Şimdi Ara

Taner Bey! ve diğer 1.4TSi Passat kullanıcıları lütfen: (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
0
Favori
11.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    toros 300 yapar evet evet :)


    Arabada 5 evde 15 diyeism geldi.

    Toros ile 180 yaptınız ve hala yaşıyorsanız şanslısınız demektir. Lada ile (93 model) 120 yaptığımda korkmuştum uçuyorum diye. öyle garip bi boşluk olmuştu içimde


    vallahi kullanmasını bildikten sonra her arabada yaşarsınız. yeterki kullandığınız arabanın limitlerini bilin. iveco daily de kullanıyorum. otobanda 180 i görüyorum. yaşım 35. liseli falan değilim. araba bakımlıysa sürekli kullandığın için limitlerini biliyorsan o hızlara çıkmaması için bir sebep yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Beygir sahibine göre kişner


    + 2.0 - 180 hp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karacakurt_Gökhan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    jetta 1.4 kullanıyorum yakıt olara çok iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jagermeister.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Beygir sahibine göre kişner


    + 2.0 - 180 hp

    Alıntıları Göster
    1.4 tsi 122 bg golf kullanıcısı olarak bu motor golf için gerçekten ideal ama passat için yeterli olabilir ama benim sürüş alışkanlıklarıma göre ideal değil. şuda bir gerçek ki taner beyin belirttiği gibi benzin-vergilerin bu kadar yüksek olduğu ülkemizde hem d sınıfı arabaya binip hem 1.4 sınıfında vergi ödemek hemde az yakmak passatı da kişisel tercihlere göre ideal konumuna getirebilir. benim gözümde passat bu konumuyla 50+ yaş grubu emekli amcalara hitap eden bir araç. şunu da belirtmeden geçemeyeceğim umarım motor teknolojisi daha hızlı gelişir ve hybrid-elektrikli yüksek torklu, sessiz vede ekonomik araçlarımıza hemen kavuşuruz. vatandaşı temel tüketim maddelerinde vergiden boğan devletimizin güçlenmesi (araba bence artık 20 sene önceki gibi lüks olmaktan çıkmıştır..) ile vergi yüklerinin hafifleyeceği ve herkesin gönlüne göre araçlara kavuşabileceği günlerin gelmesini temenni ediyorum ama yapılan yorumlara forumda diğer başlıkta yazılanlara, geneli üniversite eğitimi almış kişilerin tartışma düzeylerine bakınca bu günlerin çokta yakın olmadığı vehametine kapılıyorum. herkese elinde ki arabasıyla kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Günaydın değerli arkadaşım,

    Dün NARLIKUYU'da ve SUSANOĞLU'nda olduğumdan eve geç geldim, foruma pek bakamadım, sadece bir arkadaşımız RENAULT konusunda biraz kırıcı konuştu, ona cevap verdim, bugün ise YUMURTALIK'a gidiyoruz ailecek, yarım saat zamanım var, mesajlara ve PM'lere cevap vermek istiyorum.

    Sorunuzu 1.4 TSI motorun PASSAT'ı kaldırıp kaldırmadığı ile ilgili.

    BİR PASSAT SAHİBİ OLARAK SİZE ŞUNU AÇIK VE NET OLARAK İFADE EDİYORUM: 1.4 TSI MOTOR PASSAT'I KALDIRIYOR!

    Sadece PASSAT'ı değil, SUPERB'i de kaldırıyor. turbo desteği motorun alt devirlerde yüksek tork üretmesi için özellikle ayarlanmış olduğundan kalkışlarda da gayet seri, kaldı ki bu motor bir GİRİŞ motoru da değil. B6 kasalarda 1.6 MPI 102 HP motor da son ana kadar satıldı. Kendim de kullandım, her iki motor hakkında da burada çok şey yazıldı ve söylendi. Kaldırmıyor, çekmiyor, gitmiyor.

    Arkadaşlarım, TÜRKİYE'DEYİZ, benzin 4,34 TL, ÖTV % 37-60-84, EURO 2,40 ve Dolar 1,69 TL. Bu PARAmetreleri görmezlikten gelemiyoruz otomobil alırken. Gönül isterdi ki Almanya'da 2.0 TDI 140 HP 6-DSG COMFORTLINE modelinin taksi, ev kadını, şirket mümessili otomobili olan PASSAT'ın Türkiye'de de aynı şekilde muâmele görsün ama bu imkansız, nedeni vergiler ve yüksek yakıt maliyeti ve YÜKSEK FİYATLAR.

    3.6 FSI V6 300 HP 6-DSG 4 MOTION PASSAT almasını ben de bilirim, ama devlet de vergisini ve yakıt fiyatlarını bilir. Bu nedenle Türkiye'ye getirilmiyor, getirilse de alan çok az olur.

    Biz terbiye edilmişiz, devlet tarafından, vergiler ve fiyatlarla. Bu nedenle 1.4 TSI ve 1.6 MPI gibi motorları istesek de istemesek de tercih etmek zorundayız. Bence 1.8 TSI 160 HP benzinli ve 2.0 TDI 140 HP dizel en düşük PASSAT motorizasyonu olmalı. Almanlar 1.6 TDI HIGHLINE'in 72.000 TL'ye satıldığını görse, duysa ne diyeceklerini bilmiyorum. "O motoru burada kimse almaz ki" diyorlar, 1.6 MPI ve şimdi 1.4 TSI ve 1.6 TDI "GİRİŞ MOTORU"dur ve Avrupa'da genelde tercih edilmez.

    Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler.

    Akşam görüşmek üzere.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Öncelikle cevabınız için teşekkür ediyorum Taner Bey..

    Anladığım kadarıyla, temelde 3 noktaya değinmişsiniz..

    1- Türkiye şartlarında, DEVLET POLİTİKALARI! gereği bir nevi bu motora mecbur bırakılıyoruz..
    2- 1.4 TSi Passat'ı size göre kaldırıyor ve bir sıkıntı çekmiyorsunuz ama performans görecelidir..
    3- "Bence 1.8 TSI 160 HP benzinli ve 2.0 TDI 140 HP dizel en düşük PASSAT motorizasyonu olmalı" demişsiniz..

    İlk iki yorumunuza katılmakla beraber, konunun başında belirttiğim yorumuda 3. maddede açık ve net sizde dile getirmişsiniz..

    PASSAT arabasının hakkı, 1.8 TFSi 160 ve 2.0 TDi 140 'dan başlar!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karacakurt_Gökhan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Allah rızası için yeter, tamam 122 beygir yetmiyor, çekmiyor, patlıyor yeter !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karacakurt_Gökhan

    Bir Hafta öncesine kadar 1.4 TSI 122 kullanıyordum şuan ise 1.6 TDI 105 hp kullanıyorum. TSI motor için şunları söylemeliyim ;

    TSI 122 hayatınızda görmüş olduğunuz en az yakıt ile en yüksek performansı üreten bit motordur. TSI aracımı 43 bin km de sattım ve hiç bu km ye kadar ne çekmeme nede başka bir motor problemi ile kaşılaşmadım. TSI şehir dışında neredeyse dizellerle aynı diyebilirim. Ancak şehir içinde Dizel daha ön planda ekonomi yapıyor. Senenin 11 ayı şehir içinde araç kullandığım için Bu mükkemmelliyeti dizele çevirdim. Ve çok memnunum.

    TSI 122 JEtta ile en son yaptğım hız 200 km oldu. Daha basarmıydı bilmiyorum ancak basacak yol olmadığı için daha fazla basamadım. Her motorun belli kullanım özellikler ve prensiplri vardır. Ben motoru çok üzmem mesela. Bu araç neticede 1.4 cc , yarış motoru değil. Ekonomi motoru! Buna rağmen ne yokuşta ne rampada nede uzun yolda perofrmansından şikayet edemeyeceğiniz kadar sizi memnun eder. Performans düşüklüğü yaşanan ilk TSI duyuyorum. Bunu ise tamamen kullanım tarzına bağlı olarak motora verilen aşırı bindirme, aşırı yüklenmeye bağlı olarak görüyorum. Buna bağlı olarak motorda oluşan performans kaybının servis bakımı ile çözüleceği kanaatindeyim.

    Gökhan40?


    ahahahah


    yine boş beleş bir konu,nie yetmesin kardeşim 122hp turbo var tork var daha ne olsun 1.4 motorda ?

    mercedes yakında B serisine 1.6turbo 122hp-156hp motorlar koycak onlarda mı çekmicek ? yada siz cekiyor cok iyi mi diceksiniz 1.6lt olduğu için..

    arabanın 0-100 verisi 10.1sn mazda 6 da 150hp lik motor 2000cc lik hacim var ama ondan bile iyi daha ne istiyorsunuz yuksek hızlarda da hızlı olmasını mı ?

    herkes ister 3.6fsi V6 yada mercedes c350 yi kullanmak vergi para vergi para vergi bas parayı al gitmiyor diyorsan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Günaydın değerli arkadaşım,

    Dün NARLIKUYU'da ve SUSANOĞLU'nda olduğumdan eve geç geldim, foruma pek bakamadım, sadece bir arkadaşımız RENAULT konusunda biraz kırıcı konuştu, ona cevap verdim, bugün ise YUMURTALIK'a gidiyoruz ailecek, yarım saat zamanım var, mesajlara ve PM'lere cevap vermek istiyorum.

    Sorunuzu 1.4 TSI motorun PASSAT'ı kaldırıp kaldırmadığı ile ilgili.

    BİR PASSAT SAHİBİ OLARAK SİZE ŞUNU AÇIK VE NET OLARAK İFADE EDİYORUM: 1.4 TSI MOTOR PASSAT'I KALDIRIYOR!

    Sadece PASSAT'ı değil, SUPERB'i de kaldırıyor. turbo desteği motorun alt devirlerde yüksek tork üretmesi için özellikle ayarlanmış olduğundan kalkışlarda da gayet seri, kaldı ki bu motor bir GİRİŞ motoru da değil. B6 kasalarda 1.6 MPI 102 HP motor da son ana kadar satıldı. Kendim de kullandım, her iki motor hakkında da burada çok şey yazıldı ve söylendi. Kaldırmıyor, çekmiyor, gitmiyor.

    Arkadaşlarım, TÜRKİYE'DEYİZ, benzin 4,34 TL, ÖTV % 37-60-84, EURO 2,40 ve Dolar 1,69 TL. Bu PARAmetreleri görmezlikten gelemiyoruz otomobil alırken. Gönül isterdi ki Almanya'da 2.0 TDI 140 HP 6-DSG COMFORTLINE modelinin taksi, ev kadını, şirket mümessili otomobili olan PASSAT'ın Türkiye'de de aynı şekilde muâmele görsün ama bu imkansız, nedeni vergiler ve yüksek yakıt maliyeti ve YÜKSEK FİYATLAR.

    3.6 FSI V6 300 HP 6-DSG 4 MOTION PASSAT almasını ben de bilirim, ama devlet de vergisini ve yakıt fiyatlarını bilir. Bu nedenle Türkiye'ye getirilmiyor, getirilse de alan çok az olur.

    Biz terbiye edilmişiz, devlet tarafından, vergiler ve fiyatlarla. Bu nedenle 1.4 TSI ve 1.6 MPI gibi motorları istesek de istemesek de tercih etmek zorundayız. Bence 1.8 TSI 160 HP benzinli ve 2.0 TDI 140 HP dizel en düşük PASSAT motorizasyonu olmalı. Almanlar 1.6 TDI HIGHLINE'in 72.000 TL'ye satıldığını görse, duysa ne diyeceklerini bilmiyorum. "O motoru burada kimse almaz ki" diyorlar, 1.6 MPI ve şimdi 1.4 TSI ve 1.6 TDI "GİRİŞ MOTORU"dur ve Avrupa'da genelde tercih edilmez.

    Koyunun olmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler.

    Akşam görüşmek üzere.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Öncelikle cevabınız için teşekkür ediyorum Taner Bey..

    Anladığım kadarıyla, temelde 3 noktaya değinmişsiniz..

    1- Türkiye şartlarında, DEVLET POLİTİKALARI! gereği bir nevi bu motora mecbur bırakılıyoruz..
    2- 1.4 TSi Passat'ı size göre kaldırıyor ve bir sıkıntı çekmiyorsunuz ama performans görecelidir..
    3- "Bence 1.8 TSI 160 HP benzinli ve 2.0 TDI 140 HP dizel en düşük PASSAT motorizasyonu olmalı" demişsiniz..

    İlk iki yorumunuza katılmakla beraber, konunun başında belirttiğim yorumuda 3. maddede açık ve net sizde dile getirmişsiniz..

    PASSAT arabasının hakkı, 1.8 TFSi 160 ve 2.0 TDi 140 'dan başlar!

    Alıntıları Göster
    Eğer Volvo S80 de 1.6 motor kullanılabiliyorsa.Passatta da 1.4 TSI çok rahat kullanılır.

    Dayımda 2009 ALtea XL 1.4 TSI araç var 125 hp.Araç 1400 kg Çok ta rahat taşımakta aracı bu motor.Hatta bu konuda oldukça başarılı bile diyebiliriz.

    Keza bende de Tiguan 4x4 1621 kg 1.4 TSI 150 hp araç var.1 senedir araç bende olmasına rağmen yolda hala şaşırıyorum nasıl böyle gidebilir diye.Araç soluksuz 200 e rahat çıkıyor.225 gördüm ben böyle bir araçla.Hemde yokuş aşşağı değildi.Gerçi bizim araçtaki motor çift şarjlı orası ayrı.

    Demem o ki bu motor çok rahat yetiyor bu araca.Zaten kullananların %95 i çok memnun bu konuda.Tabi biri vardır V6 lara alışmıştır veya 2.0 T lere o adama yetersiz gelebilir performans.Normaldir.O yüzden beklentileri mantık çerçevesine oturtmakta yarar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 31 Temmuz 2011; 12:35:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Eğer Volvo S80 de 1.6 motor kullanılabiliyorsa.Passatta da 1.4 TSI çok rahat kullanılır.

    Dayımda 2009 ALtea XL 1.4 TSI araç var 125 hp.Araç 1400 kg Çok ta rahat taşımakta aracı bu motor.Hatta bu konuda oldukça başarılı bile diyebiliriz.

    Keza bende de Tiguan 4x4 1621 kg 1.4 TSI 150 hp araç var.1 senedir araç bende olmasına rağmen yolda hala şaşırıyorum nasıl böyle gidebilir diye.Araç soluksuz 200 e rahat çıkıyor.225 gördüm ben böyle bir araçla.Hemde yokuş aşşağı değildi.Gerçi bizim araçtaki motor çift şarjlı orası ayrı.

    Demem o ki bu motor çok rahat yetiyor bu araca.Zaten kullananların %95 i çok memnun bu konuda.Tabi biri vardır V6 lara alışmıştır veya 2.0 T lere o adama yetersiz gelebilir performans.Normaldir.O yüzden beklentileri mantık çerçevesine oturtmakta yarar var.


    VOLVO fanatiği olduğumu belirtiyim öncelikle, fakat yorum yaparken tarafsız düşünmeye önem veririm..

    VOLVO'nun S80 gibi bir araçda 1.6D motor kullanması kim ne derse desin bence büyük bir hataydı.. S60'da bir derece (ki yakın zamanda gelecek deniliyor) fakat S80 malesef yakışmadı.. Türkiye gibi pazarlarda düşük hacimli dizel motorlar çok seviliyor farkındayım.. Keşke 1.6 Dizel 130-140 bg gibi bir motor geliştirip kullansaydı en azından.. Kendi aracım 1.6D S40 şuan, ben yeterli bulmuyorum çekişini.. S80'de kesinlikle 1.6D motorda çekişi sıkıntılı.. D5 kullanılan araçda 2.4D Çift Turbo 205bg, bir anda 1.6D 115bg bir motora geçmek saçmalık.. Şuan bilmiyorum fakat 1.6D'nin satıldığı zamanlar ara bir motor olarak D4 kodlu 2.0D 177bg motor seçeneği bile yoktu S80'de.. Tam bir saçmalık!

    İkinci olarak Tiguan aracınızın 1.4 TSi fakat 122'den farklı olarak çift beslemeli, Turbo-Kompressor olduğunu biliyorsunuz.. Aracınız 1540kg civarı ve Passat'da 1400kg küsür.. Keşke 122'lik TSi yerine, aracınızda görev yapan motor kullanılsaydı Passat'da.. Bu şekilde performans çok daha tatmin edici olurdu.. Buda aklımda bir soru işareti.. GOLF'de bile 160bg seçeneğiniz varken neden Passat'da 1.4 150-160bg v.b. bir seçenek yok.. Neden bu güçler için insanlar 1.8 TFSi olan daha yüksek hacimli bir motora geçmek zorunda bırakılıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Eğer Volvo S80 de 1.6 motor kullanılabiliyorsa.Passatta da 1.4 TSI çok rahat kullanılır.

    Dayımda 2009 ALtea XL 1.4 TSI araç var 125 hp.Araç 1400 kg Çok ta rahat taşımakta aracı bu motor.Hatta bu konuda oldukça başarılı bile diyebiliriz.

    Keza bende de Tiguan 4x4 1621 kg 1.4 TSI 150 hp araç var.1 senedir araç bende olmasına rağmen yolda hala şaşırıyorum nasıl böyle gidebilir diye.Araç soluksuz 200 e rahat çıkıyor.225 gördüm ben böyle bir araçla.Hemde yokuş aşşağı değildi.Gerçi bizim araçtaki motor çift şarjlı orası ayrı.

    Demem o ki bu motor çok rahat yetiyor bu araca.Zaten kullananların %95 i çok memnun bu konuda.Tabi biri vardır V6 lara alışmıştır veya 2.0 T lere o adama yetersiz gelebilir performans.Normaldir.O yüzden beklentileri mantık çerçevesine oturtmakta yarar var.


    VOLVO fanatiği olduğumu belirtiyim öncelikle, fakat yorum yaparken tarafsız düşünmeye önem veririm..

    VOLVO'nun S80 gibi bir araçda 1.6D motor kullanması kim ne derse desin bence büyük bir hataydı.. S60'da bir derece (ki yakın zamanda gelecek deniliyor) fakat S80 malesef yakışmadı.. Türkiye gibi pazarlarda düşük hacimli dizel motorlar çok seviliyor farkındayım.. Keşke 1.6 Dizel 130-140 bg gibi bir motor geliştirip kullansaydı en azından.. Kendi aracım 1.6D S40 şuan, ben yeterli bulmuyorum çekişini.. S80'de kesinlikle 1.6D motorda çekişi sıkıntılı.. D5 kullanılan araçda 2.4D Çift Turbo 205bg, bir anda 1.6D 115bg bir motora geçmek saçmalık.. Şuan bilmiyorum fakat 1.6D'nin satıldığı zamanlar ara bir motor olarak D4 kodlu 2.0D 177bg motor seçeneği bile yoktu S80'de.. Tam bir saçmalık!

    İkinci olarak Tiguan aracınızın 1.4 TSi fakat 122'den farklı olarak çift beslemeli, Turbo-Kompressor olduğunu biliyorsunuz.. Aracınız 1540kg civarı ve Passat'da 1400kg küsür.. Keşke 122'lik TSi yerine, aracınızda görev yapan motor kullanılsaydı Passat'da.. Bu şekilde performans çok daha tatmin edici olurdu.. Buda aklımda bir soru işareti.. GOLF'de bile 160bg seçeneğiniz varken neden Passat'da 1.4 150-160bg v.b. bir seçenek yok.. Neden bu güçler için insanlar 1.8 TFSi olan daha yüksek hacimli bir motora geçmek zorunda bırakılıyor...


    Ben zaten aracın çift şarjlı olduğunu söyledim ve dayımın altea xl ını örnek verdim o araçtada tek şarjlı 125 tsi motor var.Müthiş performansı var.

    Ayrıca Tiguan 1621 kg 4x4 versiyonu.En son söylediğiniz ise tamamen satış stratejisi.Mesela Tiguan a 1.4 modellerde DSG koymuyorlar.Çünkü satış stratejisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karacakurt_Gökhan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    1.4 tdi 75 hp cordobayi goturuyorsa ,1.4 tsi 122 hp passati goturur.ama ucurmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI

    1.4 tdi 75 hp cordobayi goturuyorsa ,1.4 tsi 122 hp passati goturur.ama ucurmaz

    Alıntıları Göster
    B6 kasasını kullanıyordum, 1.4 TSI 122 HP. Pratik bir kalkışta 100'e 9.8-10 sn de ulaşabiliyordum, son hız düz yolda net 220. Antep otobanın'da rampa aşağı 230'u devirdiğini bilirim.

    Demem o ki 1.4 TSI Passat'ı rahatlıkla kaldırıyor. Araç 190'a kadar 2.0 130 hp atmosferik bir araç gibi yürüyor. 3 senedir ayne terane, uzatmaya gerek yok alan herkes memnun performansından.

    Buraya gelipte Passat'ı o motor çekmiyor diyenler emin olun TSI motor ne bilmiyorlar daha. Çekiyor, ara hızlanması da on numara kalkışı da on numara.

    Katalog verisinde 197 km yazan Civic 1.6 ile 240 görürler kimsenin sesi çıkmaz, gelir bir TSI Passat'çı 215 gördüm der yalanlanır hemen.Bu VW düşmanlığının altında artık bir çıkar aramaya başladım, başka markalar para ile mi tutuyor ? Gerçi istedikleri kadar tutsunlar kral yine belli TSI ve VW.

    Kimse darılmasın gerçekler bunlar.

    Saygılar, sevgiler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI

    1.4 tdi 75 hp cordobayi goturuyorsa ,1.4 tsi 122 hp passati goturur.ama ucurmaz

    Alıntıları Göster
    2011 VW Grubu Motorlarına Çamur Atma Şenliğine Hoş Geldiniz! Sıktınız ama artık... Herhangi bir VW bayiisi yok mu etrafınızda? Burada abuk sbuk konuşacağınıza gidin test yapın, ondan sonra gelin burada izlenimlerinizi yazın... 122hp'lik Passat'a çamur atanlar gerçek hayatta 320d falan kullanıyorlar herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    2011 VW Grubu Motorlarına Çamur Atma Şenliğine Hoş Geldiniz! Sıktınız ama artık... Herhangi bir VW bayiisi yok mu etrafınızda? Burada abuk sbuk konuşacağınıza gidin test yapın, ondan sonra gelin burada izlenimlerinizi yazın... 122hp'lik Passat'a çamur atanlar gerçek hayatta 320d falan kullanıyorlar herhalde.

    Alıntıları Göster
    ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasinDE -- 31 Temmuz 2011; 18:29:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Eğer Volvo S80 de 1.6 motor kullanılabiliyorsa.Passatta da 1.4 TSI çok rahat kullanılır.

    Dayımda 2009 ALtea XL 1.4 TSI araç var 125 hp.Araç 1400 kg Çok ta rahat taşımakta aracı bu motor.Hatta bu konuda oldukça başarılı bile diyebiliriz.

    Keza bende de Tiguan 4x4 1621 kg 1.4 TSI 150 hp araç var.1 senedir araç bende olmasına rağmen yolda hala şaşırıyorum nasıl böyle gidebilir diye.Araç soluksuz 200 e rahat çıkıyor.225 gördüm ben böyle bir araçla.Hemde yokuş aşşağı değildi.Gerçi bizim araçtaki motor çift şarjlı orası ayrı.

    Demem o ki bu motor çok rahat yetiyor bu araca.Zaten kullananların %95 i çok memnun bu konuda.Tabi biri vardır V6 lara alışmıştır veya 2.0 T lere o adama yetersiz gelebilir performans.Normaldir.O yüzden beklentileri mantık çerçevesine oturtmakta yarar var.


    VOLVO fanatiği olduğumu belirtiyim öncelikle, fakat yorum yaparken tarafsız düşünmeye önem veririm..

    VOLVO'nun S80 gibi bir araçda 1.6D motor kullanması kim ne derse desin bence büyük bir hataydı.. S60'da bir derece (ki yakın zamanda gelecek deniliyor) fakat S80 malesef yakışmadı.. Türkiye gibi pazarlarda düşük hacimli dizel motorlar çok seviliyor farkındayım.. Keşke 1.6 Dizel 130-140 bg gibi bir motor geliştirip kullansaydı en azından.. Kendi aracım 1.6D S40 şuan, ben yeterli bulmuyorum çekişini.. S80'de kesinlikle 1.6D motorda çekişi sıkıntılı.. D5 kullanılan araçda 2.4D Çift Turbo 205bg, bir anda 1.6D 115bg bir motora geçmek saçmalık.. Şuan bilmiyorum fakat 1.6D'nin satıldığı zamanlar ara bir motor olarak D4 kodlu 2.0D 177bg motor seçeneği bile yoktu S80'de.. Tam bir saçmalık!

    İkinci olarak Tiguan aracınızın 1.4 TSi fakat 122'den farklı olarak çift beslemeli, Turbo-Kompressor olduğunu biliyorsunuz.. Aracınız 1540kg civarı ve Passat'da 1400kg küsür.. Keşke 122'lik TSi yerine, aracınızda görev yapan motor kullanılsaydı Passat'da.. Bu şekilde performans çok daha tatmin edici olurdu.. Buda aklımda bir soru işareti.. GOLF'de bile 160bg seçeneğiniz varken neden Passat'da 1.4 150-160bg v.b. bir seçenek yok.. Neden bu güçler için insanlar 1.8 TFSi olan daha yüksek hacimli bir motora geçmek zorunda bırakılıyor...


    Ben zaten aracın çift şarjlı olduğunu söyledim ve dayımın altea xl ını örnek verdim o araçtada tek şarjlı 125 tsi motor var.Müthiş performansı var.

    Ayrıca Tiguan 1621 kg 4x4 versiyonu.En son söylediğiniz ise tamamen satış stratejisi.Mesela Tiguan a 1.4 modellerde DSG koymuyorlar.Çünkü satış stratejisi.





    O aracın performansı "müthiş" geliyorsa 140HP'lik Passat'ta ölmüş akrabalarını görürsün herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 31 Temmuz 2011; 17:15:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karacakurt_Gökhan

    Bir Hafta öncesine kadar 1.4 TSI 122 kullanıyordum şuan ise 1.6 TDI 105 hp kullanıyorum. TSI motor için şunları söylemeliyim ;

    TSI 122 hayatınızda görmüş olduğunuz en az yakıt ile en yüksek performansı üreten bit motordur. TSI aracımı 43 bin km de sattım ve hiç bu km ye kadar ne çekmeme nede başka bir motor problemi ile kaşılaşmadım. TSI şehir dışında neredeyse dizellerle aynı diyebilirim. Ancak şehir içinde Dizel daha ön planda ekonomi yapıyor. Senenin 11 ayı şehir içinde araç kullandığım için Bu mükkemmelliyeti dizele çevirdim. Ve çok memnunum.

    TSI 122 JEtta ile en son yaptğım hız 200 km oldu. Daha basarmıydı bilmiyorum ancak basacak yol olmadığı için daha fazla basamadım. Her motorun belli kullanım özellikler ve prensiplri vardır. Ben motoru çok üzmem mesela. Bu araç neticede 1.4 cc , yarış motoru değil. Ekonomi motoru! Buna rağmen ne yokuşta ne rampada nede uzun yolda perofrmansından şikayet edemeyeceğiniz kadar sizi memnun eder. Performans düşüklüğü yaşanan ilk TSI duyuyorum. Bunu ise tamamen kullanım tarzına bağlı olarak motora verilen aşırı bindirme, aşırı yüklenmeye bağlı olarak görüyorum. Buna bağlı olarak motorda oluşan performans kaybının servis bakımı ile çözüleceği kanaatindeyim.


    Gökhan40?


    Doğru tahmin etmişim, bu adam ben ve funkmaster'a ana avrat küfür eden, bu yüzden forumdan sınırsız çizilen, ayrıca kendisini savcılığa şikayet ettiğimizi öğrenince 2 saat boyunca ben ve funkmaster'a MSN üzerinden şikayetimizi geri almamız için yalvaran, kendisini sanatçı olarak tanıtan gökhan40.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hızır_112

    Arkadaşlar kusura bakmayın ama yine saçma bir konu olmuş malesef

    1.si VW büyük bir firma ve passattan beklentileri saglamayacak bir motoru seri üretime sokması beklenemez bence.

    2.si bende de 2011 model passat variant var kasa itibariyle daha büyük bir araç olmasına karşın 1.4lt 122bg in hakkını bence veriyor. Şöyle veriyor ilk 0 - 140km/sa hızlanması çok iyi 140 dan sonra BMW e36 320i aracımdaki performansı bulamıyorum araçta ona birşey diyemem 140km/sa den sonra bastımmı kaçmasını bekleyemezsiniz o araçtan zaten.

    181 km/sa i gördük en son araç daha 6800 km de dsg trip. yani yarı otomatik şanzumanlı düz vites değil ve aracı dip gaz ile kaldırırsanız ilk 3 viteste lastikler cayırdıyor patinaj çekiyor araç.

    Araçtan lütfen 2.0 performansı beklemeyiniz.

    Eğer 2.0 performansı bekleyecekseniz ya 1.4 yerine 2.0 olanını alın ya da hiç almayın boşuna markayı kötülemeyelim.

    NOT: BİR ARKADAŞ YOUTUBE DEN VİDEO YÜKLEME İŞİNCE BANA YARDIM EDERSE ARACIN BİR VİDEOSU VAR YOUTUBE DA (BİR ARALAR ŞANZUMAN SESLİ ÇALIŞIYOR SÖYLENTİLERİ VARDI ONA İSTİNADEN YÜKLEMİŞTİM AMA BURAYA KOYAMADIM ŞANZUMANDAN DA SES GELMEDİĞİNİ GÖSTERMEK AMAÇLI YÜKLENEN BİR VİDEO ANCAK BURAYA KOYAMAMIŞTIM) SAOLUN.


    Benim yorumum ise motor hakkını veriyor çünkü 1.4

    link:

    http://www.youtube.com/watch?v=R_LkrvGqQTk


    İlk 3 viteste o araba patinaj çekiyorsa ya jant üzerinde gidiyordur ya da Passat R çıktı benim haberim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Ben zaten aracın çift şarjlı olduğunu söyledim ve dayımın altea xl ını örnek verdim o araçtada tek şarjlı 125 tsi motor var.Müthiş performansı var.

    Ayrıca Tiguan 1621 kg 4x4 versiyonu.En son söylediğiniz ise tamamen satış stratejisi.Mesela Tiguan a 1.4 modellerde DSG koymuyorlar.Çünkü satış stratejisi.





    O aracın performansı "müthiş" geliyorsa 140HP'lik Passat'ta ölmüş akrabalarını görürsün herhalde.






    Yerdeyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling


    quote:

    Orijinalden alıntı: hızır_112

    Arkadaşlar kusura bakmayın ama yine saçma bir konu olmuş malesef

    1.si VW büyük bir firma ve passattan beklentileri saglamayacak bir motoru seri üretime sokması beklenemez bence.

    2.si bende de 2011 model passat variant var kasa itibariyle daha büyük bir araç olmasına karşın 1.4lt 122bg in hakkını bence veriyor. Şöyle veriyor ilk 0 - 140km/sa hızlanması çok iyi 140 dan sonra BMW e36 320i aracımdaki performansı bulamıyorum araçta ona birşey diyemem 140km/sa den sonra bastımmı kaçmasını bekleyemezsiniz o araçtan zaten.

    181 km/sa i gördük en son araç daha 6800 km de dsg trip. yani yarı otomatik şanzumanlı düz vites değil ve aracı dip gaz ile kaldırırsanız ilk 3 viteste lastikler cayırdıyor patinaj çekiyor araç.

    Araçtan lütfen 2.0 performansı beklemeyiniz.

    Eğer 2.0 performansı bekleyecekseniz ya 1.4 yerine 2.0 olanını alın ya da hiç almayın boşuna markayı kötülemeyelim.

    NOT: BİR ARKADAŞ YOUTUBE DEN VİDEO YÜKLEME İŞİNCE BANA YARDIM EDERSE ARACIN BİR VİDEOSU VAR YOUTUBE DA (BİR ARALAR ŞANZUMAN SESLİ ÇALIŞIYOR SÖYLENTİLERİ VARDI ONA İSTİNADEN YÜKLEMİŞTİM AMA BURAYA KOYAMADIM ŞANZUMANDAN DA SES GELMEDİĞİNİ GÖSTERMEK AMAÇLI YÜKLENEN BİR VİDEO ANCAK BURAYA KOYAMAMIŞTIM) SAOLUN.


    Benim yorumum ise motor hakkını veriyor çünkü 1.4

    link:

    http://www.youtube.com/watch?v=R_LkrvGqQTk


    İlk 3 viteste o araba patinaj çekiyorsa ya jant üzerinde gidiyordur ya da Passat R çıktı benim haberim yok.



    Adam "2.0 performansı beklemeyin" demiş , "3. viteste patinaj yapıyor" demiş

    6.0 , 7.0 tork manyağı araçlar 3.viteste patinaj yapıyor genelde şaşırdım açıkçası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    O aracın performansı "müthiş" geliyorsa 140HP'lik Passat'ta ölmüş akrabalarını görürsün herhalde.


  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.