Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
751.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ckob,

    aracının kmsini vermemişsin.. lütfen buraya yazarken aracınızın modelini markasını ve mevcut kmsini yazın.yoksa size cevap vermem veya sorunla ilgili yorum yapmam zor.2001 model aracınızın 120,000 civarında olduğunu tahmin ediyorum.. ve büyük bir ihtimalle şanzıman yağınızın da hiç değişmediğini tahmin ediyorum.eğer tahminler doğru ise değişmeyen yağ ve yağın bozulması sonucunda tork konvertörü ile diğer parçalar normalden fazla aşınmış ve hasar görmüştür.bir diğer ihtimal ise elektronik vites kontrol birimindeki solenoidler de yağsızlık nedeniyle hasar görmüştür.aracınız bir özel otomatik şanzıman servisinde test edilmeli ve ona göre hareket edilmelidir.


    bahadır,


    aracınızın vites kontrol elektronik biriminin kontrolü gerekiyor.size de önerim özel bir otomatik şanzıman servisine gitmenizdir.aracınız 2006 olduğunda kendiniz yağın durumunu ve varsa diğer sorun olabilecek şeyleri göremeyebilirsiniz.

    kolay gelsin..




  • Teşekkürler.
  • Satin meteg daha once belirtmistim 2004 model otomatik Golf var, Vitesler P-R-N-D-3-2-1 seklinde tam otomatik triptronik degil.

    Aracim 73000 kmde benim anliyacagim herhangi bir sorun gorunmuyor.

    Sanzumanda sorun oldugu zaman yol bilgisayarinda yada gostergelerde sanzuman arizasi veriyormu? Yoksa ariza var ama gorunmuyormu?
  • cemele,


    araç üreticisine bağlı olarak arızalar farklı şekillerde gösterilir.Vw de nasıldır bilmiyorum ama genelde kokpitte arıza kaydı alınması durumunda bir lamba yanarak veya yanıp sönerek sizi uyarır.nadiren de bazı arızlarda lamba yanmayabilir.bu tür arızalar genelde mekanik aşınma ve deformasyon durumlarıdır. arıza kaydı ancak vites kutusu elektronik sistemi bir sinyal yollarsa alınır.ama lamba yanmazsa fakat siz kutudan anormal sesler duyarsanız veya vites geçişleriniz sert veya vuruntulu ise arıza var demektir.


    şu anda yaşadığınız buna benzer bir durum var mı?
  • Sn. METAG ustam: dünkü yazıma hemen dönmüşsünüz teşekkür ederim. Bilgilerimin eksik olduğunu söylemişsiniz. . Aracım 2001 model Mitsibushı carısma otomatik şanzuman. 125,000 km. de LPG li. 3 Aydır lullanıyorum. Alır almaz hemen yağına baktırdım. Değişime gerek olmadığını söylediler. Olay şu; Normal seyirde giderken bazen vites geçişleri zor ve vuruntulu oluyor. O zaman anlıyorum arıza ışığının yanacağını. D konumunda isek araç kendini 3'e sasabitliyor. Devir 2500 ise 3500 e falan çıkıyor. Araç gitmeye devam ediyor... D ile birlikte aynı anda N ışığı da yanıp sönüyor... Motor lambası yanıyor. Bu durumda durup kalkmak istediğimde durup kalkıyor ama vites geçişleri çok vuruntulu oluyor... Aracı istop edip yeniden çalıştırdığımda herşey normale dönüyor. Sadece arıza lambası birkaç çalıştırma sonrasında kendiliğinden sönüyor... Arıza tesbit cihazına bağlandığında ise P 0715 hata kodunu veriyor; TÜRBİN GİRİŞ VERİsi olarak çıkıyor hata kodu... Burda yapılacak olan nedir? Şahsınıza böyle bir vaka- arıza gelip çözdüğünüz olmuş mudur? İlginize teşekkürler .... Kolay gelsin ustam.... Adapazarında oturuyorum...




  • tekrar selam ckob,


    burada yapılması gereken aracınızın vites kutusunun makineye bağlanarak test edilmesidir.vites kutuları belli basınçla çalışır.. eğer bu basınç normalin altında olursa sorunlar oluşur.bu yüzden kutunuz makineye bağlanmalı ve test edilmelidir.çıkacak sonuca göre de hareket edilmelidir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cemele,


    araç üreticisine bağlı olarak arızalar farklı şekillerde gösterilir.Vw de nasıldır bilmiyorum ama genelde kokpitte arıza kaydı alınması durumunda bir lamba yanarak veya yanıp sönerek sizi uyarır.nadiren de bazı arızlarda lamba yanmayabilir.bu tür arızalar genelde mekanik aşınma ve deformasyon durumlarıdır. arıza kaydı ancak vites kutusu elektronik sistemi bir sinyal yollarsa alınır.ama lamba yanmazsa fakat siz kutudan anormal sesler duyarsanız veya vites geçişleriniz sert veya vuruntulu ise arıza var demektir.


    şu anda yaşadığınız buna benzer bir durum var mı?


    Cevabiniz icin tesekkur ederim. Aracimda hic bir sorun yok Otomatik vites gecislerinde herhangi bir vuruntu yada ses yok. Ama ilk aracim bu yuzden sanzuman yagi ne durumda, sanzumaninda benim hissedemedigim bir sorun olabilir ve basima daha buyuk sorunlar acabilir dusuncesi ile mumkun oldugunca ilgili konularda sizin gibi bilgi arkadaslardan yardim ve bilgi almaya calisiyorum. Yazdiklarimdan aracimdan herhangi bir sikayetim varmis dusuncesi cikmasin bilmedigim yada olmasi muhtelel sorunlari onceden kestirmeye calisiyorum. 2-3 ay sonra herhangi bir sorun bulunmamasina ve 73000 kmde olmasina ragmen trigger dahil agir bir bakim yaptirmayi dusunuyorum. O esnada sanzumanida cihaza baglatip bir sorun varmi baktiracagim.

    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemele -- 4 Mart 2010; 0:39:27 >




  • tekrar merhaba cemele..


    aracın vites kutusu yağı kan kırmızısı renkte olmalı.. sağlıklı bir yağ bu renktedir.serviste bunu kontrol ettirin eğer renk atma durumu söz konusu(kahverengi veya siyah) ise yağı değiştirtin.200-300 tl lik bir bakım kalemi yüzünden ileride vites kutusu sorunu yaşamanızı istemem doğrusu..
  • meteg ustam şanzıman testini yapan yazılım her yetkili serviste bulunuyor mu? Normal bağlattığımız sistem mi şanzımanın ki ayrı mı?
  • @meteg

    arkadaşım size bi sorum var benim bi arkadaşım var kendisi engelli otomatik vites bi araba lazım ailesinin 92 model bi reno 12 toros aracı var bu arabayı otomatik vitese çevirebilir mi çevirirse ne kadar sağlıklı olur yaptırdıgına yada masrafına degermi acaba üç aşagı beş yukarı maliyeti ne olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Filozof_32 -- 5 Mart 2010; 15:59:10 >
  • deep blue,

    bir aracın otomatik vitese çevirilebilmesi için o aracın otomatik vitesli modelinin üretilmiş olması gerekir.renault 12 de bu tür bir şanzıman yok.en azından Türkiye'de yok.bence hali hazırda otomatik vitesi olan bir engelli aracı daha mantıklı olacaktır.zaten renault 12 nin otomatik vitesli modeli olsa dahi bu dönüştürme işlemi sağlıklı olmaz ve de çok maliyetli olur.size önerim fabrikasyon olarak otomatik vitesli bir engelli aracı alınmasıdır.


    tuncay,

    otomatik vites test ekipmanları özel cihazlardır ve heryerde bulunmaz.ama size kesin olarak vites kutusunun sağlıklı olup olmadığını söyler.
  • merhaba bnm 2003 peugeot 307 xt bva arcım var
    4 ileri tiptronik vites şanzımanla ilgili bi sorun var
    tamirciler 2000 tl ve üstü diyor sorn ne olabilir en ucuz ne kadrla kurtara bilirim


    not: araç şu anda yatar durumda
  • apow,

    biraz daha detay verirsen iyi olur.. sana söylenen ne? neden 2000 tl dendi yani yaşadığın sorunu biraz daha detaylı anlatırsan sevinirim.mesela vites geçişlerinde sıkıntı mı var?yoksa başka bir şey mi?
  • Sayın meteg
    Daha önce msj atmıştım ama cevap alamadım mümkünse soruma cevap verirmisiniz.
    Son zamanda üretilen araçların birçoğunda yarı otomatik şanzıman var. İnternette yapmış olduğum araştırmada pek sağlıklı bir neticeye ulaşamadım. Sizden ricam vw, toyota, honda,renault ve fiat'ın araçlarında sunmuş olduğu şanzımanları bir sıralama yapsanız sorunludan sorunsuza doğru nasıl olurdu, hyundai ve kia'nın araçlarında sunmuş olduğu tam otomtik şanzıman hakkındaki düşüncelereniz nelerdir. ( tartışma konusu olur düşüncesi içerisindeyseniz msj da atabilirsiniz). Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.
    Sayğılarımla...
  • bundan 1.5 ay önce otomatik gear fault diyodu araçta daha sonra kalkışlar zayıfladı ondan sonra bu arzayı dedikten sonra vites ne düşüyodu nede
    çıkıyodu o şekilde kalıyodu örnegin 3. vites de gidiyosun arzayı verdikten sonra hep o viteste kalıyodu şu anda arç yatar durum da gaza basıyosun arba haret etmiyor araba 90.000 binde tamirciler yag basıncı düşmüş diyor açıp bakmadan bişey söyliyemeyiz diyolar şanzımana büyük ihtimalle daha önce bakım yaptırılmamış bizde bilmedigimiz için baktırtmadık arbayı geçen sene aldım krediyle aldım yardım cı oldugunuz için tşk
  • bundan 1.5 ay önce otomatik gear fault diyodu araçta daha sonra kalkışlar zayıfladı ondan sonra bu arzayı dedikten sonra vites ne düşüyodu nede
    çıkıyodu o şekilde kalıyodu örnegin 3. vites de gidiyosun arzayı verdikten sonra hep o viteste kalıyodu şu anda arç yatar durum da gaza basıyosun arba haret etmiyor araba 90.000 binde tamirciler yag basıncı düşmüş diyor açıp bakmadan bişey söyliyemeyiz diyolar şanzımana büyük ihtimalle daha önce bakım yaptırılmamış bizde bilmedigimiz için baktırtmadık arbayı geçen sene aldım krediyle aldım yardım cı oldugunuz için tşk
  • apow,


    yağ basıncı düşüklüğü en ciddi otomatik şanzıman sorunudur.çünkü yağ basıncı düşmesi direkt olarak aracın kavramasını etkiler.araç vitesten atabilir veya vites geçişleri sorunlu olabilir.demek ki size 2000 tl denmesinin sebebi bu vites kutusunun tamir takımının takılacak olması nedeniyledir.verilen fiyat da son derece normaldir.fakat normal olmayan aracın vites kutusunun bu kadar kısa zamanda sorun çıkarmasıdır.sanırım sizin vites kutunuzda bir imalat hatası söz konusu olmalı.90,000 km çok erken.. keşke daha erken farkına varılabilseymiş..

    bence tamir takımını taktırın araca ve o şekilde kullanın en azından bu tamirat sonrası size bir garanti verilecektir.peugeot araçlarda da düşük de olsa otomatik vites kutusunun hatalı imalatı nedeniyle değişimler olmuştur.

    geçmiş olsun dileklerimle..
  • brky06,


    bugün piyasada 4 çeşit otomatik vites kutusu bulunmaktadır.

    1-amt,mmt,easytronic,dualogic gibi üreticiye göre farklı adlandırılan yarı otomatik vites kutusu.bu sistemde debriyaj pedalı yoktur ve sürücü vitesleri el ile büyütür.vites kutusu ise debriyajı kendisi(ecu aracılığı ile) idare eder.en büyük handikapları aracın performansını törpülemeleridir.yani performans bekleyen birisi bu vites kutularını hiç sevmeyebilir.klasik manuelin yanına bile yaklaşamaz..

    2-tiptronic,multitronic,geartronic gibi adlandırılan hem otomatik hem de manuel kullanıma izin veren vites kutusu sistemleri.yukarıdaki yarı otomatik vites kutusu ile hiçbir benzerliği yoktur.ve bu vites kutusunun bulunduğu araçlar yarı otomatik kutulu araçlara göre daha pahalıdır.

    3-smg,dsg,cambiocorsa gibi isimlere sahip vites kutularıdır.bu sistem bugün en çok Vw grubunda kullanılmaktadır.bence çok da başarılıdır.özellikle performans konusunda..ama kusuru yok mudur elbette vardır. bu vites kutuları en çok 250 nm torka dayanır ve bunun üzerinde sorun çıkartır.Vw grubunda forumda bu konuda açılmış bir konu da vardır.

    4-klasik tip otomatik şanzıman kutuları,daha çok maliyeti düşürmek adına kullanılırlar.. bu sistemde bir tork konvertörü ve dişliler görev yapar ve bir kontrol birimi tarafından sistem yağ basıncı ve vites geçişleri düzenlenir.

    şimdi buraya tek tek daha fazla detay yazamıyorum.çünkü çok zaman alan bir iş.. bu yüzden merak ettiğin birşey varsa google dan aratmanı öneririm.


    hangi üreticilerin kutuları sorunsuzdur diye sormuşsun.aslında sorunsuz sistem yoktur.sadece risk ihtimali vardır.vites kutusunu üreten firma,kullanılan parçaların kalitesi,üretim aşaması ,testleri,dayanıklılığı gibi birçok şey belirleyicidir.yani ben sana opelinki sorunsuz, Vw sorunludur diyemem.. zaten polemik konusu olur.tek bilimsel gerçek şudur..

    günümüzde artan üretim kapasitesi ve makineleşen üretim sistemi hataların artmasını da kaçınılmaz kılmıştır.zira çok sayıda üretim olduğundan ve yetişmesi gereken çok sayıda araç olduğundan detaylı test veya incelemeler eskisi gibi yapılamamaktadır.sonuçta hiçbir zaman tamamen makinelere güvenilemez.bütün bu sistemleri üreten dizayn eden insandır.ve bir ürünün sorunlu olup olmadığını belirleyebilecek olan ise insandır.makineler elbette ki gereklidir ama tamamen makineye ya da tamamen insana güvenilemez.ikisi beraber olmak durumundadır.ayrıca artan maliyetler de kullanılan parçaların kalitesini etkilemektedir.eskiden üretilen beyaz eşyalar ile bugünkülere baktığınızda ne demek istediğimi anlayacaksınız..

    vites kutusu ile sorun yaşayıp yaşamayacağınız üretimden kaynaklanan bir hata olmamasına ve kutunun bakımlarının düzgün olarak yapılmasına bağlıdır.ama eğer imalatında bir hata olduysa o zaman siz bakımları düzgün de yapsanız sorun çıkabilir.çünkü bir veya daha fazla parça üretimden hastalıklı olarak çıkar.bu aşamada en doğrusu aracın garantisi esnasında fark etmek bu durumu ve servis aracılığı ile tamiratı ya da değişimi yaptırmaktır.

    ama hiç küçümsenemeyecek bir kesim hala daha şanzıman yağının da değişmesi gereken (6 sene ya da 60,000km hangisi önce gelirse) bir kimyasal madde olduğunu bilmemekte.bu da sorunların büyümesine katkıda bulunmaktadır.çünkü daha önce de ifade ettiğim gibi otomatik şanzıman yağı da motor yağı gibi belli bir süre sonra özelliğini yitirir.özelliğini yitiren yağ yağlama yapamaz.sonrası hepimizce malumdur..

    iyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 6 Mart 2010; 15:45:43 >




  • meteg,

    öncelikle yardımlarınız için tşkler ama daha önce hiç bakım yaptırılmamış yagı bile deiştirilmemiş siz 6 senede bir degişmesi gerkir diyosunuz sorun bundan dolayı kaynaklanıyor olabilir mi ?

    bana önerebileceginiz bi usta var mı ?
  • apow,

    evet hiç değişmemesi arızanın oluşmasında pay sahibidir.ben forumda yağ değişimi dönemlerinin önemini anlatmaya çalıştım.ama birçok kişi belki siz de yağ değişimi gerektiğini bilmiyordunuz.aslında bu sizin değil daha çok servislerin kabahatidir.çünkü onlar parça satışı ve değişiminden para kazanırlar.size komple vites satsalar muazzam bir kazanç elde ederler.aracı tamir ettirirsen bundan sonra yağ değişimi konusunda dikkat et..

    aracı özel bir peugeot veya otomatik şanzıman tamir servisine götürebilirsin.belki özel servis daha çok yardımcı olabilir.hatta çıkma vites kutusu bile bulunabilir.tamir takımı değişimi sana en az 2000 tlye mal olur.belki de çıkma bir vites kutusu daha mantıklı olacaktır.mesela kazalı bir peugeottan çıkma bir kutu olabilir.

    yaşadığın yeri bilmediğim için yer tavsiyesinde bulunamıyorum.. ama istanbul veya izmir ise iyi servisler var önerebileceğim..




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.