Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
753.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurnugea

    Merhabalar.

    Selenoid teşhisinizden sonra daha önce konu ile ilgili forumda yazdıklarınızı bir çırpıda okudum. Gayet ilgili bir şekilde aynı soruları tekrar tekrar cevaplamışsınız

    En kısa zamanda valve body'nin içinde yer alan 3.vites selenoid valf'na baktıracağım. Bu işlem için şanzımanı komple sökmek gerekir mi? Tek başına selenoid'in çok pahalı olmadığı aşikar (20 tl civarı sanırım gördüğüm kadarı ile) fakat şanzımanı indirirken çok işçilik isterler mi diye tedirginim. Çünkü aracımın en son bakımını yaptırdığım yere gitmeyeceğim

    Emeğinize sağlık, teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    normalde solenoid değişimi için vites kutusu indirilmez.kutu ancak iç kısmı rektifiye görecekse veya tork konvertörü işlem görecekse iner.fakat solenoid değişimi için yağ boşaltılır ve muhafaza sökülür.ortalama 45 dakikalık bir işlemdir.ama solenoid çok pahalı olmasa da çok ucuz da değildir.yani 20 tlye solenoid almanız mümkün değildir.belki çıkma olursa mümkün olabilir.


    kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    normalde solenoid değişimi için vites kutusu indirilmez.kutu ancak iç kısmı rektifiye görecekse veya tork konvertörü işlem görecekse iner.fakat solenoid değişimi için yağ boşaltılır ve muhafaza sökülür.ortalama 45 dakikalık bir işlemdir.ama solenoid çok pahalı olmasa da çok ucuz da değildir.yani 20 tlye solenoid almanız mümkün değildir.belki çıkma olursa mümkün olabilir.


    kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    Sn: Meteg usta ve soru soran PEGEUET ARKADAŞA;
    Aynı sorun benim mitsubuchı carisma 2001 model 125000 km. aracımda zaman zaman tekrarlanıyor. Yaklaşık 1 haftadır şeytan sulağına kurşyun arızaya geçmedi... ilk kalkışta veya hemen kalkış sonrasında vuruntulu vites geçişleri yaşanıyor. ondan sonra da arızaya geçiyor 3. vitese kilitliyor. İstop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor... Sadece arıza lambası yanık kalıyor. O da 4-5 çalıştırmadan sonra sönüyor.. SELENOİD valflerden olabileceğini bir usta söylemişti. SELENOİD VALF lerin 200-250 tl. civarında olduğunu söylemişti bana. İşçilikle bir selenoid valfin 300-400 tl. arasında olabileceğini söylemişti.Yani ilk otomatik vites ustanın söylediği20-TL. falan değil. Tabi burda OTOMATİK ARAÇ BİNMEK RAHAT ama ARIZA DURUMUNDA bizleri biraz zora sokacağı canımızı sıkacağı kesin....
    Normal bakım için yağ, buji vs. için gittiğimde resmi servisteki usta; Otomatik vites giriş ve çıkışında DEVİR OKUYUCU anlamına gelen şanzımanın içine giren sensörlerden bahsetti... Bilgisayarda GİRİŞ bölümünde olanın arıza verdiğini söyledi. Yani bu parçanın ( tabi bulabilirsek ) değişilip bakılması gerektiğini, orjinal parçanın siparişi durumunda 500 tl. civarında olduğunu, Şanzumanda bir arızanın olmadığını söyledi.
    Hayırlısı, kolay gelsin....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ckob

    Sn: Meteg usta ve soru soran PEGEUET ARKADAŞA;
    Aynı sorun benim mitsubuchı carisma 2001 model 125000 km. aracımda zaman zaman tekrarlanıyor. Yaklaşık 1 haftadır şeytan sulağına kurşyun arızaya geçmedi... ilk kalkışta veya hemen kalkış sonrasında vuruntulu vites geçişleri yaşanıyor. ondan sonra da arızaya geçiyor 3. vitese kilitliyor. İstop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor... Sadece arıza lambası yanık kalıyor. O da 4-5 çalıştırmadan sonra sönüyor.. SELENOİD valflerden olabileceğini bir usta söylemişti. SELENOİD VALF lerin 200-250 tl. civarında olduğunu söylemişti bana. İşçilikle bir selenoid valfin 300-400 tl. arasında olabileceğini söylemişti.Yani ilk otomatik vites ustanın söylediği20-TL. falan değil. Tabi burda OTOMATİK ARAÇ BİNMEK RAHAT ama ARIZA DURUMUNDA bizleri biraz zora sokacağı canımızı sıkacağı kesin....
    Normal bakım için yağ, buji vs. için gittiğimde resmi servisteki usta; Otomatik vites giriş ve çıkışında DEVİR OKUYUCU anlamına gelen şanzımanın içine giren sensörlerden bahsetti... Bilgisayarda GİRİŞ bölümünde olanın arıza verdiğini söyledi. Yani bu parçanın ( tabi bulabilirsek ) değişilip bakılması gerektiğini, orjinal parçanın siparişi durumunda 500 tl. civarında olduğunu, Şanzumanda bir arızanın olmadığını söyledi.
    Hayırlısı, kolay gelsin....

    Alıntıları Göster
    ckob,


    sorduğun sorunun cevabı aracının kmsinde gizli aracın 125,000 olmuş ve yağ değişmemiş.. bu en büyük yanlış.. forumda yaza yaza tekrar ede ede elim yalama oldu dilimde tüy bitti ama bir daha yazıyorum.OTOMATİK ŞANZIMAN YAĞLARI 60,000 KM VEYA 6 SENEDE BİR HANGİSİ ÖNCE GELİRSE DEĞİŞMEK ZORUNDADIR.aracın bu kmyi 2 ye katlamış ve sen arıza çıkmış diyorsun.. çıkmasa daha çok şaşırırdım.bakım kmsini geçireli 65,000 km olmuş.. sen motorunun yağını her 10,000 de bir yenilemedin mi? yeniledin.. neden? o motorun yağı değişmeden 125,000 yapabilirmisin? değil 125,000 40 bin yapamazsın çünkü motorun kilitlenir..


    işte bu yüzden otomatik vites kutulu araçların yağlarının zamanında değişiminin önemini bu forumda anlatmaya çalışıyorum..


    fakat otomatik araç binmek rahat arıza durumunda biraz bizi zora sokacağı kısmına katılmıyorum.. şöyle ki,

    eğer kullanıcılar otomatik vites kutusunun periyodik kontrol ve bakımlarını ihmal ederse yağ seviyesini belli zamanlarda ölçmezse ve eksik yağ ile aracı sürerse sorun yaşamanız kuvvetle muhtemel.. burada hatalı olan araç sahibi veya kullanıcısıdır.Türkiye'de birçok kişi ve servis yağ değişiminin önemini ve gereğini bilmezler.aslında servisler bilirler ama onların tercihi sizin cebinizdeki parayı almaktan yanadır.ben hala inatla şunu savunuyorum.. eğer kullanıcılar periyodik bakım ve kontrolleri ihmal etmezlerse sorun yaşamazlar.burada tek ihtimal şanzımanda olabilecek bir fabrikasyon hatası olabilir.. bu durumda da sorun üretici tarafından giderilmek zorundadır. uzun lafın kısası,

    burada bana sorunları ile ilgili yazan kişilerin %80 i bakımdan haberleri olmadığından ve yağın değişmesi gerektiğini bilmediklerinden ve yağı hiç değiştirmedikleri için sorun yaşıyor,

    %15 lik kesimin aracındaki şanzıman yağı eksik..

    %5 lik kesim ise üretim ile ilgili sorunlar yüzünden sorun yaşıyor. ben bu forumda otomatik vitesin pek sevilmediğini ve manueli sevip tercih edenlerin fazla olduğunu biliyorum.kendilerine de saygı duyuyorum.ama otomatik kullanan kesimin yaşadığı sorunları otomatik şanzıman işte sorunludur hep diyen kesime de kızıyorum. unutmayalım ki bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.


    bakımları yapılmayan bir sistemin uzun süre sorunsuz çalışmasını beklemek saflıktır,bilgisizliktir.örnek olarak motor yağını herkes 10,000 km de bir yeniler.. filtre ile beraber... neden yaparsınız bunu çünkü sistemin düzgün çalışması buna bağlıdır.. diyelim ki 10,000 km de değişecek yağı da filtreyi de değişmediniz.. bu durumda sorun yaşama ihtimaliniz artacak ve en çok 20,000 km de değişim olmazsa motorunuz hasar görecektir.bu durum son derece açıktır.demek ki yağ hem motorda hem de otomatik şanzımanda belli dönemlerde değişmesi gerekli ve zorunludur..


    umarım artık kimse bana otomatik şanzıman yağı değişsin mi diye sormaz.. artık bu durumun anlaşıldığını umuyorum...


    saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 11 Mart 2010; 22:30:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ckob,


    sorduğun sorunun cevabı aracının kmsinde gizli aracın 125,000 olmuş ve yağ değişmemiş.. bu en büyük yanlış.. forumda yaza yaza tekrar ede ede elim yalama oldu dilimde tüy bitti ama bir daha yazıyorum.OTOMATİK ŞANZIMAN YAĞLARI 60,000 KM VEYA 6 SENEDE BİR HANGİSİ ÖNCE GELİRSE DEĞİŞMEK ZORUNDADIR.aracın bu kmyi 2 ye katlamış ve sen arıza çıkmış diyorsun.. çıkmasa daha çok şaşırırdım.bakım kmsini geçireli 65,000 km olmuş.. sen motorunun yağını her 10,000 de bir yenilemedin mi? yeniledin.. neden? o motorun yağı değişmeden 125,000 yapabilirmisin? değil 125,000 40 bin yapamazsın çünkü motorun kilitlenir..


    işte bu yüzden otomatik vites kutulu araçların yağlarının zamanında değişiminin önemini bu forumda anlatmaya çalışıyorum..


    fakat otomatik araç binmek rahat arıza durumunda biraz bizi zora sokacağı kısmına katılmıyorum.. şöyle ki,

    eğer kullanıcılar otomatik vites kutusunun periyodik kontrol ve bakımlarını ihmal ederse yağ seviyesini belli zamanlarda ölçmezse ve eksik yağ ile aracı sürerse sorun yaşamanız kuvvetle muhtemel.. burada hatalı olan araç sahibi veya kullanıcısıdır.Türkiye'de birçok kişi ve servis yağ değişiminin önemini ve gereğini bilmezler.aslında servisler bilirler ama onların tercihi sizin cebinizdeki parayı almaktan yanadır.ben hala inatla şunu savunuyorum.. eğer kullanıcılar periyodik bakım ve kontrolleri ihmal etmezlerse sorun yaşamazlar.burada tek ihtimal şanzımanda olabilecek bir fabrikasyon hatası olabilir.. bu durumda da sorun üretici tarafından giderilmek zorundadır. uzun lafın kısası,

    burada bana sorunları ile ilgili yazan kişilerin %80 i bakımdan haberleri olmadığından ve yağın değişmesi gerektiğini bilmediklerinden ve yağı hiç değiştirmedikleri için sorun yaşıyor,

    %15 lik kesimin aracındaki şanzıman yağı eksik..

    %5 lik kesim ise üretim ile ilgili sorunlar yüzünden sorun yaşıyor. ben bu forumda otomatik vitesin pek sevilmediğini ve manueli sevip tercih edenlerin fazla olduğunu biliyorum.kendilerine de saygı duyuyorum.ama otomatik kullanan kesimin yaşadığı sorunları otomatik şanzıman işte sorunludur hep diyen kesime de kızıyorum. unutmayalım ki bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.


    bakımları yapılmayan bir sistemin uzun süre sorunsuz çalışmasını beklemek saflıktır,bilgisizliktir.örnek olarak motor yağını herkes 10,000 km de bir yeniler.. filtre ile beraber... neden yaparsınız bunu çünkü sistemin düzgün çalışması buna bağlıdır.. diyelim ki 10,000 km de değişecek yağı da filtreyi de değişmediniz.. bu durumda sorun yaşama ihtimaliniz artacak ve en çok 20,000 km de değişim olmazsa motorunuz hasar görecektir.bu durum son derece açıktır.demek ki yağ hem motorda hem de otomatik şanzımanda belli dönemlerde değişmesi gerekli ve zorunludur..


    umarım artık kimse bana otomatik şanzıman yağı değişsin mi diye sormaz.. artık bu durumun anlaşıldığını umuyorum...


    saygılar..

    Alıntıları Göster
    SN. METEG DAHA ÖNCEDE SORMUŞTUM BENİM OTOMATİK 307 SW 2. VİTESTEN 3'E SAKİNDE KULLANSAM 3200-3300 DEVİRLERDE ATIYOR.SERT KULLANIRSAM 4000-4500 DEVİRLERİ BULUYOR DİĞER VİTESLER NORMAL 1800-2000 DE DEĞİŞİYOR,ŞANZIMAN YAĞI YENİ DEĞİŞTİ Bİ ŞEY FARK ETMEDİ VE 74000 KM DE. BENZİN VEYA LPG FARK ETMİYOR Bİ FİKRİNİZ VARMI.... BENİM BİDE OPEL VECTRA CD OTOMATİK VAR 1800-2000 DE VİTES BÜYÜTÜR SAKİN KULLANIMDA PEUGEOTDA FARKLI MI OLUR ACABA.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D

    SN. METEG DAHA ÖNCEDE SORMUŞTUM BENİM OTOMATİK 307 SW 2. VİTESTEN 3'E SAKİNDE KULLANSAM 3200-3300 DEVİRLERDE ATIYOR.SERT KULLANIRSAM 4000-4500 DEVİRLERİ BULUYOR DİĞER VİTESLER NORMAL 1800-2000 DE DEĞİŞİYOR,ŞANZIMAN YAĞI YENİ DEĞİŞTİ Bİ ŞEY FARK ETMEDİ VE 74000 KM DE. BENZİN VEYA LPG FARK ETMİYOR Bİ FİKRİNİZ VARMI.... BENİM BİDE OPEL VECTRA CD OTOMATİK VAR 1800-2000 DE VİTES BÜYÜTÜR SAKİN KULLANIMDA PEUGEOTDA FARKLI MI OLUR ACABA.

    Alıntıları Göster
    Meteg Hocam Selamlar,

    Konuyu elimden geldiğince takip etmeye çalıştım. Bilgiler için çok çok teşekkürler. Gerçekten faydalı bilgiler. Benimde bir sorum olacak: Kayınbiraderimde 2001 peogeot 306 platinum otm. bva araç var. 62.000 km de. ( artık yağının değişmesi gerektiğini kati surette biliyorum ). En kısa zamanda halledeceğiz inşallah. Şöyle bir problem var: Aracı çalıştırıp D ye alıp sakin bir şekilde kalkınca bazen 2 ye geçerken, bazen daha 2 ye geçmeden kar ve spor mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyor ve aracın çekişi sıfıra kadar düşüyor. Mecburen stop edip 10-15 sn sonra tekrar çalıştırıyoruz ve aman ışıklar yanmasın diye dua ede ede gidiyoruz. Bu ışıklar şanzıman arızasını işaret ediyor biliyoruz. Zaten dediğim gibi en kısa zamanda özellikle sizin önereceğiniz yere gidip baktıracağız. Devam etmek istiyorum; Tesadüfen şöyle bir yöntem buldum, aracı çalıştırıp vitesi 1 e alınca ve 3500 - 4000 devirden sonra vitesi D ye alıp yola devam edince kesinlikle hiçbir problem yaşamıyoruz. Bunu o kadar çok denedik ki her seferinde böyle oldu.

    Şimdi bu kadar anlatımdan sonra sormak istediğim şu: Bu problem tamamen yağdan mı kaynaklanıyor sizce? Yoksa farklı bir nedeni de olabilir mi? Çünkü başlangıçta 2. yöntemi yapıp hareket edince devamında hiç problem yaşamıyoruz. Vites geçişleride gayet normal oluyor. Başka bir sorun çıkmıyor.

    Birde bana da pm den adres ve usta önerisi yaparsanız çok sevinirim. Hem yağ değişimi hemde bir bakım için. (İstanbuldayım)
    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tazmanian

    Meteg Hocam Selamlar,

    Konuyu elimden geldiğince takip etmeye çalıştım. Bilgiler için çok çok teşekkürler. Gerçekten faydalı bilgiler. Benimde bir sorum olacak: Kayınbiraderimde 2001 peogeot 306 platinum otm. bva araç var. 62.000 km de. ( artık yağının değişmesi gerektiğini kati surette biliyorum ). En kısa zamanda halledeceğiz inşallah. Şöyle bir problem var: Aracı çalıştırıp D ye alıp sakin bir şekilde kalkınca bazen 2 ye geçerken, bazen daha 2 ye geçmeden kar ve spor mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyor ve aracın çekişi sıfıra kadar düşüyor. Mecburen stop edip 10-15 sn sonra tekrar çalıştırıyoruz ve aman ışıklar yanmasın diye dua ede ede gidiyoruz. Bu ışıklar şanzıman arızasını işaret ediyor biliyoruz. Zaten dediğim gibi en kısa zamanda özellikle sizin önereceğiniz yere gidip baktıracağız. Devam etmek istiyorum; Tesadüfen şöyle bir yöntem buldum, aracı çalıştırıp vitesi 1 e alınca ve 3500 - 4000 devirden sonra vitesi D ye alıp yola devam edince kesinlikle hiçbir problem yaşamıyoruz. Bunu o kadar çok denedik ki her seferinde böyle oldu.

    Şimdi bu kadar anlatımdan sonra sormak istediğim şu: Bu problem tamamen yağdan mı kaynaklanıyor sizce? Yoksa farklı bir nedeni de olabilir mi? Çünkü başlangıçta 2. yöntemi yapıp hareket edince devamında hiç problem yaşamıyoruz. Vites geçişleride gayet normal oluyor. Başka bir sorun çıkmıyor.

    Birde bana da pm den adres ve usta önerisi yaparsanız çok sevinirim. Hem yağ değişimi hemde bir bakım için. (İstanbuldayım)
    Saygılar

    Alıntıları Göster
    abd,


    sizin sorununuz vites kutusu elektronik biriminden kaynaklanıyor.. bunun için vites kutusunun detaylı kontrolü gerekir.bu işlem de ancak özel bir otomatik şanzıman servisinde veya özel bir peugeot servisinde yapılabilir.başka türlü bir çözüm yoktur. vectra ile ilgili hiç bilgi vermemişsin.. ne km belli ne motor hacmi belli benim bu soruyu nasıl yanıtlamamı umuyorsun?

    artık soru sorarken opel aracım var şu sorunu var yerine bana aracım şu marka şu km de şu vitesi var diye yazın.yoksa soruları cevaplamayacağım.yarım yamalak bilgilerle bu iş olmaz olamaz..


    tazmanian,


    sizin sorunuz yağdan da kaynaklanabilir veya elektronik birimden de.. takdir edersiniz ki uzaktan tahmin edebilirim ancak ama arıza lambasının yanması demek elektronik birimde arıza kaydı var demektir.bu da sizin bu arıza kaydını özel bir serviste okutup ne olduğunu anlamanız ve ona göre hareket etmeniz gerektiği anlamına geliyor.

    kişisel ve özel sebeplerden dolayı ve de forumda polemik yaşanma riski, sizin ustayı veya yeri beğenmeme riskinizx nedeniyle ben tavsiyede bulunamam.bu tür bir sorumluğu almam.en doğrusu servis alabileceğiniz yeri sizin araştırmanızdır.beni anlayışla karşılayacağınızı umuyorum..

    iyi şanslar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    abd,


    sizin sorununuz vites kutusu elektronik biriminden kaynaklanıyor.. bunun için vites kutusunun detaylı kontrolü gerekir.bu işlem de ancak özel bir otomatik şanzıman servisinde veya özel bir peugeot servisinde yapılabilir.başka türlü bir çözüm yoktur. vectra ile ilgili hiç bilgi vermemişsin.. ne km belli ne motor hacmi belli benim bu soruyu nasıl yanıtlamamı umuyorsun?

    artık soru sorarken opel aracım var şu sorunu var yerine bana aracım şu marka şu km de şu vitesi var diye yazın.yoksa soruları cevaplamayacağım.yarım yamalak bilgilerle bu iş olmaz olamaz..


    tazmanian,


    sizin sorunuz yağdan da kaynaklanabilir veya elektronik birimden de.. takdir edersiniz ki uzaktan tahmin edebilirim ancak ama arıza lambasının yanması demek elektronik birimde arıza kaydı var demektir.bu da sizin bu arıza kaydını özel bir serviste okutup ne olduğunu anlamanız ve ona göre hareket etmeniz gerektiği anlamına geliyor.

    kişisel ve özel sebeplerden dolayı ve de forumda polemik yaşanma riski, sizin ustayı veya yeri beğenmeme riskinizx nedeniyle ben tavsiyede bulunamam.bu tür bir sorumluğu almam.en doğrusu servis alabileceğiniz yeri sizin araştırmanızdır.beni anlayışla karşılayacağınızı umuyorum..

    iyi şanslar..

    Alıntıları Göster
    SAYIN METEG CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜRLER .OPELİMDE SORUN YOK BEN PEUGEOT YU KIYAS İÇİN YAZDIM .İİİ GÜNLERRR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D

    SAYIN METEG CEVABIN İÇİN TEŞEKKÜRLER .OPELİMDE SORUN YOK BEN PEUGEOT YU KIYAS İÇİN YAZDIM .İİİ GÜNLERRR

    Alıntıları Göster
    tabiki anlıyorum sayın Mete usta.
    tamamdır. çok teşekkürler. ben o zaman once bir servise sonra da oradaki rapora göre bir sanzımancının yanına gideyim.
    saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    apow,

    evet hiç değişmemesi arızanın oluşmasında pay sahibidir.ben forumda yağ değişimi dönemlerinin önemini anlatmaya çalıştım.ama birçok kişi belki siz de yağ değişimi gerektiğini bilmiyordunuz.aslında bu sizin değil daha çok servislerin kabahatidir.çünkü onlar parça satışı ve değişiminden para kazanırlar.size komple vites satsalar muazzam bir kazanç elde ederler.aracı tamir ettirirsen bundan sonra yağ değişimi konusunda dikkat et..

    aracı özel bir peugeot veya otomatik şanzıman tamir servisine götürebilirsin.belki özel servis daha çok yardımcı olabilir.hatta çıkma vites kutusu bile bulunabilir.tamir takımı değişimi sana en az 2000 tlye mal olur.belki de çıkma bir vites kutusu daha mantıklı olacaktır.mesela kazalı bir peugeottan çıkma bir kutu olabilir.

    yaşadığın yeri bilmediğim için yer tavsiyesinde bulunamıyorum.. ama istanbul veya izmir ise iyi servisler var önerebileceğim..

    Alıntıları Göster
    Sayın meteg usta

    Bende 2004 model megane dinamik bva triptonik vites 95000 km aracım var araçta hiçbir sorunum yok iken geçenlerde bir hız yapayım dedim ve aracımla boş bi yolda denedim araç 120 ye geldimi gitmek istemiyor gaza aşırı yüklenirsem de araba 5bin devire yükseliyor eski arabam volsfagen idi güvendiğüi usta olduğu için volsfagen servisine gittim düz yolda boşa aldı arabada bi kayma yok sonra geriye taktı ayağını frenden çekti gaza basmak yok araç iyi bihızda geri geri gitti ancak aynı işlemi ileri viteste uygaladığımızda araç ileri gidiyor ama ağır ağır geri geri daga seri giderken ileri viteste gaza basılı değilken çok yavaş gitti daha öncede dediğim gibi araba 120 de geldiğinde araç gitmek istemiyor gibi sanki son günlerde araç vites küçültürkende sarsılma oluyor gibi geldi yada ben bu arızaya takılınca öyle hissetmeye başladım sizce bu viteste bir arıza varmıdır varsa ne olabilir.Ayrıca yetkili servisi arayıp yağ değişimi dediğim zaman 3 farklı servise sordum bunların yağı ömürlük değişmesine gerek yok dediler ne derece doğru ne derece yanlış bilemiyorum.yorumlarınız için şimdiden saolun.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brknaslc

    Sayın meteg usta

    Bende 2004 model megane dinamik bva triptonik vites 95000 km aracım var araçta hiçbir sorunum yok iken geçenlerde bir hız yapayım dedim ve aracımla boş bi yolda denedim araç 120 ye geldimi gitmek istemiyor gaza aşırı yüklenirsem de araba 5bin devire yükseliyor eski arabam volsfagen idi güvendiğüi usta olduğu için volsfagen servisine gittim düz yolda boşa aldı arabada bi kayma yok sonra geriye taktı ayağını frenden çekti gaza basmak yok araç iyi bihızda geri geri gitti ancak aynı işlemi ileri viteste uygaladığımızda araç ileri gidiyor ama ağır ağır geri geri daga seri giderken ileri viteste gaza basılı değilken çok yavaş gitti daha öncede dediğim gibi araba 120 de geldiğinde araç gitmek istemiyor gibi sanki son günlerde araç vites küçültürkende sarsılma oluyor gibi geldi yada ben bu arızaya takılınca öyle hissetmeye başladım sizce bu viteste bir arıza varmıdır varsa ne olabilir.Ayrıca yetkili servisi arayıp yağ değişimi dediğim zaman 3 farklı servise sordum bunların yağı ömürlük değişmesine gerek yok dediler ne derece doğru ne derece yanlış bilemiyorum.yorumlarınız için şimdiden saolun.....

    Alıntıları Göster
    meteg usta bende yeni skoda octavia aldım 2006 model triptonik 6 vitesli ,1.6 mpi motorlarda bu otomatik vitesi koyuyorlar 6 ileri çok hoş bir problemde yok,ancak dediğiniz gibi 60 binde acaba yağı değiştimi emin olamıyorum servis kayıtlarında 60 bin bakımı yapılmış diye kayıtlı yetkili servisinde(aracım şuan 90 binde) ,kulanım manuelinde 60 binde yağ değişimi yapılır diyor ama emin olamıyorum birde servise sordum şanzıman yağınız ATF CASTROL TQ D3 olacak dediler doğrumudur sizce,artık biliyorsunuz servislere bile güven olmuyor benim 6 vites triptonik şanzıman yağı bumudur ve kaç litre gerekli değişim için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brknaslc

    Sayın meteg usta

    Bende 2004 model megane dinamik bva triptonik vites 95000 km aracım var araçta hiçbir sorunum yok iken geçenlerde bir hız yapayım dedim ve aracımla boş bi yolda denedim araç 120 ye geldimi gitmek istemiyor gaza aşırı yüklenirsem de araba 5bin devire yükseliyor eski arabam volsfagen idi güvendiğüi usta olduğu için volsfagen servisine gittim düz yolda boşa aldı arabada bi kayma yok sonra geriye taktı ayağını frenden çekti gaza basmak yok araç iyi bihızda geri geri gitti ancak aynı işlemi ileri viteste uygaladığımızda araç ileri gidiyor ama ağır ağır geri geri daga seri giderken ileri viteste gaza basılı değilken çok yavaş gitti daha öncede dediğim gibi araba 120 de geldiğinde araç gitmek istemiyor gibi sanki son günlerde araç vites küçültürkende sarsılma oluyor gibi geldi yada ben bu arızaya takılınca öyle hissetmeye başladım sizce bu viteste bir arıza varmıdır varsa ne olabilir.Ayrıca yetkili servisi arayıp yağ değişimi dediğim zaman 3 farklı servise sordum bunların yağı ömürlük değişmesine gerek yok dediler ne derece doğru ne derece yanlış bilemiyorum.yorumlarınız için şimdiden saolun.....

    Alıntıları Göster
    brknaslc,


    anlattığınız durum bana şanzıman arızasından çok motor ve ateşleme ile ilgili gibi geldi.bence önce ateşleme sistemini ve motoru kontrol ettirin.özellikle 120 ye gelince gitmek istemiyor yazmanız bana olası bir motor ve ateşleme sistemi arızası olasılığını düşündürdü.hatta benzin pompası veya benzin basıncı ile ilgili bir sorun olabilir.çünkü güç gereken durumlarda veya yüksek hızda ateşleme,motor veya benzin basıncı ile ilgili çıkabilecek sorunlar anlattığınız durumun yaşanmasına sebep olabilir.çünkü 120 km ve üst devirlerde motora daha çok benzin pompalanması ve basıncın artması gerekir.servisin size söylediği bunların yağı ömürlük ifadesi de yanlıştır.yağ bir kimyasaldır.ve kısıtlı ömrü vardır belli bir süre sonunda özelliklerini yitirirler ve yenilenmeleri gerekir.motor yağı nasıl yenileniyorsa vites kutusu için de aynı şey geçerlidir.size bunların yağı ömürlük diyen servis vites kutusunun bozulması durumunda kutuyu komple değişelim diyecektir.işte bu yüzden bunların yağı ömürlük diyorlar.bu kabul edilemez bir şey.. sanırım yazdıklarım son derece açık..

    aracınızın ateşleme sistemini ve buji kablolarını kontrol ettirin.bujileri kontrol ettirin.benzin basıncının normal olup olmadığını özellikle yük altında kontrol ettirin.vites kutunuzda sorun olsa araç 120 lere gelene kadar sorun yaşardınız.


    bence bu kontrolleri yaptırın önce..

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    meteg usta bende yeni skoda octavia aldım 2006 model triptonik 6 vitesli ,1.6 mpi motorlarda bu otomatik vitesi koyuyorlar 6 ileri çok hoş bir problemde yok,ancak dediğiniz gibi 60 binde acaba yağı değiştimi emin olamıyorum servis kayıtlarında 60 bin bakımı yapılmış diye kayıtlı yetkili servisinde(aracım şuan 90 binde) ,kulanım manuelinde 60 binde yağ değişimi yapılır diyor ama emin olamıyorum birde servise sordum şanzıman yağınız ATF CASTROL TQ D3 olacak dediler doğrumudur sizce,artık biliyorsunuz servislere bile güven olmuyor benim 6 vites triptonik şanzıman yağı bumudur ve kaç litre gerekli değişim için

    meteg usta beni unutunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orijinalden alıntı: JCRSO

    meteg usta bende yeni skoda octavia aldım 2006 model triptonik 6 vitesli ,1.6 mpi motorlarda bu otomatik vitesi koyuyorlar 6 ileri çok hoş bir problemde yok,ancak dediğiniz gibi 60 binde acaba yağı değiştimi emin olamıyorum servis kayıtlarında 60 bin bakımı yapılmış diye kayıtlı yetkili servisinde(aracım şuan 90 binde) ,kulanım manuelinde 60 binde yağ değişimi yapılır diyor ama emin olamıyorum birde servise sordum şanzıman yağınız ATF CASTROL TQ D3 olacak dediler doğrumudur sizce,artık biliyorsunuz servislere bile güven olmuyor benim 6 vites triptonik şanzıman yağı bumudur ve kaç litre gerekli değişim için

    meteg usta beni unutunuz

    Alıntıları Göster
    kusuruma bakmayın arkadaşım sizi atlamışım,


    şimdi günümüzde çoğu araç servisi özel veya yetkili otomatik vites kutusu yağlarını değiştirmek konusunda isteksizler.bunun sebebi bu işin biraz zahmetli olması ve elbette servislere para kazandırmaması.sizin vites kutunuzun bozulması onların işine gelir.çünkü size binlerce tl lik komple vites kutusu satmak onlara para kazandırır.işçilik kısmına girmiyorum bile.. şimdi normalde bir araç 60,000 sene yapana kadar ortalama olarak 5 sene veya 6 sene geçer.yağların belli bir ömrü vardır.bu süre sonunda özelliklerini yitirirler. bu yüzden de araç üreticileri 60,000 km veya 6 sene derler. siz 2006 model araçla 4 senede 60,000 den fazla yapmışsınız demek ki bakım zamanı geçmiş. servis size yağ konusunda doğru söylemiş bahsi geçen castrol yağ son nesil yağdır.aracınız da zaten son nesildir.vites kutunuz ortalama 4-7 litre yağ alır.araca göre bu miktar artıp azalabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    kusuruma bakmayın arkadaşım sizi atlamışım,


    şimdi günümüzde çoğu araç servisi özel veya yetkili otomatik vites kutusu yağlarını değiştirmek konusunda isteksizler.bunun sebebi bu işin biraz zahmetli olması ve elbette servislere para kazandırmaması.sizin vites kutunuzun bozulması onların işine gelir.çünkü size binlerce tl lik komple vites kutusu satmak onlara para kazandırır.işçilik kısmına girmiyorum bile.. şimdi normalde bir araç 60,000 sene yapana kadar ortalama olarak 5 sene veya 6 sene geçer.yağların belli bir ömrü vardır.bu süre sonunda özelliklerini yitirirler. bu yüzden de araç üreticileri 60,000 km veya 6 sene derler. siz 2006 model araçla 4 senede 60,000 den fazla yapmışsınız demek ki bakım zamanı geçmiş. servis size yağ konusunda doğru söylemiş bahsi geçen castrol yağ son nesil yağdır.aracınız da zaten son nesildir.vites kutunuz ortalama 4-7 litre yağ alır.araca göre bu miktar artıp azalabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..

    Alıntıları Göster
    meteg hocam kaç litre yağ alacağını nasıl anlayacağız. Yağ çubuğu yoksa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    meteg hocam kaç litre yağ alacağını nasıl anlayacağız. Yağ çubuğu yoksa.

    Alıntıları Göster
    METEG USTA ACIKLAYICI BILGILERINIZ ICIN COK SAGOLUN HAKLISINIZ 3 4 MILYARLIK KAZANC VARKEN NEDEN UFAK ISLERLE VAKIT HARCANSINKI BIRDE SIZDEN RICAM RENAULT ICIN ANKARADAKI KALITELI VE ISINI DOGRUDURUST YAPAN EKONOMIK BIR SERVIS ÖNEREBILIRMISINIZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brknaslc

    METEG USTA ACIKLAYICI BILGILERINIZ ICIN COK SAGOLUN HAKLISINIZ 3 4 MILYARLIK KAZANC VARKEN NEDEN UFAK ISLERLE VAKIT HARCANSINKI BIRDE SIZDEN RICAM RENAULT ICIN ANKARADAKI KALITELI VE ISINI DOGRUDURUST YAPAN EKONOMIK BIR SERVIS ÖNEREBILIRMISINIZ

    Alıntıları Göster
    merhaba tuncay,


    araç ne marka ve modelse kullanım kılavuzunda teknik özellikler kısmında yazması gerekir.otomatik vites kutuları en az 4 en çok 8 litre (Avrupa pazarı için geçerlidir) yağ alır.ama bu miktar araçtan araca ve kullanılan vites kusutuna göre de değişir.bana söz konusu araç ne ise yazarsan daha sağlıklı bilgi verebilirim.bu arada belirtmek isterim yağ seviyesinin az olması sorun olduğu gibi fazla yağ konulması da sorun yaratır.


    iyi akşamlar..

    brknaslc,

    Ankarada yaşamadığım ve doğru dürüst tanıdığım bir servis olmadığından tavsiyede bulunamıyorum.ama aracınızı özel ama donanımlı bir renault servisine götürmek en iyisidir.böyle yerler azdır ama önemlidir.Ankara da yaşayan arkadaşlar bu konuda belki sana daha iyi yardımcı olacaklardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    merhaba tuncay,


    araç ne marka ve modelse kullanım kılavuzunda teknik özellikler kısmında yazması gerekir.otomatik vites kutuları en az 4 en çok 8 litre (Avrupa pazarı için geçerlidir) yağ alır.ama bu miktar araçtan araca ve kullanılan vites kusutuna göre de değişir.bana söz konusu araç ne ise yazarsan daha sağlıklı bilgi verebilirim.bu arada belirtmek isterim yağ seviyesinin az olması sorun olduğu gibi fazla yağ konulması da sorun yaratır.


    iyi akşamlar..

    brknaslc,

    Ankarada yaşamadığım ve doğru dürüst tanıdığım bir servis olmadığından tavsiyede bulunamıyorum.ama aracınızı özel ama donanımlı bir renault servisine götürmek en iyisidir.böyle yerler azdır ama önemlidir.Ankara da yaşayan arkadaşlar bu konuda belki sana daha iyi yardımcı olacaklardır.

    Alıntıları Göster
    RENAULT KULLANAN SAYIN ARKADASLARIM ANKARADA ARACIMIZIN GERCEK SIKINTISINA(motor atesleme sanzuman ) YONELIK TEDAVI YAPAN ILGILI KALITELI VE INSANI KANDIRMAYACAK GEREKLI PARCAYA GEREKLI DEGERI BICECEK ISININ EHLI OLAN OZEL VEYA YETKILI SERVIS ONEREBILIRMISINIZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brknaslc

    RENAULT KULLANAN SAYIN ARKADASLARIM ANKARADA ARACIMIZIN GERCEK SIKINTISINA(motor atesleme sanzuman ) YONELIK TEDAVI YAPAN ILGILI KALITELI VE INSANI KANDIRMAYACAK GEREKLI PARCAYA GEREKLI DEGERI BICECEK ISININ EHLI OLAN OZEL VEYA YETKILI SERVIS ONEREBILIRMISINIZ

    Alıntıları Göster
    meteg hocam merhaba öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için size minnettarım.Yazılarınızdan çok şey öğrendim.
    alacagım araç 2000 model megane coupe 91000km de 1.6 16valf 110bg.
    Aracı yarın ustama götüreceğim eğer bir sorun çıkmazsa alacağım inşallah.Satan kişi aracı araçla ilgili hiçbirşey bilmiyor tek söylediği ben aracıyım araç ilk sahibindenufak bir deneme sürüşü yaptım çokta dik olmayan yokuşta hiç geri kaçırmadı araç.Ayrıca aracı alırsam lpg kiti taktıracağım herhangi bir sorun olur mu?Sizden ricam şu Yarın için bir tavsiyeniz var mı acaba?tekrar teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    meteg hocam merhaba öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için size minnettarım.Yazılarınızdan çok şey öğrendim.
    alacagım araç 2000 model megane coupe 91000km de 1.6 16valf 110bg.
    Aracı yarın ustama götüreceğim eğer bir sorun çıkmazsa alacağım inşallah.Satan kişi aracı araçla ilgili hiçbirşey bilmiyor tek söylediği ben aracıyım araç ilk sahibindenufak bir deneme sürüşü yaptım çokta dik olmayan yokuşta hiç geri kaçırmadı araç.Ayrıca aracı alırsam lpg kiti taktıracağım herhangi bir sorun olur mu?Sizden ricam şu Yarın için bir tavsiyeniz var mı acaba?tekrar teşekkürler

    Alıntıları Göster
    umutech,


    ikinci el araç alırken en önemli konu alacağın araca standart bakımlar ve yakıt haricinde para harcamadan binebilmektir.bunun için alacağın aracın çok detaylı olarak incelenmesi ve motor ve şanzımanın ve karoserin sorunsuz olduğundan emin olman şarttır.. hele hele alacağın araç otomatik şanzımanlı ise bakımlarının düzgün yapıldığından ve şanzımanda bir sorun olmadığından emin olmadan sakın alma.lpg konusunda yorum yapamam çünkü benim hiçbir aracımda lpg olmadığından ve lpgli araç pek kullanmadığımdan lpg hakkında yorum yapamıyorum ama kişisel olarak lpg sistemlerine sıcak bakmıyorum.

    kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    umutech,


    ikinci el araç alırken en önemli konu alacağın araca standart bakımlar ve yakıt haricinde para harcamadan binebilmektir.bunun için alacağın aracın çok detaylı olarak incelenmesi ve motor ve şanzımanın ve karoserin sorunsuz olduğundan emin olman şarttır.. hele hele alacağın araç otomatik şanzımanlı ise bakımlarının düzgün yapıldığından ve şanzımanda bir sorun olmadığından emin olmadan sakın alma.lpg konusunda yorum yapamam çünkü benim hiçbir aracımda lpg olmadığından ve lpgli araç pek kullanmadığımdan lpg hakkında yorum yapamıyorum ama kişisel olarak lpg sistemlerine sıcak bakmıyorum.

    kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    herkese selamlar
    quickshift, robotize şanzımanlı clio sahibiyiz. bu şanzımanda bildiğindiği gibi hidrolik motorlu bi debriyaj sistemi var ve sistem kendi kendine ayar çekiyor, yani debriyajın durumunu anlayamıyoruz.
    peki sistemde debriyaj durumunu nasıl öğrenebiliriz?




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.