Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler hocam ilgine benim motor ustam ben anlıyorum dedi otomatik şanzımandan inşallah anlıyordur
  • selam meteg usta ve tüm arkadaşlar. forumu başından sonuna kadar okudum çok faydalandığımı düşünüyorum. meteg ustanın yüreğine sağlık.

    benim de acizane bikaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim: aracım 99 model renault megane, otomatik vites, 2000 motor, ben aldığımda 130000 deydi şimdi 142000 oldu ve şanzıman yağının değişip değişmediğini bilmiyorum. yaşadığım sorun şu ki; 5-6 km lik keskin virajlı dağ yolunda çıkarken (araçta beş kişiyiz ve bagajda da hayli yük var) tam tepeye varacakken araba yavaşlıyor, boğuluyor gibi, ne kadar gaz versem yemiyor ve az sonra da elektronik arıza lambası yanıyor. kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda arıza lambası sönüyor ve kalkışı başarılı bir şekilde yapıyor. sizce sorun nedir?

    ha bir de araç N konumundayken bazen bi cızıltı geliyor; kaputu açtım baktım motorun sağında alt taraflarda bi siyah küçük plastik bi parcadan geliyor elleyince kesliyor. bunu bazen vitesteyken hatta P deyken de yapıyor . sanırım şanzımanla ilgili bi parca,acaba bunun sebebi nedir.

    bir de şanzıman yağ kontrol çubuğunu dediğiniz yerde (motorun sağında) bulamadım acaba kontrol cubuğu yokmu?

    vereceğniz cevaplar için şimdiden teşekkürler...

    iyi çalışmalar.




  • bedirhan09,

    yaşadığınız sorun bana göre şanzımandan ziyade aracın emisyon kontrol sistemi veya yakıt sistemi ile alakalı.. büyük bir olasılıkla aracınızın katalitik konvertörü ömrünü doldurmuş ve lambda sensörünüz arızalanmıştır.bir diğer ihtimal ise yakıt sistemi(enjeksiyon sistemi) ile ilgili olabilecek sorunlar belki de araç yük altına girince normalde motora daha fazla yakıt yollaması gerekirken belki de bu ekstre yakıt yollanmıyordur.yanan arıza lambasının ne olduğu(motor mu şanzıman mı) anlaşılmalı ve ona göre hareket edilmeli.ama aracın geldiği km düşünülünce konvertörün ve lambda sensörünün ömrünü doldurmuş olduğunu düşünüyorum.

    bahsettiğiniz parça yani zırıltı yapan parça büyük olasılıkla motor kulağı olmalı.. bu parça da artık aracın yıllanması nedeniyle hasar görmüş hatta kopmuştur.5 yaşını geçen araçlarda motor kulakları esnekliklerini yitirir ve sertleşir ve bir süre sonra da yük altında esneyemediğinden kopar. tüm kulakların kontrol edilmesini öneririm. motor kulakları(ortalama olarak bir araçta en az 2 en çok 8 kulak olur.) araç motorlarındaki sarsıntı ve şokları emerek daha konforlu bir şekilde yolculuk etmenizi sağlar..

    özetle yaşadığınız sorunun otomatik vites kutusu ile ilgisi yoktur.

    aracınızın şanzıman yağının kontrol çubuğunu göremediyseniz o zaman zaten çubuk büyük ihtimal ile yoktur.bu durumda şanzıman yağ kontrolü ve şanzıman servisi ancak araç lifte kaldırılırsa mümkündür.


    kolay gelsin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 17 Mart 2010; 0:43:16 >




  • tekrar selam. sayın meteg soruma hemen cewap verdiğiniz için teşekkür ederim. benim araçta lovato sıralı sistem var, onu yazmayı unutmuşum. kullanm kitapçığına baktım; o arıza lambası iki durumda yanar diyor; ya enjeksiyon sisteminde yada otomatik vites kutusunda arıza vardır. diyor.en kısa sürede enjeksiyonları baktırsam iyi olacak

    bi şey daha; aracı bilgisayara bağlayınca enjeksiyon arızasını tespit edermi ? bunu sordum çünkü geçen yazın enjeksiyonle ilgili bi sorun göstermediydi.

    iyi çalışmalar....
  • Meteg hocam,

    Benim bir sorum olmuştu. Cevaplayabilirseniz sevinirim.
    Hangi yağı kullanmam gerektiğini öğrenmek istiyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bosphorus74

    meteg usta merhaba,

    1998 model Polo sahibiyim. Arabam 4 ileri tork konvetorlü klasik otomatik vites.
    Şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Aracımda valve body olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
  • bedirhan 09,


    makineye bağlanınca her türlü arızayı gösterir cihaz.. bu konuda bir sorun yok..


    bosphorus74,


    aracınızdaki otomatik vites sisteminde valve body bulunur.1992 yılı ve sonra üretilen tüm otomatik vites kutularında bu sistem bulunur.kullanmanız gereken yağ dexron3 g özelliklerinde olmalı.aracınızın şanzıman yağını değiştiriken yağ kutusu üzerinde dexron 3g veya allison c4 norm ibaresini görmeniz gerekir.zaten bugün piyasa koşullarında bu yağ hakimdir. castrol ve diğer firmaların yağlarını da kullanabilirsin..dexron 2 ve 3 arasındaki fark 3 ün tam sentetik olmasıdır.aracınıza 3 konmalıdır.

    kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kusuruma bakmayın arkadaşım sizi atlamışım,


    şimdi günümüzde çoğu araç servisi özel veya yetkili otomatik vites kutusu yağlarını değiştirmek konusunda isteksizler.bunun sebebi bu işin biraz zahmetli olması ve elbette servislere para kazandırmaması.sizin vites kutunuzun bozulması onların işine gelir.çünkü size binlerce tl lik komple vites kutusu satmak onlara para kazandırır.işçilik kısmına girmiyorum bile.. şimdi normalde bir araç 60,000 sene yapana kadar ortalama olarak 5 sene veya 6 sene geçer.yağların belli bir ömrü vardır.bu süre sonunda özelliklerini yitirirler. bu yüzden de araç üreticileri 60,000 km veya 6 sene derler. siz 2006 model araçla 4 senede 60,000 den fazla yapmışsınız demek ki bakım zamanı geçmiş. servis size yağ konusunda doğru söylemiş bahsi geçen castrol yağ son nesil yağdır.aracınız da zaten son nesildir.vites kutunuz ortalama 4-7 litre yağ alır.araca göre bu miktar artıp azalabilir.

    umarım yardımcı olabilmişimdir..

    usta yağı değiştirdim elerindeki bu yağı esso lt 71141 (litresi 30 tl miş baya pahalı geldi bana)koydular bizim triptoniğe çıkan yağ miktarını ölçüp okadar yağ koydular (4.5 lt civar)ı bide filtre si metal olduğundan elerindede olmadığındanda benzinle yıkayıp geri taktılar işlem doğrumudur araçda bir problem gözükmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 19 Mart 2010; 23:00:46 >




  • jcrso,


    yapılan işlem doğrudur.. 4,5 litre yağ miktarı da doğrudur.. kazasız belasız sürüşler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    jcrso,


    yapılan işlem doğrudur.. 4,5 litre yağ miktarı da doğrudur.. kazasız belasız sürüşler..

    sağolun yardımlarınız için teşekür ederim
  • meteg hocam merhaba bir sorum olacak

    5 gün önce 2003 golf tam aotomatik (4 ileri olan triptonik değil) arac aldım usta cihaza bağladı motor sanzuman sorunsuz dedi fakat aracı hafif bir eğimi olan evimin önüne park ediyorum akşamları sabah çalıştırıp aracı d konumuna alıp ayağimı frenden cektiğim an manuel araba gibi geri kayıyor bundan önceki aracımda 2001 otomatik polo idi onda hiç böyle bişey yoktu aksine arac ileri doğru hareketleniyordu trafikte giderken mesela aynı eğimli bir rampada durduğum da geri kaçımıyor anca çok dik bir rampada hafif kacırıyor bunun içinde normal diyorlar ama ilk çalıştımadaki bu geri kacırma normalmi yoksa bi arızamı vardır yada yağın değişmesi falan mı gerekiyor.cevabınız için şimdiden tesekkürler saygılar
  • merhaba,


    çok dik rampalarda kaçırma normaldir.. ama sizin evinizin önünde meydana gelen durum normal değildir.geri kaçırma olmaması gerekir.makineye bağlandır sorun yok demişsiniz ama bir sorun olduğu ortada.. bence başka bir yerden de bu konuda fikir alın ve ona göre hareket edin..
  • Meteg hocam öncelikle saygılar,verdiginiz bilgiler cok yararlı. benim sorunum şu ki, 2001 model otomatik (tiptironik değil) km si 200 binlerde 5 ileri passatım var.30-40 km ile giderken birden alttan veya yandan metalin metale sürtmesi gibi bir ses duydum.durup kalkıs yapınca gene yaptı.sonra vıteslerı bastan sonra değiştirdim ve normale dondu.sonra da 150 km yaptım sorun olmadı.bu gelen ses dısında hersey normal.ama tekrar yola cıkıcam.sızce şanzımanla ılgılı hangı problemde boyle metal surtmesı gelebılır.ve onemlımıdır.şimdiden teşekkürler.
  • sevgili arkadaşım,

    bu sesler genelde metalin metale sürtmesi değil de vuruntu şeklinde olur. yani vites geçişleri çok sert olur gümbürtü şeklinde ve tüm araç sarsılır.şayet durum bu değilse..sürtme sesi bence şanzımandan değil ama akslardan olabilir.şimdi duymadığım bir ses hakkında ne kadar yorum yapabilirim bilmiyorum. ama bence sorununuz şanzıman değil.bu sesin ne olduğunu ve nerden geldiğini anlamak için bir özel servise gidin ve sesi dinletin.eğer şanzıman denirse tekrar konuşalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 21 Mart 2010; 23:31:14 >
  • hızlı cvbınız ıcın ayrıca tesekkurler. bugun denedım aracı ses gelmedı. ses orada olustu ve vitesle oynayınca düzeldiğini düşündüğüm için şanzıman demiştim tahminen.cvbınızı soyle yorumladım, ses şanzımandan gelse kesilmez devam ederdi, dogrumudur hocam.
  • tekrar selam,


    bu ses şanzıman kaynaklı olsa bence sürekli olması gerekir.vites geçişlerinde anladığım kadarı ile sorun yok bence aracın akslarını ve körüklerini kontrol ettirin, büyük bir olasılıkla akslardan veya başka biryerden kaynaklanıyor, sesin kesin kaynağının tespiti ancak sesin dinlenmesi ile mümkündür.şansınıza bugün ses olmamış ama sesi dinlemeden yorum yapmak zor.sesi arabalardan anlayan birine dinletmeniz gerekir..
  • Meteg hocam merhaba birkaç şey sormak istiyorum.
    Aracım 1998 model 2.0 cc Toyota Avensis Otomatik.240.000 km de. (96-98 Carina'larla aynı motor ve şanzımana sahip) Benden önceki sahibi 180.000 km şanzıman yağını değiştirmiş. Dediğiniz gibi Şanzıman yağının değişme km geldi.
    1-Aracıma ne tür bir şanzıman yağı kullanmalıyım.
    2-Kaç litre yağ almalıyım. dexron 3 veya atf3 'mü almalıyım.
    3-Aracımın şanzıman yağını değiştittirirken nelere dikkat etmeliyim.
    4-Yağ filtresi varmı veya değişmesi gerekiyormu?

    Bide aracım; normal gazla giderken 3. vitesten 2200 -2400 dd 4. vitese geçerken sabahları motor daha soğukken bu 3. vitesten 4. vitese geçiş için 3.000 dd gerekiyor.
    Bu belirti yağın değişme zamanının geldiğinimi gösterir yoksa başka bir sorun mu var?

    Şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkürler...
  • merhaba arkadaşım,


    araç 98 model olduğundan vites kutusunda elektronik kontrol birimi bulunur ve bu yüzden dexron3g özelliklerinde yağ kullanılması gerekir.şanzıman yağının markası önemli değildir yeter ki dexron3g özelliğinde olsun.en az 4 litre almalısınız.. zaten yağın tamamını boşaltmanız mümkün değildir.tork konvertöründe bir miktar yağ kalacaktır. bu yüzden 4 litre yeterli olacaktır.şanzıman yağını eğer mümkünse makine ile değiştirtin bu işlemin daha kolay ve verimli olmasını sağlar.yeni nesil otomaitk şanzımanlarda (1992 ve sonrası) filtre yoktur.en azından büyük çoğunluğunda yoktur.bu yüzden yağ değişimi yeterlidir.

    bahsettiğiniz durum yağ değişimi zamanı geldiği için normaldir.değişim sonrası düzelmesi gerekir.eğer düzelmezse o zaman tekrar konuşuruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moskuto41

    Bide aracım; normal gazla giderken 3. vitesten 2200 -2400 dd 4. vitese geçerken sabahları motor daha soğukken bu 3. vitesten 4. vitese geçiş için 3.000 dd gerekiyor.
    Bu belirti yağın değişme zamanının geldiğinimi gösterir yoksa başka bir sorun mu var?



    Şanzıman yağından olabileceği gibi, motorun soğuk olmasından da olabilir.
    Benim aracın kullanım kılavuzunun bu konu ile ilgili bir bölümünü aşağıya ekledim.





  • @meteg üstadım,

    Volvo bölümünde de daha önce yazmıştım hatırlarsınız; Benim S60'a, servisin yanlış yönlendirmesi ile zamanını geçirip 87,000 km civarında kavga dövüş gecikmiş bir yağ değişimi yapmıştım. Tabi ki sıkıntılar ortaya çıktıktan sonra.

    Hatta bu tartışmadan sonraki bir dönemde, daha önce yağ değişimi gerekmez diyen servisin, artık her arabaya yağ değişimi önerdiğini de öğrenmiştim.

    Araç 2005 model, 130,000 km'ye geldi bu arada,

    20 gün kadar önce, vites geçişlerinin sarsıntılı olmaya başlaması üzerine sorun daha fazla büyümesin diye selenoidleri değiştirmek zorunda kaldım.
    Bu problemin kendilerinin ihmalinden oluşmuş olduğunu düşündüğümü belirttim, önceden değişmez dedikleri yağ değişimini neden artık önerdiklerini de sordum.
    Hiç bir şey (ne evet ne hayır) söyleyemediler.

    Sadece çok yüksek bir oranda indirim yaptılar. Açıkçası bu saatten sonra ispat edilmesi çok zor olduğu için, ben de uzun uzun Volvo ile kavga etmektense bu yolu tercih ettim. En azından yetkili servise garantisi olan bir değişim yaptırmış oldum.

    Bu arada size de bilgi olsun diye yazıyorum, benim gittiğim yetkili servis komple değişim dışında şanzıman tadilatı da yaptıklarını söyledi.

    Sanırım kaçan müşterilerden oldukça ders almışlar.

    Selamlar




  • SAYIN VOLKAN D SELENOİDLER DEĞİŞİNCE VİTES GEÇİŞLERİ DÜZELDİMİ?
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.