hem de manuel kullanıma izin veren vites kutusu sistemleri.yukarıdaki yarı otomatik vites kutusu ile hiçbir benzerliği yoktur.ve bu vites kutusunun bulunduğu araçlar yarı otomatik kutulu araçlara göre daha pahalıdır.

    3-smg,dsg,cambiocorsa gibi isimlere sahip vites kutularıdır.bu sistem bugün en çok Vw grubunda kullanılmaktadır.bence çok da başarılıdır.özellikle performans konusunda..ama kusuru yok mudur elbette vardır. bu vites kutuları en çok 250 nm torka dayanır ve bunun üzerinde sorun çıkartır.Vw grubunda forumda bu konuda açılmış bir konu da vardır.

    4-klasik tip otomatik şanzıman kutuları,daha çok maliyeti düşürmek adına kullanılırlar.. bu sistemde bir tork konvertörü ve dişliler görev yapar ve bir kontrol birimi tarafından sistem yağ basıncı ve vites geçişleri düzenlenir.

    şimdi buraya tek tek daha fazla detay yazamıyorum.çünkü çok zaman alan bir iş.. bu yüzden merak ettiğin birşey varsa google dan aratmanı öneririm.


    hangi üreticilerin kutuları sorunsuzdur diye sormuşsun.aslında sorunsuz sistem yoktur.sadece risk ihtimali vardır.vites kutusunu üreten firma,kullanılan parçaların kalitesi,üretim aşaması ,testleri,dayanıklılığı gibi birçok şey belirleyicidir.yani ben sana opelinki sorunsuz, Vw sorunludur diyemem.. zaten polemik konusu olur.tek bilimsel gerçek şudur..

    günümüzde artan üretim kapasitesi ve makineleşen üretim sistemi hataların artmasını da kaçınılmaz kılmıştır.zira çok sayıda üretim olduğundan ve yetişmesi gereken çok sayıda araç olduğundan detaylı test veya incelemeler eskisi gibi yapılamamaktadır.sonuçta hiçbir zaman tamamen makinelere güvenilemez.bütün bu sistemleri üreten dizayn eden insandır.ve bir ürünün sorunlu olup olmadığını belirleyebilecek olan ise insandır.makineler elbette ki gereklidir ama tamamen makineye ya da tamamen insana güvenilemez.ikisi beraber olmak durumundadır.ayrıca artan maliyetler de kullanılan parçaların kalitesini etkilemektedir.eskiden üretilen beyaz eşyalar ile bugünkülere baktığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız..

    vites kutusu ile sorun yaşayıp yaşamayacağınız üretimden kaynaklanan bir hata olmamasına ve kutunun bakımlarının düzgün olarak yapılmasına bağlıdır.ama eğer imalatında bir hata olduysa o zaman siz bakımları düzgün de yapsanız sorun çıkabilir.çünkü bir veya daha fazla parça üretimden hastalıklı olarak çıkar.bu aşamada en doğrusu aracın garantisi esnasında fark etmek bu durumu ve servis aracılığı ile tamiratı ya da değişimi yaptırmaktır.

    ama hiç küçümsenemeyecek bir kesim hala daha şanzıman yağının da değişmesi gereken (6 sene ya da 60,000km hangisi önce gelirse) bir kimyasal madde olduğunu bilmemekte.bu da sorunların büyümesine katkıda bulunmaktadır.çünkü daha önce de ifade ettiğim gibi otomatik şanzıman yağı da motor yağı gibi belli bir süre sonra özelliğini yitirir.özelliğini yitiren yağ yağlama yapamaz.sonrası hepimizce malumdur..

    iyi günler..

    Vermiş olduğunuz cevaplardan dolayı teşekkür ederim.




  • Merhabalar.

    Selenoid teşhisinizden sonra daha önce konu ile ilgili forumda yazdıklarınızı bir çırpıda okudum. Gayet ilgili bir şekilde aynı soruları tekrar tekrar cevaplamışsınız

    En kısa zamanda valve body'nin içinde yer alan 3.vites selenoid valf'na baktıracağım. Bu işlem için şanzımanı komple sökmek gerekir mi? Tek başına selenoid'in çok pahalı olmadığı aşikar (20 tl civarı sanırım gördüğüm kadarı ile) fakat şanzımanı indirirken çok işçilik isterler mi diye tedirginim. Çünkü aracımın en son bakımını yaptırdığım yere gitmeyeceğim

    Emeğinize sağlık, teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.