Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tekrar selam,


    şimdi ne sormak istediğini anladım.. açıkçası bu tür bir hareketin zararlı olduğu eskiden beri söylenir.fakat bahsettiğin şeyi denemedim ben hiç o yüzden bu zararlıdır veya zararsızdır diyemiyorum.ama zararlı denmesinin sebebi aracı 1500 lerde tutup sonra freni bıraktığında araba aniden fırlıyor ya işte o fırlama esnasında araca ve vites kutusuna ciddi anlamda 'G' kuvveti yani merkezkaç kuvveti biniyor bu rakam ortalama 1 g civarında olabiliyor.bir uzay mekiğinin kalkış sırasında 3g ye maruz kaldığını hatırlarsak bu durumun aracın motoru ve şanzımanı hatta şasisi üzerinde nasıl bir strese maruz bıraktığını anlayabiliriz.. eğer aracı viteste tutup gazı 4000 de sabit tutarak kalkar ve freni aniden bırakacsk olursak g kuvveti kolayca 3 g ye ulaşır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    tekrar selam,


    şimdi ne sormak istediğini anladım.. açıkçası bu tür bir hareketin zararlı olduğu eskiden beri söylenir.fakat bahsettiğin şeyi denemedim ben hiç o yüzden bu zararlıdır veya zararsızdır diyemiyorum.ama zararlı denmesinin sebebi aracı 1500 lerde tutup sonra freni bıraktığında araba aniden fırlıyor ya işte o fırlama esnasında araca ve vites kutusuna ciddi anlamda 'G' kuvveti yani merkezkaç kuvveti biniyor bu rakam ortalama 1 g civarında olabiliyor.bir uzay mekiğinin kalkış sırasında 3g ye maruz kaldığını hatırlarsak bu durumun aracın motoru ve şanzımanı hatta şasisi üzerinde nasıl bir strese maruz bıraktığını anlayabiliriz.. eğer aracı viteste tutup gazı 4000 de sabit tutarak kalkar ve freni aniden bırakacsk olursak g kuvveti kolayca 3 g ye ulaşır.

    Sonuç olarak kesinlikle yapılmaması gereken bir hareket değil mi?

    Şanzıman dişlilerine inanılmaz bir şekilde zarar verdiği kanısındayım.




  • tekrar merhaba japon dostu,


    otomatik vitesli araçların kullanma kılavuzunda bazı uyarılar bulunur.bunlardan bazıları:

    1.araç D konumundan R ye alınmadan önce(veya tam tersi) tamamen hareketsiz olmalıdır.yani araç tamamen durmadan vites kolunu hareket ettirmek vites kutusu için çok zararlıdır.iç parçalarda inanılmaz aşınmalara sebep olur.

    2.araç hareket halinde iken vites asla N konumuna alınmamalıdır.N konumunda yağlama sistemi çalışmaz çünkü adı üstünde boş vitestir.fakat 1 dakikadan fazla olan duraklamalarda mesela trafik ışığında veya sıkışık trafikte N konumunu kullanmak vites kutusu için faydalıdır.çünkü araç viteste bekledikçe hararet artar.

    3.otomatik vites kutusu bulunan bir araç eğer çekilmesi gerekirse çekiş olan tekerlekler askıya alınmalıdır.eğer başka bir araç çekecek ise bu aracı vites N konumunda maksimum 40 km hız ile 50 km mesafeye kadar çekilmelidir.

    bu üç madde çok zararlıdır ve senin sorduğun sorudaki durum da çok ama çok zararlıdır. otomatik vites kutularının birinci amacı hiçbir zaman performans değildir.fakat araçtan araca farklı yöntemler kullanılarak kalkışlarda hızlı olunması sağlanabilir.bunlar:

    S yan spor modunda kalkış yapmak, D konumu haricinde kalkış yapmak mesela 2 veye 3 konumunda daha sonra D konumuna almak veya en basiti kickdown(dipgaz) yapıp kalkmak.. bunlar zararlı değildir. fakat bunları araç normal çalışma sıcaklığına gelmeden yapmamak gerekir.

    umarım açıklayıcı olmuştur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 28 Mart 2010; 16:58:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    tekrar merhaba japon dostu,


    otomatik vitesli araçların kullanma kılavuzunda bazı uyarılar bulunur.bunlardan bazıları:

    1.araç D konumundan R ye alınmadan önce(veya tam tersi) tamamen hareketsiz olmalıdır.yani araç tamamen durmadan vites kolunu hareket ettirmek vites kutusu için çok zararlıdır.iç parçalarda inanılmaz aşınmalara sebep olur.

    2.araç hareket halinde iken vites asla N konumuna alınmamalıdır.N konumunda yağlama sistemi çalışmaz çünkü adı üstünde boş vitestir.fakat 1 dakikadan fazla olan duraklamalarda mesela trafik ışığında veya sıkışık trafikte N konumunu kullanmak vites kutusu için faydalıdır.çünkü araç viteste bekledikçe hararet artar.

    3.otomatik vites kutusu bulunan bir araç eğer çekilmesi gerekirse çekiş olan tekerlekler askıya alınmalıdır.eğer başka bir araç çekecek ise bu aracı vites N konumunda maksimum 40 km hız ile 50 km mesafeye kadar çekilmelidir.

    bu üç madde çok zararlıdır ve senin sorduğun sorudaki durum da çok ama çok zararlıdır. otomatik vites kutularının birinci amacı hiçbir zaman performans değildir.fakat araçtan araca farklı yöntemler kullanılarak kalkışlarda hızlı olunması sağlanabilir.bunlar:

    S yan spor modunda kalkış yapmak, D konumu haricinde kalkış yapmak mesela 2 veye 3 konumunda daha sonra D konumuna almak veya en basiti kickdown(dipgaz) yapıp kalkmak.. bunlar zararlı değildir. fakat bunları araç normal çalışma sıcaklığına gelmeden yapmamak gerekir.

    umarım açıklayıcı olmuştur..

    Cevaplarınız için teşekkür ederim..

    Birde aracım arasıra 4. vitese atarken biraz vuruntu oluyor gibi acaba bu şanzıman yağından mı kaynaklanıyor? 7-8 bin km önce servise gitmişti şanzıman yağı falan kontrol edilmişti..Bu ay yinede bütün yağı suyu değiştirmeyi düşünüyorum..

    Birde aracım 2006 hyundai sonata 2.0 crdi hangi marka model yağ kullanmamı önerirsiniz? Gerçi aracın herşeyi serviste yapılıyor tanıdığımız ve güvendiğimiz için pekte karışmıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obt -- 29 Mart 2010; 12:38:41 >




  • tekrar merhaba,


    aracınızın vites yağı değişim zamanı 6 sene veya 60,000 kmdir.aracınız dizel olduğuna göre bu kmyi çoktan geçmiş ve tahminimce şanzıman yağı değişim vakti gelmiştir.yağ eskidikçe özelliğini kaybeder bu yüzden vites geçişlerinde tereddüt,bekleme veya normalden daha sert geçişler görülebilir.bence vites kutusu yağını değiştirin daha fazla gecikmeden ve sorun devam ederse o zaman tekrar haberleşelim.aracınızın vites kutusu Gm üretimidir ve genelde sorunsuz olarak bilinir.


    dexron3g tam sentetik yağ kullanılmalıdır.yağın markası önemli değildir..normu yani dexron3g olması önemlidir.
  • meteg hocam saygılar, daha önceleri size aracımdan gelen sesle ilgili bişi sormustum o ses konusu şanzımandan diilmiş.ama araç kontrol edilirken şanzımandan contasından yağ kacırdığı tespit edildi.şimdiki usta da oncekı değisimde cok kötü işcilik oldugunu o sebeple bunun olustugunu ve şanzımanda hasarında olmadığını soyledi.sonuc itibariyle yarın şanzıman yagı filtresi contası degısıcek.sizin sayenizde dogru yagı ben ona soyledım o yanlıs bılıyodu (aft 2) burada (kosova) oyle alet edavat yok degısım ıcın.sızden rıcam bu degısımın sorunsuzca olması ıcın nelere dıkkat edeyım.o sekılde de ustayı yonlendırırım.
  • tamirin düzgün yapılması önemlidir.işçilik önemlidir ve de doğru yağ konulması önemlidir.tüm bunlar doğru olarak yapılırsa sorun yaşamazsınız.alet edevat yok dediğinize göre işlem normalden biraz daha uzun sürecektir ama düzgün yapıldıktan sonra varsın uzun sürsün..
  • alet edavat dediğim makina demişsiniz ya onu kast etmiştim.yağın doğrusunu alcaz.insallah düzgün yapılır.usta yagın arac calısırken konması gerekır demıstı.bunun gıbı onemlı püf noktaları varmı.Hocam varsa size zahmet yazarmısınız.
  • ustanız zaten işçilik kötü demiş size o yüzden ustanın iyi bir usta olduğunu varsayabiliriz.herhangi bir usta eğer daha önce yapılan işin kötü yapıldığını fark ediyorsa bu önemli birşey..yağ değişimi yapılmadan önce aracın normal çalışma sıcaklığında olması gereklidir.değişim yapılırken çalışması gerekmez. araç ne marka bilmiyorum ama eğer 2000 model sonrası ise araç lifte kaldrılır ve aracın altına girilerek şanzımanın boşaltma tapası açılarak yağ boşaltılır.daha sonra doldurma tapası ile de doldurma yapılır. eğer araç daha eski ise o zaman eski usül olarak motor bölümünden şanzımana ulaşılır ve yağ buradan çekilebilir veya aşağından boşaltılabilir.


    araç modeline bağlı olarak şanzımanlar 4-8 litre arasında yağ alır.ve gene araç modeline bağlı olarak bu yağlar farklılıklar gösterir.aracınız *1992 modelden eski değilse kullanılacak yağ dexron3g** yani atf3** olmalı.eğer daha eski ise dexron2Dveya E* yani atf2* olmalı.bu iki yağ arasında benzerlik yoktur ve bunlar birbirlerinin yerine kullanılamaz.


    *sadece 1992 ve daha eski araçlar için geçerlidir.

    **1995 ve sonrası geçerli olan standart dexron3g dir.

    umarım açıklayıcı olmuştur.




  • Merhaba meteg hocam.

    Daha önce anlatmıştım. 2001 model laguna aracım sabahları ilk çalıştırmadan sonra bir 10-15 dakika hararet biraz yükselene kadar vites geçişleri geç ve çok sıkıştırınca da 3. viteste sabit kalıyordu. Sıkıştırmadan sakin bir şekilde kullanılınca biraz ısındıktan sonra hiç sorun kalmıyordu.

    Bugün şanzıman yağını değiştirmeye gittim. Yağı boşalttık ve gözlerime inanamadım. Daha önce şanzıman tamir edilmişti ve o zman da yağ değişmiş olmasına rağmen daha üzerinden 30 bin km geçti yağ zift gibi çıktı. Çok kötüydü yağ. Ayrıca içinden çok az yağ çıktı 1.5 litre falan.

    Sadece opetin dexron3 yağından bulabildim. İçine 5 litre konuldu. Sonra bir test sürüşü yaptık normaldi herşey. Ardından ben yola çıktım.Merkezden ilçeye gelene kadar genelde vitesleri geç yükseltmeye ve geç düşürmeye başladı. Bir ara 3000 devirde sürekli devam ettim buna rağmen 4. vitese atmadı. Bİraz önce bir 5 dakika bekletip çalıştırdım tekrar düzeldi gibi.

    Eski yap neden bu hale gelmiş olabilir. Motor yağım bile bu kadar kirlenmiyordu.Ustam yağ kaçağı olabilir dedi.




  • demek ki daha önce yapılan tamirat yeterince iyi yapılmamış.yeni konulan yağ simsiyah oluyorsa bu vites kutusu iç parçalarında sorun olduğu anlamına gelir.normalde birkaç sene boyunca yağın renginin değişmemesi gerekir.ayrıca içinden az yağ çıktı demişsin bu da yağ eksiltme olabilir anlamına geliyor.vites kutusu bocalamalar da yaşamış.. normalde bu tür bir durum olmaması gerekirdi vites kutusu içindeki elektronik birim de de sorun olabili. özellikle 4.vitese geçişin olmaması bu ihtimali akla getiriyor. aracın akü kutup başlarını söküp tekrar denemeni öneririm.eğer aynı durumlar tekrarlanırsa vites kutusu iç elektronik biriminin kontrolü gerekecek.
  • Mete hocam selamlar. Farklı bir konu açmıştım ama önerisi olan çıkmadı. Yazılarınızı takip ediyorum fakat benim sorunum diğerlerine pek benzemiyor. Size özel mesaj yoluyla ulaşamadığım için buraya da yazmak istedim. Yorumlarınızı esirgemezseniz çok sevinirim.

    " Araç 2000 model Passat TDI 4 ileri Otomatik. Araçta genel bir vibrasyon sorunu dışında tuhaf bir şanzıman sorunu yaşıyorum. İmkanlar ve çevrem dahilinde çok soruşturdum ama benim aradığım işinin ehli usta bulamadım. Araç yaşına göre temiz ve diri denebilecek nitelikte. İlk problem kavramasının 3-4 saniye gibi bir zamanda meydana gelmesi. Sabah aracı çalıştırıp 30 sn kadar beklediktan sonra D ye getiriyorum, 2 saniye kadar sonra çok hafif bir kavrama eğilimi gösterip tekrar bırakıyor, hemen ardından tam olarak kavrıyor ve hafifçe gaza basıp yavaş yavaş yoluma koyuluyorum. Devamında ana yola çıkıyorum, 3. vitesle beraber düşük devirlerde araçta titremeler başlıyor. Yine devamında 4. vites ve düşük devirde titremeler devam ediyor. Titremeler olduğunda devir saati ufak ufak yükselip alçalmaya başlıyor. Eğer çok sakin değil biraz seri hareket ediyim dersem genelde bunların hiçbiri olmuyor. 3. vites 1600-1900 d/d 60-70km sabit hız ve 4. vites aynı devir aralığı 70-90 km sabit hızda kesik titremelerle yola devam ediyorum. Bu sorun özellikle sabit hızlı ilerleyen trafikte vitesi D konumundan çıkarıp bir alt vitesi seçip sarsıntısız sürüş için aracın devrini yükseltmeme sebep oluyor. Araç 250.000 km de kazası yok, şanzıman ve motor hiç açılıp ellenmemiş. "

    Hafta sonu 2 ustaya daha gittim. Biri bosch car servis diğeri ikitelli sanayi de otomatik şanzıman ustası. Yine olasılıklardan öteye geçemedik. Bunun en büyük sebebi bu şanzımanla daha önce tecrübelerinin olmamasıydı. Motor kulakları en son geldiğimiz sonuç ve bazı ustaların ortak görüşü. Benim kafama yatmayan ise vibrasyona sebep olabilmesi neredeyse kesin olan bu kulakların şanzımanı etkileme şansı var mıdır? Şanzıman yağı eğer yalan söylenmediyse 40.000km önce değişmiş. Aldığımda da usta açıp biraz yağ akıttı ve iyi durumda dedi. Bir çok kez bilgisayara bağlandı ve hiç bir hata görmedik.

    Ayrıca motor kulakları değişimi için 200 TL ve şanzıman yağ, keçe, filtre değişimi için 300TL fiyat çıkardılar, sizce normal mi? Sorun çözülmeyecek ise bu parayı vermeyi de açıkçası çok istemiyorum.




  • Meteg hocam cvblarınız için cok teşekkürler.bugun 2001 model passatın yagını değistirdik.yağın üzerinde VW LT 711 41, VW TL 52162, Dexron III F ibareleri vardı umarım doğru yagdır.verdiginiz bilgiler için tekrar teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    demek ki daha önce yapılan tamirat yeterince iyi yapılmamış.yeni konulan yağ simsiyah oluyorsa bu vites kutusu iç parçalarında sorun olduğu anlamına gelir.normalde birkaç sene boyunca yağın renginin değişmemesi gerekir.ayrıca içinden az yağ çıktı demişsin bu da yağ eksiltme olabilir anlamına geliyor.vites kutusu bocalamalar da yaşamış.. normalde bu tür bir durum olmaması gerekirdi vites kutusu içindeki elektronik birim de de sorun olabili. özellikle 4.vitese geçişin olmaması bu ihtimali akla getiriyor. aracın akü kutup başlarını söküp tekrar denemeni öneririm.eğer aynı durumlar tekrarlanırsa vites kutusu iç elektronik biriminin kontrolü gerekecek.




    Hocam biraz önce tekrar sürdüm. Yaklaşık 7 km yaptım. Vites geçişlerinde bi sorun olmadı. Yarın okula giderken tekrar deneyeceğim.İnşallah düzellmiş olur. Düzeldi ise yakın zamanda yağ kaçağını kontrol ettireceğim. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    umutech tekrar sormak durumundayım sana,


    vites geçişinde yani sert geçen viteste geçiş arabayı sarsıyor mu yani aracın içinde bir zırıltı olarak hissediliyor mu mesela hani yanından çok büyük bir araç geçer de sarsar ya arabayı o tür bir sarsıntı mı bu? bu kısmı önemlidir.eğer bu tarz bir durum varsa normal değildir..

    elbette ki zaman harcayıp yazacağız sonuçta sizlere yardımcı olmaya çalışıyorum.. ben sizlere sadece yol gösteriyorum...

    zırıltı yok hocam ancak araç öne dogru atlıyor bir sarsıntı var yani bu vites küçültürkende yapıyor bazen.Anlatabilmişimdir inşallah

    Hocam tekrar merhaba bugün araçta otomatik arıza ışıgı yandığını farkettim ama 1 sn.bile sürmüyor anlık yanıp sönüyor yani.mesela 4.vitese geç geçiyor araç vites geçişi esnasında anlık yanıp söndü.Yada yavaşlarken 1.vitese geçmesi gerekirken 2de kaldı 1.vitese geçtiği anda anlık yanıp söndü.Bir arada d3 ışıgı yandı hiçbirşey yokken.Tekrar edeyim 3 gün önce yetkili serviste şanzıman yağı değişti 4lt renaultmatic d3 syn kondu.Arıza ışıgını farketmemiş olabilirim ama geçişlerde hiçbir değişiklik olmadı.vuruntu yapıyor 4.vitese geç geçiyor (özellikle yokuşlarda hiç geçmiyor)yavaşlarken çok sarsıntılı geçiyor.Ama bazende geçişler pamuk gibi yumuşacık tabi bu yumuşaklık çok nadir olmaya başladı.Yorumlarınızı bekliyorum




  • soldiersoy merhaba,


    şimdi şanzıman yağı değişmiş ve araç 250,000 km de ne motor ne de şanzıman kurcalanmamış.. bu durumda benim de en büyük adayım motor kulaklarıdır.özellikle 250,000 yapmış bir araçta çok kuvvetli bir ihtimal olrak kulaklardan biri veya daha fazlası çatlak veya kopuk olabilir(10 yaşında olan bir araçta kulaklar bence kopuk olabilir çünkü kulaklar eskime ile zamanla esnekliği kaybeder ve sonunda üzerlerine binen yükü taşıyamadıkları ve esneyemedikleri için koparlar bu kulaklar aynı zamanda aracın daha az sarsılması ve meydana gelen vibrasyonları emmek gibi görevlere sahiptirler.)..burada normal olmayan tek şey aracın D konumuna alınınca kavramada bir bocalama olması.bu durumun iki türlü izahı vardır.ya yağ seviyesi eksiktir.. olması gerekenden daha eksiktir ya da tork konvertöründe bir sorun vardır.benim tahminim yağ seviyeniz olması gerekenden düşük.. bir kontrol edilsin derim ben... şanzıman yağının eksik olmadığından emin olun mutlaka öncelikle

    ve motor kulaklarını kontrol ettirin eğer sorunlularsa mutlaka değiştirin.bu araçlarda da çekiş önden olduğu için ve motor ile şanzıman yan yana olduğundan kulaklar şanzımanı da daha çok etkiler. size tavsiyem aracın şanzıman yağ seviyesin kontrol etitrin ve eksikse tamamlatın, motor kulaklarını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirtin. filtre ve şanzıman yağı değişimi için daha 20,000 kmniz var.


    ayred,


    yardımcı olabildiysek ne mutlu bize..


    tuncay,

    yarın tekrar bir test sürüşü yap bakalım ne olacak? ondan sonra tekrar konuşuruz..




  • Hocam hızlı cevabınız için teşekkürler.

    Dediklerinizi uygulayacağım ama bu araçlarda şanzıman yağı nasıl kontrol ediliyor? Ayrıca araçla ilgili birkaç bilgi daha paylaşmak istiyorum. Sadece 2 den 3 e geçerken bazen çok hızlı bir şekilde ara gazı verip atarmış gibi bir şey oluyor. Geri vitese aldığımda bahsettiğim gecikme çok daha kısa veya yaşına göre neredeyse olmuyor. Yokuşlarda kaçırma yapmıyor. Genel olarak vites geçişleri sarsıntısız ve yumuşak. Dik yokuşlarda yavaşlayıp 2 den 1 e atarken bazen tabiri caizse tak diye hissettirerek geçiyor. Şimdiye kadar bakan ustalar test sürüşünde bunların hepsini bir arada görüp tecrübe edemiyorlar. O yüzden size mümkün olduğunca fazla ayrıntıyı vererek kesin sonuca ulaşmak istiyorum. Eğer sorun şanzımanda ve açılması gerekiyorsa en azından ekstra masrafları yapmadan direk şanzıman tamirine yönelmek istiyorum. Dediğiniz kontrolleri yapmadan bunu anlamak belki mümkün olmayacak ama ben yinede paylaşmak istedim.




  • umutech,

    büyük bir olasılıkla vites pozisyon sensörünüz arızalı.bu parçanın kontrolü ve büyük olasılıkla yenilenmesi gerekecek.bahsi geçen parça aracın hangi viteste olduğunu ecuya bildirir ve ona sinyal yollar araç geri vitese alındığında geri vites lambalarını yakar.bu parçayı kontrol ettirin ve yenileyin gerekirse sorun büyük ihtimal çözülecektir.şayet çözülmez ise o zaman korkarım valve body nin sökülüp kontrol edilmesi ve işlem görmesi gerekecektir(solenoidler).

    soldiersoy,


    kontrolü ancak araç lifte kaldırıldıktan sonra yapılır çünkü bu araçlarda yağ çubuğu olmayabiliyor.(bazı araçlarda var bazılarında yok)motor bölümünde yağ çubuğu görmüyorsan lifte kaldırılarak bir serviste kontol ettirebilirsin.2 den 3 e geçerken meydana gelen durum ise aslında olmaması gereken bir durum bu da bana vites pozisyon sensörü ile motor ecusu arasında olabilecek bir iletişim sorununu akla getiriyor.. dik yokuşlardaki 2 den 1 e geçişte duyduğun aslında tork konvertörünün sesi.. çünkü elektronik kontrol birimli araçlarda tork konvertörü 2ci vitese geçtikten sonra volana kilitlenir.1 e düşene kadar da kilitli kalır.duyduğunuz ses kilitten ayrılma sesidir.bu ses ek bir vites değişimi gibi hissedilebilir.




  • teşekkürler hocam emeğinize sağlık
  • Bgün tekrar bir test ettim. 15km gidş ve geri dönüş toplam 30 km yol yaptım. Bir sorun olmadı. Sadece soğukken ilk çalışmadaki ayapı gazdan çektiğimde vites boştaymış hissi veriyor o da biraz ısınınca düzeliyor. Böyle kalırsa yeterli benim için. Kısa zamanda yağ kaçağını kontrol ettireceğim.Acaba nerlerden olabilir?
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.