Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.B.D

    SAYIN VOLKAN D SELENOİDLER DEĞİŞİNCE VİTES GEÇİŞLERİ DÜZELDİMİ?


    Eskisi gibi oldu diyebilirim. Umarım da böyle devam eder.

    Zaten 2, 3 ve 4'e geçerken ve ani duruşlarda yapıyordu. Bir de çekiş bir anda çok düşmüştü.

    Sarsıntılı geçişler başladıktan yaklaşık 500 km kadar sonra müdahele edildiği için, sanıyorum içeride sorun olmadan ve şanzımanı indirmeden kurtardık. 1,000 km sonra yağı tekrar kontrol edeceğiz, yağ temiz kaldı ise kurtardık demektir.
  • benim araç 2004 307 selenoid fiyatını bilen varmı ?
  • Volkan.D,


    yaşadıkların benim yazdıklarımı doğrulamış oldu.. geçmiş olsun diyorum ve umarım bu yazılanlardan diğer arkadaşlar da ibret alırlar.. hala daha birçok kişi otomatik şanzıman yağının değişmesi gerektiğini kavrayabilmiş değil.demek volvo servisleri sonunda şanzımanı revize etmeyi akıl edebildi... bu da bir gelişmedir...


    A.B.D,


    aracınızın vites kutusu solenoid fiyatlarını en uygun olarak otomatik şanzıman parçaları satan yerlerden alabilirsiniz.. ne yazık ki fiyatı şu kadardır diyemiyoruz çünkü markadan markaya parçadan parçaya farklılıklar var.servis muhtemelen fazla para isteyecektir.size tavsiyem otomatik vites kutusu parçası satan yerlerden fiyat almanızdır.bu tür yerler Maslak oto sanayide var.
  • Mete hocam,

    Aracım 1995 Opel Vectra Otomatik 200.000KM.
    2 Sene önce kadar S lambası yanıp sönmeye başlamıştı ve araç arıza moduna geçerek vitesi 3 e sabitliyordu. Kontağı kapatıp açınca düzeliyordu. Daha sonra bunu sürekli yapmaya başladı. Kontağı açar açmaz arıza vermeye başladı. Geçen yaz İzmirde bilgisayara bağladık. Pozisyon şalterinden arıza verdi. Usta pozisyon şalterini söktü, temizledi, düzelmedi, elinde çıkma pozisyon sensörü vardı onu takıp denedi düzelmedi. Şanzımanı indirmeden yan kapağını açıp keçeleri çıkardık ve sorun olmadığını gördük. Beyin söküldü ve selenoidlerden birinin çalışmadığı görüldü. Selenoid değişince araç düzeldi. Usta elinde bulunan çıkma selenoidi takmıştı. 2 3 ay kadar önce arıza yine tekrar etmeye başladı. Fan kablosunda sorun olduğu için ustaya götürmüştüm. Ustanın çırağı problemi bulabilmek için kontak açıkken aracın elektrik aksamını oldukca kurcaladı. Ve bu esnada motor çalışmıyor iken araç arıza vermeye başladı. (S Lambası yanıp sönme). Şu anda arıza devam ediyor. Bugün pendikte kartalda sanayileri dolaştım ama bilgisayara bağlatacak soketi olan yer bulamadım.

    Araç soğukken sorun yok gayet güzel gidiyor ama ısındıktan sonra arıza moduna geçiyor. Kontağı kapatıp açmak fayda etmiyor. Motoru çalıştırmadan sadece kontağı açtığımda dahi araç arıza veriyor. Sizin fikrinizi almak istedim. Yine selenoid mi bozuldu acaba? Şanzıman yağı yeni değişti. Çırağın kontak açıkken kabloları kısa devre yapması selenoidin yanmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz böyle bir şey mümkün mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kadir_Canik

    Mete hocam,

    Aracım 1995 Opel Vectra Otomatik 200.000KM.
    2 Sene önce kadar S lambası yanıp sönmeye başlamıştı ve araç arıza moduna geçerek vitesi 3 e sabitliyordu. Kontağı kapatıp açınca düzeliyordu. Daha sonra bunu sürekli yapmaya başladı. Kontağı açar açmaz arıza vermeye başladı. Geçen yaz İzmirde bilgisayara bağladık. Pozisyon şalterinden arıza verdi. Usta pozisyon şalterini söktü, temizledi, düzelmedi, elinde çıkma pozisyon sensörü vardı onu takıp denedi düzelmedi. Şanzımanı indirmeden yan kapağını açıp keçeleri çıkardık ve sorun olmadığını gördük. Beyin söküldü ve selenoidlerden birinin çalışmadığı görüldü. Selenoid değişince araç düzeldi. Usta elinde bulunan çıkma selenoidi takmıştı. 2 3 ay kadar önce arıza yine tekrar etmeye başladı. Fan kablosunda sorun olduğu için ustaya götürmüştüm. Ustanın çırağı problemi bulabilmek için kontak açıkken aracın elektrik aksamını oldukca kurcaladı. Ve bu esnada motor çalışmıyor iken araç arıza vermeye başladı. (S Lambası yanıp sönme). Şu anda arıza devam ediyor. Bugün pendikte kartalda sanayileri dolaştım ama bilgisayara bağlatacak soketi olan yer bulamadım.

    Araç soğukken sorun yok gayet güzel gidiyor ama ısındıktan sonra arıza moduna geçiyor. Kontağı kapatıp açmak fayda etmiyor. Motoru çalıştırmadan sadece kontağı açtığımda dahi araç arıza veriyor. Sizin fikrinizi almak istedim. Yine selenoid mi bozuldu acaba? Şanzıman yağı yeni değişti. Çırağın kontak açıkken kabloları kısa devre yapması selenoidin yanmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz böyle bir şey mümkün mü?



    kartal oto sanayide bosch car service var oraya baktınız mı?




  • merhaba Kadir,


    bazı arızalar geçici olabiliyor o zaman lamba kendisi sönebiliyor mesela kontak açılıp kapatılınca.. ama son yazdıklarından anlaşılan artık solenoidin tamamen hasar gördüğü ve bu yüzden arıza lambasının sönmediği.. bazı araçlarda arızalı parça değişince lamba kendisi söner bazılarında da makine aracılığı ile söndürülmesi gerekir.
  • tekrar merhaba meteg hocam
    Bugün renault yetkili servisinde şanzıman yağını değiştirdim ama en ufak bir fark hissetmedim.
    aracın vites geçişleri aynı şekilde bazen sert geçiyor bazen ileri dogru atlıyor bazen çok yumuşak geçiyor.Acaba selenoidlerin vb.bişeylerin mi değişmesi gerekiyor yoksa zamanla biraz düzelme olur mu?
    Ancak bu belirttiklerim çok aşırı şekilde değil ama rahatsız edici.Yoksa bu şanzımanlar için normal şeyler mi bu geçişler.Fatura da 4lt renaultmatic d3 syn yağ kullanıldığı belirtilmiş(sizde bu yağı önermiştiniz)İmzamdaki araç.Teşekkürler.
  • umutech,


    sert geçiyor derken nasıl sert? yani bu geçiş sırasında bir gümbürtü var mı? mekanik bir ses duyuluyor mu? eğer bu tarz bir durum varsa normal değildir ve solenoidlerin biri veya daha fazlasında sorun olduğunun belirtisidir.vites geçişlerinde hiçbir vuruntu anormal bir ses veya bir gümbürtü olmamalıdır.bunlar yoksa durum normal kabul edilebilir..
  • Meteg hocam,
    2000 model 77.000 km'de Passat Tipt. aracımızı, bu güne kadar yoğun ş.içi çok fazla kullanmadık ve şanzıman yağını bu güne kadar değiştirmedik..

    Son günlerde, 1'den 2'ye geçerken hissedilir ufak bir sarsıntı olmaya başladı..Şanzıman yağı değişimi ile, bu problemin önüne geçilir mi?

    Bir de ,1.8 T Tipt.' nin değişim metodu ve kullanılacak yağ ile ilgili bilgi verebilir misiniz?
  • C.MacRae,


    daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi yağ kimyasal bir üründür ve belli bir süre sonra özelliğini yitirir.bu yüzden akıcılığını yitirir..bu ne demektir yağ mekanizme içerisinde yeterli yere ulaşamıyor demektir.daha sonra da yağ bal kıvamına hatta çamur kıvamına gelir.bu durumda artık mekanizmada hasar söz konusu olur.

    1 den 2 ye geçişlerdeki sarsıntı yağ değişimi sonrası ortadan kalkacaktır.eğer kalkmazsa o zaman solenoid (1 numaralı vitesi kontrol eden) bozuk demektir.araç 10. seneyi doldurmak üzere... normalde bu aracın yağı 5.senede veya 60,000 kmde değişmeli idi..

    aracınız 2000 model olduğundan yağın boşaltılması için araç lifte kaldırılmalı ve daha sonra boşaltma tapası açılarak yağ boşaltılmalıdır.(bu işlemler yapılmadan önce motorun normal çalışma sıcaklığında olması gereklidir.bu sayede şanzıman da ısınmış olacaktır.ortalama olarak 4-5 litre yağ boşaltılacak ve bir o kadar da geri konulacaktır.bu işin sağlıklı olması için özel şanzıman yağı boşaltma ve doldurma makineleri kullanılması iyi olur eğer imkan var ise..

    kullanılacak yağ dexron3g tam sentetik olmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    umutech,


    sert geçiyor derken nasıl sert? yani bu geçiş sırasında bir gümbürtü var mı? mekanik bir ses duyuluyor mu? eğer bu tarz bir durum varsa normal değildir ve solenoidlerin biri veya daha fazlasında sorun olduğunun belirtisidir.vites geçişlerinde hiçbir vuruntu anormal bir ses veya bir gümbürtü olmamalıdır.bunlar yoksa durum normal kabul edilebilir..

    hocam gümbürtü veya ses yok bazen vuruntu yapabiliyor hatta bu aralar vuruntular biraz fazlalaştı.vites geçişleri fazlasıyla belli oluyor dediğim gibi bazende çok yumuşak geçiyor.Yani vites geçişleri çok belirgin oluyor.Bu ilk otomatik arabam diger araçlarda nasıl bilmediğim için canımı sıkıyor.Sizide anlıyorum görmeden cevap vermek çok zor.Aslında 2000 model araç bu vuruntular yada belirgin geçişler normal olabilir.Ayrıca şanzımandan ses gelmiyor dedim ama şanzıman biraz gürültülü çalışıyor düz vites araçlara göre zaman harcayıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim




  • umutech tekrar sormak durumundayım sana,


    vites geçişinde yani sert geçen viteste geçiş arabayı sarsıyor mu yani aracın içinde bir zırıltı olarak hissediliyor mu mesela hani yanından çok büyük bir araç geçer de sarsar ya arabayı o tür bir sarsıntı mı bu? bu kısmı önemlidir.eğer bu tarz bir durum varsa normal değildir..

    elbette ki zaman harcayıp yazacağız sonuçta sizlere yardımcı olmaya çalışıyorum.. ben sizlere sadece yol gösteriyorum...
  • @meteg
    Çok teşekkürler meteg hocam..Verdiğiniz bilgiler ışığında, ihmal ettiğim bu değişim konusunda arayışlara gireceğim.
  • C.MacRae,

    bahsetmeyi unutmuşum boşaltma tapası haricinde bir de doldurma tapası bulunur sizin aracın vites kutusunda..


    yardımcı olabildiysem ne mutlu bana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    umutech tekrar sormak durumundayım sana,


    vites geçişinde yani sert geçen viteste geçiş arabayı sarsıyor mu yani aracın içinde bir zırıltı olarak hissediliyor mu mesela hani yanından çok büyük bir araç geçer de sarsar ya arabayı o tür bir sarsıntı mı bu? bu kısmı önemlidir.eğer bu tarz bir durum varsa normal değildir..

    elbette ki zaman harcayıp yazacağız sonuçta sizlere yardımcı olmaya çalışıyorum.. ben sizlere sadece yol gösteriyorum...

    zırıltı yok hocam ancak araç öne dogru atlıyor bir sarsıntı var yani bu vites küçültürkende yapıyor bazen.Anlatabilmişimdir inşallah
  • umutech,


    bahsettiğin durum bana aracındaki motor kulaklarından birinde veya daha fazlasında sorun olduğunu düşündürdü.bence aracındaki motor kulaklarından biri veya fazlası çatlak ya da kopuk. kulakları kontrol ettirmeni ve gerekirse yeniletmeni öneririm..
  • hocam tekrar teşekkürler tavsiyenize uyup baktıracagım motor kulaklarına
  • Otomatik vitesli araçta hızlı kalkış yapabilmek için hem gaz hem fren yapılırsa ne gibi zararlar görür?
  • japon dostu,


    hem gaz hem fren demekle tam olarak neyi anlatamaya çalıştın ben tam olarak anlayamadım.biraz daha açarsan soruyu daha iyi olacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    japon dostu,


    hem gaz hem fren demekle tam olarak neyi anlatamaya çalıştın ben tam olarak anlayamadım.biraz daha açarsan soruyu daha iyi olacak..

    hocam,

    Hani otomatik vites araçlar düz viteslere göre daha yavaş kalkış yapar ya...Mesela trafik ışıklarında durduk bir araçla kalkış yarışı yapacağız ayağımız frende..yeşilin yanmasına yakın gazın yarısına kadar giriyoruz taki devir 1200-1500 olana kadar ve yeşil yanıyor frenden ayağımızı çektiğimiz gibi araç yerinden ok gibi fırlıyor...Bu şekilde çok düz vites araba geçtim tabi şanzımana zararlı olduğunu biliyorumda gaza gelince unutuyor insan...

    Bunun ne gibi zararları var öğrenmek istiyorum.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.